• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Drodze Gdyńskiej pojedziemy wolniej

Michał Sielski
15 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Gdyńska zmieni nazwę na Romana Dmowskiego?
Ograniczenia prędkości nie da się nie zauważyć. Ograniczenia prędkości nie da się nie zauważyć.

Przed niebezpiecznym zakrętem Drogi Gdyńskiej wprowadzono ograniczenie prędkości do 50 km/h. Policja chce też wyznaczenia miejsca do kontroli prędkości, by ograniczenie nie było fikcją.



Czy ograniczenie prędkości zmniejszy liczbę wypadków?

Na niebezpiecznym odcinku Drogi Gdyńskiej zobacz na mapie Gdyni do wypadków i kolizji dochodzi regularnie. Przyczyna zawsze jest ta sama: przekraczanie dozwolonej prędkości. Wcześniej można było tu jechać 70 km/h, teraz limit obniżono do 50 km/h.

- Efekty wypadnięcia z tego zakrętu z powodu zbyt dużej prędkości zależą tak naprawdę od łutu szczęścia. Tydzień temu kierowca wypadł w tym samym miejscu, w którym wcześniej zginął inny. Jego samochód ściął krzyż, postawiony w miejscu, w którym ktoś stracił życie. Jemu się udało, miał szczęście - mówi kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji.

Ograniczenie prędkości obowiązuje, ale wystarczy przejechać tamtędy o dowolnej porze, by przekonać się, że wielu kierowców podchodzi do niego jak do większości przepisów drogowych. Dlatego policja chce ustanowienia specjalnego miejsca, na którym będzie stał radiowóz drogówki, a policjanci regularnie będą temperować zapędy samozwańczych mistrzów kierownicy.

- Do czasu gdy nie zostanie ono ustanowione, ten odcinek będzie patrolował nieoznakowany samochód z wideorejestratorem - przestrzega Michał Rusak.

Droga Różowa w Gdyni, zwana też Drogą Gdyńską

Opinie (329) 10 zablokowanych

  • Trzeba bylo droge dobrze wyprofilowac (1)

    I mniej zakretasow zrobic

    • 8 4

    • Na teren zabudowany jest idealnie wyprofilowana .

      • 1 1

  • to jest jakaś paranoja

    pytanie jaka jest logika w tym wszystkim? załóżmy że ustanawiają te ograniczenia dla tych co jeździć nie umieją i chcą ich chronić. Ale droga która została stworzona jako mini expresówka gdzie ograniczenie do 70 i tak było zbyt restrykcyjne, ponieważ spokojnie bez żadnego niebezpieczeństwa przy normalnych warunkach pogodowych 90 była jak najbardziej normalną prędkością na różowej. ale nawet zakładając ze ktoś nie dawał rady to czemu robi się z ludzi idiotów i traktuje jak owce. jak ktoś nie ogarnia szybciej niż 60 to niech zwolni, a ograniczenie do 70 było wystarczające i po prostu informowało o tym że na zakręcie lepiej max 70 i było ok , połowa ograniczeń do 50 w trójmieście jest niepotrzebna i służy tylko policji do nabijania kasy na kierowcach. Bo przecież nie liczy się dla nich bezpieczne poruszanie się nas kierowców na drodze tylko żeby im dorobili zatoczkę specjalną do łapania.

    • 15 3

  • Predkosc zabija, bo im szybciej jedziesz tym mniej masz czasu na reakcje na rozne zdarzenia. Nie chodzi o to, ze fizycznie mozesz przejechac jakas droge z duza predkoscia. Jadac musisz przewidywac i reagowac na setki rzeczy. Jesli jedziesz szybko to nie ma szans zareagowac. Przydalaby sie jednak psychotesty na kursie prawa jazdy. Szybkosc uzaleznia ludzi tak samo jak papierosy,alkohol i cukier.

    • 3 4

  • Na Chwarznieńskiej też pewnie niedługo ograniczą prędkość (3)

    Co do logiki: Nasi urzędasy powinni wrócić do podstawówki - tam w ramach matematyki uczono również logiki i trygonometrii

    • 13 1

    • Nikt nic nie musi ograniczać . (2)

      Jest teren zabudowany , więc obowiązkowo masz 50 ..Proste i logiczne .

      • 0 5

      • Jaki teren zabudowany ??? Co Ty wypisujesz ???? (1)

        Czy Ty wiesz co to znaczy teren zabudowany ???
        Widzę, że nie wiesz. To Ci wyjaśnię.
        Teren zabudowany to obszar, gdzie występuje zwarta zabudowa z bezpośrednim dostępem do przylegającej nań drogi.
        Nie musi być wcale w mieście. Może być wszędzie.
        I tak samo nie każdy obszar w mieście jest obszarem zabudowanym.
        Proste??? zrozumiałeś ???

        Prawidłowo tutaj przy Falochronie powinny stać tablice: początek/koniec obszaru zabudowanego. Takie same tablice powinny stać przy wjeździe w obszar zabudowany Chwarzna-Wiczlina.
        Pomiędzy nimi zaś, w obszarze lasu, powinny stać znaki z dopuszczeniem nawet do 100km/h. Tak, tak, nawet do 100km/h ze względu na dwie jezdnie po 2 pasy będące w obszarze niezabudowanym.
        Ewentualnie z ograniczeniem do 70km/h, bądź nawet 50km/h w miejscu zwężenia przed Witominem.

        • 1 1

        • To są tylko Twoje przepisy i domniemania , a prawo mówi coś innego .

          • 0 1

  • dodac znak ostrzegawczy

    Niebezpieczny zakręt... Latwiej przestrzegać zasady, gdy nie wydaje sie zakazem dla zakazu.

    • 6 1

  • Plakaty wyborcze?

    Mimo zakazu na tej drodze?

    • 4 0

  • Żeby nie było zbyt ''różowo''

    Jedyna droga którą w miarę płynnie można było przejechać do centrum bez ciągłego zatrzymywania się na uciążliwych, wiecznie czerwonych światłach. A tak żeby nie było nam za fajnie to terror zakazów i policja za zakrętem. A wszystko bo jakiś nieudacznik bez wyobraźni na łysych oponach wypadnie raz na rok z ''zakrętu''
    Taki to nawet na parkingu dachuje.

    • 12 2

  • Który (1)

    Idiota to wprowadził ja się pytam. Powinni się nazwiskiem podpisywać, banda polskich decydentów.

    • 15 2

    • Nie mogą, obowiązuje cisza wyborcza.

      Zrobili to specjalnie.

      • 4 2

  • pirat drogowy

    Jezdze tam 5-6 razy dziennie i stwierdzm ze w zaleznosci od warunko skrajnie niebezpiecznych tzn mzawka mgla ulewa zima jezdze od 30-130 i jest spoko.ale... raz jechalem iza zakretem stali 3oo przeciez pan wie ze my tu stoimy.to njest lekarstwo.To byloze 2 lata temu do tej pory boli i zakodowalem i zwalnia niezaleznie od warunkow na drodze

    • 5 1

  • Kolejne durnowate ograniczenie!!! (1)

    Dlaczego przez jakiegoś deb*la który nie umie jeździć i w dodatku się rozpierd*lił inni muszą cierpieć?? Przy 70 - 90 km/h nie da się wypaść z tego zakrętu sprawnym samochodem, nawet takim g*wnem jak cip*aczento czy ticolec (przy dobry warunkach do jazdy)!!! Na Wielkopolskiej przy lukoilu robią światła po jaki ch? Co raz więcej świateł dzięki którym mamy jeszcze większe korki! Światła wszędzie włączone w nocy gdy na ulicach jest pusto po jaki ch? Rozumiem duże skrzyżowania ale miejsce gdzie jest tylko przejście przez które nikt nie przechodzi przez północy to poco są włączone? Dla dzików, jeży??
    Mamy epokę korków, samochodów przybywa więc trzeba ruch usprawnić a nie robić pod górkę spowalniając go!!!

    • 11 5

    • A po jaki ch ktos budowal szerokopasmowa droge przez srodek miasta a wzdluz tej drogi masa osiedli mieszkaniowych i nie ma jak przejsc tych autostrad. Tak dla twojej wiadomosci - w miescie sa ludzie, ktorzy chodza, uzywaja nog. I oni nie maja jak przejsc! Jakbyscie nie jezdzil po miescie jak na torze wyscigowym to i tylu swiatel pewnie by nie bylo. A korki sie nie zmniejsza od wiekszej ilosci drog. Po prostu w miescie nie ma miejsca na samochody...

      • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane