- 1 Napad na bank czy głupi żart? (71 opinii)
- 2 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (261 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (606 opinii)
- 4 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (92 opinie)
- 5 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (54 opinie)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (183 opinie)
Miliony na projekt linii kolejowej do Obłuża i Kosakowa
We wtorek władze województwa pomorskiego i spółki PKP PLK podpisały umowę na dofinansowanie projektu przebudowy linii kolejowej w kierunku północnych dzielnic Gdyni oraz Kosakowa. Dokumentacja ma powstać do końca 2020 r.
Przygotowanie projektu obejmuje:
- wykonanie szczegółowej inwentaryzacji linii,
- opracowane studium wykonalności, uwzględniającego zakres i koszty robót zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami,
- karta informacyjna przedsięwzięcia lub raport ochrony środowiska
- program funkcjonalno-użytkowy.
- Wydaje się, że projekt trasy kolejowej na północ Gdyni zostanie wykonany z uwzględnieniem elektryfikacji. Szczegółowe założenia poznamy po opracowaniu dokumentacji - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa.
Gdynia na razie nie partycypuje w kosztach przygotowania tego przedsięwzięcia. Dotąd nie padła też jasna deklaracja ze strony władz miasta np. w sprawie realizacji węzłów przesiadkowych na linii do Obłuża.
30 lat bez kolei na północ Gdyni
Pociągi pasażerskie zjechały ze wspomnianych linii w latach 90. ubiegłego wieku. Temat wznowienia kursów na północ Gdyni powraca zawsze przy okazji korków na estakadzie Kwiatkowskiego. W 2016 r. miłośnicy kolei udowodnili, że już teraz można dojechać szynobusem do Oksywia. Głos w tej sprawie zabrała wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Kolejarze z PLK widzą potrzebę rozbudowy linii do północnych dzielnic Gdyni. Oczywiście w tym momencie nie można stwierdzić z całą stanowczością, że ta inwestycja zostanie zrealizowana.
Północ Gdyni "dusi się" w korkach
Łączna liczba mieszkańców obszaru położonego w bezpośrednim zasięgu oddziaływania Trasy Kwiatkowskiego to ok. 70 tysięcy. W tej liczbie zawierają się mieszkańcy m.in. Obłuża, Pogórza, Oksywia, Babich Dołów i szybko rozrastającej się gminy Kosakowo.
Wzrastająca z roku na rok liczba samochodów sprawia, że sceny, jakie obecnie widzimy na estakadzie przy okazji remontów za kilka lat mogą zagościć tam na stałe. Kolej jest jedyną alternatywą a wykorzystanie istniejącej trasy przez Chylonię jest bez wątpienia lepsze niż próby stworzenia nowej linii przez port.
Projekty także dla linii na Pomorzu
Warto nadmienić, że we wtorek zostały też podpisane umowy na dofinansowanie projektów dla innych tras kolejowych na Pomorzu:
- linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy - Sierakowice (rewitalizacja i ewentualna elektryfikacja),
- linii kolejowej nr 213 na odcinku Reda - Hel,
- linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork - Nowa Wieś Lęborska (rewitalizacja i elektryfikacja),
- linii kolejowej nr 211 na odcinku Lipusz - Kościerzyna,
- linii kolejowej nr 212 na odcinku Lipusz - Bytów.
Łączna wartość sześciu projektów, w tym tego dla Gdyni, to prawie 17,5 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniesie ponad 12 mln zł.
Miejsca
Opinie (335) 7 zablokowanych
-
2019-01-09 07:45
Drogi a nie mydlenie oczu (1)
Drogi i wiecej polaczen autobusowych , wiecej przystankow a nie marnotrawienie kasy na papierologie z ktorej i tak nic nie wyniknie, tak jak z lotniskiem
- 7 0
-
2019-01-09 09:39
słusznie
Wydaje się być oczywistością, że próba uruchomienia połączenia kolejowego przez Chylonię powinna obejmować rozwiązanie konfliktów sieci drogowej i kolejowej na styku (przynajmniej) z Hutnicza i Pucką. Bez tergo nie ma szans na zapewnienie sesownej częstotliwości ruchu kolejowego wahadła.
Jednak te konflikty to tylko część tego okołoportowego "węzła gordyjskiego", bo pozostanie połączenie stron torowisk na Piaskowej, Północnej-Południowej i Puckiej. To duże przedsięwzięcie, przesuwające Gdynię z podstaw jej rozwoju w latach 30 XXw do teraźniejszości.
Jednak ta oczywistość pewnie nie jest oczywista dla zarządzajacego w postaci samorządu miejskiego i wojewódzkiego. Bo oni tylko na wstęgach sie znają...- 1 0
-
2019-01-09 07:51
Kiedy powstanie metro w trójmieście? (1)
- 6 2
-
2019-01-09 09:02
Metro naziemne w trojmiejscie w zasadzie jest od dziesięcioleci. Problem w tym, ze zamiast
je regularnie rozbudowywac, regularnie się je demontuje (Nowy Port, Oksywie). Powstal 1 nowy odcinek (PKM) ale czestotliwosc kursów jest żenująca. Pomijam fakt ze w trojmiescie ciagle brak jednego taniego biletu na wszystkie srodki komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje, trolejbusy, skm, pkm)
- 4 0
-
2019-01-09 07:54
Obiecanki (1)
Oczywiscie pomyslow na rozwiazanie korkow na estakadzie jak i w tych dzielnicach juz bylo wiele tylko nic z tego nie wynika Korki sa i beda, nawet wieksze niebawem bo zbyt preznie rozwija sie ta czesc Gdyni
Ciekawe , dlaczego udaje sie dokonac zmian w innych czesciach Trojmiasta tylko nie tu?
Moze Panowie z urzedu gminy Kosakowo i Gdyni czekaja na tragedie , jak nie wytrzyma estkada i zawali sie od nadmiaru aut bo w koncu ile mozna ja ciagle remontowac ? Bedzie to wwoczas tragedia na skale juz nie tylko Polski ale swiata !- 9 0
-
2019-01-09 09:39
i wtedy zaczenie się czas kontroli i zamykania wiaduktów
jak teraz escape roomów
- 3 0
-
2019-01-09 08:42
Hmm a nie lepiej nowe lotnisko na Obluzu...?
Mozgow nie macie wladze wam serwuja, codzienne stanie godzinami w korkach a wy im sie odwdzieczacie ponowna kadencja?No oczywiscie lotnisko za STO baniek macie to fakt, oczywiscie znalazl sie jeden winny ktorego Pan gryzon juz usunal on sam oczywiscie o niczym nie wiedzial. Dobrze wam tak stujcie sobie dalej
- 8 2
-
2019-01-09 08:56
Miliony na projekt lini ktora juz jest. No no. (2)
- 11 2
-
2019-01-09 09:28
Tak jak park(ing) w parku (1)
Widzę, że pomysł jest rozwijany...
- 5 0
-
2019-01-09 13:25
"mają rozmach, sku*syny"
- 2 1
-
2019-01-09 09:17
a na koniec kupią farbę i na tym się skończy
- 4 2
-
2019-01-09 09:50
Port kładka
Nie lepiej I taniej byłoby polozyc most/kladke laczaca oksywie z centrum . Okretow w porcie I tak nie ma od kilku dekad, a nawet gdyby mozna zbudowac most zwodzony. Btw Od lat widac ze biurokracji korupcji nie da sie zachamowac w Gdyni. Tylko realizacja glupawych projektow infobox , kolejka na kamienna gore, remont muszli, moze czas cos w koncu dobrego zrobic dla mieszkancow na lata , wsluchac sie w ich potrzeby , a nie tylko zlecac smieszne projekty swoim kolesiom zeby kase z budrzetu wyciagnac i wysprzedac wszystkie parki delewoperom.
- 9 0
-
2019-01-09 09:51
koreczek-Gdynia
Dojedzam do tej części Gdyni do pracy, korki sa straszne w tygodniu jak i weekend Nikt absolutnie niczego nie zmienil przez okres 5 lat jak tu jeżdżę Dacie wiarę w to ? Przybywa aut, wydłużają sie korki, powstaja nowe osiedla a droga jak jest tak byla..
Dziwi mnie ze developerzy ktorzy swoje inwestycje planuja tutaj nie wspieraja inicjatywy rozbudowy w koncu to tez ich interes
Od lat Opener -tyle kasy na promocje Gdyni a nawet zlotowki Gdynia nie wylozy na to by
rozbudowac droge- 9 1
-
2019-01-09 10:05
Kto "partycypuje" w tym zamówieniu - dokumentacja 3,2mln i 2 lata ???
- 6 0
-
2019-01-09 10:08
Estakada i inne drogi (1)
Oby z ta estakada nie stało się jak z mostem w Genewie, który się zawalił
Wiecznie czytam o remontach tej drogi Byc może sie nawet nie pomylę , jak napisze ze co roku
Czy to nie zachęca do myślenia i działania Panowie Włodarze? Bezpieczeństwo mieszkańców powinno być priorytetem a z tego co czytam niestety nie jest
Chcecie więcej mieszkańców w Gdyni to zaproponujcie im coś w zamian- łatwość w dotarciu do miejsc pracy czy domow , bezpieczenstwo ich samych i bliskich Czy to tak wiele?- 10 0
-
2019-01-09 17:07
zawalił się most w Genui (we Włoszech) a nie w Genewie (w Szwajcarii)
zawaliło się także kilka mostów w miastach USA: budżet tego bogatego kraju nie ma środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej. Nie idźmy w ich ślady.
Rozbudowa sieci lokalnej kolei : tak; budowa kolejnych połączeń drogowych i parkingów : niekoniecznie.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.