• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • oryginalną mamy wadzę w Gdyni

    zamiast rozwiązywać problemy i rozwijać miasto, tematy są załatwiane wiadrem farby lub ograniczeniami. Proponuję jeszcze ustawić kilkaset znaków drogowych - uwaga dziury. Tymczasem spory strumień środków przejada wątpliwej jakości aktywność biesiadna.

    • 32 1

  • najlepiej to pchac samochód , po co jezdzić

    • 20 2

  • jedyne inwestycje które potrafi przeprowadzić szczurek to postawienie kilku znaków, słupków i malunki na dziurawych drogach

    • 26 2

  • Strefy 30 nic nie daja. Mam taka na osiedlu i nawet autobus miejski medzie 2x szybciej. Jak mtos jedzie 30( najczesciej pojazdy nauki jazdy) to pozostali kkerowcy wpadaja w szal i wyprzedzaja jak szaleni nie patrzac na nikogo

    • 24 2

  • szczurek i łucy serwuja nam kolejne lata drogowego koszmaru

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych,
    - Powody tej decyzji są dwa - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Po pierwsze, wciąż nie mamy pozwolenia wodno-prawnego dla tej inwestycji i tak naprawdę nie wiadomo, kiedy je otrzymamy. Po drugie, niebawem rozpocznie się budowa budowa trasy S6. Ta inwestycja spowoduje ogromne utrudnienia na drogach i nie możemy jednocześnie rozpocząć przebudowy splotu ulic Sopockiej, Wielkopolskiej, Buraczanej i Strzelców, gdyż groziłoby to kompletnym paraliżem komunikacyjnym tej części miasta - dodaje.

    • 20 2

  • Po tych dziurach szybciej się nie da.

    • 27 4

  • Przeciez i tak zaden kierowca nie przestrzega ograniczen (1)

    dla wiekszosci znaki to tylko kolorowe obrazki. taka ozdoba krajobrazu

    • 24 5

    • Stygmatyzujesz.

      • 5 2

  • szczurek obiecał węzeł Karwiny, przebudowę skrzyżowania na Witominie, turbo rondo na Puckiej i co??? (2)

    I nic, kolejne lata degradacji dróg w mieście.

    • 34 2

    • w 11 kadencji już na cito

      • 8 0

    • Opener na horyzoncie,kasa potrzebna.

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane