• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mobilet znowu zmienia zasady biletu na telefon

Krzysztof Koprowski
27 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Czy po 1 czerwca w aplikacji Mobilet pojawią się reklamy? Tak zapowiada jej właściciel, ponownie zaskakując swoją decyzją urzędników. Czy po 1 czerwca w aplikacji Mobilet pojawią się reklamy? Tak zapowiada jej właściciel, ponownie zaskakując swoją decyzją urzędników.

Mobilet, główny dystrybutor biletów na komunikację miejską przez telefon po raz kolejny zaskakuje urzędników i pasażerów. Po niedawno obwieszczonych zmianach, wprowadza kolejne. Według najnowszego komunikatu, będą reklamy w aplikacji lub możliwość wniesienia opłaty, która doprowadzi do ich usunięcia.



W poniedziałek pisaliśmy o planowanych zmianach w korzystaniu z Mobiletu, najpopularniejszej w Trójmieście telefonicznej aplikacji do biletów na komunikację miejską. Od 1 marca miała być ona dodatkowo płatna, mimo że operator otrzymuje prowizję od sprzedaży każdego biletu.

Raptem kilka godzin po publikacji artykułu otrzymaliśmy informację o kolejnych zmianach. Termin wprowadzenia opłaty przesunięto na 1 kwietnia.

Teraz firma Mobilet po raz kolejny zaskakuje organizatorów komunikacji miejskiej oraz pasażerów i w czwartek wysyła komunikat o wprowadzeniu reklam do aplikacji lub możliwości wniesienia opłaty dodatkowej, aby się ich pozbyć:

Proponowane zmiany w regulaminie Mobilet wywołały wiele emocji. (..) Dlatego zdecydowaliśmy, że Mobilet pozostanie bezpłatny. Konieczne będzie jednak przygotowane nowej wersji aplikacji, w której będą mogły pojawiać się reklamy. (...) Dla wszystkich użytkowników, którzy reklam oglądać nie chcą, dostępna będzie wersja bez reklam. Użytkowanie takiej wersji programu będzie się wiązało z wnoszeniem drobnej opłaty miesięcznej.

Jak w sytuacji wprowadzania kolejnych zmian przez Mobilet powinien zachować się MZKZG?

Okazuje się, że ta decyzja, której zapisy zaczną obowiązywać 1 czerwca, podobnie jak poprzednia, również nie została skonsultowana z organizatorami komunikacji miejskiej, w tym z Metropolitalnym Związkiem Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

- O takim rozwiązaniu dowiaduję się po raz pierwszy właśnie od pana - nie kryje zaskoczenia Hubert Kołodziejski, przewodniczący zarządu MZKZG - Wprawdzie po ostatnich zmianach otrzymaliśmy od Mobiletu drogą elektroniczną informację, że rozważano możliwość wprowadzenia reklam, to jednak nie było mowy, by takie rozwiązanie miało być ostatecznie wdrożone.

MZKZG po zmianach, o których pisaliśmy w poniedziałek, ustalił, że spotka się w drugiej połowie marca osobiście z dystrybutorem biletów na telefon. Tematem ma być zarówno wprowadzenie zmian, jak i tryb informowania o nich drugiej strony umowy, czyli organizatora komunikacji miejskiej.

Niezależnie od tego, nadal aktualne pozostaje spotkanie 11 marca z firmą SkyCash, która również prowadzi sprzedaż biletów w tej formie. W Trójmieście korzystają z niej pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej.

- Z naszej strony jedynym warunkiem zawarcia umowy jest wzajemna akceptacja odpowiedniej prowizji od sprzedaży biletu. Nie zamierzamy płacić dodatkowo dystrybutorom biletów telefonicznych, np. za przystosowanie aplikacji do naszych potrzeb - informuje przewodniczący MZKZG.

MZKZG chce również utrzymać u wszystkich obecnych operatorów biletu komórkowego, jak i potencjalnych nowych, obniżoną stawkę za bilet. Obecnie za jednorazowy normalny bilet trzeba zapłacić 2,80 zł przez telefon lub 3,20 zł za ten sam metropolitalny papierowy odpowiednik. Dla porównania bilet jednorazowy ZTM Gdańsk czy ZKM Gdynia kosztuje 3 zł.

Nie wiadomo natomiast, kiedy wprowadzone zostaną dodatkowe bilety (np. 24-godzinne), o które wielokrotnie pytają nasi czytelnicy. Barierą jest zautomatyzowanie ich kontroli. Obecnie kontroler musi prosić pasażera o pokazanie ekranu, podczas gdy ideałem byłoby zeskanowanie tzw. QR-kodu, który jest w aplikacji. Problem w tym, że kontrolerzy nie mają możliwości jego odczytania.

- Nie chcemy zwiększać asortymentu biletów, póki nie usprawnimy kontroli. Chodzi o to, by kontrola biletu telefonicznego odbywała się równie szybko, co karty miejskiej - kończy Kołodziejski.

Miejsca

  • MZKZG Gdańsk, Sobótki 9

Opinie (120) 3 zablokowane

  • tańszy bilet za reklamy (3)

    dlaczego ktoś ma dostawać kase za reklamy ??? a ja mam zapłacić więcej za bilet??? bilet powinien być tańszy a nie droższy a aplikacja za darmo skora pakują reklamy. BZDURA

    • 5 5

    • Weź może jezcze raz przeczytaj ten artykuł, ok? Tylko tym razem ze zrozumieniem!

      • 7 2

    • (1)

      w aplikacji placisz za bilet 20 gr taniej niz normalnie wiec ?

      • 0 0

      • 40groszy taniej niż MZKZG,
        a ty porównujesz z MZT gdzie rzeczywiście taniej o 20gr,
        ale podobnie mógł byś porównywać ceny z Pnom Penh, albo Bombajem.

        • 0 0

  • Powiem, a raczej napisze tak - ktoś wybrał tą firmę. Przetarg? Być może, ten ktoś powinien beknąć zdrowo za brak klauzuli (2)

    Darmowości aplikacji, dostępu do aplikacji jej działania i precyzyjnie ustalone sprawy po co wyłącznie jest - do zapłaty za przejazdy, nie do wyświetlania reklam i zarabiania dostawcy za zaniechanie ich wyświetlania. I dodatkowy zapis - zakaz reklam. Wszystko powinno być ujęte, po to zatrudniają gupki prawników, wiadomo, że urzędasa łatwo obejść więc powinni się chronić czyli pośrednio chronić nas ludzi. Jak ktoś nie sprostał temu wyzwaniu to może mu podziękujmy? Może są lepsi na jego miejsce?

    • 12 0

    • (1)

      Jezeli oprogramowanie i system nie jest miejski to skąd to oburzenie? Zgłosili się, ze chcą sprzedawać bilety za prowizję to teraz mają jakieś warunki spełniać? To może jeszcze w kioskach gdzie się bilety sprzedaje, niech zabronią sprzedawania gazet czy papierosów, bo przecież tam się nasze bilety sprzedaje i my teraz będziemy ustalali co i jak pani w kiosku bedzie sprzedawała ha ha ha!

      • 1 2

      • To pie...nr Zydy

        • 0 0

  • jest wolny rynek nikt nikogo niezmusza do korzystania z czego kolwiek niepodoba sie to nie korzystaj! (6)

    Ale POkolenie Smarfonów niepotrafi juz kupic biletu w kiosku,u kierowcy czy w automacie!!

    • 9 12

    • trollu, ale tochodzi o to, że: (3)

      np teraz za szybkie zakupy biletów w kiosku bez oglądania reklam, szukania, odsłaniania okienka, biegania za kioskiem, który się znienacka przemieszcza, oczekiwania na kioskarza ktoś by ci kazał płacić ! SQMAŁEŚ?

      • 2 1

      • widac '' panikarze ;; iz ty nie korzystales ze slownika :)

        przeciez nauka jest darmowa w PL wiec czy uciekales z lekcji ? :)

        • 0 3

      • trolu brawo sie popisałes swoja głupotą skoro kupienie biletu wkiosku jest dlaciebie takie trudne (1)

        to ty biedaku zakupy w sklepie tymbardziej niepotrafisz zrobic pewnie zamiawiasz mleko przez internet :) I naturalnie u kierowcy biletu tez niepotrafisz kupic a automat dla ciebie to czarna magia:)

        • 0 0

        • jesteś wykluczony cyfrowo, to niewielki wstyd
          ale chwalić się analfabetyzmem, tak jak syfilisem
          no nie wypada

          • 0 1

    • takie aplikacje są do PISuardesu

      takie aplikacje są do PISuardesu a nie dla wolnego POkolenia

      • 2 1

    • nie opowiadaj nie kazdy musi byc kumaty,a Zydow je...c

      • 0 0

  • Dzis na fejsie temat przewodni - słit foty z tacką pączków (2)

    • 6 0

    • Re: Dzis na fejsie temat przewodni - słit foty z tacką pączków (1)

      dobry pomysł - hh he

      • 0 0

      • Re: Dzis na fejsie temat przewodni - słit foty z tacką pączków

        Pączek siłą w narodzie !!

        • 0 0

  • No laboga... (5)

    może tych biletów nie sprzedaje im się tak dużo jak zakładali i muszą jakoś znaleźć dodatkowe pieniądze, no ale wszyscy wszystko chcą za darmo...
    Jakdojade też ma dwie wersje aplikacji, darmową z reklamami i płatną 6.99/rok bez reklam i z jakimiż dodatkami, ale jakoś to nikomu nie przeszkadza. A jak Mobilet chce coś zmieniić to lament i hejt po całości...

    • 2 5

    • (3)

      Ale "jakdojade" nie dostaje prowizji od przewoźników i nie ma zagwarantowanego monopolu a Mobilet tak, taka subtelna różnica. Gdyby było kilku usługodawców sprzedających bilety na zkm to nikt by się nie czepiał, bo byłby wybór.

      • 2 0

      • No OK (2)

        przykład może nie do końca dobry, ale Mobilet nie ma monoplu. Nikt nie każe za ich pośrednictwem kupować biletów, to jest dodatkowa usługa. Do wyboru masz jeszcze kioski, karnet u kierowcy, Callpay...
        Poza tym Mzkzg tez jest dziwny bo na swojej stronie sugeruje, że Mobilet, i Callpay zresztą też, to ich częśc: "Zakup jednoprzejazdowego biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego możliwy jest dzięki uruchomionym przez MZKZG usługom CallPay oraz moBILET. " No może niech zatrudnia informatyków, stworzą sytem poniosą koszty, a nie wymagają, żeby ktoś to robił za nich za marną prowizję.

        • 1 0

        • (1)

          No właśnie rzecz w tym, że na taką formę ma, Callpay to jednak trochę co innego. Poza tym Mobilet znał warunki jak podpisywał umowę, ich przecież też nikt nie zmusza do świadczenia tych usług, jak widać są też inni chętni skoto im się to nie kalkuluje.

          • 2 0

          • Zastanów się jeszcze dlaczego im się nie kalkuluje. Może dlatego, że oferta jest za uboga przy zbyt małej prowizji. Warszawski ztm jakoś może w mobilecie sprzedawać wszystkie bilety ze swojej oferty, od 20-minutowych po tygodniowe, kilkanaście (dzięsiąt?) rodzajów. To się przekłada na większe zyski z większej sprzedaży, nawet jak prowizja w wawie też marna. Poza tym parę procent od 2 zł czy od kilkunastu zł za tygodniowy bilet robi róznicę.
            A MZKZG co, jakieś marne tłumaczenia dlaczego nawet dobowego nie można za ich pośrednictwem kupić. Kolejna rzecz, dlaczego sami przewoźnicy nie podpisują umów z mobiletem, np. zkm gdynia bezpośrednio. Może dlatego, że za małą prowizje dają. Pamiętam, artykuł na Trójmieście gdzie kioskarze wypowiadają się, że sprzedaż biletów to zło konieczne, bo zysk z tego marny, wymagania ze strony zkm duże...

            Kończąc i życząc dobrej nocy, przypominam, że nic nigdy nie jest biało-czarne i daleki jestem od wieszania psów tylko i wyłącznie na mobilecie.

            • 1 0

    • Nie gadac z Zydami!!!!!

      • 0 0

  • MZKZG jest niepoważne (3)

    SkyCash jest wygodniejszy w obsłudze (np. możliwość doładowania kartą płatniczą z poziomu aplikacji), nie ma w nim reklam, są QR-kody i korzysta już z niego SKM.

    Alternatywnie nie korzystać z usług firm trzecich, napisać własną aplikację (jest to poziom studenta 3. roku informatyki) i nie płacić nikomu prowizji ani nie mieć problemów.

    • 10 0

    • (2)

      Ja jestem daleki do wpisywania danych karty płatniczej w jakieś aplikacji, poza tym w Mobilecie jest opcja przelewu bezpośredniego z poziomu aplikacji, więc nie widzę rożnicy pomiędzy aplikacjami w tym względzie. Ba, poza tym w Skycashu za coś takiego trzeba zapłacić prowizję, a mobilet tę prowizje bierze na siebie, bo na pewno też ją musi zapłacić

      A za to widzę różnicę taką, że używam tego tylko i wyłącznie do kupowania biletów komunikacji i nie potrzebna mi jest kobyła do wszystkiego jak Skycash (bilety, parkowanie, kino, ch. wie co jeszcze bo znudziło mi się czytać), wolę Mobilet który jest tylko do biletów komunikacji i parkowania

      • 0 4

      • Jak wyzej wyrzuccie Zydkow ze swych aplikacji,dajcie szanse Polakom (1)

        • 0 2

        • przeciwnie, wyrzućcie polakow, dajcie kogokolwiek innego, by to w końcu zadziałało

          • 1 0

  • Pomysłodawca reklamy powinien zostać skazany na karę wieloletniego więzienia za (1)

    próbę WYŁUDZENIA dodatkowych pieniędzy. I sprawa jest bardziej niż oczywista.

    • 6 2

    • Wyłudzenie to by było jakby pobrali kasę, a dopiero potem poinformowali, ze od teraz aplikacja jest płatna...
      Dali czas na rezygnację bez kosztów, wiec już zjedzcie na ziemię i zastanówcie się czy wszystko powinno być za darmo

      • 0 0

  • Czyli mamy zniechęcanie do korzystania z komunikacji publicznej.... Władze miast z takim operatorem powinny natychmiast zerwać (2)

    Za bandytyzm. A podstawowym elementem umowy powinien być absolutny zakaz jakiejkolwiek formy reklamy czegokolwiek poza samymi biletami.

    • 5 2

    • To sam napisz aplikację (1)

      i spróbuj utrzymać ja w ciągłej gotowości, aktualizuj, reaguj na zgłoszenia problemów itp, za marne parę procent prowizji ze sprzedaży dwóch rodzajów biletu tylko....
      No ja pier$*% to że operatorzy rozdają smartfony za złotówkę, nie znaczy że wszystko ma być za darmo do nich

      • 0 1

      • Napiszę ci jeszcze raz, bo z poprzedniego artykułu nic nie zrozumiałeś. Skoro im się nie kalkuluje za prowizję z biletów, to niech zrezygnują, bo blokują dostęp innym mając monopol, dotarło? Nie byłoby problemu gdyby było kilku usługodawców i mógłbyś sobie wybierać, z którego chcesz korzystać, ale oni mają monopol na taką dystrybucję biletów. Callpay to co innego, więc to nie jest tożsame.

        • 2 0

  • Jestem hipsterem - kupuję bilety w kiosku :D (3)

    • 4 0

    • co to jest kiosk? (1)

      • 0 0

      • przeszkadzajka na Drodze Dla Rowerów

        • 1 0

    • ty nieudaczniku juz wkiosku niepotrafisz kupic biletu normalnie

      pewnie mamusia robi zakupy bo dziecko nie kupuje skoro przez smartfona i fejsie nieda rady A z automatu niepotrafi korzystac bo nie rozumie co czyta instrukcja obsługi za trudna .U kierowcy nie kupi bo by musiał powiedzieć Dzień Dobry.

      • 0 1

  • Pazerny dwa razy traci-wzywam Polibude do wyzwania. (1)

    Stworzcie swoja wlasna ,lepsza aplikacje dla zwyklych ludzi.Dosc chciwosci pod kazda postacia.A wladze Zkm-u wzywam do zastanowienia sie nad celowoscia dalszej wspolpracy z dotychczasowym dostawca.Nowa aplikacja mogla by miec oprocz e -biletu takze inne funkcje np: po wprowadzeniu nr autobusu czy tramwaju glosowy komunikat o czasie do przyjazdu autobusu,szacunkowy czas dojazdu do nastepnego pojazdu przesiadkowego (przy dzialajacym w pojezdzie GPS)...oraz czas pozostaly do odjazdu nastepnego pojazdu w miejscu przesiadki informujacy glosowo lub za pomoca wibracjii. Mogla by byc takze opcja rozkaldu jazdy dla calego Trojmiasta tez.

    • 3 0

    • powinna robić TYLKO JEDNO za to bezbłędnie
      i przy użyciu ussd a nie transferu internetowego

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane