• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Artur
28 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Chwarznieńską, mimo dwóch pasów w lesie, bez problemu można przejechać jedynie poza godzinami szczytu. Chwarznieńską, mimo dwóch pasów w lesie, bez problemu można przejechać jedynie poza godzinami szczytu.

Władze Gdyni zapowiadają, że przebudowa Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdynitrzecim etapie pomoże rozładować w tym miejscu korki. To wszystko, na co mogą liczyć w najbliższych latach kierowcy, którzy jednak wciąż domagają się innych inwestycji drogowych w okolicy.



Oto spostrzeżenia pana Artura, który na Chwarznieńskiej pojawia się w roli kierowcy i pasażera autobusu.

Od dawna wiadomo, że Chwarzno i Wiczlino to najbardziej rozwijające się dzielnice Gdyni (Sokółka, Patio, Fort Forest) a skoro dzielnica się rozwija, to jest tam coraz więcej mieszkańców i samochodów. To prosta zależność. I tu - jak zwykle - pojawia się problem, który powraca jak bumerang od lat, związany z całkowitym brakiem przepustowości na ulicy. Żeby zobaczyć, gdzie leży problem, należałoby udać się w jakiś piękny, niekoniecznie słoneczny poranek na pętlę Chwarzno-Sokółka. Dlaczego Chwarzno-Sokółka? Bo tam widać najlepiej i tam najwięcej się dzieje.

Zobacz również:
Chwarznieńską przez las najwcześniej za 25 lat

Sam dość często korzystam z komunikacji miejskiej w godzinach porannych - zamiast męczyć samochód. Proszę sobie wyobrazić, że autobus linii 121, którym dojeżdżam do pracy w Redłowie powinien odjeżdżać o 7:21 właśnie z pętli Chwarzno-Sokółka. Tymczasem często dopiero o tej godzinie wjeżdża na ul. Chwarznieńską od strony Wiczlina. Warto zaznaczyć, że o 7:38 autobus powinien być na przystanku Stadion Miejski, zobacz na mapie Gdyni a jest dopiero na wysokości Domu za Falochronem zobacz na mapie Gdyni.

Czytaj również: Jak budować kolej w Gdyni. Do Kosakowa czy do Chwarzna?

Dlaczego? Ano dlatego, że Chwarznieńska od strony Wiczlina stoi w korku. Ludzie wyjeżdżający z Sokółki z ul. Staniszewskiego zobacz na mapie Gdyni stoją w korku, bo ci od Wiczlina stoją w korku. I tak w kółko. Tak naprawdę korek ciągnie się do samego Redłowa, ponieważ stoimy jeszcze przy Biedronce, przy wjeździe na obwodnicę i na "cudownym" odcinku leśnym (brawa za wąskie gardło na wysokości Witomina, które "bardzo" pomaga w rozładowaniu korka).

Czy nie można rozbudować o jeszcze jedną nitkę ul. Chwarznieńskiej? Dąbrowa, Karwiny, Wiczlino - te wszystkie dzielnice jeżdżą przez Sokółkę-Zielenisz. Nie czepiam się tutaj rodziców zawożących dzieci do szkoły, ani tym bardziej ludzi, których obowiązki służbowe nie pozwalają na jazdę komunikacją miejską, ale na litość, nie wszyscy muszą jeździć samochodami, bo i tak stojąc w korku jesteśmy o tej samej porze - czyli spóźnieni - w pracy. Coraz więcej ludzi ucieka w ul. Szewczenki zobacz na mapie GdyniKrauzego zobacz na mapie Gdyni, aby wyjechać przy Biedronce, co jeszcze bardziej zwiększa zatory.

Miejsce szumnie nazywane Gdynią Zachód pięknie się rozwija, coraz więcej ludzi chce tam mieszkać ze względu na ciszę i spokój, który faktycznie można tam znaleźć. Wydaje mi się, że niebawem będzie nam - mieszkańcom - ze względu na zatłoczone drogi bliżej jednak do Dzikiego Zachodu.

Czytaj też: Plany transportowe Gdyni: Więcej trolejbusów i integracji z PKM
Artur

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (364) 5 zablokowanych

  • Marek Stępa (3)

    Poniżej cytat z art. z Dziennika Bałtyckiego - 25.11.2010. Warto pamiętać przy urnie za 3 lata:

    "Mieszkańców Chwarzna i Wiczlina martwi ponadto fakt, iż miasto nie chce dobudowywać pasów do ul. Chwarznieńskiej, od granicy Chwarzna w stronę Wiczlina, choć obszar ten mocno się rozbudowuje. - Analizy wskazały, że jest to niepotrzebne - mówi Marek Stępa. - Wystarczy, jeśli istniejącą ulicę uzupełnimy o prawoskręty i lewoskręty, a ruch będzie płynny.

    Czytaj więcej: http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/336920,gdynia-nowa-chwarznienska-dziala-na-wyobraznie-mieszkancow,id,t.html?cookie=1"

    • 59 5

    • No i dobudowali te prawo i lewoskręty?

      Czy tylko tak gadał?

      • 3 0

    • S to przypal i wszystko na ten temat

      • 5 1

    • Panie Marku Stepa

      Wsadz sobie Pan w d... takie analizy.
      Wulgarnie, wiem, zdaje sobie z tego sprawe, ale innego komentarza na takie dyrdymaly nie znajduje. No nie da rady. Kogo Pan reprezentuje z takimi madrosciami ???

      • 18 5

  • To fakt, komunikację tej dzielnicy ktoś zaniedbał ewidentnie (8)

    • 187 45

    • BUSPAS (4)

      od Obwodnicy do zwężenia w lesie :D korek będzie się zaczynać u każdego pod domem to może się przesiądą do autobusów :D

      • 30 6

      • Buspas od zwężenia w lesie do świateł przy Witawie, (1)

        to rozwiąże problem korka na Chwarznieńskiej.. ;)

        • 13 4

        • czyli odcinek leśny autobus stałby razem z autami

          • 6 0

      • Buspas (1)

        To jest rozwiązanie optymalne, ale nie od Obwodnicy, tylko już wcześniej, od początku Chwarznieńskiej (od skrzyzowania z Wiczlińską). Mój syn dojeżdża do szkoły w centrum - żeby zdążyć na 8 wsiada do autobusu 7:11 z pętli Sokółka, a i tak czasem nie dojżdża na czas.

        • 19 4

        • A jest tylko ta jedna szkoła ?

          • 8 5

    • i tam i na obłuże,pogórze i inne cuda za estakadą

      tam jest taka sama bajka, dzielnica też się rozwija a drogi nadal takie same

      • 8 0

    • przecież tak łatwo kupic samochód-prawda?

      a póżniej co? narzekanie ze wszędzie korki,przypomina mi to narobienie sobie dzieci a póżniej pretensje że nie dam rady z nimi

      • 20 8

    • nie ktoś tylko Szczurek

      • 19 0

  • (3)

    Ludzie, jesteście aż tak głupi, trollujecie czy przepełnia Was zazdrość? Bo czytając Wasze komentarze sama nie wiem. Oczywistym jest, że nie zamieścimy się wszyscy w centrum, niektórzy wola mieszkać blisko obwodnicy, bo praca wymaga dojazdu nią (nie każdy stoi od Sokółki do Witomina, niektórzy chcą się dostać do obwodnicy), wolą kupić nowe lub stosunkowo nowe mieszkanie, w cichym miejscu, dość blisko centrum (poza godzinami szczytu), zamiast starej, zapyziałej kamienicy przy Śląskiej lub Władysława. Gdzieś ludzie mieszkać muszą, nie wszyscy są obcy, niektórzy powyprowadzali się z innych dzielnic. I nie przekonują mnie argumenty odnośnie Cisowej, Grabowka, czy Leszczynek. Może Wy lubicie ten klimat na Zamena, ale dla mnie strach wracać nocą z tej pobliskiej SKMKI (która jest wciąż wystarczająco daleko od domu, by zdążyć po mordzie dostać)

    • 26 13

    • żałosny komentarz. ... (2)

      Kiedy ktoś ostatnio dostał w twarz na dzielnicach i ulicach które wymieniłeś? Podaj fakty? Mit o przemocy i patologii Chyloni powielany bez najmniejszego sensu....

      • 5 2

      • i jeszcze jedno (1)

        Pogadamy jak kiedyś miasto zacznie budować lokale komunalne na ttm zachodnim gdyńskim eldorado

        • 4 2

        • Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Jestem kobietą. I z punktu widzenia kobiety, strach chodzić po tych dzielnicach. Poza tym wystarczy spojrzeć, jak te dzielnice wyglądają oraz zamieszkujący je ludzie. Nie chciałabym, aby moje dzieci wychowywaly się witane codziennie rano przed klatką gromada panów z piwkiem, na których utrzymanie płacą podatnicy. :) należy dodać, iż przez kilka lat mieszkałam w "patologicznej" części Witomina, więc wiem o czym piszę. A na Grabówku byłam świadkiem jak jak kolega dostał za spojrzenie na dziewczynę jakiegoś "kolesia ".

          • 3 0

  • zapomnieli ? (8)

    a hossa nie wybudowała wam dróg żebyście stamtąd mogli wyjechać ?
    ojej co za pech
    trzeba było kupować tam gdzie wszystko jest już z infrastrukturą - np wielki kack, karwiny, obłuże, pogórze itd
    zadziwia mnie wasze zdziwienie i wkurzenie

    • 149 97

    • (1)

      Obłuże, oksywie, pogórze też stoi w korkach na estakadzie, a często też na wisniewskiego.
      Sumarycznie te osiedla + osienne wiochy typu Suchy Dwór, Pogórze, Kosakowo, dają pewnie więcej ludzi/aut niż chwarzno/wiczlino...

      • 44 0

      • Obłuże Centrum

        Czyli zjazd z estakady na ul. Unruga i dalej np. do Oksywia czy na Babie Doły.
        Zapraszam codziennie pomiędzy 6.30 a 18.00 - przejazd od dawnej Rzeźni do rozjazdu na Bosmańską zajmuje mi średnio 20 minut. - rewelacja! Pieszo pewnie byłoby szybciej, ale na Babie Doły pieszo - to jeszcze kawałek, a w pracy trzeba być na 7.15 (max). I nie jest to wina złej przepustowości - ale samych kierowców. Jak widzę te ślamazary dojeżdżające do świateł 5 km/h (aby tylko nie stawać - bo oszczędzam paliwo) krew mnie zalewa. Zmieniło się światło na zielone - to ruszaj... ale nie... trzeba poszukać lewarka, wrzucić bieg i taś..taś..taś...A podobno można sprawnie. Dojedź - stań - czekaj - rusz sprawnie - zmień bieg - jedź!!! Tam są światła (ruch jest regulowany) OGARNIAJ... A sygnalizator z CZERWONYM i z zieloną strzałką pod spodem oznacza NAKAZ zatrzymania i dopiero po upewnieniu się że nic nie jedzie z BOKU - dalszej jazdy ( dla mniej rozgarniętych oznacza to tyle samo co STOP)
        Proponuję popatrzeć w owym czasie (rano od 6.30.....) na zjazd z edtakady na Unruga - ilu kierowców stosuje się do sygnalizacji....

        JESTEM ZA LEGALIZACJĄ KRÓTKIEJ BRONI PALNEJ ... oraz za wprowadzeniem MYTA dla SUPER-KIEROWCÓW Z AGLOMERACJI WIELKOMIEJSKICH -(moje ulubione rejestracje tych ostatnich zaczynają się na GWE... i GPU...) to może przestaną blokować ulice a zaczną jeździć - ale to chyba niemożliwe - jak się kupiło prawo jazdy na bazarku....za jajka albo gęś...

        • 4 2

    • Co z tego że Kack i Karwiny z infrastrukturą

      Skoro popołudniu Wielkopolska zapchana już od Al. Zwycięstwa i tak aż do Tesco.

      • 4 3

    • Gosciu, a co ma do tego Hossa?

      Hossa to co prawda beznadziejny deweloper ale na cale szczęście za budowę infrastruktury odpowiada gmina w tym przypadku Gdynia wiec Hossa nie mogla i nie powinna obiecywac gruszek na wierzbie.

      • 6 3

    • Wolne żarty

      A gdzie niby na tym Wielkim Kacku czy Karwinach zmieściły by się te osiedla wielkości Sokółki, Ogrodu czy Patia? Fikakowo chcesz dogęścić? A może myślisz o apartmętach na "polanie" wyśmienicie skomunikowane ulicą Strzelców? Czy może Kacze Zbuki miałeś na myśli?

      • 20 4

    • co za tępak

      no fakt, na obłuże, karwiny i pogórze faktycznie wracasz bez korka heheh, chyba o 19 godzinie niedojdo.

      • 15 9

    • Przecież to było do przewidzenia.

      Obecny etap realizacji przebudowy ul. Chwarznieńskiej w żaden sposób nie poprawił sytuacji. Przewidywałem to już w momencie gdy przystępowano do prac. Bez kontynuacji w obrębie Witomina nie ma szans na poprawę sytuacji. Dziwię się, że na etapie projektowania nikt nie pomyślał o buspasie. Patrząc na dynamikę rozwoju tego rejonu będzie tylko gorzej. Dotyczy to też Witomina - na pasie zieleni budowany jest obiekt handlowy a nie ma planów przedłużenia buspasa np. do Witawy.

      • 38 2

    • kack karwiny obluze nie stoi w korkach????

      Tylko szczerze please!

      • 45 6

  • To trzeba wstać wcześniej, o 7 nie ma korków :)

    • 6 9

  • Czy Ktos wie na forum jak zmusic miasto do dzialania ? (5)

    Jak wplynac na decydentow, by wreszcie poszerzyli Malokacka i Rolnicza ?
    Jak wplynac na zarzadzajacego sygnalizacja swietlna przy obwodnicy, by ja regularnie monitorowal i dokonywal wlasciwych biezacych ustawien ?
    Jak sprawic, by w linii Malokacka - Chwarznienska zostal wybudowany bezkolizyjny dwupasmowy tunel, po jednym kierunku w kazda ze stron ?
    Jak sprawic, by nad tym tunelem zostalo zbudowane rondo o wiekszym promieniu bez udzialu zbednej w takim przypadku spowalniajacej ruch sygnalizacji swietlnej ?
    Jak wplynac na wybudowanie na Chwarznienskiej trzypasmowej drogi, o dwukierunkowym pasie srodkowym regulowanym czasowo, lub poprzez zmiany natezenia ruchu ? itd, itd, itd. ja moge pisac i pisac

    • 13 6

    • Wielki uliczny korkowy protest

      • 3 4

    • (1)

      Tylko komunikacja publiczna. A jak miasto nie ma kasy, to sprzedajcie połowę swoich samochodzików i się zrzućcie.

      • 6 5

      • nie chrzan glupot

        jak sie buduje nowa dzielnice na 60tys ludzi to nalezy zmienic wiejsja droge w pelnowymiarowa arterie.

        • 7 6

    • Chwarzno żąda bezpośredniego tunelu łączącego z Warszawą, Gdańskiem i Londynem!!!!!!!!111111jedenjedenjeden

      • 7 3

    • daj to na Facebook

      poprzemy

      • 5 3

  • Są rowery i komunikacja publiczna... (1)

    ilosć miejsca w centrum też jest ograniczona. Czas z tym skończyć, w cywilizowanych krajach korzysta się z busów i rowerów. Najlepiej wszystko zalać asfaltem i betonem bo chcą mieszkać na wsi ale pracować w mieście... Pod domami na witominie nie chcą autostrady

    • 23 17

    • spi*** dziadu

      • 3 3

  • Zamienię mieszkanie w centrum na chwarzno-wiczlino

    Jak w tytule 40 metrów kwadratowych w centrum na max 90 na tym wygwizdowie . Nie dojezdzam do centrum do pracy .Z dopłatą oczywiście dla mnie . Wiadomo CENTRUM. Oferty proszę kierować na acer5652@gmail.com

    • 9 7

  • Zachcialo sie loftu w Wiczlinie, jo? (19)

    A tera dzieci trza wozic w te i nazad, po kilka godzin dziennie łacznie. Niefajnie, niefajnie.

    • 262 131

    • wiem wiem (15)

      że lepiej na grabówki albo cisce/chylce, żabka i biedra pod nosem co nie??

      • 38 23

      • i dealer z metą zawsze pod ręką (2)

        • 36 12

        • skąd wiesz? kupujesz? czy sprzedajesz?

          • 7 0

        • :)

          1:0

          • 11 3

      • Pewnie że lepiej. (10)

        I piszę to bez ironii, zupełnie poważnie. SKMka pod ręką, infrastruktura też. Mieszkania z drugiej ręki w zadbanych blokach do kupienia za rozsądną cenę a sąsiedzi milsi i uprzejmiejsi. Koszty eksploatacji niższe, dojazdów również a wracając w nocy nie trzeba liczyć jedynie na taksówkę. Lepsze to niż lipny prestiż i "apartamęt" na wygwizdowie w blokach z karton-gipsu, które tylko sprawiają wrażenie. Osoby, które wyprowadziły się z mieszkań w "wielkiej płycie" na Chyloni czy Obłużu często narzekają, że jest gorzej i dojazd zajmuje więcej czasu. Jedyna wada wskazanych dzielnic to to, że stare bloki "nie wyglądają" i pokutują utarte, obiegowe opinie jak to tam w nocy noże latają...

        • 56 18

        • (9)

          Czy ty naprawdę myślisz że ludzie z Chwarzna czy Wiczlina nie mają rodziców gdzieś na Chylonii czy Obłużu? I nie dostają w ryj fiołkami ze zsypu jak ich odwiedzają? ;)

          O jakiej infrastrukturze mówisz? O lumpeksach czy chwilówkach? Bo prędzej na WIczlinie znajdziesz rozsądną kawiarnię niż na Chylonii.

          • 25 30

          • W Redlowie kupisz taniej mieszkanie niż na Gdynia West side hehehe

            A czasu w życiu zaoszczędzisz 1/3 szczególnie jak masz dzieci

            • 5 3

          • (2)

            od Obłuża się odp... To skądinąd fajna i spokojna dzielnica w gotową infrą. W przeciwienstwie do tych Sokółek i innych wynalazków za obwodnicą gdzie do najbliższego sklepu jest 3 km

            • 19 10

            • (1)

              obluze to syf

              • 9 15

              • ...powiedział człowiek z Wiczlina

                • 9 3

          • (1)

            A czy poza Chwarznem, Chylonią, Grabówkiem i Obłużem w Gdyni dzielnic nie ma? Czemu same skrajne przykłady? Nie ma Redłowa, Małego i Wielkiego Kacku, Karwin? Gdzie też są przyzwoite osiedla i niekoniecznie drogie, jak Orłowo? (Orłowo w ogole pomijam, bo tam głównie domy jednorodzinne). Niech Chwarzno tak nie płacze, a spróbuję codziennie Spacerowa w Gdansku jeździć w godzinach szczytu.

            • 30 4

            • Sokołowski

              Tak sie składa ze cześć mieszkańców Chwarzna (np. ja) pracuje w Gdańsku i stoi rano najpierw na Chwarznieńskiej a potem na Spacerowej. I niech mi nikt nie pisze o o komunikacji miejskiej bo dobrych połączeń po prostu nie ma.
              Latem jeżdżę rowerem na przymorze (ok. 20 km w jedną stronę) ale zimą jest ciężko.

              • 8 6

          • Zsypów już praktycznie nie ma. (2)

            Zsypy zostały zlikwidowane przy okazji reformy śmieciowej. Kawiarnie do wyboru są w zasięgu 15min. komunikacją publiczną (m. in. w centrum). I podkreślam, chodzi o zadbane bloki, które pewnie nie przeważają ale jest ich też nie mało (sporo zależy od spółdzielni/administratora). Infrastruktura: Biedronka/Lidl/Netto itd. w zasięgu 5min. pieszo, bankomaty, poczta, usługi, szkoła, przedszkole, przychodnia, drogeria, całodobowy, przystanek ZKM i SKM w zasięgu dojścia pieszo. To mało?

            Owszem są oczywiste minusy ale po co kupować tam mieszkanie i narzekać, że wszędzie daleko, że droga za wąska i korek i dziecko do szkoły trzeba samochodem odwozić bo nie ma chodnika...

            I piszę to z pełną świadomością, z własnego doświadczenia (po 15 latach ponownie zamieszkałem na Leszczynkach). Dzięki skomunikowaniu dzielnicy nie muszę tak dużo jeździć samochodem, mam więcej wolnego czasu i częściej wychodzę wieczorami.

            Owszem, nie jest tak ładnie, estetycznie i cicho ale dla mnie to jednak argument, który nie jest decydujący.

            • 23 4

            • Leszczynki

              Mieszkałem na Lubawskiej i dziękuję smród , bród i patole bez zębów z winem :))
              Infrastruktura faktycznie ok ale dzieci chowają się pomiędzy patolami i nimi się stają, dlatego uciekłem jak najszybciej-dzieci najważniejsze !!!!

              • 12 9

            • Mieszkam od roku na Sokółce,

              wcześniej mieszkałam i na Chyloni i w Centrum. Uważam,że zakup kilkuletniego mieszkania tutaj to był dobry wybór. Sklepy są, przychodnia też, bankomat, poczta 10 minut piechotą, przystanki pod nosem. 15 minut komunikacją do centrum czyli życie towarzyskie toczy się dawnym torem. Oh, nawet nocny mamy z tą samą częstotliwością co na grabówek. A do tego cisza, spokój i dużo zieleni, budynki tak rozmieszczone,że sąsiedzi nie zaglądają sobie w okna.
              Do wyboru tego mieszkania przyczyniły się tez doświadczenia znajomych którzy kupili zadbane późne gierki na Cisowej czy Chyloni. Po czaso- i pracochłonnych remontach, gdzie co dzień pojawiała się nowa niespodzianka (a to grzyb pod wanną, a to instalacja wcale nie taka nowa, rury jednak do wymiany), okazywało się ,że sąsiad z góry latami nie inwestował w swoją hydraulikę i nowy sufit pokrywał się malowniczym zaciekiem.
              Odległość co centrum stawiana jako główny argument tutaj jest bardzo zbliżona. To ,że jesteśmy za obwodnicą to nie znaczy ,że jest to koniec świata.

              • 22 8

      • juz przesiakles chwarzno-wiczlinska sloma...

        ...i zapomniales skad musiales uciekac bo cie gnebili na kazdym kroku:P

        • 9 0

    • Fakt (2)

      Mój syn dojeżdża tym 121 z witomima i ostatnio zamiast o 7.21 autobus przyjechał o............. 7.50!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 14 5

      • A to nie mógł podjechać czymkolwiek do Redłowa i się przesiąść ? (1)

        • 6 2

        • haha a czym do Redłowa? 121 jeżdzi kilka razy dziennie. I tylko 121 z Sokółki dojeżdża do Redłowa. Można się na Witominie przesiąść w coś innego, ale 121 potrafi być spóźnione 30 minut, 147 również... co więcej, kiedy 160 przyjedzie w miarę punktualnie, to i tak podróż do SKM zajmuje prawie 50 minut.. fajnie, prawda?

          • 5 1

  • Mieszkańcy Chwarzna: zmieńcie dzielnicę! (1)

    A co maja powiedzieć mieszkańcy Pustek Cisowskich z rozkopaną JEDYNĄ droga dojazdową do Chyloni? Komunikacyjny koszmar i niekompetencja, aby tak spora dzielnica miała tylko jeden wyjazd!!!!

    • 13 5

    • No ja widzę Chwarzno zakorkowane przez omijających korki na Pustkach przez ulice Marszewska.

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane