• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Minister-kapitan ochrzciła Stenę Vision

Michał Sielski
16 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Sztuczna inteligencja na statkach Stena Line

Na promie można skorzystać m.in. z nowoczesnego SPA.



Anna Wypych-Namiotko nadała imię Stena Vision pływającemu pomiędzy Gdynią a Karlskroną promowi, który zastąpił mały i ciasny Finnarrow. Teraz do Szwecji można podróżować w bardziej komfortowych warunkach.



Wolisz długą, ale atrakcyjną podróż do Skandynawii promem, czy szybki lot samolotem?

Stena Vision mieści 1,7 tys. pasażerów, na Finnarow było tylko 200 miejsc i większość zajmowali kierowcy ciężarówek. De facto trudno było więc uznać ten prom za turystyczny. Teraz na jego następcy można korzystać z wszystkich atrakcji - dyskoteki, restauracji, klubu nocnego, rozbudowanego centrum SPA czy sal konferencyjnych.

W poniedziałek imię Stena Vision, które wybrane zostało w konkursie, na który zgłoszono 14 tys. propozycji, nadała mu wiceminister infrastruktury i jednocześnie kapitan żeglugi wielkiej Anna Wypych-Namiotko.

- Polska jest jednym z naszych kluczowych rynków. Wiosną do eksploatacji wejdzie też drugi prom: Stena Spirit, który zastąpi Stenę Balticę - podkreśla Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line.

To nie koniec inwestycji Steny Line w linię Gdynia-Karlskrona. Przebudowa dwóch promów, dostosowanie ramp do większych jednostkach, zmiany na nabrzeżu i w centrach zarządzania kosztować będą 420 mln zł. Zwiększyło się też zatrudnienie w firmie.

- Linia pomiędzy Polską, a północą Europy powinna być ważnym elementem gospodarki. Dlatego rozwijamy nie tylko ruch pasażerski, ale też przewóz towarów. Oczywiście robimy to również, by zarobić - uśmiecha się Niclas Martensson, dyrektor linii Gdynia-Karlskrona.

Z ambitnych planów przewoźnika cieszą się też władze Gdyni. - Historia zatoczyła niesamowite koło. Wybudowany w gdyńskiej stoczni statek wraca do nas po gruntownym remoncie. To szansa nie tylko dla naszego miasta, ale też całego regionu, by skorzystać na wymianie turystycznej - zauważa wiceprezydent Gdyni Bogusław Stasiak.

Stena Vision i Stena Spirit

Dwie siostrzane jednostki mają po 175 m długości i 30 m szerokości. Mieszczą po 700 samochodów osobowych i 1,7 tys. pasażerów. Mają po 493 kabiny, w tym luksusowe dwupokojowe kabiny vipowskie.


Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Opinie (60) 8 zablokowanych

  • a żegluga rzeczna w Polsce to juz historia zamiast wykorzystać ten potenciał ... (4)

    • 45 4

    • Smutna prawda... (3)

      Wystarczy że człowiek u zachodnich sąsiadów popatrzy na rzeki i na tamten ruch to aż zapiera dech w piersi... No ale wiadomo, tutaj się nic nie opłaca

      • 6 1

      • To zrób tak, żeby się opłacało, (2)

        zamiast siedzieć i p.lić głupoty.

        • 0 4

        • A co ja mam zrobić? (1)

          • 0 0

          • Zacznij od ortografii.

            • 0 0

  • Wiceminister Infrastruktury w rządzie Donalda Tuska ! (1)

    Gdyby Eugeniusz Kwiatkowski to widział!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 0

    • Wstyd pani minister - MATKA CHRZESTNA POLSKIEJ KONKURENCJI, jakto wygląda , fe fe

      • 1 0

  • Budzi szacunek... (4)

    Takim cudem chętnie bym się w podróż wybrał, trzeba zaoszczędzić. Nawet dla samej przyjemności pływania nim.

    • 19 5

    • Budzi szacunek

      szkoda tylko, że to polski minister jest chrzestną matką - obcego promu i w sumie polskiej konkurencji - nie słyszałem, żeby np. szwedzka minister chrzciła polski prom w Ystad. Żenada !!!
      Kto to panią namówił do takich czynów, pani minister ? - szkoda, nie potrzeba nam takich gestów - wstyd :(

      • 0 0

    • dot. pow. zaproszenia

      adres poniżej

      • 0 0

    • mam 1 miejsce na 20.11.2010-najbliższa sobota-zapraszam

      • 0 0

    • Bez rewelacji

      Płynąłem już nim - nie ma się czym podniecać...

      • 0 1

  • ta pani (4)

    tylko do tego sie nadaje

    • 13 7

    • ta pani

      szkoda tylko, że polski minister jest chrzestną matką - obcego promu i polskiej konkurencji - nie słyszałem, żeby np. szwedzka minister chrzciła polski prom w Ystad. Żenada !!!
      Kto to panią namówił do takich czynów - szkoda, nie potrzeba nam takich gestów - wstyd :(

      • 0 0

    • a wy się znacie? (1)

      • 2 0

      • znamy :)

        Jeszcze ze studiów, a raz obejmowalem po niej obowiazki na jednym statku :)

        • 3 2

    • a to niby dlaczego tak twierdzisz?

      Znasz Panią Anie?

      • 3 3

  • Polacy wypowiadają się o szwedzkim statku z banderą Bahamas

    • 4 0

  • nareszcie Szwedzi w pełnym komforcie... (2)

    będą mogli przyjechać popracować przy truskawkach na Kaszubach, a w drodzę powrotnej zrelaksują się w spa...

    • 5 0

    • to oni też tam mają takiego premiera???? (1)

      • 2 0

      • mają lepszego premiera

        pływają pierwszą klasą ze spa, a my jeździmy drogami trzeciej kategorii odśnieżania...

        • 0 0

  • Co do nazwy !

    Polacy sami siebie nie szanują! Zamiast prom nazwać Stena Polonica to wymyślili jakieś kosmopolityczne kuriozum...jak Stena pojawiła się w Polsce statek nazywał się "Stena Europe" a jego portem macierzystym była Gdynia i bandera oczywiście...Polska!!! Cieszyłem się jak mops kiedy płynąłem tym statkiem. A teraz też się cieszę ,że statek zbudowany przez polskich stoczniowców trafił na tę linię . Jedank roczarowanie co do nazwy jest ogromne!!! A propos p. minister .....cóż pojawia się tu i tam odbiera kwiatki coś tam pomamrocze o morskiej Polsce.....tak chwaliła likwidację Ministerstwa Gospodarki Morskiej....Co za ironia jej stanowisko jest niskie rangą i w ministerstwie nikt jej nie słucha . To za jej kadencji prace nad ustawą tonażową utkneły w martwym punkcie , nikogo w sferach rządowych nie potrafi zainteresować sprawami morskimi a Polska coraz bardziej oddala się od morza. Tutaj p. Wypych cieszy się z obcym armatorem a POLSKI będący naszym wspólną własnością PŻB "Polferries" jest likwidowany w imię korzystniejszej sprzedaży Duńczykom. W październiku zlikwidowano połączenia z duńskimi portami : Kopenhagą i Ronne. Prom "Pomerania" wystawiono na sprzedaż( kupcy szybko się znaleźli więc już lada moment go nie bedzie)!!! A tak dla przypomnienia to z Gdańska też pływają promy pod sam Sztokholm (Nynashamn)

    • 6 1

  • "To szansa nie tylko dla naszego miasta, ale też całego regionu, by skorzystać na wymianie turystycznej" (3)

    No to teraz pytanie do Pana Wiceprezydenta Gdyni: i co z tego, że potencjalnie więcej pasażerów? Co do zaoferowania ma Gdynia? Czy za zwiększeniem ilości pasażerów pojawiła się w Gdyni JAKAKOLWIEK propozycja do nich skierowana?

    Ponad 350 tys. pasażerów Steny oraz ponad 120 tys. bogatych turystów wycieczkowców każdego roku traktuje Gdynię wyłącznie jako miejsce cumowania, po czym czmycha do Gdańska, Sopotu lub Malborka. Miasto poległo na ofercie turystycznej na całej linii, bo na samych turystach z wycieczkowców można rocznie zarobić więcej, niż na Tall Ships i Openerze razem wziętych.

    • 12 3

    • No nie do końca tak jest !!!

      Od czasu do czasu kręcę się koło Dworca Morskiego i kiedyś zapytałem taksiarza, gdzie wożą tych turystów..... i gość wspomniał parę fajnych miejsc z super dziewczynami do masażu "relaksacyjnego" właśnie w Gdyni kolego!!!!

      • 1 0

    • Nie pytać tylko wybierać innych. Z pomysłęm, wigorem, nowym spojrzeniem na miasto.

      • 1 0

    • Raczej chodzą tłumnie przez tę kilka godzin po centrum Gdyni jak obserwuję.I napawają się szampanskim klimatem miasta.

      Co maja do ogladania w Gdańsku? Ytongową "starówke" odbudowywaną od późnego gomółki do dziś. Czy prawdziwe zabytki o paredziesiat lat starsze w centrum Gdyni. Co mają kupowac chińskie stringi pod tunelem w Gdańsku? Czy zagrać tam w trzy karty. Czy zrobic zakupy w którymś nowoczesnym centrum handlowym Gdyni itd, itp???

      • 1 3

  • Pożegnanie (2)

    To chyba żałobna uroczystość pożegnania z Polską flota promową. Szwedzi mają już przyczółek w Gdyni , niedlugo kupią PŻB i zainstaluja się w Gdańsku i Świnoujściu.
    A my będziemy u nich sprzątać. A Pani minister pomyślałaby jak gospodarnie ten biznes turystyczny wykorzystać nie wpychając go w cudze łapy, bo na następne wodowanie zaproszą ministra infrastruktury Szwecji.!!! I z czego ona taka zadowolona,że odwalili za Nią robotę?

    • 12 5

    • Zgadzam się. Niestety, ale sporo osób patrzy krótkowzrocznie. Wstyd dla tej minister.

      • 2 0

    • a z jakimi polskimi promami wystartujesz pomyśl trochę nim cokolwiek napiszesz sensownego

      • 0 2

  • Cieszymy się, że jest nowy prom. (2)

    Jednocześnie od x lat, x kadencji Sejmu, kolejnych ministrówi i premierów, nikt nie potrafił postawić "na nogi" Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

    Nie dziwi Was to?

    Mnie już nie. To mentalność polityków zgodna z zasadą TKM. Nie ma znaczenia rodowód partyjny.

    Miło byłoby, gdyby był to nowy prom PŻB i obecność ministra byłaby jakże na miejscu. Skoro Szwedzi poprosili to nie wypadało odmówić. Mają powody do radości.

    Dla kogo kadry Akademii Morskiej w Gdyni i Szczecinie? Zresztą "Morska" to już tylko lewar do przyjezdnych z głebi kraju.

    Przez 20 lat po odzyskaniu niepodległości dorobiliśmy się 5-6 transatlantyków na regularnych liniach, mając 140 km wybrzeża. A teraz pozostała nam radość pracujących dla Szweda.....

    • 40 3

    • dla mniej zorientowanych:

      PŻB S.A. to firma Państwowa tzn. Twoja, moja, nasza. TO majątek nasz i pożytki z tego majątku muszą zasilać dobro wspólne. Wszystkich Polaków. Mając do wybrou dwa połączenia o porównywalnej cenie i jakości serwisu naturalnie wybrałbym prom PŻB.

      • 1 0

    • Bo w Polsce nic sie nie da i nic sie nie oplaca. Najlepiej rozstac majatek bylo za zlotowke znajomym lub obcokrajowcom i teraz u nich czyscic buty za 2000 zl.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane