• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Oruni mają dość trąbiących pociągów

neo
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

W piątkowe popołudnie mieszkańcy Oruni wywiesili na ogrodzeniu pobliskich torów kolejowych banery. Protestują przeciwko trąbiącym pociągom. - Hałas miał ustać, a nic się nie zmieniło - opowiadają.



Czy pociągi powinny trąbić przed każdym przejazdem?

W 2018 roku Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że zwolni maszynistów z obowiązku trąbienia przed każdym przejazdem kolejowym. Wcześniej musieli oni trąbić przed wszystkimi: niezależnie od tego, czy były strzeżone, niestrzeżone, miały szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie.

Do tego trąbienie konieczne było w dzień i w nocy, bo gdy maszynista tego nie zrobi, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

Pociągi będą rzadziej trąbić



To zmiany, na które czekali przede wszystkim mieszkańcy Oruni oraz Chyloni, gdzie budynki mieszkalne są najbliżej torów. Twierdzą jednak, że niewiele się zmieniło.

Po zmianie przepisów w tych miejscach miało być mniej hałasu. Po zmianie przepisów w tych miejscach miało być mniej hałasu.
- Pociągi nadal trąbią. Niektórzy maszyniści są nawet tak nadgorliwi, że jadą wolno i trąbią przed przejazdem siedem razy. W tym hałasie na dłuższą metę nie da się żyć - podkreśla pani Zofia, nasza czytelniczka.

Pociągi na Oruni za bardzo hałasują



Pisała już w tej sprawie pisma do rady dzielnicy, PKP i innych instytucji. Wszyscy twierdzą, że problemu nie ma. Dlatego mieszkańcy wzięli sprawę w swoje ręce i zapowiedzieli, że zaczną działać. Na początek wywiesili banery na ogrodzeniu torów. Domagają się też zmiany przepisów, by maszynista nie odpowiadał za potrącenie człowieka, jeśli nie dał sygnału "baczność".

- Przecież praktycznie wszystkie wypadki na naszych torach to samobójstwo. Jakoś hałasowanie nie pomaga w odstraszeniu ludzi, którzy podejmują takie decyzje. A maszynista nie jest winny, bo to nie za jego przyczyną ktoś popada np. w depresję - podkreśla mieszkanka ul. UkośnejMapka.
neo

Opinie (419) ponad 50 zablokowanych

  • może samochody też powinny trąbić na przejściu?

    w końcu bezpieczeństwo najważniejsze! a przejść naziemnych coraz więcej...

    • 4 4

  • Zmieńcie przepisy.

    Ostatnio na szkoleniach okresowych uczulano maszynistów na trąbienie. Trąbić trzeba bo tak nakazują wewnętrzne instrukcje. Obecnie trwa postępowanie prokuratorskie wobec maszynisty, któremu pod pociąg wjechała matka z dwójką dzieci. Teraz grozi mu 8 lat więzienia bo nie zatrąbił. Także przykro mi, będziemy trąbić tyle ile trzeba czy to się mieszkańcom podoba czy nie.

    • 6 1

  • A nie mogą szczekać ?

    • 5 1

  • Ludziska.

    Wszystko im przeszkadza. Mieszkają przy torach to przeszkadzają im pociągi, jak mieszkają przy pętli autobusowej to warkot autobusów jest be. Przy szkole i przedszkolu dzieci są za głośne a przy szpitalu karetki wyją. Kościół dzwonami hałasuje a w centrum motocykliści są za głośni. Ludzie to jest życie jakie nas otacza. Może czas wyprowadzić się na wieś??? Niestety tam będziecie skargi pisać, że sąsiad ma koguta albo pies szczeka i krowy ryczą. No i afera bo śmierdzi wiochą z pobliskiej obory.
    Nieszczęśliwi ludzie mają problem sami ze sobą. Niedługo odbicie z lustra będzie wam przeszkadzać.

    • 2 3

  • To nie troska o bezpieczeństwo tylko zwykła złośliwość (5)

    Wszystkie 2 przejazdy na Oruni są strzeżone. Nie ma potrzeby trąbić bo nic to nie zmieni. Maszyniści trąbią wjeżdżając na przejście, więc jak ktoś nawet by na nim stal to trąbienie go nie uratuje. Poza tym, pociąg nie jest bezszelestny. Te złomy są tak głośne , że słychać je na długo zanim można je zobaczyć. Nie chodzi o same pociągi, są głośne gdy przejeżdżają, owszem ale do tego można się przyzwyczaić. Chodzi o nagły, bardzo głośny i nie rzadko bardzo długi dźwięk trąbienia. A najgorzej kiedy pociągi się mijają i robią sobie konkurs który zatrąbi przeraźliwiej. Więc jak nie macie z tym do czynienia to się nie wypowiadajcie.

    • 5 17

    • (3)

      Pani Haniu, niestety nie jest to niczyja złośliwość, trąbimy tam gdzie musimy czyli w miejscach ustawienia odpowiednich wskaźników a w niektórych przypadkach także poza nimi. Tak samo przy mijaniu się pociągów również jesteśmy zobligowani do podawania sygnału Baczność. Wynika to z faktu wypadków które miały miejsce gdy ktoś wychodził tuż zza przejeżdżającego pociągu a nie widział przez ograniczoną widoczność że po przeciwnym torze również nadjeżdża pociąg. Nie my to wymyślamy, stosujemy się tylko do obowiązującego prawa.

      • 2 0

      • sygnał tak...

        ale nie przerazliwe wycie !

        • 0 2

      • Tak też myślałem że nic się nie da z tym zrobić . (1)

        PO prostu ktoś (nie wiadomo kto) to wymyślił i koniec ;) Człowieku jak jest naprawdę maszynistą to podaj podstawę prawą do trąbienia bo tak to sobie możemy gadać do gwizdki.

        • 0 4

        • Instrukcja Ie-1 (E-1)

          §11 Sygnały dawane przez drużynę pociągową (Rp)

          1. Drużyna pociągowa daje sygnały gwizdawką lub syreną pojazdu trakcyjnego, chorągiewką, reką, latarką ręczną, gwizdawką ustną, spłonkami lub też ustnie.

          2.maszynista podaje następujące sygnały:

          Sygnał Rp1 "Baczność"

          Jeden długi ton gwizdawką lub syreną lokomotywy

          ___________________

          Sygnał Rp1 "Baczność maszynista daje w następujących przypadkach:

          a) po zatrzymaniu pociągu przed semaforem wjazdowym lub odstępowym wskazującym sygnał "Stój", wątpliwy lub nieoświetlony albo białe światło przy zbitym szkle sygnałowym z wyjątkiem semafora odstępowego blokady samoczynnej, jeżeli maszynista nie może porozumieć się z dyżurnym ruchu za pomocą środków łączności,

          b) na wezwanie kierownika pociągu - przez odjazdem pociągu pasażerskiego zatrzymanego na szlaku,

          c) przed każdym ruszeniem podczas pracy: pociągu roboczego, maszyny torowej i pojazdu pomocniczego dla ostrzeżenia robotników pracujących na torze lub obok niego,

          d) przed wskaźnikami W6 i W6a, a ponadto podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych - po minięciu wskaźnika W6a przy zbliżaniu się do przejazdu,

          e) przed wskaźnikiem W7,

          f) przed każdym ruszeniem lokomotywy w zakładzie taboru i przed wjazdem na obrotnicę,

          g) dla ostrzeżenia osób znajdujących się na torach lub zbyt blisko toru,

          h) we wszystkich przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi drużyny pociągowej oraz służby na szlaku i na stacjach,

          i) przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z ludźmi.

          j) przed każdym ruszeniem z postoju nie pilotowanego manewrującego pojazdu trakcyjnego, gdy jazda manewrowa odbywa się na polecenie dyżurnego ruchu (nastawniczego, zwrotniczego).

          Dz.U.2019 poz.710 z późniejszymi zmianami z dnia 28 marca 2003 o transporcie kolejowym. Na stronie pkp plk można zobaczyć.

          • 5 0

    • bo odbywa się konkurs trąbienia

      jedne puciongi trąbią w c-dur inne w a-mol a jeszcze inne trąbią z radości że jadą

      • 1 2

  • Bezpieczeństwo przede wszystkim

    ... celem poprawy bezpieczeństwa również
    na drogach należałoby wprowadzić obowiązek używania sygnału dźwiękowego przed każdym przejściem dla pieszych. Na tych z sygnalizacją też. Będzie bezpiecznie. I wesoło. :)

    • 5 4

  • (1)

    Pani niech się przeprowadzi do Pruszcza. Noc w noc helikoptery wojskowe latają nad miastem, zasnąć nie można. Do pociągów idzie się przyzwyczaić, do helikopterów nie...

    • 7 1

    • Ktoś musi strzec Naszego Nieba.

      • 2 0

  • Bez przesady (4)

    Mieszkam w kamienicy przy ulicy Głuchej, obok znajduje się ulica Przy Torze, jak sama nazwa wskazuje, wzdłuż niej biegną tory kolejowe ;-) Faktycznie słychać trabiace pociągi, ale nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe. Może na samym początku, tuż po przeprowadzce w te rejony nieco zwracałam na to uwagę, jednak człowiek bardzo szybko się do tego przyzwyczaja i później nawet nie robi to większej różnicy. Rzecz, która jest nieco uciążliwa, to drgania budynku spowodowane jazda pociągów towarowych oraz pendolino. I co, mam wywiesić z tego powodu baner? Trąbienie niestety się przydaje, ponieważ ze względu na długie oczekiwanie przez pieszych na otwarcie przejścia na przejeździe kolejowym (nieraz stoi się ponad 20 min!), ludzie przechodzą pod szlabanem. No i dopóki nie zostanie załatwiona sprawa z normalnym przejściem dla mieszkańców (nie z tunelem, który wyglada jak schron przeciwatomowy), pociągi powinny trąbić.

    • 15 3

    • Żart.

      Jak sama nazwa ulicy wskazuje, to tam powinno być głucho,inaczej cicho.

      • 0 0

    • Dziwne bo ja na Ujeścisku się budzę w nocy ? (1)

      rejon ul. Wadowickiej. Może spisz w takich słuchawkach ochronnych od młotów pneumatycznych ?

      • 0 0

      • Może po prostu mam dużo zajęć w ciągu dnia i nie spędzam całego czasu na ławeczce przed blokiem? Polecam wziąć się do roboty oraz znaleźć jakieś hobby, wtedy przestaniesz zwracać uwagę na takie pierdoly jak trąbienie pociągów. Oraz zainwestowanie w swojej tbsowej lepiance w okna trzyszybowe ;-)

        • 1 1

    • pewnie na kacu tą trąbienie jest bardziej uciążliwe :D

      • 0 0

  • Głupota

    Kolejowe lajki z Oruni się odezwały bo nie podoba się że jest to głośne. Tak i tak się nie uchroni kierowców i pieszych bez podawania rp1.

    • 2 1

  • Maja dosyc trabienia i co chwile ktos wrzuca sie pod pociag z rozpaczy

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane