• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • Policja z suszarkami (1)

    We wszystkich strefach uspokojonego ruchu.
    Osowa przede wszystkim w godzinach szczytu ale tez wieczorami.
    Kierowcy z prawkiem z czipsów wierzący w „główną drogę” i świetego Mikołaja.
    Nie ma żółtego rombu przed skrzyżowaniem?
    To z prawej ma pierwszeństwo albo oddaj prawko durniu.

    • 9 0

    • Najśmieszniejsze jest to

      Że to nie jacyś mityczni "przyjezdni" zapiep**ają w strefie 30, tylko sami mieszkańcy. Typowy scenariusz: wracam od znajomych w Osowej, jadę Wodnika tak prawie przepisowo (+/- 35), po czym widzę w lusterku wstecznym, że z parkingu osiedlowego wyjeżdża czarny SUV. Za 5 sekund ten SUV już mnie wyprzedza na podwójnej ciągłej i ledwo się mieści we wlocie na rondo tak mu się spieszy.

      • 4 0

  • A kiedy Fikakowo?

    Całe osiedle powinno być objęte strefą 30.

    • 7 5

  • A kiedy Fikakowo? (1)

    Całe osiedle powinno zostać objęte strefą 30. I wszystkie przejścia dla pieszych powinny zostać podniesione.

    • 9 4

    • Macie radnych dzielnicy

      Niech idą z tym do ZDiZ i walczą. Tylko chcieć trzeba.

      • 1 0

  • estakada juz mammy strefab tempo 10km/h

    • 15 2

  • strefa tempo jest w UM

    • 17 0

  • ciekawe za ile baniek

    • 11 0

  • Progi zwalniające .Czerwone światła . 30Km/h na drugim biegu i wiele podobnych (2)

    To więcej spalin ,więcej trucia środowiska. Pojazd jadący płynnie to zdrowsze środowisko .
    Pojazd co chwilę ruszający to więcej spalin. Bruksela już zajmuję się tą sprawą .
    Zaraz nie będzie ni progów ani stop przed pieszym. Pojazd płynnie jadący to zdrowsze środowisko.

    • 17 7

    • wolnosci slowa w necie tez nie bedzie

      wczoraj sie tym zajeli

      • 2 2

    • Pojazd jadący wolno to mniej wypadków, potrąceń, zabitych.. i o to w tym chodzi

      • 5 1

  • Serio 50 (2)

    Zamiast stref Tempo 30, lepiej by się sprawdziły strefy Serio 50.

    • 12 5

    • Serio 30 jest ok

      • 3 1

    • a potem jeszcze jeden:

      "Tutaj k...wa naprawdę nie przekraczaj 50!"

      • 0 0

  • super sprawa
    powinny być jeszcze jednokierunkowe porobione tak aby "obcy "się nie pchali w godzinach szczytu na skróty

    • 4 7

  • Więcej stref 30,a mnie hopków.

    • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane