• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty

Maciej Korolczuk
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo. Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo.

W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach społecznych ws. Mevo 2.0?

Konsultacje społeczne to obok trwającego dialogu technicznego pierwszy krok do przygotowania przetargu na wyłonienie nowego operatora Mevo 2.0. Pierwsze spotkanie z mieszkańcami i użytkownikami poprzedniego systemu (ze względu na problemy operatora spółki NB Tricity zawieszonego pod koniec października) odbędzie się w czwartek w siedzibie Obszaru przy Długim Targu 39/40.

- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.

Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl

Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin. Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin.

Warsztaty w formule "world cafe"



Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.

- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:

  • KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
  • ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
  • CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
  • SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
  • OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)

Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.

Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7

Miejsca

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Konieczna wymiana floty

    Z początku rowery dobrze działały, ale po jakimś czasie musiałem kilka razy wymieniać rowery żeby trafić na egzemplarz z prawidłowo działającym napędem, a pedałowanie tym rowerem bez wspomagania mija się z celem. Widać zastosowano w nich jakieś najtańsze podzespoły o bardzo małej trwałości.

    • 0 0

  • Warsztaty w formule "world cafe"

    zarty jakieś

    • 2 0

  • Moja sugestia (6)

    Bez elektryków i bedzie wszystko grało.

    • 91 17

    • bzdura, była dobra koncepcja tylko źle skalklowana w kosztach i zyskach

      • 1 0

    • Bez elektryków nie ma to sensu żadnego (chyba ze dla turystów) (2)

      Każdy ma swój rower, a nawet ja nie ma to może sobie kupić w sueprmarkecie albo na OLX za 2 stówy i bardziej mu sie to opłaci.

      • 5 7

      • prywatnym wyjedziesz rano do pracy I cały dzień musisz zaplanować "pod" rower, mieć gdzie go zaparkować/zabezpieczać... to nie jest alternatywa.

        • 9 0

      • I co, do SKM go mam brać za każdym razem?

        • 7 1

    • Już wszystko gra

      Kasa rozkradziona jak zawsze w Trójmieście

      • 9 1

    • nowe stojaki i nowe rowery

      kolejne 20 milionów.

      • 8 1

  • Byle nie 100% elektryków (4)

    Bo skończy się jak ostatnio - podchodzisz do stacji, niby 5 rowerów, a żadnym nie pojedziesz, bo wszystkie rozładowane. Albo bierzesz rower, niby naładowany na 90%, a po 2km bateria i wspomaganie wyłączają się i przy wadze roweru ledwo na nim jedziesz

    • 119 12

    • tylko dzieki elektrykom było zainteresowanie, zwykłych nikt za bardzo nie chciał wypożyczać

      były przedtem na rok w Sopocie i też sie zawinęli

      • 1 0

    • koniecznie 100 % elektryków

      natomiast rowery bez wspomagania można uruchomić z odrębnym operatorem na podstawie odrębnie przeprowadzonego postępowania.

      • 2 4

    • Jeździłeś, czy powtarzasz tylko teksty Januszy?

      Zanim zamknęli rozładowany rower było naprawdę ciężko znaleźć...

      • 3 14

    • Powinny byc o napedzie atomowym. Ekologiczne.

      • 7 1

  • Upadłość po nowemu !!!

    To już nawet wietnamczycy ich nie chcą . Sprzedać na złom przynajmniej częściowo się zwrócą koszty.

    • 2 0

  • Projekt nie powinien byc e zaden sposob dotowany

    Kompletne bzdury z ta ekologia i wyciaganie kasy. I jeszcze marnowanie pieniedzy na sciezki rowerowe XIX w.

    • 2 0

  • O oni tak kartę chcą wszędzie podpinać?
    Nie można mieć konta i doładować? Przecież to to samo.

    • 2 0

  • Kosmiczny wał

    Mega wałek, zmarnowali miliony z naszych kieszeni, pobierają kosmiczne pensje, rozliczenia ich pracy nie ma i na dziś chcą debaty jakie lody dalej kręcimy ? przecież to Alternatywy się chowają.

    • 4 0

  • No proszę jak się nauczyli konsultować (2)

    Kosztowna nauka, ale może warto było stracić kilkanaście milionów złotych, żeby władze zaczęły słuchać mieszkańców?

    • 12 0

    • Wladza ma myslec za mieszkancow i proponowac rozwiazania dobre dla wszystkich. Jesli byle głopek na konsultacji dopowie cos czego ludzie zatrudnieni w urzedzie nie przewidzieli a jest dobre to znaczy ze sie nie nadaja do rzadzenia. Sorry za brak pl znakow.

      • 0 0

    • Ty myślisz, że władza zaczęła słuchać mieszkańców? Robią teatr pod publikę, a Ty dalej łykasz tą sieczkę. Ludzie kiedy wy zmądrzejecie?

      • 6 1

  • Albo elektryczne albo nic (2)

    Zwykły rower można kupić za kilka stówek. Szkoda kasy na taki projekt bo nie jest atrakcyjny. Jedynie budowa stacji ładowania w terenie ma sens. Oczywiście z ładowaniem indukcyjnym. Jeżeli ma to być forma komunikacji a nie rekreacji to taka zmiana może wypalić.

    • 2 7

    • Nie rozumiem hejtu. Wszystko na temat w 2 zdaniach.

      • 1 0

    • ;......................

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane