• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • najlepiej to pchac samochód , po co jezdzić

    • 20 2

  • oryginalną mamy wadzę w Gdyni

    zamiast rozwiązywać problemy i rozwijać miasto, tematy są załatwiane wiadrem farby lub ograniczeniami. Proponuję jeszcze ustawić kilkaset znaków drogowych - uwaga dziury. Tymczasem spory strumień środków przejada wątpliwej jakości aktywność biesiadna.

    • 32 1

  • Na Grabówku w rejonie Kapitańskiej i Beniowskiego

    też stoją znaki Tempo 30, ale co z tego. Nadal, zwłaszcza mieszkańcy akademików, w swoich złomach z poprzerabianymi układami wydechowymi nic sobie z tego nie robią. Również autobusy, nikt nie zmienił rozkładu jazdy, a strefa obowiązuje na odcinku około 2 kilometrów. To wszystpko są działania pozorne mające przekonać mieszkańców, że coś się robi.

    • 23 2

  • Kiedy na Starochwaszczynskiej? Niedługo będą oddawane mieszkania + a chodników niema.

    • 18 1

  • szczurek kłamałeś w kampani wyborczej, obiecywałeś inwestycje. dlaczego robisz z naszego miaste inwestycyjną pustynię??? (2)

    • 30 2

    • A deweloperzy budują... Każdy skrawek Gdyni zabudują.

      • 0 0

    • Bo betonowa pustynie masz w Gdansku .

      przeprowadz sie panie deweloper.Z reszta wasz Szczurek coraz bardziej rozwija wam czerwony dywan..zapraszamy deweloperow,zapraszamy...Dla mieszka cow tylko zageszczenie inzageszczenie i wycinka wszystkiego co zielone .,a emeryta dzialki zabrac..taka polityka nest w Gdansku i u was juz tez.Chciwosc zamieni to miejsce w betonowy pod nadzorem raj.

      • 0 0

  • to dobra i długo oczekiwana realizacja zamysłu

    zarówno dla pieszych i rowerzystów, bo zwiększa ich bezpieczeństwo w ruchu miejskim, jak i dla kierowców, bo obniży znacząco koszty amortyzacji aut (np. naprawy nadwozia, naprawy wulkanizacyjne, blacharskie, urwane zawieszenia) w Gdyni. Nareszcie jakiś dobry pomysł laboratorium innowacji społecznych, czekam na konsultacje społeczne i jego realizację w innych dzielnicach miasta poza ścisłym down town.

    • 8 8

  • i bardzo dobrze

    jeszcze ograniczenia i fotoradary na obwodnicy przydaloby sie bo niektorzy zapitalaja ze hohjohoh

    • 10 6

  • Czy można przy okazji zapytać

    Czy będzie festyn dla mieszkańców z okazji trzeciej rocznicy zawalenia się mostu na Nałkowskiej?

    • 28 1

  • Super - dotychczas dało się jeździć tylko 20 Km/godz - przez korki

    teraz odkorkowali i można jeździć szybciej!
    brawo
    może za rok będzie 35 km/ godz.

    • 18 2

  • Marzy mi się Tempo 10 (1)

    • 6 2

    • Piechotą przez las

      Masz Tempo 6

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane