- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (90 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (672 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 09:11
Policja z suszarkami (1)
We wszystkich strefach uspokojonego ruchu.
Osowa przede wszystkim w godzinach szczytu ale tez wieczorami.
Kierowcy z prawkiem z czipsów wierzący w „główną drogę” i świetego Mikołaja.
Nie ma żółtego rombu przed skrzyżowaniem?
To z prawej ma pierwszeństwo albo oddaj prawko durniu.- 9 0
-
2019-03-27 09:28
Najśmieszniejsze jest to
Że to nie jacyś mityczni "przyjezdni" zapiep**ają w strefie 30, tylko sami mieszkańcy. Typowy scenariusz: wracam od znajomych w Osowej, jadę Wodnika tak prawie przepisowo (+/- 35), po czym widzę w lusterku wstecznym, że z parkingu osiedlowego wyjeżdża czarny SUV. Za 5 sekund ten SUV już mnie wyprzedza na podwójnej ciągłej i ledwo się mieści we wlocie na rondo tak mu się spieszy.
- 4 0
-
2019-03-27 09:40
A kiedy Fikakowo?
Całe osiedle powinno być objęte strefą 30.
- 7 5
-
2019-03-27 09:41
A kiedy Fikakowo? (1)
Całe osiedle powinno zostać objęte strefą 30. I wszystkie przejścia dla pieszych powinny zostać podniesione.
- 9 4
-
2019-03-27 09:43
Macie radnych dzielnicy
Niech idą z tym do ZDiZ i walczą. Tylko chcieć trzeba.
- 1 0
-
2019-03-27 09:41
estakada juz mammy strefab tempo 10km/h
- 15 2
-
2019-03-27 09:42
strefa tempo jest w UM
- 17 0
-
2019-03-27 09:44
ciekawe za ile baniek
- 11 0
-
2019-03-27 10:07
Progi zwalniające .Czerwone światła . 30Km/h na drugim biegu i wiele podobnych (2)
To więcej spalin ,więcej trucia środowiska. Pojazd jadący płynnie to zdrowsze środowisko .
Pojazd co chwilę ruszający to więcej spalin. Bruksela już zajmuję się tą sprawą .
Zaraz nie będzie ni progów ani stop przed pieszym. Pojazd płynnie jadący to zdrowsze środowisko.- 17 7
-
2019-03-27 10:11
wolnosci slowa w necie tez nie bedzie
wczoraj sie tym zajeli
- 2 2
-
2019-03-27 10:14
Pojazd jadący wolno to mniej wypadków, potrąceń, zabitych.. i o to w tym chodzi
- 5 1
-
2019-03-27 10:16
Serio 50 (2)
Zamiast stref Tempo 30, lepiej by się sprawdziły strefy Serio 50.
- 12 5
-
2019-03-27 11:53
Serio 30 jest ok
- 3 1
-
2019-03-27 16:36
a potem jeszcze jeden:
"Tutaj k...wa naprawdę nie przekraczaj 50!"
- 0 0
-
2019-03-27 10:23
super sprawa
powinny być jeszcze jednokierunkowe porobione tak aby "obcy "się nie pchali w godzinach szczytu na skróty- 4 7
-
2019-03-27 10:31
Więcej stref 30,a mnie hopków.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.