• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej miejsc postojowych w śródmieściu Gdańska?

rb
3 marca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Problemy z parkowaniem w Głównym Mieście miały rozwiązać parkingi podziemne, ale nie wiadomo czy, ani kiedy powstaną. Problemy z parkowaniem w Głównym Mieście miały rozwiązać parkingi podziemne, ale nie wiadomo czy, ani kiedy powstaną.

Nie wiadomo czy w do 2012 r. w śródmieściu Gdańska powstaną parkingi podziemne. Do tego urzędnicy zapowiadają, że zmniejszą liczbę istniejących miejsc postojowych w Głównym Mieście.



Czy zmniejszenie liczby miejsc postojowych w Głównym Mieście to dobry pomysł?

W śródmieściu Gdańska natężenie ruchu jest już tak duże, że więcej aut po prostu się nie zmieści. Dlatego magistrat twierdzi, że ograniczenia ruchu samochodowego w Gdańsku jest koniecznością - donosi "Gazeta Wyborcza Trójmiasto".

Problemy z parkowaniem miałyby uratować dwukondygnacyjne parkingi podziemne na Głównym Mieście. Gdy w zeszłym roku Gdańsk ogłosił przetarg na ich wykonanie w finale podjęto rozmowy z Hochtief Polska (był wykonawcą m.in. Galerii Bałtyckiej) oraz Apcoa (jedna z największych firm zarządzających parkingami w Europie).

Zgłosiły one chęć budowy 1,5 tys. miejsc postojowych, jednak - jak pisze "Gazeta" - przygotowanie inwestycji trwa tak długo, że nie ma szans na budowę parkingów przed Euro 2012. Na same tylko prace archeologiczne potrzeba około roku. Parkingi mają być w miejscu, gdzie w średniowieczu znajdowała się fosa i nikt nie jest w stanie przewidzieć, co znajdą archeolodzy.

Od budowy podziemnych parkingów odstrasza też przykład Krakowa. Gdy w ubiegłym roku powstał tam taki parking, to okazało się, że świeci pustkami. Dlaczego? Stawki za postój są bardzo wysokie (abonament miesięczny pod ziemią wynosi 800 zł, gdy w miejskiej strefie płatnego parkowania - 250 zł). W efekcie banki niezbyt chętnie chcą pożyczać pieniądze na takie inwestycje - bo nie ma pewności, że parking będzie miał klientów i jego operator spłaci kredyt.

Aby do tego nie doszło władze Gdańska zapowiedziały, że gdy powstaną parkingi podziemne, zlikwidowane zostaną miejsca postojowe wzdłuż ulic Głównego Miasta.

- Główne Miasto jest rozjeżdżane przez auta, co szczególnie widać po stanie podwórek, ulic i chodników. Dlatego niewykluczone, że w przyszłości jeszcze bardziej ograniczymy dostęp dla samochodów - mówi "Gazecie" Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska ds. gospodarki komunalnej. - Jeśli nie powstaną parkingi to w mniejszym stopniu, jeśli powstaną - w większym. Wtedy dostęp ograniczymy nawet mieszkańcom, którzy np. będą mogli wjeżdżać tylko w określonych godzinach - dodaje.

Już w tym roku zaplanowano wyłączenie z ruchu ul. Grobla I przy Kaplicy Królewskiej. Gdy niebawem znów zostanie uruchomiona Fontanna Czterech Kwartałów, ulica ta stanie się deptakiem.

Ale do poważnych ograniczeń jeszcze długa droga. Hochtief ma kłopoty ze znalezieniem finansowania wartej ok. 200 mln zł inwestycji. Obecnie trwają negocjacje z miastem i bankami. Do końca tygodnia będą podjęte ostateczne decyzje.

Czy magistrat ma plan B? - Kolejne firmy interesują się realizacją tej inwestycji, a my rozważamy dopłatę do miesięcznego utrzymania parkingów, by przedsięwzięcie było atrakcyjniejsze - mówi "Gazecie" Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej.

Jeśli Hochtief się wycofa, być może jeszcze w tym półroczu zostanie ogłoszony kolejny przetarg. Miasto już robi rozeznanie, czy są inne firmy zainteresowane budową.

Parkingi miały powstać pod Podwalem Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska (pomiędzy ul. Zbytki i Słodowników), Podwalem Staromiejskim zobacz na mapie Gdańska (między ul. Lawendową, murami obronnymi, ul. Straganiarską i ul. Tobiasza, aż do Targu Rybnego wraz z boiskiem szkolnym) i Placem Kobzdeja zobacz na mapie Gdańska (ograniczony ul. Podwale Staromiejskie i Św. Ducha oraz Targiem Drzewnym i murami obronnymi). W największym z nich miejsce postojowe znajdzie aż 850 samochodów.
rb

Opinie (115) 8 zablokowanych

  • Powstaną

    takie parkingi jak na skrzyżowaniu Powstańców Warszawskich i Kartuskiej, wielopoziomowy, wielofunkcyjny. Już pan v p Maciej Lisicki zadba o to. Panie Maćku Pan się nie boi, mafia budowlana za panem stoi.

    • 3 0

  • inne firmy?

    dajcie teren pod park Jankowskiemu, ten znow zrobi parking platny i pewnie prace archeologiczne stana sie zbedne...

    • 1 0

  • Dobrym rozwiązaniem byłoby (11)

    dopuszczenie do ruchu samochodów spalajacych ponizej 140g CO2. Natezenie ruchu w Gdansku spadloby o 90%.

    • 24 14

    • kolega eko świr (8)

      a wiesz że w okolicach fabryk akumulatorów do hybryd lasy padły od kwaśnych deszczów , a jak płyna z japoni albo okolic to myślisz że czym statkiem na baterie słoneczne... ??

      • 12 5

      • Nie ekoswir (7)

        ale przeciwny, zeby byle patalach co kupil kupe g.. na kolkach pchal sie do centrum i jeszcze roscil sobie prawo do parkowania, najlepiej na Dlugiej.

        Krotko: chcesz parkowac w centrum, to plac, jak cie nie stac to siedz w domu, albo pojedz se do Ikei

        • 9 6

        • ja nie mówię o parkowaniu w samym centrum ale (4)

          zobacz że nie ma parkingów w bezpośrednim sąsiedztwie ... ja moge dojść ten 1-2-3 km ale nie zostawie auta pod domem
          Samochód pozwala na sprawniejsze poruszanie sie niz komunikacja miejska ..
          żeby było inaczej musi byc jeden bilet na wszystko musi mieć sensownie skalkulowana cene ...a środki transportu muszą byc na odpowiednim poziomie....
          wtedy jest szansa żeby namówić na korzystanie z komunikacji miejskiej,.

          • 18 3

          • (3)

            Parking jest dostępny koło krewetki. Pustawy jakiś.
            Wniosek: mnóstwo badziewiaków jeździ biedazłomami i sępi na kosztach postoju.

            • 0 4

            • nie skąpi (2)

              tylko zobacz że jak mam przyjeżdżać do centrum do pracy i wg artykułu wydawać te 800 za niestrzeżony parking (notabene parkingi strzeżone kosztuja 300 na dzielnicach mniej wiecej) to jest to co najmniej chore .
              od powiedzmy 1200 kosztuje wynajęcie mieszkania na miesiąc a oni chcieliby za dur..y parking 800 no proszę cię przecież to trzeba mieć wysoki stopień bezmyślności (delikatnie rzecz ujmując)

              • 2 0

              • (1)

                Prawo popytu.
                Skoro za tę parę złociszy mnóstwo ludzi parkuje, to moze uda się wycisnąć z rynku i paręset...

                Ale tak naprawdę to chore jest jeżdżenie samochodem do pracy

                • 0 0

              • Właśnie. Wszyscy chcą zera podatków, ale w zakresie korzystania z przestrzeni chcą socjalizmu (czytaj: wszystko za darmo)

                • 0 2

        • Nie rozumiem (1)

          czemu gość z 13-letnią Hondą ma mniejsze prawo do wjechania do centrum niż gość z jednoroczną octavią.
          Krótko mówiąc - porypało Cię?

          • 8 2

          • ..

            on chciałby zrobić centrum miasta bardziej elitarne , jak nie masz ekowózka to nie wjedziesz ,

            • 3 3

    • (1)

      CO2 się nie spala tylko jest efektem spalania.

      zapewniam Cię, że samochody, które emitują poniżej 140g CO2 są dopuszczone do ruchu zarówno w Gdańsku jak i poza nim i nie ma to żadnego wpływu na natężenie.

      pewnie miałeś na myśli ograniczanie ruchu ale każde kryterium będzie trącało idiotyzmem, można przecież zabronić wjazdu powyżej jakiejś masy, albo wielkości kół, albo pojemności, albo koloru, a może dla hecy prześwitu.

      • 11 1

      • ciekawe ...

        ... co to by było jakby tak nagle zezłomowano 90 % samochodów .... hehe
        ... pewnie kolejny kryzys budżetowy, przecież kierowcy to takie "dojne krowy" z których państwo czerpie kolosalne podatki ...

        • 9 1

  • zakaz wjazdu dla mieszkańców (5)

    to totalna bzdura i bezprawie. budynek mieszkalny musi mieć dostęp do drogi dojazdowej, co jest wg mnie jednoznaczne z możliwością dojeżdżania do niego samochodem, bez jakichkolwiek ograniczeń godzinowych.

    ograniczenia godzinowe to komunistyczne rozwiązanie. nie będziecie nikomu narzucać, w jakich godzinach ma wyjeżdżać i wracać z pracy, bo nie każdy pierdzi w stołek od 7 do 15, jak wy. nie będziecie narzucać choremu, o której godzinie może wyjechać samochodem do lekarza, a kobiecie - o której godzinie ma rodzić.

    ale rozumiem, że zamierzenie jest takie, żeby normalni ludzie porezygnowali z tych mieszkań, żeby były dostępne dla kolesi, których zakaz wjazdu nie będzie dotyczył z racji piastowanej funkcji :> pamiętajmy o tym przy wyborach.

    • 7 1

    • (4)

      Prawo dojazdu - owszem, masz. Ale nie prawo parkowania PRYWATNYM pojazdem na PUBLICZNYM terenie. Chyba, że za to prawo zapłacisz.

      • 0 0

      • publicznym terenie, który utrzymywany jest z moich pieniędzy (1)

        podatków. już za niego płacę, więc uważam, że mam prawo parkować - jako mieszkaniec, bezpłatnie, w innych dzielnicach płacę za parkowanie.

        • 0 0

        • Ja też za niego płacę i mam prawo żądać, by nie stał tam żaden samochód.
          Poza tym - nie bądź śmieszny, wartość płaconych podatków ma się nijak do wartości zajmowanego miejsca postojowego w centrum miasta.

          1 m kwadratowy kosztuje spokojnie 1.000 zł, a na samochód potrzeba dobrych paru metrów....

          No, i nie zapomnij, że w ramach tych "twoich podatków" muszą się znaleźć pieniądze na szkoły (połowa budżetu Gdańska), nędzne bo nędzne - ale zawsze - odśnieżanie; utrzymanie całej służby zdrowia (parędziesiąt miliardów rocznie) i armii emerytów. W efekcie na twoje "prawo parkowania" zostałyby nędzne grosze...

          • 0 1

      • to co jak dojedzie do domu (1)

        to co nie będzie sie mógł zatrzymać, zaparkować tylko co w biegu ma wysidać???

        • 1 0

        • wysadzi babcię i pojedzie na parking. Jego prababcia musiała z buta popylać, więc i tak mamy postęp.

          • 0 0

  • I czego się burzyta, Gdańsk jest jedną ze stolic Europy, wszędzie wszystko kosztuje. (2)

    To do Gdańska dzięki panu Adamowiczowi przyjeżdza pan Dalej-Lama, pana Sarkozi, pan Putin czy pani Merkel.
    Inne miasta Polski mogą tylko o takich zaszczytach pomażyć. Ten luksus kosztuje, tak samo jak woda w Gdańsku czy inne koszty życia które są największe.
    Bycie stolicą Europy kosztuje i kto z was niezadowolonych leszczy tego nie rozumie to won do Tczewa, Kartuz, Skarszew czy Starogardu.
    Miasto Gdańsk jest przeznaczone dla ludzi z klasą jak ja, artystów, polityków i wszystkich wielkich ludzi tylko nie dla chołoty. Dlatego uprzedzam was wynoście się z mojego miasta bo w przyszłości będzie jeszcze drogie i nie będzie was stać a swoje żale wylewać na łąkach czy w parkach jak nielegalnie spożywacie aklochol. Frajerzy przywiezieni tu z za Bugu. Tylko PO niech żyje pan Adamowicz, żęby żyło się lepiej.

    • 1 5

    • "pomażyć" i "alkochol"

      Widać, żeś "europejczyk", bo z polskością niewiele masz wspólnego... Może artysto najpierw naucz się polskiej ortografii, a wtedy my nie będziemy musieli marzyć o tym, żeby tacy artyści nie zaśmiecali swoją obecnością i butelkami po artystycznym alkoholu tego pięknego miasta.

      • 0 0

    • re re

      a kto to Adamowicz?! On nie miał tu nic do tych wyżej wymienionych Gości nie na jego zaproszenie oni tu przyjechali

      • 0 0

  • 800 oni oszaleli czy osły w urzędzie nie wiedzą że w tym kraju płaca minimalna (9)

    to 1000 a średnia realan to jakieś 1500 -1800 gratuluje
    Adamowicz musi odejść ....prosze o więcej takich rozwiązań a napewno straci Pan głosy wyborców .... miasto przyjazne tylko komu ....

    • 64 10

    • (1)

      jak jesteś tak biedny, to nie stać cię i na samochód - więc problem nie twój...

      • 0 3

      • czyżby 3 minusy oznaczały przekonanie, że posiadanie samochodu nie wyklucza biedy?

        • 0 0

    • proponuje taki parking dla urzedasów z UM (1)

      niech płacą po 800 od PPrezydenta zaczynając szybko przejdą im głupie pomysły a nie chca wydrzeć kawałek gruntu po dawnym WKU ..a zróbcie sobie płatny podziemny dajcie przykład jak sie płaci po 800 albo jak sie przerzucacie na ZKM
      3,,2,,1 ,,, start do wyborów zdążycie...

      • 14 3

      • te 3 na nie to wiadomo skad

        urzędnicy trzesą d..mi że jak oni przyjada do pracy to będe też musieli zapłacić ...

        • 1 0

    • (1)

      A kto powiedział, że parkingi są dla najmniej zarabiających?

      • 1 1

      • ok

        ja rozumiem że parking musi kosztować ale 800 za karnet miesieczny to byłaby chyba przeginka nie sądzisz biorąc pod uwagę to że korzystasz z niego przez 8 godzin dziennie powiedzmy ....jak jestes w pracy
        A 2 ceny trzeba dostosowac do portfeli a nie zdzierac z obywateli jak kiedy sie da
        i pewnie miasto jeszcze podpisze umowy tak że jak będą stały miejsca puste to będzie z budżetu dopłacać ...

        • 1 0

    • Widzisz (2)

      zeby tacy golodupcy jak ty nie mieli prawa wjazdu. Lepiej se pojezdzij po supermarketach, tak mozesz za darmo "fure" postawic i poszpanowac nowymi deklami

      • 3 20

      • burżuj w golfie 3 ?? (1)

        widzisz w przeciwieństwie do Ceibie myślę nie tylko o sobie ale o innych kierowcach ....

        • 14 3

        • wlasnie widze jak sie martwisz o cala ludzkosc ha ha

          A znasz powiedzenie z kabaratu Tey?

          "Nie wiesz co masz teraz robic? To rób dzieci!" :))))))))

          • 2 13

  • Obowiązkiem każdego Europejczyka jest walka z globalnym ociepleniem i zmniejszeniem emisji CO2, dzięki polityce pana Adamowicza

    emisja CO2 będzie mniejsza, tak samo jak zużycie wody. Pan Adamowicz powinien być honorowym członkiem Green Peacu.

    • 1 3

  • Ludzie z za Bugu przywiezieni tu na salony dzięki ZSRR które zagrabiło te ziemie prawdziwym właścicielom Niemcom i gminie

    Żydowskiej. Uszanujcie to że nie jesteście u siebie, dzięki członkostwu Polski w UE żyje wam się lepiej stać was na nowe samochody i żyjecie w dobrobycie, niestety kiedy Niemcy budowali Gdańsk to nie przewidzieli tego i dlatego jest jak jest. Niech żyje Adamowich mecenas trójmiasta razem z panem Wałęsą i Wachowskim.

    • 3 2

  • NO BRAVO GDANSK :) w takim razie moze dacie se siana wieszajac psy na Gdyni... (2)

    u was to jest lipa :D

    • 23 18

    • adamowicz nie jedzi do pracy samochodem jak to pwoiada.. on chodzi na piechote (1)

      bo mieszka blisko.
      dlatego ten debil nie rozumie pewnych zreczy.. tylo sie smieje glupio mrozac te swoje slepia.. jak on mnie drazni !

      • 8 4

      • adamowicz

        bylem raz swiatkiem wyjscia prezedenta z pracy i rozmowy z wspolpracownikiem... dialog od strony budynia byl zenujacy "yyy,, aaa, eee" mniej wiecej tyle. zasob slow mniejszy niz u walesy

        • 0 0

  • (3)

    "średnia realan to jakieś 1500 -1800 gratuluje"

    Średnia realna? A co to za stworek? Zapewne masz na myśli medianę, i w tym wypadku miałbyś rację co do kwoty. Z całą tą średnią to bym wyluzował bo na pierwszych zajęciach ze statystyki uczą, że dla takich rozkładów jaki maja wynagrodzenia średniej się nie liczy, bo nie mówi ona absolutnie nic.
    To tak jakby powiedzieć, że tramwaje Konstal 105N do niedawna jeździły w składach średnio po 2,17 wagonu. Co jest warta taka informacja? Znakomita większość składów miała mniej, tylko nieliczne więcej. I tak jest z wynagrodzeniami.

    • 16 7

    • a może jemu chodzi

      o średnią realan, czyli pracowników Reala :D Realanie mogą zarazbiać gdzieś w tych okolicach to całkiem realne :D

      • 0 0

    • bałem sie że określenie stworek MEDIANA może do niektórych ie dotrzeć (1)

      :-) wiem wiem miałem state

      • 1 0

      • osobiscie nie rozumiem dlaczego zawsze apropo plac mowi sie o medianie, ja uzylbym dominanty.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane