• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów i trolejbusów w weekendy

Piotr Weltrowski
23 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S. Jedną z linii, na której ograniczona zostanie liczba kursów, będzie pospieszna linia S.

Mniej kursów w weekendowe i świąteczne wieczory - to sposób Gdyni na ograniczenie rosnących kosztów utrzymania komunikacji miejskiej. Zmiany wejdą w życie 25 czerwca i dotyczyć będą aż 20 różnych linii autobusowych i trolejbusowych.



Kiedy najczęściej korzystasz z komunikacji miejskiej?

Początek wakacji to tradycyjnie okazja do korekt rozkładów jazdy komunikacji miejskiej, czasowego zawieszenia połączeń działających tylko w dniach nauki oraz również czasowego uruchomienia linii sezonowych.

W tym roku władze Gdyni zdecydowały się jednak przy okazji wprowadzić także stałe zmiany w rozkładach - i to niezbyt korzystne dla pasażerów, bo ograniczające liczbę kursów aż na 20 różnych liniach autobusowych i trolejbusowych.

Aktualny rozkład ZKM Gdynia



Stałe zmiany rozkładów wprowadzone od 25 czerwca:
  • autobusy na liniach R, S, 109, 133, 147, 150, 152, 190, 194 i 282 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • trolejbusy na liniach 22, 23, 33, 24, 25, 26, 27, 28, 29 pojadą w soboty, niedziele i święta po godz. 19, nie częściej niż raz na 30 minut,
  • autobusy na linii 197 w soboty, niedziele i święta po godz. 19 będą kursować nie częściej niż raz na godzinę.

Skąd takie zmiany?

- Zmniejszenia częstotliwości kursów wieczorami w weekendy uwarunkowane są koniecznością zrównoważenia budżetu gdyńskiej komunikacji miejskiej - niezbędną w warunkach dynamicznego wzrostu cen oleju napędowego i energii elektrycznej, a w szczególności sprężonego gazu ziemnego (CNG), którym zasilane są 32 autobusy - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Jak dodaje, wybór pór, w których zdecydowano się na zmniejszenie liczby kursów, był wynikiem badań marketingowych.

- Na podstawie analiz wyników badań marketingowych do zmniejszeń wytypowano pory, w których wciąż występują największe rezerwy zdolności przewozowej i w których nie ma zatorów drogowych, skutkujących ewentualnymi opóźnieniami - szczególnie dotkliwymi przy niższych częstotliwościach - mówi Gromadzki.

Opinie (305) 8 zablokowanych

  • To sposob na brak kierowcow !!! (5)

    W PKA kiedys powiedziano, że kierowcy nigdy nie pojadą z wolnego (to są dodatkowe koszty dla firmy, traktowane jako nadgodziny).Dzis wydzwaniają po ludziach, by przyszli w dniu wolnym do pracy...Podobna sytuacja jest już od dawna w pkm. w pkt pkm i pka kierowcy odbierają dopiero zaległe urlopy.Drodzy Państwo, żeby w czerwcu,lipcu kierowca odebrał zaległe 14 dni urlopu a po powrocie miał 26 dni urlopu przed sobą to duży problem.Z brakiem kierowcow,którzy mogą domagać się urlopu jak też z przemęczonym kierowcą!!!gryf pks i inni pryw.tzewoznicy ściągają do siebie kierowcow z innych spółek.W ich czasie wolnym by jezdzili u nich(z zachowaniem czasu pracy kierowcy tu mozemy byc spokojni). Jednym słowem gdy miasto zasłania się pustymi kursami to bujda.Już po ostatnich cięciach autobusy które pękały w szwach zostały usunięte z rozkładu...Dlaczego, bo ludzie nini nie jezdzili?Żart Żart Żart!!! Miasto nie chce podnieść plac dla kierowców, wylicza jakieś średnie zarobki zawyżane przez kierowców z maksymalna wysługa przed lub w wieku emerytalnym(są trzymani ponieważ nie ma kierowcow,to błędne kolo).W dyskontach praca jest bardzo trudna każdy szanuje prace tych ludzi ale ich pensja jest na poziomie kierowcy, prowadzącego 18 tonowy autobus w ruchu miejskim gdzie oczy trzeba mieć dookoła głowy. Co parę minut ktoś wciska się pod autobus innym autem.Pieszy wbiega na pasy, rowerzysta wjeżdża z duza predkoscia... a każda ta sytuacja grozi zatrzymaniem lub utrata prawojazdy. Czyli utratą pracy.Młodzi przychodzą i po 2-12 tyg uznają ze to nie dla nich...bo w rejsowych płacą jest wyższa. Ci co mają uprawnienia C już dawno odeszli z tej pracy ponieważ płacą w transporcie towarowym na rękę jest 2-4x większą niż w komunikacji miejskiej. Paradoksem jest to że wożący buraki lub banany kierowca ma netto 6400-8200 zl min na rękę jeżdżąc po stałych trasach w kraju i będąc przeważnie co noc w domu a kierowca odpowiedzialny za życie setek pasażerów ma 3200zl netto z tego opłaca ubezp.dodatkowe

    • 11 0

    • Facet czy ktoś naprawdę tak z własnej woli chce pracować w tej firmie? (3)

      Bo jak patrzę na was to wy wszyscy jak za karę, poza 2 kierowcami z dodatków

      • 0 4

      • Wiesz wiekszosc ludzi ktora miala inne uprawnienia

        Odeszła... kilku kierowcow ucieka do innych firm komunalnych, kulku poszlo do pracy a kolei itp... a reszta musi zostać. Tez pamiętaj, że wiele osób kocha ta prace i oni zostaną tu za psie pieniądze ale wy jako pasażerowie będziecie mieli 147 lub 150 nie co 10 min a co 30 min plus opóźnienia w korkach I autobus pojawi się srednio co godzinę:) wróćmy do starych zapisów na rozkładach, że autobus jezdzi z częstotliwością co 45 min i tyle

        • 1 0

      • Co ciekawe zkm w bardzo indywidualny sposob podchodzi (1)

        Do liczenia pasażerów na linii która chce zamknąć... pracownicy zkm stoja na przystankach gdzie w autobusie jest 5-8 osób. 3 przystanki dalej do autobusu wsiada regularnie 15-20 osób i jedzie prawie do końca a na istatnim przystanku gdzie nikogo już nie ma znów są osoby liczące:). Nigdy nikt z zkm nie zapytał kierowcy o sugestie gdzie wsiadają pasażerowie kiedy i gdzie jest obłożenie... onibto widzą po swoich badaniach ... potem zamyka się linie gdzie dojeżdżało 30 osób do szpitala ... ludzie orzychodza do kierowcow skarżą się ale zkm ma ich w du ie. Zkm ma jeden cel od czasów powstania. W oczach pasażerów sprawić by kierowca widniał jako bezduszne bydlę bo nie poczeka, bo ciągle spóźniony, ciągle poddenerwowany a jednocześnie kierowcy maja być anty marudnym i rozczeniowym pasażera. Przykład prowadze autobus wsiada pani zcrowerem gdzie sa 2 wózki zcdziecmi. jest dyskusja ktos mowi ale ona sie zmiesci onni ze jest ciasno. pomijam fakt ze podczas hamiwania kobieta nie utrzyma roweru , sama poleci a rączka tiweru uderzy dzuecko w wózku i tragedia. wydłuży to czas wsiadania i wysiadania pasażerów czyli opozni znaczaco kurs. wyprosilem pania. zglaszam to do zkm odp : zrobil pan slusznie nie ma prolemu. po 15 przystankach podchodzi kobieta wysiadajac pierwszymi drzwiami informuje mnie, że to bylo b nieladne zachowanie (bylem b uprzejmy szczerze pilnowalem kazde swoje słowo) ona dzwonila do zkm ze skarga i powiedziano jej cyt. "widzi pani kazdy kierowca ma swoje fanaberie" :). i wiem że zkm udziela tskich odpowiedzi jednoczesnie mowiac nam czesto w dosc ostrych sliwach ze mieliśmy prawo i dobrze sie zachowalismy ...

        • 1 0

        • Kiedyś to jeszcze jakiś szacunek był do waszej pracy. A Teraz to z waszym prezesem z samorządności to nie wiem czy tak dobrze jest w waszej firmie.
          Kwestie taborowe są skandaliczne, że teraz tyle dobrych autobusów zostało wystawionych na sprzedaż przez elektryki.
          W czasie covidu wiele waszych kierowców szczuło pasażerów o maseczki itp, dobrego wizerunku tak się nie tworzy, sory. W PKM nikt poza kierowca z autobusu 2219 nie robił o nic problemu w czasie covidu a u was to jacyś szeryfowie samozwańczy się znaleźli niestety a pasażera należy n i e d r a ż n i ć

          • 0 0

    • dobrze napisane, zgodnie z prawdą - i to jest temat na art w 3M. ale wy się nie bawicie w rzetelne dziennikarstwo

      • 1 1

  • Godzinowa stawka kierowcy jest niewiele większa od najniższej krajowej, mnóstwo osób odchodzi z pracy, za taką stawkę nie ma wielu chętnych do zatrudnienia, koszty paliwa to pewnie jakiś powód redukcji kursów ale drugi do którego ZKM się nie przyzna to po prostu brak pracowników, autobusami nie ma kto jeździć, nawet pracownicy biurowi z odpowiednimi uprawnieniami nie wypełnią tych braków

    • 9 0

  • I to jest wlasnie ksiazkowy przyklad arogancji urzedniczej!

    W skostnialej na wskroś Gdyni, ułożono już sobie schematyczne odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości. Zadufanie jest przeogromne i nikt nie jest w stanie przekonać rzadzacych, że nie są właścicielami Gdyni. W tym przypadku V-prezyent(podobno działającą w Gdyni,tylko z pobudek uczuciowych, bo gdzie indziej w/g niej, zrobiłaby 5 razy wiecej), tak "ukochala" komunikację, że ją w końcu udusiła. Wynikło to w prostej drodze, przez zastosowanie "kiełbasy wyborczej" w formie bezpłatnych przejazdow dla 75 % (w założeniu) Gdynian.Z wzoru dla kraju, stajemy się zasciankiem Wejherowa. Wszystko w/g tej Pani, podobno przez Polski Lad, ten sam, który napchal jej i jej kolegom samorzadowcom horrendalne podwyżki pensji, przeciwko którym już nie protestowali i przyjęli z pokorą. Tniemy i likwidujemy wszystko, co staje na drodze do sławy i chwały milosciwie nam panujacym. Obowiązujące hasło w Gdyni, to "Po nas choćby potop", zawłaszcza coraz to nowe płaszczyzny bezkarnych urzedniczych wlascicieli (przez zasiedzenie)! Znośmy to dalej, z pokorą!

    • 11 0

  • Pasażer (2)

    Niestety ZKM robi wszystko aby zniechęcić ludzi do komunikacji miejskiej. Jak mam czekać ponad 30 min. aby przyjechał autobus, potem przesiać sie na inny i też czekać kolejne 30 min., to wolę pojechać samochodem, gdzie będę znacznie szybciej. Komunikacja jest dla ludzi,a nie dla słupków. Potem ZKM dziwi się że co raz mniej ludzi jeździ. Takim działaniem ZKM zjada swój własny ogon, bo niedługo nikt nie będzie chciał korzystać z ich usług tylko wybiorą swój samochod

    • 12 0

    • Nie czekaj pół godziny na autobus (1)

      Po prostu przychodź na przystanek dwie minuty przed odjazdem...

      • 1 5

      • W Gdyni rozkład jazdy to i tak tylko delikatna sugestia.

        • 2 0

  • 194 i 282

    Niech jadą co pół godziny, ale chociaż w sposób zsynchronizowany z SKM. Standardem na tych liniach jest, że nie można zdążyć na przesiadkę i tylko pomachać odjeżdżającej SKM-ce. Dotyczy to przystanku Stocznia i Gdynia Główna. Niemal zawsze trzeba czekać, nawet kolejne pół godziny na następny pociąg, a wystarczy drobna korekta rozkładu.

    • 7 1

  • Pasażer

    Wiadomo przecież że ZKM robi wszystko aby zniechęcić ludzi do korzystania ze swoich usług. W każdym normalnym mieście uruchamiane są nowe linie, zwiększanie częstotliwości lepszy tabor itp. W Gdyni tylko ogranicza się częstotliwości, a nowe linie uruchamia się przez podzielenie innych np. 182 a potem nowe linie 103,134,182,282. Żeby przynajmniej zwiększyli częstotliwość , ale nie. Niedługo po Gdynii będzie jeździć się jak PKS czyli mało kursów, ale za to pełno wariatów

    • 2 2

  • Brawo!!! Ceny paliw rosną bilety rosną i jeszcze oferta coraz gorsza

    Banda oszołomów i tyle.

    • 7 0

  • Ostre cięcie.

    UWAGA: Od dnia 1 VII 2022 linia zawieszona.

    • 1 0

  • Wiec wychodzi na to ze najlepiej mieć własny autobus

    • 0 0

  • Podniesc jeszcze ceny parkowania

    Albo zakazac wjazdu do centrum samochodem.
    Plebs to Plebs! Glosowales na szczurka to teraz siedz na chacie.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane