• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Montują sygnalizatory, by je likwidować

Krzysztof Koprowski
3 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. 3 Maja z Rogaczewskiego, które zostanie przebudowane na wyspę centralną, a wschodnia jezdnia będzie przeniesiona na drugą stronę torów tramwajowych.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, które zostanie zastąpione tunelem.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Słupy pod nowe sygnalizatory na przejściu dla pieszych w rejonie Węzła Unii Europejskiej, gdzie obecna płyta wiaduktu będzie służyła tylko pojazdom komunikacji miejskiej.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę obwodnicy.
  • Po tych filarach zostanie poprowadzona nowa jezdnia al. Armii Krajowej w stronę Węzła UE.

W Śródmieściu Gdańska trwa montaż nowych słupów na sygnalizatory świetlne. Ta inwestycja powinna cieszyć, bo dzięki nowej, LED-owej technologii, zwiększy się bezpieczeństwo. Niektóre z nich nie będą jednak długo wykorzystywane, gdyż już niebawem zostaną zdemontowane.



Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej. Docelowy układ drogowy prezentowany w styczniu 2013 r. z nowym skrzyżowaniem ul. 3 Maja z Rogaczewskiego oraz dodatkowym wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej.
Nowe sygnalizatory na przejściach w obrębie skrzyżowań: ul. 3 Maja z Rogaczewskiego zobacz na mapie Gdańska, al. Armii Krajowej z ul. Okopowej (Węzeł Unii Europejskiej) zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Okopowej z Toruńską zobacz na mapie Gdańska montowane są w ramach systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar.

- Sygnalizatory oraz słupy wymieniane są na nowe z kilku przyczyn. Stare światła był awaryjne i często się psuły. Nowe sygnalizatory są też energooszczędne, a technologia LED-owa sprawia, że są lepiej widoczne w dzień i ściemnione nocą, aby nie raziły w oczy - zachwala Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które prowadzą projekt Tristar w Gdańsku.

Nowe sygnalizatory nie posłużą jednak długo pieszym, bowiem wszystkie trzy skrzyżowania wkrótce zostaną całkowicie przebudowane. Co więcej, przejście w rejonie ul. Toruńskiej zostanie zlikwidowane, bowiem urzędnicy zdecydowali się zastąpić je tunelem.

Na poziomie jezdni będzie natomiast zbudowany dodatkowy wlot na istniejące skrzyżowanie, które pozwoli wjechać i wyjechać tędy tzw. Nowym Podwalem Grodzkim, czyli ulicą łączącą poprzez wykop kolejowy (przykryty płytą) to skrzyżowanie z Podwalem Grodzkim w pobliżu dworca głównego zobacz na mapie Gdańska.

Na pozostałych dwóch krzyżówkach zmieniony zostanie przebieg jezdni. Obecna płyta wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej będzie służyć tylko komunikacji miejskiej, a samochody poruszać się będą po nowych wiaduktach.

Czy nowe sygnalizatory powinny być montowane, gdy wiadomo o docelowej przebudowie skrzyżowań?

W rejonie ul. Rogaczewskiego powstanie natomiast wyspa centralna, zaś jezdnia wschodnia 3 Maja przeniesiona będzie w tym miejscu na drugą stronę torów tramwajowych (przed skrzyżowaniem z Huciskiem "wróci" na swój stary przebieg poprzez dodatkowy przejazd przez torowisko).

Cała zmiana układu komunikacyjnego jest ściśle powiązania z zabudową Targu Siennego i Rakowego zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstanie kolejne centrum handlowe. Powinno być ono gotowe wraz z otaczającą infrastrukturą komunikacyjną w 2016 r.

Czytaj też: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym

- W chwili obecnej można przyjąć, iż rozpoczęcie prac przy przebudowie skrzyżowania ul. Rogaczewskiego z ul. 3 Maja nastąpi w drugim kwartale 2016 roku, natomiast momentem, kiedy nowe jezdnie w ciągu al. Armii Krajowej przejmą ciężar ruchu drogowego będzie pierwsza połowa 2016 roku - informuje Michał Ślepowroński z Multi Development - firmy, która jest inwestorem nowego zagospodarowania TSiR.

- Przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Okopowej z Toruńską, zgodnie z decyzją Zarządu Dróg i Zieleni, uzgadniającą docelową organizację ruchu, faktycznie będzie realizowane jedynie jako przejście podziemne - dodaje.

Czy to oznacza, że urzędnicy montują sygnalizację tylko po to, by "odhaczyć" realizację projektu dofinansowanego ze środków unijnych?

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że skrzyżowania będą przebudowane. Dlatego prace na nich wykonywane są tylko w takim niezbędnym zakresie, aby Tristar mógł tam poprawnie działać, zaś zamontowane słupy będą wykorzystane już w nowym układzie drogowym - zapewnia rzecznik GIK.

Czytaj też: Przyciski niezgody. Piesi i rowerzyści proszą o przejście, choć nie muszą

Zobacz, które skrzyżowania i ciągi uliczne objęte zostaną systemem Tristar

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • (5)

    a mnie zastanawia logika montowania gumowych spowalniaczy na jezdni np.na Wita Stwosza ,gdzie sa dziury po kostki i to przed zimą jeszcze, a nawierzchnia nadaje sie do całkowitego remontu?czy to nie jest marnotrawstwo finansów?,chyba logika i gospodarnośc podpowiada że najpierw nalezało by połozyc nową nawierznie a następnie zamontować drogie elementy bezpieczeństwa.wygląda to jak przysłowiowe -g -w lesie.

    • 44 3

    • (2)

      faktycznie to jest jakaś moda na progi spowalniające... na tych co pędzą, nie robią one większego wrażenia, normalnym kierowcom niszczą zawieszenia, a co bardziej nerwowi gwałtownie hamują przed nimi - i przez to stwarzają realne zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym

      • 9 6

      • normalni kierowcy nie rozpędzają się w mieście powyżej 50 km/h

        wtedy mają czas na czytanie znaków i zwalnianie przed progami bez zakłócania płynności ruchu

        • 2 2

      • Ojojojojoj

        A ja gdzieś słyszałem że w krajach arabskich kamienuje się niewierne żony, może też zakazać niewierności, bo przecież kamienowanie niszczy cerę i zawieszenie?
        Debilne rozumowanie, trzeba nauczyć matołów jeździć i spowalniacze są jedną z metod, a nie tunele dla pieszych żeby ich idiota nie potrącił.

        • 7 7

    • Wczoraj jechałam Wita Stwosza (1)

      dziury są i owszem, lecz nie po kolana. Dlaczego kłamiesz ?

      • 5 10

      • ..dziury są i owszem, lecz nie po kolana...
        Droga pani .widze że chwaciła pani istotę sprawy jak ktoś kto zamontował te spowalniacze czyli..jak dziury sa po kolana to nie montujemy,ale jak sa po kostki to juz jest to w zgodzie z naszą logiką-gratuluje polotu :) tam sa nie tylko owe gumy,ale jeszcze masa farby i oznakowań nałozonych na ta fatalna drogę.

        • 2 3

  • LED-owa technologia zwiększy bezpieczeństwo (3)

    Heheszki, co za nowomowa.

    • 37 2

    • ograniczenie ruchu do 50km/h (1)

      smalenie swiatłami przez całą dobę, zwężanie jezdni wysepkami dla pieszych, a teraz LEDy, które przyniosą poprawę bezpieczeństwa. juz sie ciesze na pomysł "Alkomat w kazdym aucie" i czekam na jeszcze

      • 6 1

      • nie do 50 km/h

        do 30 km/h tam gdzie mieszkają ludzie

        • 1 1

    • szczególnie podczas zimy

      • 5 1

  • miasto ma dużo kasy

    naszej kasy, cudze się łatwo wydaje. Dużo więcej poszło na Żółty Most zamknięty po 3 mies czy wieczne zmiany na Marynarki Polskiej.

    • 4 2

  • "...że są lepiej widoczne w dzień i ściemnione nocą, aby nie raziły w oczy"

    Kogoś jednak poraziły, i to ostro.

    Jak można pleść takie brednie.

    • 5 2

  • "Ta inwestycja powinna cieszyć, bo dzięki nowej, LED-owej technologii, zwiększy się bezpieczeństwo. "

    A jak rozwiązano problem szronu, śniegu i lodu pokrywającego zimą te "chłodne" źródła światła?
    Btw-ściemniacz światła można zastosować i przy zwykłej lampie.

    • 3 1

  • polski burdel

    • 2 2

  • ekonomia

    Muszą planowaną kasę zużyć, bo w przyszłym roku mniej dostaną.

    • 2 1

  • sygnalizatory (1)

    "montują sygnalizatory by je likwidować" tu chyba zadziałała zasada,że "kto nie ma w głowie, ten ma w nogach" - oni chyba dwa razy je zakładają, żeby pokazać "jak mocno są zapracowani"

    • 4 2

    • jak nie wiesz o co chodzi...itd.

      • 1 0

  • Ja jestem ciekaw kto nadzoruje formy ciągnące przez miasto kable pod Tristar? Rozkopane trawniki, chodniki rozebrane i ułożone byle jak, przeciągali kable pod ulicami które się juz zapadają? Kto to wszystko naprawi?

    • 8 2

  • Poprawki racjonalizatoriskie a'la ZDiZ,GiKE i inni mistrzowie

    (...) ten dom damy tu, a ten tu...
    A co to są te tu?
    To są spółdzielcze punktowce, panie dyrektorze,
    Aha. To damy tu....a to?
    To jest jezioro.
    A, jezioro? To przeniesiemy tu...

    • 42 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane