• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów jeździ na południe Gdańska. Mieszkańcy pytają: "dlaczego"?

Maciej Naskręt
26 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie tylko korki, ale także mniejsza liczba autobusów miejskich będą doskwierały przynajmniej do wiosny mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska. Nie tylko korki, ale także mniejsza liczba autobusów miejskich będą doskwierały przynajmniej do wiosny mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska.

Na czas budowy linii tramwajowej z Chełmu na Orunię i Łostowice ZTM ograniczył liczbę kursów autobusów miejskich na południe Gdańska. Powód? Brak pieniędzy na dłuższe kursy.



Czy ZTM postąpił dobrze zmniejszając liczbę kursów autobusów miejskich na południu Gdańska?

Budowa linii tramwajowej z Chełmu do ul. Świętokrzyskiej nie tylko wywołała korki na południu Gdańska - o czym pisaliśmy we wtorek - ale też wpłynęła na zmianę linii i częstotliwość kursowania autobusów miejskich. Aktualizacja rozkładu jazdy dotknęła podróżnych na liniach: 118, 155, 195, 227, 255, 295, N1 i N4.

- Wypadło aż osiem kursów autobusu 295 w ciągu całego dnia. Zanim zmiany wprowadzono, autobusy były przepełnione - ludzie jechali w nich, jak sardynki w puszce. Wejście do nich teraz jest niemożliwe. Władze miasta apelują, by mieszkańcy przesiadali się do komunikacji miejskiej. Tylko jak? Prędzej spodziewałbym się, że ZTM zwiększy liczbę kursów autobusów z południa Gdańska do centrum miasta. Czy można zwiększyć liczbę tych kursów? - pyta Jarek Stasieło, mieszkaniec Ujeściska.

O sprawę zapytaliśmy w gdańskim ZTM-ie. - Zamknięcie ulicy Witosa spowodowało zmianę i, niestety, wydłużenie trasy autobusów na linii: 118, 155, 195, 227, 255, 295, N1 i N4. W skali prognozowanego okresu trwania przebudowy powoduje to koszt rzędu ćwierć miliona złotych dla wszystkich linii. Przy ograniczonych środkach finansowych, jakimi dysponuje ZTM, jedynym wyjściem było ograniczenie ilości kursów w godzinach najmniejszego zapotrzebowania na komunikację - wyjaśnia Alina Żarnoch Garnik, rzecznik prasowy ZTM.

Władze ZTM podkreślają również, że ze względu na duże zatory na ulicach południa Gdańska i utykające w nich autobusy miejskie, dochodzi do wykonania nieregularnych kursów i przepełnienia pojazdów. Sytuacja monitorowana jest przez ZTM na bieżąco. - W zależności od potrzeb, planowane jest skierowanie autobusów przegubowych do obsługi tras w dzielnicach południowych Gdańska - dodaje Alina Żarnoch Garnik.

Utrudnienia w komunikacji wynikające z budowy nowej linii tramwajowej i ulicy Nowej Łódzkiej mieszkańcy mogą zaakceptować, bo w konsekwencji dojazd do ich osiedli się poprawi. Zmniejszenia liczby połączeń na trasie, na której autobusy od dawna jeżdżą przepełnione, ani zrozumieć, ani zaakceptować już nie można.

Miejsca

Opinie (348) ponad 10 zablokowanych

  • dalibóg, literatura i dziennikarstwo pierwszego sortu, wyszukane i ze smakiem. (2)

    a co do komunikacji, zeby było lepiej musi byc budowa, jak budowa to musi być chwilowo gorzej.

    kuma albo nie i tyle.

    a dziennikarstwo na 3-miasto.pl do pulitzera nalezy zgłosic.

    • 1 13

    • jak są remonty, to się ludziom zapewnia transport alternatywny, żeby minimalizować skutki utrudnień

      a w Gdańsku się żyje.... i się stoi w godzinnych korkach, bo jak trudniej dojechać, to Ci jeszcze autobusy zabiorą.

      • 7 0

    • Człowieku, o czym Ty piszesz? Inne miasta potrafią sobie poradzić nie ograniczając liczby kursów. Na przyklad Kraków.

      • 2 1

  • Co za bzdury gdynski Zarzad KM jakos (1)

    sobie radzi (chociaz jest gorzej nic kiedys) a gdanski to jakis dziwny twor? Lepiej bylo jak ZKM zarzadal ...

    INTEGRUJNY TRÓJMIASTO!!!

    • 3 1

    • to wytłumaczenie jest proste ...

      w Gdyni rządzi profesor a w Gdańsku niedouczony magister po studiach wieczorowych bez praktyki w zarządzaniu

      • 2 0

  • no wiecie co?! to juz szczyt wszystkiego! jakie wydluzenie trasy? !

    • 4 0

  • Dzień pieszego pasażera!

    Dodatkowa atrakcja! Poznaj historię swojej dzielnicy i przyjdź obejrzeć bombę i panzerfausta z okresu II. Wojny Światowej!

    • 18 0

  • (1)

    "skali prognozowanego okresu trwania przebudowy powoduje to koszt rzędu ćwierć miliona złotych dla wszystkich linii. Przy ograniczonych środkach finansowych, jakimi dysponuje ZTM, jedynym wyjściem było ograniczenie ilości kursów w godzinach najmniejszego zapotrzebowania na komunikację"

    Hmmm...

    Policzmy.

    Pensja Prezydenta Adamowicza - 12.000zł/ m-c/ x 12 = 144.000.

    Czyli brakuje jeszcze 100.000! Ciekawe ile zarabia v-ce Prezydent?

    • 18 1

    • niestety nie masz racji

      pensja Adamowicza jest dużo wyższa coś około 30 tys (licz wszystkie dodatki i profity wynikające z bycia prezydentem)

      • 5 0

  • P. Adamowicz (3)

    Prezydent został wybrany w demokratycznych wyborach z poparciem mieszkańców dzielnic południowych na poziomie 60% (Dziennik Bałtycki 26.11.2010). Więc nie rozumiem o co ten krzyk, wg wyborców taki stan rzeczy odpowiada im w 100%. Ja zagłosowałem na innego kandydat, ale skoro prezydent wybierany jest w pierwszej turze to oznacza że ludziom się ten układ bardzo podoba, wiec nie rozumiem krzyku. A pamiętajmy że będzie jeszcze gorzej :)
    od pierwszego stycznia dostaniemy gratisowe podwyżki z tego kilka kilku cyfrowych.
    Pamiętajcie drodzy wyborcy za 4 lata znów głosujcie na P. Adamowicza, jak słyszałem to jest wybór mniejszego zła, jak dla mnie już gorzej być nie może ale skoro dla was jest oki to się bardzo cieszę.
    Też mieszkam na dzielnicy południowej :) (tak naprawdę to jest to zachód miasta, więc nie wiem skąd nazwa południe :)

    • 32 3

    • (2)

      Bo mało głosowało na południu, w większości jeszcze nie są tu zameldowani stąd te 60% skoro tylko parę osób glosowało, za to pojechali w większości glosować do swoich rodzimych dzielnic i tam już nie było tak pięknie. A budyń niestety dalej swoje zaraz za wodę ogłoszą podwyżkę i będzie temu całemu elektoratowi super miło. Dziękuję WAm;/

      • 1 0

      • nie do końca (1)

        uprawnionych głosowało mało--- to fakt... a druga sprawa że część jest niezemeldowana. Nie zmienia to faktu że tam głupie ludzie mieszają. Zobacz radnego Arkadiusz Zukowskiego, w szkole na Wielkopolskiej gdzie chodzi 2000 ldziecii, poparło go około 240 wyborców - a on tam starał się o obiekty sportowe -- co mu się udało. Głupi naród idzie i popiera pierwszego albo drugie (Budnia i Oleszka)przez co głos dostałe asystent budynia Grzelak, któr już powidział w TVP2 pamorama że będzie ścigał autorów plakatu Gdańsk Europejską Stolicą Biedy.... (czyli zgodnie z hasłem nie róbmy polityki, budujmy drogi ) czyli radny zasłużony się ni dostaje. Poierają bezmyślenie na ślepo budynia jako radnego .... nie mówiąc juz ze na prezydenta... Głupi naród i tyle

        • 4 0

        • Ale Żukowski się dostał, przypuszczam, że jego plakaty zadziałały nie korzystnie (zdjęcie koszmarne;/) a stary grzelak do sejmiku - fakt, chociaż się nawzajem z synem promowali, co jest na tyle żałosne, że nikt nie powinien w ogól brać ich pod uwagę, niestety informacji niewiele a ludziom nie chce się szukać dodatkowo idą i głosują na pierwszego lepszego z drzewa;/

          • 3 0

  • budyn wybrany na nastepna kadencje

    to teraz drogie dzieci pocalujcie misia w pupe :D

    • 29 1

  • Macie - wybraliście sobie znowu Adamowicza ;-)

    • 18 2

  • jak to dlaczego?Już po wyborach

    • 13 1

  • Brawo panie budyń

    Wedle hasła wyborczego konsekwentnie .... do coraz większego bałaganu.
    Czy w tym urzędzie nikt nie myśli.

    • 13 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane