• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister infrastruktury dostanie 5 tys. pocztówek popierających OPAT

Michał Sielski
13 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą. Paweł "Konjo" Konnak i hostessy przypominali, że droga na Hel nie jest lokalną trasą.

5 mln zł przeznaczy 13 pomorskich samorządów na przygotowanie dokumentacji dla Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Trasa warta ponad miliard nie powstanie jednak bez pieniędzy z ministerstwa infrastruktury, więc zaczyna się nowa faza lobbingu.



Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi. Jeśli ktoś pyta jak długo jedzie się samochodem na Hel, od razu wiadomo, że nigdy tędy nie jechał - w drodze na Hel samochodem się stoi.
Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast. Ulotki z kartką pocztową do ministrów rozdawali burmistrzowie i prezydenci miast.
- Problem jest poważny. Wystarczy spojrzeć na kierowców stojących codziennie w korkach od końca obwodnicy do zjazdu na Hel w Redzie - mówił podczas piątkowego happeningu w Rumi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.

W piątek w godzinach popołudniowego szczytu - choć przy zakorkowanym przez cały dzień skrzyżowaniu to niespecjalnie trafne określenie - na rondzie nieopodal Castoramy w Rumi odbyła się akcja, zorganizowana przez 13 samorządów.

Liderzy samorządów, które przeznaczą 5 mln zł na wykonanie dokumentacji, wraz z hostessami rozdawali kierowcom stojącym w korku ulotki. Były nimi... kartki pocztowe z naklejonym znaczkiem i gotowym tekstem do ministra infrastruktury. Czytamy w niej m.in.:
"(...) na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejść dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0%." Dalej jest informacja o nowej drodze i deklaracja poparcia dla jej budowy.

Walka o OPAT wkracza bowiem w kolejną fazę. Samorządy chcą postawić pod ścianą ministerstwo infrastruktury, które nie chce sfinansować budowy drogi. Za 5 mln zł przygotują dokumentację. Wcześniej zakończyły się już - także finansowane przez samorządy - konsultacje społeczne. Wwykonane zostało także studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Brakuje tylko projektu i pieniędzy na wykonanie. Według wstępnych szacunków to ok. 1,1 mld zł.

- Nie mamy szans sfinansować takiej inwestycji nawet przy wydatnej pomocy samorządu województwa pomorskiego. A minister infrastruktury twierdzi, że to droga o charakterze lokalnym. Zapraszam, niech przyjedzie do nas nawet dziś własnym, a nie rządowym samochodem i spróbuje przejechać na Hel. Zobaczy czy to ruch lokalny oraz ile on zajmuje - mówi burmistrz Rumi Elżbieta Rogala-Kończak.

Dziś przez Rumię i Redę przejeżdża 60-80 tys. samochodów na dobę.

- De facto i tak wszyscy stoją. Dziś z Warszawy do Trójmiasta jedzie się tyle samo czasu co z Trójmiasta na Hel - mówi Tyberiusz Narkowicz, burmistrz Jastarni.

Nierzadko korek zaczyna się jeszcze na obwodnicy i ciągnie do samego półwyspu helskiego. - Nic dziwnego, w samym Władysławowie, liczącym 15 tys. mieszkańców, w sezonie jest 100 tys. osób - zauważa burmistrz Władysławowa Grażyna Cern.

W planie inwestycji drogowych ministerstwa infrastruktury, który obowiązuje do 2015 roku nie ma budowy OPAT-u. Według ministerstwa droga nie jest priorytetowa, bo... ma charakter lokalny.


Zobacz, jak może wyglądać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Film powstał na zlecenie firmy WYG International, która przygotowała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - OPAT.



Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km długości. Będzie przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy. Umożliwi ominięcie największego korka w Rumi i Redzie, a połączy się z krajową szóstką w kierunku Wejherowa oraz przy wylocie na półwysep helski. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni o dwóch pasach ruchu.

Opinie (220) 2 zablokowane

  • Do tego R

    jedną "ulicą" nazywasz obwodnicę kilku miast? tego przecież Adamowicz nawet z 80% pomocą rządu nie byłby w stanie "trzasnąć"

    • 2 0

  • naciskac na chamów, którzy załatwiają dwupasmówki do zakopanego za nasze pieniądze

    bez walenia w bebny pomorskie nic by nie dostało

    • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Jak w sezonie najszybciej dojechać z Obwodnicy Trójmiasta do Władysławowa (2)

    Zamiast pchać się do Chylonii, a następnie z innymi Lemingami od Chylonii do Redy lepiej jechać:1. Zjechać obok Reala na Wejherowo (następny zjazd za Selgrosem), następnie dojechać do Chwaszczyna przez Osową.2. W Chwaszczynie malutki korek przy rondzie, przejeżdżamy rondo prosto, kierunek Szemud, Wejherowo.3. Skręcamy w prawo na Wejherowo po minięciu stacji paliw LOTOS.4. Jedziemy cały czas prosto, mijamy Bojano, Koleczkowo, Bieszkowice, dojeżdżamy do Nowego Dworu Wejherowskiego, tam obok sklepu skręcamy w prawo i dojeżdżamy do Zbychowa. 5. W Zbychowie, obok stawu wjeżdżamy w drogę dla mieszkańców biegnącą do Redy, jedziemy przez las pare kilometrów, na końcu drogi skręcamy w prawo, mijamy cmentarz, dojeżdżamy do przejazdu PKP, tuż za przejazdem skręcamy w prawo, jedziemy 500m do głównego skrzyżowania w Redzie.6. BRAWO, właśnie zaoszczędziliśmy nawet godzinę stania w korkach.7. Przez skrzyżowane prosto aż do Celbowa.8. Tam warto zapytać przez CB jak wygląda sytuacja w Swarzewie na rondzie i wlot do Władka, jak są korki, to skręcamy w Celbowie na Łebcz i tamtędy kierujemy się na Chłapowo.Ten objazd pozwala zaoszczędzić nerwów na wjeździe do Władka.W ten sposób w sezonie można przyspieszy podróż do Władysławowa nawet o 2 godziny, kiedy są ekstremalne korki np w piątki.

    • 1 1

    • oczywiście w Redzie za przejazdem PKP w lewo, mała pomyłka

      jw

      • 0 0

    • nie radzę w Zbychowie bardzo często stoi policja, można dostać mandat i to wysoki!!! Wtedy i tak trzeba się cofać przez wszystkie te wioski na główną drogę!!!! A do tego droga między Zbychowem a Redą jest w bardzo złym stanie i jest bardzo wąska, do tego przez las i zakrętami!!

      • 0 0

  • droga lokalna tylko dla mieszkańców

    skoro droga ma charakter lokalny, to ruch na drodze powinien być wyłącznie dla mieszkańców, a 85 tys. turystów (z samego Władysławowa) mogłoby przejechać tą trasę wyłącznie w godzinach od 23.00 do 5.00. Ciekawe co wtedy by zrobił minister infrastruktury z pewnością by zadziałał!!!

    • 0 1

  • A jest w samochodzie mapa?

    Możliwości dotarcia do Władka jest kilka. Do Wejherowa dojeżdżamy nie przez Redę (z Koleczkowa), lecz prosto przez Nowy dwór Wejh., następnie na Piaśnicę i tam albo skręcamy w prawo na Darżlubie, lub prosto na Krokową.....dalej jest kilka wariantów....weźcie mape do rączek i pokombinujcie. GPS wszystkiego za was nie zrobi.Mozna bez wiekszych kłopotów dojechać do Ostrowa, Karwi, Jastrzębiej góry, Władka.Sam tak robię i rzadko stoje w korkach.Są jeszcze warianty przez Kniewo i Zamostne. Mapy kochani mapy ...no chyba, że geografia był kłopot...:-)))

    • 4 0

  • korki

    mieszkam w Redzie i wiem,że bardzo duży wpływ na korki na tej trasie ma niewłaściwie wyregulowana sygnalizacja świetlna na przejściach dla pieszych w Redzie.Wystarczy wydłużyć czas zielonego dla kierowców,zlikwidować włączniki gdzi jeden pieszy zatrzymuje cały ruch,tam gdzie możliwe zbudować przejścia nad jezdnią itp.

    • 2 0

  • jednym słowem POpylina

    • 0 4

  • jednym slowem poPISówa

    • 2 1

  • Co zamiast OPAT?

    Myślę, że te wszystkie środki zastepcze np regulacja swiateł, pomosty nad drogą "6" W Redzie, wydłuzenie Obwodowej w Redzie, remonty dróg alternatywnych (przez Chwaszczyno, Piasnicę, Zamostne, 'droga przez łaki" zakńczenie budowy drogi "Lesna Cegielniana", a więc wszystko to jest bardziej realne, szybsze no i pewnie tańsze niz ten cały cholerny OPAT

    • 3 2

  • OPAT to nie podróż na księżyc (3)

    to jest kwestia decyzji politycznych czy np. kasę topić w S6 czy nie. 1.1 mld zł to tyle co koszt PGR Areny wraz z drogą dojazdową, czyli pikuś. Zamiast moczyć 4 mld zł w S6 powinno się zbudować OPAT

    • 2 2

    • Na drzewo gdynski śledziu... (2)

      PGE Arena została zbudowana za kase miejską, czytaj mieszkańców Gdańska.Twój uwielbiany szczurek wyciąga tylko wyciaga rekę po kasę. Mam nadzieje, że ta trasa z doopy nigdy nie powstanie, zbudujcie sobie lotnisko...

      • 3 3

      • Nie kłam (1)

        PGR vel Toi-toi Arena nie została w 100% zbudowana z kasy miejskiej. Poza tym panstwowe firmy z politycznego rozdania daja na nia kase.

        • 1 2

        • PGR Arena została zbudowana ze;

          - środków miejskich, UE, Państwowych {Min.Sportu}, Wojewódzkich,...To tak dla wyjaśnienia, a z nią związane drogi, głównie ze środków unijnych

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane