• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Oruni dłużej poczekają na tunele pod torami

szym
18 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych. Mieszkańcy Oruni czekają na poprawę bezpieczeństwa na przejściach kolejowych.

O około pięć miesięcy opóźnią się prace nad projektem inwestycji, w ramach której powstać mają trzy przejścia dla pieszych i przejazd dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Oferty, które złożono na wykonanie prac, przekraczały bowiem zaplanowany budżet. Teraz urzędnicy chcą, by projekt powstał do maja 2021 roku - w najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg.



Twoim zdaniem należy poprawić bezpieczeństwo na przeprawach przez tory w Trójmieście?

Jak zapowiadają miejscy urzędnicy, nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów.

- Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
  1. Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
  2. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowejul. Smętnej.
  3. Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

- Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury - mówi Aneta Niezgoda.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. W tym miejscu warto przypomnieć, że według pierwotnych planów miejskich urzędników, projekt inwestycji miał powstać do końca 2020 roku. W związku z tym jednak, że w ogłoszonym na początku roku przetargu złożono zbyt wysokie oferty, został on unieważniony.

Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM



Pieniądze na inwestycję z Unii Europejskiej



Co ważnie, zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".

W Gdyni przetarg na projekt



W Gdyni też pojawi się wygodniejszy przejazd przez tory. Wiadukt w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i UnrugaMapka czeka na ogłoszenie przetargu na projekt. Inwestycję opiniowała już m.in. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, więc niebawem powinna pojawić się też pozytywna decyzja środowiskowa. Kosztujące 138 tys. zł opracowanie miało być gotowe w maju.

Tunel na Puckiej coraz bliżej



W planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202Mapka. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.

Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
szym

Opinie (84) 5 zablokowanych

  • Jeżeli 5 rok czekamy na naprawę wind do tramwaju w śródmieściu miasta, na Oruni nie może być lepiej.

    • 5 0

  • Budżet się nie dopiął, bo pomniejszony o rydwan!

    Rydwanica zadbała o siebie, nie o miasto...

    • 7 0

  • Miasto kłamie

    Te przejścia nie da zamykane z powodu bezpieczeństwa ale dlatego że PKP chce przyspieszyć pociągi na tym odcinku do 160 km. Zamknięcie Niegowskiej spowoduje przejazdy maszyn rolniczych i korki na gościnnej.

    • 1 0

  • Po co inwestować w tunele na Oruni (5)

    Ja bym zaintwstował w więszką liczne policjantów z twardym argumentem w łapie w tej dzielnicy. Może by sie udało to naprostować.

    • 11 52

    • Mózg sobie naprostuj.

      • 1 0

    • Oj, nie wiem... (3)

      Może, żeby nie tworzyły sie korki na przejazdach, na których stoi się nawet 20-30 minut? Albo, żeby piesi mogli spokojnie i bezpiecznie przejść, zamiast stać i np. marznąć, moknąć, przegrzewać się? Może dlatego, że małe dzieci trudno dopilnować, czasem się wrywą i trzeba je gonić, żeby pod pociąg nie wpadły?
      Mieszkałam przy Gościnnej przez 10 lat i gorąco popieram projekt zrobienia tam przejść podziemnych.

      • 11 1

      • (2)

        Kiedyś było małe przejście dla pieszych otwierane częściej komuś przeszkadzało.

        Nie taniej zbudować wiatę do oczekiwań?

        • 1 3

        • Tam trzeba by zbudować restaurację do oczekiwań a nie wiatę. (1)

          • 7 1

          • niedawno robili na ul.puckiej w gdyni - gruntowny remont przjazdu

            o jakimś tam tunelu dla pieszych to czemu nikt z PKPistów nie pomyślał?
            zapewne głowy zajęte mieli myślami - o tych Nagrodach co im się po prostu należały?

            • 1 0

  • No, no, jasne, ciekawe ile jeszcze trzeba będzie czekać (mam na myśli realny termin)?

    • 2 0

  • Ech (8)

    To pewnie wyceniał profesjonalista, tak jak inne inwestycje w mieście ;)

    • 38 21

    • przeciez generalnie chodzi o to ze ten tunel jest "niepotrzebny"

      po drugiej stronie torow nie ma zadnych inwestycji deweloperskich ,ani ciekawych terenow inwestycyjnych.

      • 4 0

    • PKP to rząd, a nie miasto (4)

      • 0 8

      • (3)

        Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem i wtedy zajmij się komentowaniem.

        • 6 0

        • a ja czekam az dulkiewicz przestanie byc prezydentka i straci prawo do jakejkolwiek ochrony (2)

          • 4 0

          • Ups, plus pomyłkowy!

            • 1 1

          • planujesz już zbrodnię?

            • 2 0

    • I pewnie

      znowu budżet przekroczony 2-krotnie :D
      Nie wiem, kto im te wyceny robi, że zawsze są niedoszacowane :D

      • 8 1

    • Glos zabral spacjalista w komentowaniu

      • 6 5

  • Nie owijając w bawełnę (1)

    Nie owijając w bawełnę. Wszystkie opóźnienia związane są z PKP. Np. w Wejherowie 9 miesięcy opóźnienia bo PKP najpierw zaakceptowało projekt, ale jak miasto zrobiło swoje to PK stwierdzili że jest za drogo i swoje wizje wprowadziło i budowa trwa dalej. W tym tempie jak robi PKP to budowa jeszcze potrwa z rok może dwa. Pozdrawiam .

    • 2 4

    • To jest inwestycja miasta a nie PKP.

      • 0 1

  • (2)

    od lat tylko "obiecanki cacanki, a głupiemu radość". Ale na niePOtrzebne projekty, promocje, wywiady, filmiki kasa jest, tylko nie ma na poprawę bezpieczeństwa - standard miłościwie nam panujących w mieście

    • 8 7

    • miśku, czytaj ze zrozumieniem (1)

      złożono za drogie oferty
      mogłeś złożyć tańszą i budować

      • 1 0

      • może nie oferty były zbyt drogie, tylko źle oszacowano koszty budowy tych tuneli, bądź nikomu z władz miasta tak naprawdę nie zależy, by w ogóle to doszło do skutku, a polityka przeciągania w czasie jest przecież stosowana od wielu lat

        • 2 3

  • kolejne 50 LAT

    • 2 2

  • Przecież jest moda na przejścia naziemne, kolizyjne.

    Frag nie protestuje? Nikt nie mówi, że człowiek nie szczur, żeby w tunelach chodził? Zróbcie tylko priorytet pieszego i rowerzysty na torach i po krzyku. Zaoszczędzi się trochę kasy na likwidację tuneli i kładek dla pieszych na drogach.

    • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane