• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mobilet znowu zmienia zasady biletu na telefon

Krzysztof Koprowski
27 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Czy po 1 czerwca w aplikacji Mobilet pojawią się reklamy? Tak zapowiada jej właściciel, ponownie zaskakując swoją decyzją urzędników. Czy po 1 czerwca w aplikacji Mobilet pojawią się reklamy? Tak zapowiada jej właściciel, ponownie zaskakując swoją decyzją urzędników.

Mobilet, główny dystrybutor biletów na komunikację miejską przez telefon po raz kolejny zaskakuje urzędników i pasażerów. Po niedawno obwieszczonych zmianach, wprowadza kolejne. Według najnowszego komunikatu, będą reklamy w aplikacji lub możliwość wniesienia opłaty, która doprowadzi do ich usunięcia.



W poniedziałek pisaliśmy o planowanych zmianach w korzystaniu z Mobiletu, najpopularniejszej w Trójmieście telefonicznej aplikacji do biletów na komunikację miejską. Od 1 marca miała być ona dodatkowo płatna, mimo że operator otrzymuje prowizję od sprzedaży każdego biletu.

Raptem kilka godzin po publikacji artykułu otrzymaliśmy informację o kolejnych zmianach. Termin wprowadzenia opłaty przesunięto na 1 kwietnia.

Teraz firma Mobilet po raz kolejny zaskakuje organizatorów komunikacji miejskiej oraz pasażerów i w czwartek wysyła komunikat o wprowadzeniu reklam do aplikacji lub możliwości wniesienia opłaty dodatkowej, aby się ich pozbyć:

Proponowane zmiany w regulaminie Mobilet wywołały wiele emocji. (..) Dlatego zdecydowaliśmy, że Mobilet pozostanie bezpłatny. Konieczne będzie jednak przygotowane nowej wersji aplikacji, w której będą mogły pojawiać się reklamy. (...) Dla wszystkich użytkowników, którzy reklam oglądać nie chcą, dostępna będzie wersja bez reklam. Użytkowanie takiej wersji programu będzie się wiązało z wnoszeniem drobnej opłaty miesięcznej.

Jak w sytuacji wprowadzania kolejnych zmian przez Mobilet powinien zachować się MZKZG?

Okazuje się, że ta decyzja, której zapisy zaczną obowiązywać 1 czerwca, podobnie jak poprzednia, również nie została skonsultowana z organizatorami komunikacji miejskiej, w tym z Metropolitalnym Związkiem Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.

- O takim rozwiązaniu dowiaduję się po raz pierwszy właśnie od pana - nie kryje zaskoczenia Hubert Kołodziejski, przewodniczący zarządu MZKZG - Wprawdzie po ostatnich zmianach otrzymaliśmy od Mobiletu drogą elektroniczną informację, że rozważano możliwość wprowadzenia reklam, to jednak nie było mowy, by takie rozwiązanie miało być ostatecznie wdrożone.

MZKZG po zmianach, o których pisaliśmy w poniedziałek, ustalił, że spotka się w drugiej połowie marca osobiście z dystrybutorem biletów na telefon. Tematem ma być zarówno wprowadzenie zmian, jak i tryb informowania o nich drugiej strony umowy, czyli organizatora komunikacji miejskiej.

Niezależnie od tego, nadal aktualne pozostaje spotkanie 11 marca z firmą SkyCash, która również prowadzi sprzedaż biletów w tej formie. W Trójmieście korzystają z niej pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej.

- Z naszej strony jedynym warunkiem zawarcia umowy jest wzajemna akceptacja odpowiedniej prowizji od sprzedaży biletu. Nie zamierzamy płacić dodatkowo dystrybutorom biletów telefonicznych, np. za przystosowanie aplikacji do naszych potrzeb - informuje przewodniczący MZKZG.

MZKZG chce również utrzymać u wszystkich obecnych operatorów biletu komórkowego, jak i potencjalnych nowych, obniżoną stawkę za bilet. Obecnie za jednorazowy normalny bilet trzeba zapłacić 2,80 zł przez telefon lub 3,20 zł za ten sam metropolitalny papierowy odpowiednik. Dla porównania bilet jednorazowy ZTM Gdańsk czy ZKM Gdynia kosztuje 3 zł.

Nie wiadomo natomiast, kiedy wprowadzone zostaną dodatkowe bilety (np. 24-godzinne), o które wielokrotnie pytają nasi czytelnicy. Barierą jest zautomatyzowanie ich kontroli. Obecnie kontroler musi prosić pasażera o pokazanie ekranu, podczas gdy ideałem byłoby zeskanowanie tzw. QR-kodu, który jest w aplikacji. Problem w tym, że kontrolerzy nie mają możliwości jego odczytania.

- Nie chcemy zwiększać asortymentu biletów, póki nie usprawnimy kontroli. Chodzi o to, by kontrola biletu telefonicznego odbywała się równie szybko, co karty miejskiej - kończy Kołodziejski.

Miejsca

  • MZKZG Gdańsk, Sobótki 9

Opinie (120) 3 zablokowane

  • Tonący brzytwy się chwyta (2)

    KPINA, zapytali mnie godzinę temu czy może odwołam rezygnację ? Odpisałem ,że ja zdania nie zmieniam jak oni co tydzień i rezygnuje ! Co odpisali : Szanowni Państwo, w związku z ogromnym zainteresowaniem zmian regulacji moBILET informujemy, że czas odpowiedzi może ulec wydłużeniu. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.

    • 2 0

    • to odpowiedz z automatu (1)

      Też taka dostałem, a nazajutrz przyszedł przelew i potwierdzenie mailem.

      mobilet tu pokazał klasę. I wina jest nie tylko ich, ale całego miasta. To jedyne miasto w całym kraju gdzie to takie pogięte jest. Osobne mzk mzt skm pkm mzkzg kazde ma inne regulaminy i taryfy. Tusiek rzondzi.

      • 0 0

      • Prawda w autoodpowiedzi

        Wyobraź sobie, że domyśliłem się , że to automat.
        Chodzi mi bardziej o tekst " w związku z ogromnym zainteresowaniem zmian"
        Jakie to zainteresowanie.

        Prawdą by było gdyby napisali. Mamy taki odpływ klientów , że nie dajemy rady likwidować kont więc odpowiemy za 2,3 dni

        • 0 0

  • Wszystko jest za darmo w cenie 5 zl :)))) (3)

    Tak powaznie na miejscu Miasta i MZK bym zmienil firme !!!!!!!!!!!!!! powaznie ! dzis mamy mnostwo cwaniakow obiecywaczy i na kolanach przysiegaja jak bedzie darmo i jaki cud a potem tylko zlotoweczke panie daj i jeszcze dwa zlote i jeszcze piec bo to przeciez tylko piec zlotych !!!!!!!!!!!!!!!!!.........MO bilet :)........wiekszosc firm nie ma pojeciu o biznesie tylko o kombinowaniu szybkiego szmalu bo szmal ludzi niestety deprawuje . Wziac ludzi wynalazcow z POmorza czy jak ostatnio bylo pokazane z Politechniki to zrobia wam szybko bilet mobilny ktory bedzie naprawde dobry a obsluga bedzie tania i sprawna. .......Jak znam zycie pod takie zamowinia sie podpinaja potem inne firemki prezesiki i kombinatorzy zeby wyssac szmal i mowic ze misje pelnia !...Brac mlodych pomyslowych bo po to sa w Trojmiescie Parki naukowe a nie firmy kombinujace a nie wiedzace o co chodzi !

    • 65 1

    • dokladnie

      mysla, ze jak to tylko 3 złote, to klientowi nie bedzie sie chcialo robic z tego hecy.

      Mialem ostatnio nieprzyjemnosc szarpac sie z pewnym dojcze-telekomem o owe 3złote. Dla tych co chcą mnie nazwac kutwą powiem tak: tu chodzi o zasadę, a nie drobniaki.
      Jesli raz rąbna ci złotówke i stwierdza, ze zlewasz to będą próbowac rąbnac cie na wiecej. dojcze-telekom tak robił, cykał mnie na drobne, a z wreszcie dostali pismo z uprzejmym zapytaniem podania podstawy prawnej na podstawie której cykneli mnie na łączną sumę 3złotych polskich. Myslicie, ze przyznali sie do błędu w sposob jawny??? A gdzie tam! Zwrócili całe 3 złote plus Vat w 24godziny, ale tłumaczenie było tak zakrecone, ze wiele osob, ktore to czytalo nie wiedzialo o co chodzi.
      Tak wlasnie zachwuja sie ci, korzystają z hegemonii na rynkach. Nie wolno na to pozwalac, chocby to przewyzszalo koszt koperty i znaczka. Dla zasady - nie i ch.j.

      • 0 0

    • jak powinna działać taka usługa?

      Z pktu widzenia pasażera
      powinna być łatwa w obsłudze, szybka i niezawodna.

      (z praw rynku jeszcze wynika "nie droższa niż bilet z automatu lub kiosku", ale to wtórne, rynek sam to ureguluje, bo nikt nie skorzysta ze zdziercy, jak ma łatwo dostępną alternatywę).

      Tymczasem kupno przez internet mobilny jest możliwe tylko na ok 60% terenu MZKZG (40% nie mapokrycia gprs/3d/edge) To wyklucza moBilet, SkyCash i aplikację CallPay, nie wyklucza fonii CallPay (o ile ma się ze sobą słuchawki), ani SMSów, ani kodów USSD.

      Mogło by to być robione na żywca, bez aplikacji (jak SMSy w Pradze/CZ, albo mPay, albo telefony CallPay) ale mogła by być aplikacja która mogła by przyjść i się zainstalować internetem, ale używać smsy lub kody USSD (jak aplikacje moBiletu) przy zakupie.

      Czy to aż takie trudne dla średnio sprawnego informatyka?

      • 2 0

    • No faktycznie to cwaniaczki z rzutem na szybką kasę, tylko że już kilka lat pośredniczą w sprzedaży biletów i opłatach za parkowanie w całej Polsce....

      A tekst na stronach mzkzg: "Zakup jednoprzejazdowego biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego możliwy jest dzięki uruchomionym przez MZKZG usługom CallPay oraz moBILET. " sugerujący, ze Mobilet jest częścią mzkzg to śmiech na sali.... (o tu:

      • 4 0

  • Im więcej elektroniki

    tym więcej fałszerstw. Sprzedaż takich biletów będzie z czasem spadała, a kontrole spadku nie wykażą. To jest nieuniknione. Nie takie rzeczy można obejść...

    • 1 0

  • MZKZG jest niepoważne (3)

    SkyCash jest wygodniejszy w obsłudze (np. możliwość doładowania kartą płatniczą z poziomu aplikacji), nie ma w nim reklam, są QR-kody i korzysta już z niego SKM.

    Alternatywnie nie korzystać z usług firm trzecich, napisać własną aplikację (jest to poziom studenta 3. roku informatyki) i nie płacić nikomu prowizji ani nie mieć problemów.

    • 10 0

    • (2)

      Ja jestem daleki do wpisywania danych karty płatniczej w jakieś aplikacji, poza tym w Mobilecie jest opcja przelewu bezpośredniego z poziomu aplikacji, więc nie widzę rożnicy pomiędzy aplikacjami w tym względzie. Ba, poza tym w Skycashu za coś takiego trzeba zapłacić prowizję, a mobilet tę prowizje bierze na siebie, bo na pewno też ją musi zapłacić

      A za to widzę różnicę taką, że używam tego tylko i wyłącznie do kupowania biletów komunikacji i nie potrzebna mi jest kobyła do wszystkiego jak Skycash (bilety, parkowanie, kino, ch. wie co jeszcze bo znudziło mi się czytać), wolę Mobilet który jest tylko do biletów komunikacji i parkowania

      • 0 4

      • Jak wyzej wyrzuccie Zydkow ze swych aplikacji,dajcie szanse Polakom (1)

        • 0 2

        • przeciwnie, wyrzućcie polakow, dajcie kogokolwiek innego, by to w końcu zadziałało

          • 1 0

  • Jestem hipsterem - kupuję bilety w kiosku :D (3)

    • 4 0

    • co to jest kiosk? (1)

      • 0 0

      • przeszkadzajka na Drodze Dla Rowerów

        • 1 0

    • ty nieudaczniku juz wkiosku niepotrafisz kupic biletu normalnie

      pewnie mamusia robi zakupy bo dziecko nie kupuje skoro przez smartfona i fejsie nieda rady A z automatu niepotrafi korzystac bo nie rozumie co czyta instrukcja obsługi za trudna .U kierowcy nie kupi bo by musiał powiedzieć Dzień Dobry.

      • 0 1

  • tańszy bilet za reklamy (3)

    dlaczego ktoś ma dostawać kase za reklamy ??? a ja mam zapłacić więcej za bilet??? bilet powinien być tańszy a nie droższy a aplikacja za darmo skora pakują reklamy. BZDURA

    • 5 5

    • (1)

      w aplikacji placisz za bilet 20 gr taniej niz normalnie wiec ?

      • 0 0

      • 40groszy taniej niż MZKZG,
        a ty porównujesz z MZT gdzie rzeczywiście taniej o 20gr,
        ale podobnie mógł byś porównywać ceny z Pnom Penh, albo Bombajem.

        • 0 0

    • Weź może jezcze raz przeczytaj ten artykuł, ok? Tylko tym razem ze zrozumieniem!

      • 7 2

  • Infantylna wiara w gadżety elektroniczne. (1)

    Dlaczego w takim razie nie ma reklam bilet papierowy ? MZKZG nie rozumie dzisiejszych zasad sprzedażowych ?

    • 1 0

    • na biletach SKM są

      • 0 0

  • Czyli mamy zniechęcanie do korzystania z komunikacji publicznej.... Władze miast z takim operatorem powinny natychmiast zerwać (2)

    Za bandytyzm. A podstawowym elementem umowy powinien być absolutny zakaz jakiejkolwiek formy reklamy czegokolwiek poza samymi biletami.

    • 5 2

    • To sam napisz aplikację (1)

      i spróbuj utrzymać ja w ciągłej gotowości, aktualizuj, reaguj na zgłoszenia problemów itp, za marne parę procent prowizji ze sprzedaży dwóch rodzajów biletu tylko....
      No ja pier$*% to że operatorzy rozdają smartfony za złotówkę, nie znaczy że wszystko ma być za darmo do nich

      • 0 1

      • Napiszę ci jeszcze raz, bo z poprzedniego artykułu nic nie zrozumiałeś. Skoro im się nie kalkuluje za prowizję z biletów, to niech zrezygnują, bo blokują dostęp innym mając monopol, dotarło? Nie byłoby problemu gdyby było kilku usługodawców i mógłbyś sobie wybierać, z którego chcesz korzystać, ale oni mają monopol na taką dystrybucję biletów. Callpay to co innego, więc to nie jest tożsame.

        • 2 0

  • Super, że w Gdańsku jest mnóstwo biletomatów, bo w Gdyni nie ma ani jednego (7)

    • 69 1

    • Za to kierowca jest w każdym autobusie. (6)

      • 14 9

      • (5)

        Wyobraź sobie, że w Gdańsku też, w dodatku nie trzeba kupować tego kretyńskiego karnetu, tylko można normalny pojedynczy bilet.

        • 26 6

        • Akurat karnety się sprawdzają, przynajmniej kierowca w Gdyni zawsze ma wydać z 10 czy 20 złotych (4)

          I kupujący ma od razu bilet na kolejny kurs. natomiast w Gdańsku jest z tym kłopot, niedawno byłem zmuszony do kupienia 2,5 biletu za 9 zł. Poza Tym przez wydawanie po 10 groszy wydłuża się czas sprzedaży biletu i opóźnia kurs.

          • 5 11

          • (3)

            No tak, bo w Gdyni z 7,50 do 10 zł wydają resztę w jednej monecie i nie zdarza się tak, że wyda część w 10 groszówkach, prawda? Co za brednie. To właśnie karnet jest idiotyzmem bo jak chcesz jechać tylko w jedną stronę to musisz kupić 5 ulgowych biletów i 3 ci zostają a później nie wiadomo co z tym zrobić jak ktoś sporadycznie bywa w Gdyni. A nawet jak jedziesz 2 kursy, to też jeden ulgowy zostaje, zawsze.
            No i napisz jakie to 2,5 biletu za 9 zł musiałeś kupić w Gdańsku, bo coś kręcisz

            • 10 6

            • Do tej pory mam te bilety (1)

              Do tej pory mam te bilety Gdyńskie, bo musiałem kupić karnet w autobusie. Jakieś 3 lata temu :-P

              • 7 1

              • Też jakieś mam, w dodatku jeszcze po starej cenie, więc już nie do wykorzystania, ale trzymam je jako laurkę głupoty tych, co decydują o niemożliwości kupna biletu jednorazowego. A ponoć to ma być najlepsza komunikacja w Polsce, wolne żarty. Chyba że te rankingi wyglądają tak jak piwne, gdzie Tyskie niby wygrywa a tych szczyn się nie da pić.

                • 2 1

            • Na moje to będzie 2*3,6 zł + 1*1,8 zł, czyli robienie z kierowcy kiosku/biletomatu. A potem marudzenie, że autobusy się spóźniają.

              • 5 1

  • Hubert Kołodziejski typowy pod krawatem zaskoczony urzędnik (3)

    " O takim rozwiązaniu dowiaduje się po raz pierwszy właśnie od pana - nie kryje zaskoczenia Huber Kołodziejski, przewodniczący MZKZG".

    Co przez te lata sztuczny twór zwany MZKZG zrobiło? Nawet organizacji komunikacji miejskiej podczas EURO 2012 nie raczyli się podjąć.
    Czy to nieudolność Pana Kołodziejskiego że do tej pory ten twór ledwo zipie? W dalszym ciągu dostępność biletów całodobowych MZKZG jest znikoma.

    • 41 0

    • no jak to (2)

      MZKORG wdrożył Mobilet i Jak dojadę a teraz wdroży SKyCash - mało??

      • 0 2

      • OBYŚ miał racje!

        OBYŚ miał racje! i aby wdrożyli SKyCash-a trzymam kciuki !

        • 0 0

      • super

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane