• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty

Maciej Korolczuk
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo. Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo.

W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach społecznych ws. Mevo 2.0?

Konsultacje społeczne to obok trwającego dialogu technicznego pierwszy krok do przygotowania przetargu na wyłonienie nowego operatora Mevo 2.0. Pierwsze spotkanie z mieszkańcami i użytkownikami poprzedniego systemu (ze względu na problemy operatora spółki NB Tricity zawieszonego pod koniec października) odbędzie się w czwartek w siedzibie Obszaru przy Długim Targu 39/40.

- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.

Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl

Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin. Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin.

Warsztaty w formule "world cafe"



Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.

- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:

  • KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
  • ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
  • CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
  • SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
  • OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)

Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.

Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7

Miejsca

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Znowu socjalizm bohartersko zwalcza problemy nieznane w innych ustrojach :( (4)

    Naprawde wystarczy wydzierzawic stacje w drodze licytacji i niech sie nowy podmiot sam martwi jak osiagnac rentownosc i niech ryzykuje swoim majatkiem. Jakos mamy w Trojmiescie trzy prywatne firmy wypozyczajace samochody i zero miejskich firm wypozyczajacych rowery. Wnioski sa oczywiste.

    Spotkania z mieszkancami? Konsultacje? Urzednicze wariactwo. Kolejne lody ktos chce ukrecic na publicznej kasie.

    • 27 3

    • Chłopie ty nie masz zielonego pojęcia o co w tym chodzi. (3)

      co mają miejskie rowery (które są częścią komunikacji publicznej) do carsharingu który jest czystą komercją. To nie ma zupełnie sensu. Rowery nigdy nie będą rentowne i wcale o to nie chodzi żeby były. One po prostu małym kosztem mają odciążać komunikacje publiczną i układy drogowe. Utrzymanie rowerzysty roweru miejskiego to i tak znacznie mniejszy koszt dla miasta niż utrzymanie pasażera komunikacji publicznej czy kierowce, a "tyłek" tak samo przewieziony.

      • 4 5

      • Dalej wierzysz w socjalizm? (2)

        Rowery jak najbardziej moga byc rentowne. To urzednicy wmawiaja, ze bez ich nadzoru i finansowania z budzetu swiat sie zawali. W ten sposob usprawiedliwiaja swoje istnienie i otwieraja furtke do korupcji i zawlaszczania publicznych pieniedzy.

        Otoz nie. Swiat nie zawali sie bez pomocy urzednika. Bo ile ta pomoc byla warta, to wlasnie sie mieszkancy Gdanska przekonali.

        • 4 3

        • (1)

          a jesteś w stanie jakiś przykład potwierdzający to co piszesz podać? ;)

          Biblioteki, Kultura, Służba zdrowia, Oświata, Infrastruktura, Komunikacja publiczna....... tak wszystko samo z siebie się utrzyma :D

          • 2 3

          • Tak.

            Co wiecej, bez narzutu kosztow urzednika bedzie funkcjonowac o wiele lepiej.

            Przyklad? Polecam ostatnio bardzo popularny na YT filmik o chinskiej przychodni. Gdzie zapisujac sie masz do wyboru wizyte od najmniej doswiadczonych lekarzy za 5$ do specjalistow za 20$. Na dzisiaj.

            I teraz laskawie zobacz na swo formularz podatkowy i zobacz, ile zabieraja ci na NFZ bez jakiejkolwiek gwarancji wykonania uslugi czy terminu lekarza.

            Gratuluje naiwnosci - jestes dymany na ogromna kase i jeszcze wierzysz, ze tak jest lepiej. No chyba ze po prostu jestes tak nieporadny, ze potrzebujesz panstwo-nianke i zycia poza komuna nie widzisz.

            • 2 0

  • Obym się mylił.

    Wydaje mi się, że niestety jedynym sensownym rozwiązaniem będzie pozbycie się rowerów elektrycznych i za odzyskane pieniądze wdrożenie sprawdzonego, systemu rowerów tradycyjnych który nie generuje takich problemów i kosztów obsługi ( z system GPS i odblokowywania aplikacją jak w hulajnogach) . Trójmiasto potrzebuję takiego sytemu jako uzupełnienie do komercyjnych hulajnóg. Zarówno dla turystów jak i rekreacji mieszkańców.
    Chorą mrzonką była próba zrobienia z tego środka transportu publicznego. Im szybciej będzie podjęta taka trudna decyzja tym szybciej znikną problemy i koszty związane z Mewo.

    • 9 1

  • W przypadku reformy śmieciowej też się spotykali z mieszkańcami

    I tak jak się z tymi mieszkańcami spotykali tak w ogóle ich nie słuchali. W efekcie końcowym sami się przekonali do swoich najbardziej genialnych pomysłów i zrobili po swojemu czyli drogo, nieuczciwie i społecznie nieakceptowalnie. Po co ta cała farsa z tymi spotkaniami dla mieszkańców?! Tam nikogo z władz miasta nie interesuje zdanie mieszkańców. Interesuje ich tylko i wyłącznie ich własny prywatny interes.

    • 26 0

  • Mafinavwladza na każdym kroku kroi mieszkańców ale downy ich ciagle wybierają...

    • 8 0

  • Pierwszy temat na warsztaty

    Czy osoby zarządzające projektem odpowiedzą za swoją niekompetencję?
    Może takie pytanie spowoduje, że następni bardziej się przyłożą do roboty?

    • 12 0

  • Polski przekret

    To jest przekręt na miarę Amber Gold. Wzięli miliony z Unii Europejskiej i w nogi. Teraz się śmieją i opalaj na hawajach

    • 14 1

  • i znowu w ankiecie brakuje opcji

    "nie, bo konsultacje społeczne to pic na wodę"

    • 19 0

  • No proszę jak się nauczyli konsultować (2)

    Kosztowna nauka, ale może warto było stracić kilkanaście milionów złotych, żeby władze zaczęły słuchać mieszkańców?

    • 12 0

    • Ty myślisz, że władza zaczęła słuchać mieszkańców? Robią teatr pod publikę, a Ty dalej łykasz tą sieczkę. Ludzie kiedy wy zmądrzejecie?

      • 6 1

    • Wladza ma myslec za mieszkancow i proponowac rozwiazania dobre dla wszystkich. Jesli byle głopek na konsultacji dopowie cos czego ludzie zatrudnieni w urzedzie nie przewidzieli a jest dobre to znaczy ze sie nie nadaja do rzadzenia. Sorry za brak pl znakow.

      • 0 0

  • Rok 2025 i mevo 7.0? (1)

    • 15 0

    • Rok 2025 podwyżka śmieci o 500%.

      • 3 0

  • Przeciez takie warsztaty sa niereprezentatywne, czy nie mozna zlecic przygotowania powaznej ekspertyzy?

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane