• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h

Patryk Szczerba
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców. Więcej ulic w trefie Tempo 30 to zdaniem urzędników większe bezpieczeństwo mieszkańców.

Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.



  1. Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
  2. Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
  3. W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.

W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.

W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.

Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom



- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.

Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.

Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem



Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.

Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.

Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku

Miejsca

Opinie (233) 7 zablokowanych

  • i bardzo dobrze

    wariata trzeba w kaftan,
    byście normalnie jeżdzili to byście normalnie jeżdzili.

    • 0 0

  • Prezydent Łucyk nie zauważa, że wprowadzenie strefy TEMPO 30

    poprawia bezpieczeństwo ruchu nie tylko pieszych i rowerzystów, ale także poprawia bezpieczeństwo kierowców i pasażerów samochodów.
    Warto stosować podejście systemowe.

    • 0 0

  • Tempo 30 na Brzechwy :)

    O ile potrafię sobie wyobrazić 30/h na osiedlowych uliczkach na Karwinach, to jakoś na Brzechwy nie bardzo.

    • 0 1

  • Straz -banda decydentow (1)

    Gdzie sa darmowe parkingi z naszych podatkow?

    • 0 1

    • w bardzo wielu obszarach miasta

      zwykle zajęte przez samochody takich jak ty

      • 0 0

  • (1)

    Jaka jest emisja spalin przy 30km/h a jaka przy 50?

    • 0 1

    • jeśli kierowcy przestrzegają limitu w strefach TEMPO 30

      emisja spalin jest niższa niż przy limicie 50 km/h
      Najwięcej spalin powstaje przy zbędnym, ostrym przyspieszaniu i hamowaniu przed kolejnym progiem lub ulicą dochodzącą z prawej.

      • 0 0

  • Tempo 30

    To i tak nic w porównaniu z ul. Płk. Dąbka. My będziemy mieli jezdnię z maksymalnym ograniczeniem prędkości, bo co 100 (!!)! metrów robią nam ładnego, kolorowego ,,leżącego policjanta", czyli solidny garb. Sądzę, że 10 km/h to będzie maksimum. Tylko jeszcze nie wiem ile ich będzie, bo narazie przez okno na jednym pasie jezdni widzę cztery. No i jeszcze jestem ciekawa, czy będą takie same przeróbki na drugim pasie. A dziury, jak były, tak są. Wiem o tym, że nasza ulica wieczorami, aż do późnych godzin nocnych, była traktowana przez niedorostków, jako tor wyścigowy. Można było zareagować w inny sposób, ale my, jako mieszkańcy nie mamy na to żadnego wływu.

    • 0 1

  • strefa 30

    kiedy czas na Orłowo ? kiedy będziemy mogli przejechać (nie niosąc) rowerem wiadukt kolejowy ? ? ? już jest 74 lata po wojnie !

    • 1 0

  • super sprawa

    Kupuje osiołka,kucyka,wielbłąda i w drogę i jak ekologicznie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane