- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (108 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (57 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (61 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (321 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 08:19
oryginalną mamy wadzę w Gdyni
zamiast rozwiązywać problemy i rozwijać miasto, tematy są załatwiane wiadrem farby lub ograniczeniami. Proponuję jeszcze ustawić kilkaset znaków drogowych - uwaga dziury. Tymczasem spory strumień środków przejada wątpliwej jakości aktywność biesiadna.
- 32 1
-
2019-03-27 08:14
najlepiej to pchac samochód , po co jezdzić
- 20 2
-
2019-03-27 08:13
jedyne inwestycje które potrafi przeprowadzić szczurek to postawienie kilku znaków, słupków i malunki na dziurawych drogach
- 26 2
-
2019-03-27 08:00
Strefy 30 nic nie daja. Mam taka na osiedlu i nawet autobus miejski medzie 2x szybciej. Jak mtos jedzie 30( najczesciej pojazdy nauki jazdy) to pozostali kkerowcy wpadaja w szal i wyprzedzaja jak szaleni nie patrzac na nikogo
- 24 2
-
2019-03-27 07:56
szczurek i łucy serwuja nam kolejne lata drogowego koszmaru
Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych,
- Powody tej decyzji są dwa - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Po pierwsze, wciąż nie mamy pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy je otrzymamy. Po drugie, niebawem rozpocznie się budowa budowa trasy S6. Ta inwestycja spowoduje ogromne utrudnienia na drogach i nie możemy jednocześnie rozpocząć przebudowy splotu ulic Sopockiej, Wielkopolskiej, Buraczanej i Strzelców, gdyż groziłoby to kompletnym paraliżem komunikacyjnym tej części miasta - dodaje.- 20 2
-
2019-03-27 07:45
Po tych dziurach szybciej się nie da.
- 27 4
-
2019-03-27 07:24
Przeciez i tak zaden kierowca nie przestrzega ograniczen (1)
dla wiekszosci znaki to tylko kolorowe obrazki. taka ozdoba krajobrazu
- 24 5
-
2019-03-27 07:30
Stygmatyzujesz.
- 5 2
-
2019-03-27 07:14
szczurek obiecał węzeł Karwiny, przebudowę skrzyżowania na Witominie, turbo rondo na Puckiej i co??? (2)
I nic, kolejne lata degradacji dróg w mieście.
- 34 2
-
2019-03-27 07:21
w 11 kadencji już na cito
- 8 0
-
2019-03-27 07:18
Opener na horyzoncie,kasa potrzebna.
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.