- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (74 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (25 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Mieszkańcy walczą o ekrany przy obwodnicy
W 2016 roku wzdłuż obwodnicy w Wielkim Kacku w Gdyni wykonano ekrany dźwiękochłonne. W rejonie Dąbrowy zabezpieczenie przed hałasem pojawić miało się dopiero podczas budowy Trasy Kaszubskiej. Mieszkańcy twierdzą jednak, że ekranów w planach GDDKiA już nie ma. Drogowcy analizują problem.
Przypomnijmy:
- Wcześniej ekrany powstały na blisko 200-metrowym odcinku w okolicach Węzła Chwarzno.
- W 2013 roku marszałek województwa nakazał montaż ekranów na odcinku obwodnicy Trójmiasta oznaczonym w kilometrażu jako 319 + 350 do 319 + 725 oraz 321 + 150 do 322 + 285
- W sierpniu 2015 roku wystąpiono do Urzędu Marszałkowskiego o zmianę decyzji. Powodem miał być niepotrzebny późniejszy demontaż ekranów, które trzeba by było przestawić po budowie węzła Trasy Kaszubskiej.
- W efekcie ekrany zamontowano więc po obu stronach obwodnicy, ale tylko na 650-metrowym odcinku w okolicach niskiej zabudowy przy ul. Ornej oraz Źródła Marii .
Mieszkańcy: ekranów nie ma na planach
- Problem w tym, że mimo obietnic, ekranów nie będzie wcale. Przez lata nas zwodzono, a teraz w biurze GDDKiA przy ul. Rdestowej usłyszałem, że kiedyś ekrany stawiało się przy wszystkich działkach budowlanych, a teraz rzekomo tylko na zabudowanych. Mieszkam tu od 50 lat i te ekrany to najbardziej wyczekiwana inwestycja przez wszystkich - mówi Waldemar Kaszubowski, mieszkaniec Gdyni. - Nie dość, że przez węzeł będzie głośniej, to jeszcze nie będzie obiecanych ekranów. Czujemy się oszukani - podkreśla.
Drogowcy: ekrany będą, kluczowy jest zakres inwestycji
Drogowcy mówią, że sprawę muszą sprawdzić, choć przyznają, że władze GDDKiA obiecywały postawienie ekranów. W dokumentacji budowlanej rzeczywiście nie ma ich m.in. od strony ul. Źródło Marii .
- Musimy przeanalizować tę sprawę. Ekrany na pewno będą. Kluczową kwestią jest jednak porównanie zakresu inwestycji planowanych przed budową węzła i teraz - podkreśla Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA, który realizuję budowę Trasy Kaszubskiej oraz postawienie ekranów.
Miejsca
Opinie (217) 1 zablokowana
-
2019-02-05 07:03
(10)
ekrany szpecą. Jestem przeciwny.
- 129 58
-
2019-02-05 07:07
(4)
Obwodnica szpeci.
A przynajmniej mogłoby być ciszej.- 14 7
-
2019-02-05 23:34
gwiesz, gwidziałeś
Nigdy nie jechałeś obwodnicą wczesnym, letnim, albo jesiennym rankiem.
- 0 0
-
2019-02-05 09:16
(2)
przeprowadź się np na ulicę Morską w porównaniu z nią Obwodnica jest niesłyszalna :)
- 13 5
-
2019-02-05 10:39
świetny argument (1)
Złamałeś nogę? Gdybyś złamał obie to by cię dopiero bolało!
- 10 0
-
2019-02-05 11:41
mamy dziwne czasy jak komuś hałas przeszkadza niech się przeprowadzi w dzicz ale tam będzie stękanie że wszędzie daleko ;)
- 2 4
-
2019-02-05 19:57
Też tak uważam (1)
Uważam, że powinien być zakaz stawiania ekranów w centrum miasta. To jest bat na tych co cierpią na klaustrofobię. Często jeżdżę 227 przez Al Żołnierzy Wyklętych i na wysokości ul Srebrniki czuję się jak w puszce, z obu stron ekrany akustyczne. Szczególnie oburza minie to, że zasłonili tym paskudztwem połowę zbiornika retencyjnego Srebrniki
- 2 3
-
2019-02-05 22:17
Obwodnica to centrum miasta? Niezły macie odlot w tej Gdyni. Ekran to taka sama infrastruktura, jak obwodnica. Nie ma być piękna, ma być funkcjonalna.
- 0 1
-
2019-02-05 09:12
Ekrany szpecą? (1)
To mieszkaj przy obwodnicy bez ekranów
- 10 6
-
2019-02-05 09:18
Przeprowadź się nad Morską to zobaczysz co to hałas :)
- 13 6
-
2019-02-05 09:15
dokładnie szpecą do tego nic to nie daje
- 8 5
-
2019-02-05 23:16
A w Gdańsku dalej kompleks słoika
- 0 0
-
2019-02-05 23:14
A obwodnica, lotnisko, wysypisko to nagle się pojawiły? Tylko do siebie można mieć pretensje.
U mnie nad głową latają samoloty i wiedziałem na co się piszę. I co? Mam jak Pawlak krzyczeć, że po moim niebie latają?
- 2 1
-
2019-02-05 07:05
(4)
Ekrany miedzy jezdniami by sie przydaly
- 69 7
-
2019-02-05 08:57
(2)
no, najlepiej plazmowe, to będzie gdzie wyświetlać komunikaty o tym że obwodnica non- stop stoi w korku - jakby ktoś się nie zoirientował
- 0 1
-
2019-02-05 12:49
(1)
albo filmy dla tych co już w tych korkach stać muszą :)
- 1 1
-
2019-02-05 23:11
z cofającym się krajobrazem co da poczucie jazdy
- 0 0
-
2019-02-05 14:39
to już lepiej tunel zrobić na całej długości,
będzie 100% wyciszenia.
- 2 0
-
2019-02-05 22:42
Od Spacerowej
Nie chcę ekranów, chcę oglądać krajobraz. A mieszkańcy? Wiedziały gały co brały.
- 1 0
-
2019-02-05 07:21
(2)
obwodnica jest od dawna i nikt nikogo nie zmusza by budować domy mieszkalne przy samej obwodnicy lub tam mieszkać a skoro ktoś wybiera taką lokalizację to powinien się liczyć z konsekwencjami stawianie ekranów to wywalania pieniędzy w błoto i psucie krajobrazu
- 43 8
-
2019-02-05 22:39
Jak 25 lat temu dom się na chwarzno wprowadzałam to nie było prawie ruchu na obwodnicy teraz jest masakra, dlatego ekrany są potrzebne ale nie te chałtury co w Gdyni robią a potem nazywają ekranami dźwiękoszczelnymi!!
- 1 0
-
2019-02-05 09:03
Nie wiesz to po co piszesz! Podczas budowy trasy kaszubskiej o odbicia zostanie poszerzona. A miary hałasu zwiększa się!
- 1 1
-
2019-02-05 22:35
To co zrobili na chwarznie to NIE są ekrany tylko płotki bo ekrany dźwiękoszczelne są wyższe.
- 0 0
-
2019-02-05 20:15
Skuteczność ekranów akustycznych (1)
w tłumieniu hałasu wynosi od 10 do max.12 dB. Połączenie ekranu z np.wałem ziemnym,konstrukcją drewnianą itp. może te wartości zwiększyć do max.20 dB. I to wszystko.
Nie tak dawno podniesiono normy dopuszczalne emisji hałasu w dzień z 55-65 do uwaga! max. 68 dB, a w porze nocnej z 45-55 do 60 dB.
Liczby nie kłamią jaka jest faktyczna przydatność i skuteczność ekranów akustycznych. W wielu przypadkach są bezużyteczne.
Samo słowo "chcieć" nie znaczy móc czy też ewidentną potrzebę stawiania tego typu konstrukcji. Halas można zmierzyć w przeciwieństwie do braku takiej możliwości natężenia fetoru z wysypisk śmieci lub n/n zakładów.- 1 1
-
2019-02-05 20:56
10 dB to spory efekt
co do norm. Od podniesienia norm hałas nie maleje.
- 1 0
-
2019-02-05 20:44
dopuszczalna norma emisji hałasu
według dyrektywy EU od wielu i to wielu lat wynosi 68dB. dla pojazdów i maszyn jako jego żródło.
Tak więc żaden autobus, ciągnik siodłowy, koparka itp. nie może emitować więcej niż 68 dB.Są specyficzne wyjątki opisane w dyrektywie dopuszczające nawet emisję 86 dB ale w określonych warunkach pracy itp..
Bzdurą jest twierdzenie, że przy ścianie budynku mieszkańcy budynków oddalonych powyżej 25-30 metrów,zazwyczaj więcej niż 100 metrów od obwodnicy mają 75 dB. Takie wyniki można uzyskać chyba leżąc przy krawędzi jezdni w centrum miasta "słuchając" np.płyt chodnikowych po zbyt dużej "dawce" wody ognistej lub tym podobnie działającego środka.
Okna jednak spełniają normy tłumienia hałasu i nawet te montowane 10-15 lat wstecz. Nie nakręcajmy fonofobii czy jak tam zwał innego uzależnienia. Odstawmy wszystkie sprzęty od ucha.
Jak jest człowiek zmęczony po 10-12 godzinach pracy to zaśnie nawet w rozklekotanym autobusie czy w SKM-ce, a w domu w fotelu przy włączonym TV itp.- 1 3
-
2019-02-05 20:22
Przy 80 dB. to dwie osoby nie mogą swobodnie się porozumieć głosowo. Trzeba wrzeszczeć.
Taki hałas jest w stoczniach na wydziałach kadłubowych i przy robotach na sekcjach.
W biurach zazwyczaj jest 50-55 dB. Norma.
W szkołach podstawowych hałas nie raz przekracza 100 dB to jakby pracował młot pneumatyczny lub jakieś TDI z walniętym wydechem...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.