- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (56 opinii)
- 2 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (68 opinii)
- 3 Nowe zatoki na styku dwóch miast (29 opinii)
- 4 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (193 opinie)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (95 opinii)
- 6 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (205 opinii)
Mieszkańcy: zmieńmy trasę 154. ZTM: za dwa lata
Mieszkańcy Oruni Górnej mają dość korków na drodze do centrum Gdańska. Proszą o zmianę trasy autobusu linii 154, by nie jechał Traktem Św. Wojciecha do centrum, lecz do pętli tramwajowej na Chełmie. ZTM przekuje, że zmiana nie ma sensu i prosi o cierpliwość do... maja 2012 r.
Korki na ul. Małomiejskiej i Trakcie św. Wojciecha tworzą się niemal codziennie. Stoją w nich nie tylko kierowcy aut, ale i pasażerowie autobusów miejskich. Sytuacja doprowadza mieszkańców południowych dzielnic Gdańska do szewskiej pasji, bo od początku roku szkolnego ich podróż do centrum miasta wydłużyła się co najmniej o 20 minut.
- Jeszcze w zeszłym roku wystarczyło wsiąść do autobusu 154 na Oruni Górniej ok. godz. 7:15 i zazwyczaj przed godz. 8 autobus był pod LOT-em. W tym roku, od września, przejazd wydłużył się co najmniej o 25 minut - opowiada Artur Głowacki, mieszkaniec z południa Gdańska.
Mieszkańcy nie domagają się niemożliwego, czyli nagłego odkorkowania Traktu św. Wojciecha. Chcą za to alternatywnego dojazdu do śródmieścia, przez pętlę tramwajową na Chełmie.
Co o pomyśle sądzą w Zarządzie Transportu Miejskiego, który organizuje przewozy na terenie Gdańska? - Analizowaliśmy już takie rozwiązanie. Problem polega na tym, że na ul. Łódzkiej i w rejonie skrzyżowania ul. Warszawskiej, Witosa, Wilanowska tworzą się rano gigantyczne zatory drogowe - wyjaśnia Jerzy Dobaczewski, dyrektor gdańskiego ZTM.
Jego zdaniem taka zmiana nie ma sensu, bo na nowej trasie pasażerowie też by stali w korku, tyle że zamiast na Trakcie Św. Wojciecha, to na ul. Łódzkiej i Wilanowskiej.
Według ZTM Orunia Górna zostanie połączona z pętla tramwajowa, gdy taka powstanie na skrzyżowaniu Nowej Łódzkiej i Świętokrzyskiej, która ma powstać do maja 2012 r. - Autobus jadący z Oruni Górnej jedynie na krótkim odcinku będzie stał w korku [na ul. Platynowej i ul. Świętokrzyskiej przyp. red.] dzięki czemu zgodnie z rozkładem jazdy dotrze do pętli tramwajowej - mówi Jerzy Dobaczewski.
Zatem mieszkańcom Oruni Górnej i pozostałych pobliskich osiedli pozostaje stanie w korkach jeszcze przez ok. 570 dni. Tyle właśnie czasu musi upłynąć, zanim zostanie otwarta pętla "Nowa Łódzka". Uruchomienie jej, wraz linią tramwajową na Chełm i dwujezdniową drogą, zaplanowano na maj 2012 r.
Miejsca
Opinie (315) 10 zablokowanych
-
2010-10-13 20:51
taa.. pewnie...154 jeszce...to juzw ogole ludzie na 1 przystanku nawet stanąc nie beda mogli tyle ludzi bedzie czekało...!
Teraz na drugim przystanku w 11 już ludzie nie wchodzą!
Masakra jakas! Czesciej tramwaje powinny być!- 0 0
-
2010-10-14 00:05
Flextime zamiast wszyscy na raz
Dużo osób narzeka na przepełnione autobusy od 1 października ze względu na początek semestru na uniwersytetach. Jeżeli prowadzi wspólny transport uczniów, osób jeżdżących do pracy i studentów w tym samym czasie to, dlaczego władze nie rozłożą to trochę? Niech szkoły rozpoczynają się o godzinie dziewiątej a uniwersytet o godzinie dziesiątej. Wiem, że właścicieli firm jest ciężko przekonać do flextime, czyli regulacji, kiedy przychodzi się do pracy przez pracownika. Wspólny czas pracy mógł by być od 10:00 do 15:00 a każdy mógł by sam rozstrzygać czy chce przyjść o godzinie 8:00 albo 10:00 i opuszczać miejsce pracy po wypracowanych godzinach. Przecież nie każdy musi być o ósmej w pracy, bo będą czekać klienci. Dobrym przykładem mogliby być urzędnicy.
A wracając do uniwersytetów to muszę dodać, że za granicą obserwowałem, że większość studentów i profesorów nie chętnie przyjeżdżała na uniwersytet na godzinę 8:30. Większość wolała zaczynać wykłady o godzinie 10:15 i pracować dłużej. Każdy zapisywał się sam na lekcje i wybierał czas, który mu pasował. Ale jak daje się studentom plan lekcji to nie nauczą się oni nigdy rozplanowywać własny dzień, a to jest ważne później w pracy.- 1 0
-
2010-10-14 00:28
Kto sprzedaje tereny na budowę a nie myśli o transporcie miejskim?
Kiedyś jeździła jedynka do Huciska to narzekali wszyscy, że nie jeździ do dworca. Chociaż pieszo do dworca to tylko 3 albo 4 minuty. Teraz jest mniej tramwajów i znowu każdy narzeka.
Zrobiło się zimno i ludzie przesiedli się z roweru na autobus. Może musimy zwiększyć globalne ocieplenie żeby można było jeździć rowerem w grudniu.
Problemy są zrobione przez UM. Kto sprzedaje tereny na budowę a nie myśli o transporcie miejskim. Obojętnie, jakie pomysły będzie ktoś miał, każda zmiana nie może być przeprowadzona od zaraz. Na to brakuje pieniędzy w kasie miasta i często np. taboru, ulic itp.
Gdańsk musi zrezygnować z pomysłu, że z każdej dzielnicy będzie jeździł bezpośrednio tramwaj albo autobus na inną dzielnicę. Trzeba nauczyć ludzi żeby się przesiadali. Ale trzeba dać im możliwość przesiadania się. Ten błąd zrobił ZTM wprowadzając Akademię muzyczną, jako końcowy wielu linii autobusowych. Trzeba było przeprowadzić jedynkę do bramy żuławskiej i obsługiwać linię wyłącznie dortmundami. Jedyny argument przeciwko był brak rozjazdu i strach przed wykolejeniem innych pojazdów. A raptem działa to bez problemu w innych częściach miasta.- 0 0
-
2010-10-14 00:58
Likwidacja pętli Jana z Kolna i Wałowa
Jeżeli jeździ autobus z Olimpijskiej do Oruni Gościnnej to, dlaczego nie ma podobnej oferty dla mieszkańców Oruni Górnej?
Już dawno nikt nie pisał nic o zlikwidowaniu pętli Jana z Kolna i Wałowa. Kiedy to będzie? Przecież można przedłużyć linie tak, że nie będzie potrzebna pętla w środku miasta.
np.
151 i 115 -> Wrzeszcz PKP - Wagnera - Urząd Miejski - Dworzec PKS - Dworzec Główny - Św. Wojciech
123 i 167 -> Równa - Urząd Wojewódzki - Dworzec Główny – Dworzec PKS - Fabryczna - Bysewo
154 i 142 -> Orunia Górna - Sandomierska - Dworzec Główny - Dworzec PKP - Potokowa - Galeria Bałtycka - Wrzeszcz PKP
254 i 183 -> Orunia Górna - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Dworzec PKS - Urząd Miejski - Belgradzka - Potokowa – Niedźwiednik
189/175 i 184 -> Orunia Górna – Nowa Łódzka – Kampinoska - Maćkowy Mleczarnia - Sandomierska - Dworzec Główny - Płowce - Cygańska Góra - Piecki Wileńska
174 i 131 -> Otomin Pętla - Otomin - Kielecka - Urząd Miejski - Centrum (SKM / TRAM) - Brama Wyżynna - Dworzec Główny - Płowce – Matemblewo
161/168/367 i 120 -> Dolne Miasto - Dworzec Główny - Dworzec PKS - Myśliwska – Kiełpino
albo skrócić bieg:
108 -> Odrzanska (TRAM) - Buczka - Grabowskiego (TRAM) – Dragana - Wilanowska (TRAM) - Kielecka - Ujeścisko - Kielecka - Wilanowska (TRAM) - Witosa (TRAM) - Cienista - Buczka - Reformacka - Otrzańska (TRAM)
195 -> Siedlce (TRAM) – Cmentarz Łostowicki – Cieszyńskiego (TRAM) – Więckowskiego – Witosa (TRAM) – Cienista – Buczka – Cmentarna – Cienista – Witosa (TRAM)
213/313 -> Tramwaj Nowa Łódzka – Olimijska
Można zrezygnować z
118 -> zostaje 108
175 -> tramwaj i 189
275 -> zostaje 189
131 -> zostaje 174
184 -> zostaje 189
205, 207, 209, 232, 256 nowy końcowy Dworzec PKS- 0 1
-
2010-10-15 14:35
Od 20 października wraca linia 1 w dni powszednie w godzinach szczytu. Obsługiwać ją będą 4 składy, które ostatnie kursy (zarówno rano i jak po południu) wykonywać będą do zajezdni Wrzeszcz. De facto będzie to trochę linia 1 a trochę wspomaganie 11.
Ale najważniejsze to to, że najwyraźniej wystarczy przedstawić problem urzędnikom zamiast bić pianę na forum.- 0 0
-
2010-12-23 21:54
nowa linia
linia 230 Wałowa - myśliwska
- 0 0
-
2011-01-04 18:47
Dalej wybierajcie speców od rządzenia
Od wielu lat ludzie kupują mieszkania na nowych osiedlach za własną ciężką kasę, ale też od 10 lat wybierają tych samych nieudaczników, którzy odpowiadają za lokalizację osiedli i jakoś nie wiedzieli że trzeba bedzie je skomunikować.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.