• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • (3)

    Nie rozumiem tych kłótni która trasa jest ważniejsza - i OPAT i trasa Lęborska i obwodnica met. i tunel pod Wisła i tunel pod Pachołkiem - wszystkie są ważne. Zawsze będą animozje pomiędzy Gdańszczanami i Gdynianami, prezydenci naszych miast mogą i sie kłócić między sobą, ale Trójmiasto jest jednym organizmem i inwestycje drogowe powinne być traktowane całościowo !

    • 4 5

    • całościowo to trzeba traktować cały system komunikacyjny, nie tylko drogowy

      • 3 0

    • no właśnie - trafiłeś w sedno (1)

      władcy z Gdańska i Sopotu nie traktują inwestycji omijających Gdynię jako część dróg omijających 3miasto. dlatego wszystkie te drogi wbijać mają w Karwiny.

      • 1 2

      • trasa leborska pierwotnie miała iść skrajem osowej przy lesie, ale mieszkancy oprotestowali = choć od zawsze droga była tam planowana. Przez tych ludzi spacerowa straciła na ważnosci i ewentualny tunel pod lasem. Teraz wszyscy jeżdzimy spacerową jednym niekonczącym się korkiem.

        • 2 0

  • POmarzyć można :) (1)

    a w korkach stoimy my !!!

    • 15 14

    • ja nie stoję, bo wybieram wariant rower lub Bike&ride

      nie uogólniaj, nie wszyscy są tak uzależnieni od samochoduNa Hel jeżdżę tramwajem wodnym lub koleją

      • 1 1

  • swiatla w redzie to swoja strona ale cala trasa z redy do wladka nie ma gdzie sie korkowac (1)

    po prostu w redzie blokuje sie oraz kierowcy blokuja..... brak dynamiki jazdy...jedno auto jedzie, za nim kolejne w odleglosci 20-30m, nastepne tez z reguly 20m dalej. to ci co boja sie jechac zderzak w zderzak :) jeszcze sa inni - po co jechac plynnie jak mozna podjezdzac pod zderzak mocno hamowac :)czesc ludzi stoi w korku i jedzie 4godziny z chalup do redy a czesc osob jedzie przez jastrzebia gore-krokowa-wejherowo-nowo dwo wejherowski-chwaszczyno--> obwodnica

    • 5 5

    • DUEL

      ostatnio na prostej przed Puckiem wyprzedziłem NARAZ 9 samochodów jadaących w odleglościach ok 10 metrów od siebie, przy wyprzedzaniu ostaniego moja predkość wynosiła zaledwie 110 Km/h. Podczas rozpoczęcia tego manewru ok 50-60 km/H - taka samą jechał za mną niekonczący się w moim lusterku sznur samochodów. NA przedzie kolumny rzucił mi się w oczy widok wielkiego mercedesa ML i przyklejonej do przedniej szyby blondynki kurczowo trzymającej się kierownicy. Przed Pólwyspem podobna sytuacja z tym, że tam nie było już jak wyprzedzać bo na przeciwnym pasie ciągle widziałem swiatła a na moim zderzaku nerwowo skaczący Passat rozpoczynał od 15 min manewr wyprzedzania... kocham nasze drogi !

      • 1 0

  • OPAT a leśny odcinek trasy Kwiatkowskiego...

    Szkoda, że swego czasu władze Gdyni cały wysiłek, lobbowanie, argumentację itd. włożyły w leśny odcinek trasy Kwiatkowskiego. Gdyby wtedy postawiły na OPAT, miałyby dwa w jednym, tj. dojazd zarówno do terenów przemysłowych (i dalej do portu) jak i wylot na półwysep. Na "Kwiatkowskiego" poszły ogromne środki (koszty makroniwelacji trudnego terenu, estakady i wykopy), które starczyłyby pewnie na realizację Obwodnicy Północnej.

    • 3 2

  • OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA (6)

    OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA DLACZEGO? Dzisiaj wszyscy,którzy jadą z południa na obwodnicy zjeżdżają na węźle Gdańsk-Osowa (kier. Wejherowo przez CHWASZCZYNO) wykorzystując drogę 218 omijając w ten sposób całe małe trójmiasto wraz z korkami.A więc ludzie mają alternatywę Ci,którzy jadą na hel już nie. No chyba ,że uruchomimy Stenaline na HEL !!!

    • 5 2

    • (4)

      jadąc na Hel też masz kilka wariantów ja widziałem PKS z Warszawy do Władysławowa na Hutniczej koło Makro w Gdyni jak widać jak się chce to się znajdzie wiele wariantów objazdu ale większość jest zbyt ociężała umysłowo wolą stać i się kisić w korku trudno ich strata

      • 2 2

      • No i co takiego miałby zmienić ten PKS z Warszawy do Władysławowa? (2)

        Co z tego, że widziałeś go na Hutniczej? Tam jest stanowisko jego odlotów na Hel? :>> Bo nie bardzo rozumiem w jaki sposób przemieszczanie się PKSu na Hel miało się różnić od przemieszczania się samochodu osobowego na Hel.

        • 3 0

        • (1)

          to zmienił że gość umiał zakombinować nie trzymał się kurczowo jednej trasy i był z pewnością z godzinę półtorej do przodu poza tym Hutnicza nie korkuje się w weekendy jadąc z Władysławowa do Warszawy w Rumi skręcił w lewo przy dworcu i jechał przez Janowo Dąbrowskiego i Hutniczą do dworca w Gdyni jeżeli się chce to się znajdzie dlaczego jak jest korek na Morskiej do Grabówka tak mało jedzie np Komandorską?Bo ludzie są leniwi nie chce im się myśleć

          • 1 2

          • Hutnicza nie jest żadnym remedium na korki w Rumi

            " poza tym Hutnicza nie korkuje się w weekendy" ****Ale co ma Hutnicza do korków w Rumi czy Redzie?? Co z tego, że PKS nie jedzie Morską, jeśli na rondzie przy Castoramie w Rumi (albo i wcześniej) wbija się w taki zator, że głowa mała. Faktycznie - zaoszczędzi 15 minut :>

            • 2 0

      • Hutnicza to jeden wielki korek , ludzie znają ten objazd

        • 3 0

    • jaki idiota z ciebie! Jakby był OPAT, do tego obwodnica metropolitalna

      to żadne S6 czy trasa kaszubska potrzebne nie są.potrzebna za to jest nowa Spacerowa, czy trasa od obwodnicy do Sopotu, Nowa Kielnienska i tyle.

      • 1 2

  • Ważniejsza jest trasa lęborska niż OPAT (4)

    OPAT ma znaczenie lokalne. Ponad lokalne wyłącznie przez dwa miesiące roku !Dlatego ważniejsze jest wybudowanie trasy lęborskiej ponieważ dzięki temu cały ruch drogowy Gdańsk— Lębork— Słupsk— Koszalin— Szczecin i dalej Berlin/ Hamburg przeniesie się na Trasę Lęborską zwalniając dotychczas wykorzystywaną trasę ( m.in. przez Gdynię, Rumię, Wejherowo, etc.).

    • 20 8

    • (1)

      "Ważniejsza jest trasa lęborska niż OPAT" Dla kogo? Bo dla mnie - mieszkańca Redy nie ma ona najmniejszego znaczenia. Wolałbym za to trasę Reda - Gdańsk (miejsce pracy) czyli raptem 30 km pokonywać w 20 minut, a nie w 70 i to przy dobrych wiatrach.A nie jestem jedyny w takiej sytuacji. Dla turystów jadących z Polski na Wybrzeże ta trasa też nie ma najmniejszego znaczenia. To tylko udogodnienie dla naprawdę niezbyt sporego ruchu Kołbaskowo - Gdańsk.

      • 0 3

      • niezbyt dużego tranzytu to skąd są korki na drodze nr 6 w Rumi i Redzie np późną jesienią?Wtedy nikt nad morze nie jedzie a problem istnieje

        • 2 0

    • OPAT tak samo ważny jak trasa KASZUBSKA (1)

      DLACZEGO? Dzisiaj wszyscy,którzy jadą z południa na obwodnicy zjeżdżają na węźle Gdańsk-Osowa (kier. Wejherowo przez CHWASZCZYNO) wykorzystując drogę 218 omijając w ten sposób całe małe trójmiasto wraz z korkami.A więc ludzie mają alternatywę Ci,którzy jadą na hel już nie. No chyba ,że uruchomimy Stenaline na HEL !!!

      • 3 2

      • bylebyście nie żądali tunelu pod zatoką ;)

        • 2 0

  • (4)

    To jakaś paranoja- ministerstwo nie chce dać na OPAT ale finansuje jakiś idiotyzm w postaci obwodnicy metropolitalnej przeciwko której wszyscy protestują! Zamiast naprawde potrzebnego przedłużenia obwodnicy które odciąży Rumię i znacznie skruci czas tranzytu na zachód minister chce nam zafundować drogę z Chwaszczyna do Żukowa - i twierdzi że to tranzyt!!! Gdzie tu logika!

    • 9 10

    • Metropolitalna ma przecież odkorkować obecną obwodnicę, ułatwić dojazd do 3m z okolicznych gmin. (1)

      • 3 1

      • no i?

        "Metropolitalna ma przecież odkorkować obecną obwodnicę, ułatwić dojazd do 3m z okolicznych gmin"Ale co ma Metropolitalna do powiatu puckiego i wejherowskiego???

        • 0 1

    • Klemens !!!! Marudzisz !!!!!!!

      • 1 0

    • Jaki tranzyt?, metropolitalna w obecnych wariantach to również obwodnica Chwaszczyna i nowa DK 20 - planowana od 10 lat. Brawo GDDKiA bo warianty w tym korytarzu zakładają jak najmniej wyburzeń

      • 1 1

  • Niepotrzebna ta droga jest wiele pilniejszych inwestycji,a jak samorządowcy z półwyspu helskiego chcą nowej drogi to niech ją (3)

    zbudują za swoje pieniądze Trójmiasto ta droga jest do niczego nieprzydatna i my nie potrzebujemy lobbować za nią

    • 7 9

    • Bredzisz

      "Trójmiasto ta droga jest do niczego nieprzydatna i my nie potrzebujemy lobbować za nią"Bredzisz. Trójmiasto to też Gdynia i jej północno-zachodnie dzielnice, które coraz bardziej cierpią z powodu korków.

      • 0 2

    • widać po poście, że siedzisz w domu i nigdzie się nie ruszasz. ;>ale UWAGA!! INFORMACJA DLA CIEBIE, może być nowością, ale cóż- czasem trzeba się czegoś nowego nauczyć: KORKI POJAWIAJĄ SIĘ NIE TYLKO W UKOCHANYM 3MIEŚCIE, naprawdę! Reda i Rumia również swoją w godzinach szczytu, a właśnie stamtąd dojeżdża do Gdyni czy Gdańska do pracy wiele osób. czasem warto pomyśleć o kimś poza sobą samym.

      • 4 2

    • Trójmiasto ta droga jest do niczego nieprzydatna i my nie potrzebujemy lobbować za nią

      Każda nowa droga jest przydatna!!!

      • 1 3

  • helikoptery

    czemu nad jelitkowem non stop lataja helikoptery i samoloty??? nawet jeden helikopter lądował koło ergo areny...

    • 0 2

  • Józku, w tych korkach stoją także mieszkańcy Wejherowa i gmin okolicznych

    jeśli jeździsz czasem PKS-em to też tkwisz w tych korkach.trzeba zbudować OPAT, potem będzie można projektować kolejny kawałek drogi. przecież nawet A1 się buduję po kawałku...

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane