• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Stągiewny udostępniony pieszym. Na zwodzenie poczekamy do 3 sierpnia

on
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa

Przebudowany Most Stągiewny został udostępniony pieszym kilka minut po godz. 16, 5 lipca 2022 r.

Jeszcze nie zwodzony, ale już dostępny dla pieszych, którzy mogą korzystać z nowego Mostu StągiewnegoMapka w Gdańsku. Przeprawa zostanie oddana do użytku pod koniec lipca, a jej oficjalne otwarcie zaplanowano na 3 sierpnia.



Zwodzony Most Stągiewny:

Modernizacja Mostu Stągiewnego trwała od ponad roku i przekształciła go w most zwodzony. W takiej formie przeprawa funkcjonowała do II wojny światowej. Od wtorku, 5 lipca, mogą korzystać z niej piesi.

Zanim jednak most będzie działał jako zwodzony konieczne jest przeprowadzenie prób technologicznych.

- Ze względu na Jarmark św. Dominika, próby rozplanowano tak, by z nim nie kolidowały. Kładka tymczasowa, znajdująca się obok mostu, zostanie zdemontowana prawdopodobnie dopiero po zakończeniu tej imprezy - informuje inwestor przebudowy mostu, firma Granaria.
  • Pierwsi spacerowicze skorzystali z przebudowanego Mostu Stągiewnego nad Motławą we wtorek, 5 lipca 2022 r., kilka minut po godz. 16.
  • Pierwsi spacerowicze skorzystali z przebudowanego Mostu Stągiewnego nad Motławą we wtorek, 5 lipca 2022 r., kilka minut po godz. 16.


Instalacje pod dnem Motławy



Przeprawę zamknięto w październiku 2021, wtedy też uruchomiono tymczasową kładkę dla pieszych na przyczółkach nieodbudowanego po wojnie Mostu RogoźnikówMapka.

Modernizacja Mostu Stągiewnego rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Przeniesiono wtedy instalacje, m.in. gazową, c.o. i teletechniczną, pod wodę. Wcześniej były one poprowadzone pod stałym przęsłem mostu.

Największy dźwig lądowy w akcji



Elementy nowego mostu dotarły na miejsce w trzech częściach. Do jego złożenia użyto jednego z
największych dźwigów lądowych o udźwigu 500 t.

Nowa przeprawa wyglądem przypomina most Schwedlera, który łączył brzegi Motławy w latach 1883-1926. W obecnej konstrukcji wykorzystano istniejące przyczółki i dawną komorę maszynową.

Projekt nowego mostu powstał w biurze projektowym Europrojekt Gdańsk S.A., a wykonawcą przęsła była firma Vistal Gdynia SA.

Równolegle ze zwodzoną przeprawą powstała też nowa marina na 60 miejsc. Inwestycja realizowana jest w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego między miastem i firmą Granaria, która zabudowuje północny cypel Wyspy Spichrzów. Koszt budowy mostu wyniósł 4,5 ml zł.

Kolejny etap zabudowy Wyspy Spichrzów



Do zakończenia zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów pozostał drugi etap prac. Powstanie w nim 500 mieszkań, tyle samo miejsc garażowych oraz hotel na 320 pokoi. Oddanie tych obiektów nastąpi w pierwszej połowie 2024 r.

Most Stągiewny prawie gotowy. Film z początku czerwca 2022 r.

on

Miejsca

Opinie (114) 7 zablokowanych

  • Do Holandii nie dojedziesz

    Za mostem jest kolejny zly

    • 0 0

  • Oddanie mostu Stągiewnego dla pieszych powinno być równoznaczne z oddaniem go również dla rowerzystek i rowerzystów (6)

    szkoda, że autor (autorka?) artykułu nie zwróciła na to uwagę. Most Rogoźników (niektórzy piszą: Matników) także powinien być udostępniony dla ruchu pieszych i rowerzystów. Generalnie w dobrze zarządzanym mieście powinno się wykorzystywać takie inwestycje w lekkie konstrukcje mostowe i przepusty tunelowe do tworzenia konkurencyjnych tras dla ruchu pieszych i rowerzystów: konkurencyjnych dla amatorów korzystania z samochodów w mieście. Ci ostatni mogą mieć możliwość dojechania na miejsce ale niekoniecznie na skróty, które tworzone powinny być przede wszystkim dla pieszych ale także dla rowerzystów (patrz przejście naziemne przez Okopową przy Bramie Wyżynnej).

    • 7 1

    • (3)

      Przecież rowerzyści mogą korzystać z mostu. Prowadzić rower po chodniku zawsze można.

      • 7 2

      • (1)

        Prowadzenie roweru po chodniku większość rowerzystów traktuje jak krwawą zemstę władzy na niewinnych owieczkach.

        • 1 3

        • rower służy do oszczędzania energii w czasie poruszania się po mieście i jego okolicach

          dlatego propozycja prowadzenia go pieszo w czasie realizacji remontów dróg i chodników nie ma większego sensu. Rower jechany zajmuje mniej miejsca niż rower prowadzony przez osobę poruszającą się pieszo - dlatego nakaz zsiadania z roweru w wielu wąskich miejscach nie ma większego sensu: taki nakaz utrudnia życie i pieszym i rowerzystom.

          • 0 0

      • tego typu pogląd nie jest spójny z innym poglądem trolli cierpiących na samochodozę

        rower jest do jeżdżenia a nie do wożenia go np. w kolejce SKM.

        • 1 0

    • dlaczego rowerzystom się wydaję, że są pępkiem świata i więcej im się należy? (1)

      • 4 2

      • to złudzenie. Takie przekonania dotyczą mieszkańców, którzy nie rozumieją prostej prawdy:

        samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście. Warto wiedzieć, że 80% rowerzystów w Gdańsku to posiadacze prawa jazdy, osoby mające dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym.

        • 1 1

  • Niby fajnie, ale mam poczucie, że to już nie dla nas, mieszkańców miasta (2)

    Spacerowałem dziś po Długiej i Długim Targu i miałem poczucie, że w wyniku jakichś ciemnych interesów, deali to już nie jest mój Gdańsk, Gdańsk który w biednych i ciężkich czasach podniósł się z ruin, żeby dziś paru cwaniaków kręciło na nas biznes.

    • 16 6

    • Jakie to głębokie....

      • 1 0

    • a coś konkretnie czy narzekasz bo znowu w domu nici?

      • 2 2

  • Gdańsk dla następnych pokoeń (1)

    Jak zabetonujemy cały Gdańsk co zostanie dla przyszłych pokoleń?
    Stop betonozie
    Stop gettom dla bogaczy

    • 3 4

    • Stop likwidacji slumsów i ruder.
      Stop eliminacji drewnianych bud i chwastów.

      • 1 0

  • To już wiadomo po co modernizacja (1)

    Kolejna okazja do ,,wpuszczenia obok developera, hotelarza,,+większy ruch samochodowy do apartamentów a ihotelu-bo pieszo chyba chodzić nie beda- a ilu Gdańszczan będzie miało łodzie, żaglówki w tej nowej marinie? Królik i jego znajomi?

    • 2 6

    • jak ilu?,emerytom ,,dali"13,14(zapomoge dla najubozszych) nie wiedza co ze szmalem robic, kupia jachty,beda smigac po zatoce i zalewie.to dla nich kanal kopali.

      • 1 0

  • Znów coś do przodu.

    W porównaniu z tym co było jest znacznie lepiej. Kolejny kawałek miasta uporządkowany. Już nie straszy zapadnięty chodnik od strony Szafarni. Całość zrobiona dla bajeru, bo do cumowania jachtów można było wykorzystać kilometry właśnie odbudowanych nabrzeży Motławy i Martwej Wisły. Tam marin mogło być 100. No ale chodzi o widok masztów pod nosem apartamentów. Od przechodniów nie raz usłyszymy qqq... gdy most zacznie się podnosić. Trzeba się z tym pogodzić, bo jest wiele miast świata gdzie to codzienność. W Radomiu czy Białymstoku tego nie mają.

    • 2 2

  • I niech tak zostanie

    • 1 1

  • To ta umowa PPP

    Która jest całkowicie utajniona, w myśl zasady: prywatyzacja zysków, uspołecznianie strat.

    • 4 3

  • Teraz najtęższe mózgi w ZDiZ głowią się... (1)

    ...jak będzie wyglądał harmonogram podnoszenia. Szczególnie po rozebraniu kładki. Myślą, a nic nie wymyślą, bo wiedzą, że ruch pieszych na moście Stągiewnym jest ogromny i nieustanny. Jedyne rozwiązanie to: nie podnosić.

    • 14 4

    • Czy ktoś moze podać jaki bedzie harmonogram

      Jestem załamana jako mieszkanka tych okolic kolejnym zwodzonym mostem

      • 7 2

  • (1)

    Porażka

    • 6 3

    • bo?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane