- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (31 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (256 opinii)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (738 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
Na Słowackiego będzie bezpieczniej. Zaplanowano śrutowanie nawierzchni
Tak w sierpniu 2017 r. wyglądało uszorstnianie nawierzchni Słowackiego z Matarni w kierunku Wrzeszcza
W drugiej połowie roku gdańscy drogowcy zamierzają poprawić bezpieczeństwo na ul. Słowackiego. Jezdnia w kierunku Złotej Karczmy na całej szerokości ma zostać uszorstniona, co poprawi przyczepność nawierzchni. Podobne zabiegi tzw. śrutowania przeprowadzono kilka lat temu na ulicach Spacerowej i Świętokrzyskiej, a także na Słowackiego, ale na pasie w kierunku Wrzeszcza.
Teraz temat powraca, urzędnicy uznali bowiem, że z poprawą bezpieczeństwa na odcinku między Niedźwiednikiem a Matarnią nie ma co dłużej czekać.
- Mówimy o odcinku leśnym, orientacyjnie mniej więcej od posesji nr 123, jadąc do góry w kierunku węzła Złota Karczma, kończymy na wysokości dawnego Punktu Celnego. Jest to odcinek około 2,4 km. Prace planowane są na całej szerokości jezdni. W ramach postępowania planowane jest wyłonienie wykonawcy, który będzie zobowiązany przeprowadzić prace mniej więcej w III kwartale 2022 r. - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
A tak wyglądało śrutowanie jezdni na ul. Świętokrzyskiej w 2018 r.
Jak dodaje, odcinek ten został wytypowany w konsultacji z zespołem ds. zarządzania ruchem.
- Prace na tym samym odcinku ul. Słowackiego, ale w przeciwnym kierunku do ul. Potokowej były realizowane w 2017 r. Rok później uszorstnianie przeprowadziliśmy na ul. Świętokrzyskiej i Spacerowej - przypomina Kiljan.
Urzędnicy szacują, że poprawa przyczepności na ul. Słowackiego będzie kosztować ok. 360 tys. zł.
To zwiększenie szorstkości, a tym samym przyczepności nawierzchni jezdni poprzez zastosowanie urządzeń wyrzucających z siebie metalowy śrut, który uderzając z odpowiednią siłą w nawierzchnię tworzy jej nową makro- i mikrostrukturę. Poddana śrutowaniu nawierzchnia zwiększa swoją przyczepność, co ma wpływ na podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Należy jednak pamiętać, że podstawą bezpieczeństwa jest dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze, a także zachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami.
Jak wygląda jazda odcinkiem Świętokrzyskiej po śrutowaniu nawierzchni - wideo archiwalne
Opinie (89) 3 zablokowane
-
2022-02-24 08:53
Opinia wyróżniona
Tajemnica (6)
Wypadki w tych miejscach spowodowane są:
a) złym stanem technicznym (opony, zawieszenie)
b) umiejętnościami kierowców
dziękuję za uwagę!
ps. za wypadek spowodowany stanem technicznym powinna być kara która uniemożliwi kupno samochodu w przyszłości takiemu osobnikowi- 28 8
-
2022-02-24 16:11
c) przekraczanie dozwolonej prędkości d) dojeżdżanie na tył innego pojazdu, by go popędzić
- 1 1
-
2022-02-24 12:03
dodałbym jeszcze prędkość (2)
- 6 0
-
2022-02-24 12:51
odcinkowy pomiar prędkości (1)
inaczej to bucie piany i kasa w błoto
- 4 1
-
2022-02-24 13:03
Były na trasie 2lub3 fotoradary i był spokój
- 1 0
-
2022-02-24 11:57
Dokładnie tak, dodałbym jeszcze jazdę na luzie i brak znajomości podstawowych praw fizyki (1)
jeżdzę słowackiego regularnie od zawsze, i nie rozumiem, jak tam mozna wpaśc w poslizg
- 7 1
-
2022-02-24 14:00
Można.
Hamując w zakręcie. Tak większość tam jeździ.
- 6 0
-
2022-02-24 08:58
Opinia wyróżniona
żart jakiś (4)
wystarczyło by żeby wszyscy tam jechali przepisowo i wypadkow nie bedzie jakie to proste, ale widze nie dla wszystkich. Przeciez śrutowanie spowoduje ze wszyscy beda jezdzic szybciej. Niesamowita logika. Wystarczyłby odcinkowy pomiar predkosci i byloby juz bardzo bezpiecznie.
- 72 19
-
2022-02-24 17:54
OPP tam jest - nawet przesyła dane do canard - ale tylko dane statystyczne ,bo OPP zastał postawiony(kupiony) z pieniędzy samorządowych(czyli z kasy UM Gdańsk) i dlatego nie można go włączyć do systemu ogólnokrajowego i dlatego nie można karać mandatami jeżdżących tam piratów drogowych.
- 1 0
-
2022-02-24 11:58
niektórzy będa jechali wolniej niż przepisowo, jakimś gruzem z łysymi oponami + dzbanek za kierownicą (1)
i i tak wypadną z drogi
- 4 1
-
2022-02-24 12:32
Żeby wypaść stamtąd jadąc 70, trzeba by chyba na samych felgach śmigać.
Łyse opony to za mało.
- 3 1
-
2022-02-24 09:49
odcinkowy pomiar predkosci w kazdym miejscu :-). Dziury? panie jezdzij pan 5km/h to dziury nie będą przeszkadzać
- 4 10
-
2022-02-24 07:13
Coroczne uszorstnianie... (8)
to skutek geniuszu człowieka, który przy budowie drugiej nitki Słowackiego na tym odcinku postanowił, że kierowców można zmusić do wolniejszej jazdy nachylając zakręty tak, że wyrzucają jadących siłą odśrodkową. Teraz wystarczy trochę deszczu i dzieje się to nawet przy zachowaniu wszystkich ograniczeń prędkości. Temu "geniuszowi" ktoś podziękował?
to skutek geniuszu człowieka, który przy budowie drugiej nitki Słowackiego na tym odcinku postanowił, że kierowców można zmusić do wolniejszej jazdy nachylając zakręty tak, że wyrzucają jadących siłą odśrodkową. Teraz wystarczy trochę deszczu i dzieje się to nawet przy zachowaniu wszystkich ograniczeń prędkości. Temu "geniuszowi" ktoś podziękował? Bo to jest przyczyna corocznego śrutowania powierzchni. Podobnie jest na górnym zakręcie Świętokrzyskiej. Tam też wystarczy trochę deszczu i codziennie są wypadki.
- 17 39
-
2022-02-24 07:59
Opinia wyróżniona
wystarczy odłożyć telefon i zwolnic do 70 i nic ci się nie stanie.
- 47 1
-
2022-02-24 08:20
Wystarczy zwolnić
- 4 0
-
2022-02-24 08:06
xxx
Zapewne geniusz dostał premię, za innowacyjność;) A potem zajął się palmą......
- 7 3
-
2022-02-24 07:31
6 lat jeździłem tam codziennie, zakręty są źle zaprojektowane, ale jak ktoś jedzie normlanie to nie ma opcji, żeby coś się wydarzyło. Po prostu mamy tylu beznadziejnych kierowców którzy na paru zakrętach robią wypadki raz na 3 dni
- 19 0
-
2022-02-24 07:29
Jakby jeździć potrafili (1)
to nie było by takich sytuacji. Jeżdżę Słowaka codziennie, jadę normalnie 70 i jakoś nigdy nie miałam sytuacji, w której by mi w jakikolwiek sposób zarzuciło auto. Dobre opony + umiejętności i problemu by nie było.
- 29 6
-
2022-02-24 11:59
w pełni sie zgadzam. Są tacy co przy 40 km/h na prawym pasie odwalają tam manianę.
- 1 1
-
2022-02-24 07:28
Uhuhu! (1)
jak pilnują, kiedy się to przypomni! Pięć minusów po trzech minutach. A to prawda jest.
- 7 9
-
2022-02-24 09:09
sPiSki wszędzie, wszędzie sPiSki
Gdyby było jak mówisz, to tam codziennie by kilkanaście/dziesiąt aut lądowało w rowie, a tak nie jest. W rowie lądują ci, co mają za ciężką nogę i wcale mnie ich nie żal.
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2022-02-24 07:01
(5)
W sumie okej choć korków to nijak nie zmniejszy.
- 7 14
-
2022-02-24 07:15
zostaw auto w domu (1)
dołożysz swoją cegiełkę do poprawy sytuacji
- 8 1
-
2022-02-24 10:16
To zbudujcie w końcu ścieżkę rowerową wzdłuż Słowackiego.
Ciężko zostawić auto w domu, jak nie ma alternatywy...
- 1 2
-
2022-02-24 07:42
Tobie Sfencjusz przydałoby się śrutowanie głowy. (1)
ale to już pewnie za późno
- 4 1
-
2022-02-24 08:03
Lepiej nie, bo jeszcze mu drucik pęknie i uszy odpadną.
A wtedy czym będzie klaskał u Kaczyńskiego?
- 3 1
-
2022-02-24 07:53
Co ciebie korki bolą, skoro ty się z piwnicy nie wynurzasz..
..a jedyny samochód jaki posiadasz, to ten żółty polonez na kablu co ci mama pod choinkę kupiła za PRLu.
- 4 1
-
2022-02-24 07:05
Fotoradar a nie śrutowanie przyczyni się do bezpieczeństwa. (6)
99% przypadków wypadków, kolizji na Słowackiego spowodowana jest nadmierną prędkością i niedostosowanie się do warunków pogodowych. Śrutowanie jedynie pomoże nie zdejmowanie nogi z gazu.
- 50 21
-
2022-02-24 07:31
Raczej odcinkowy pomiar. (1)
- 15 0
-
2022-02-24 08:01
Średnia prędkość nie wyrzuca z zakrętu.
Tu akurat fotoradar sprawdziłby się lepiej.
- 3 5
-
2022-02-24 07:51
Jest ograniczenie do 70
Nigdy mnie przy takiej prędkości nie zarzuciło nawet.
Gdy było ślisko wówczas nieco wolniej.
Śrutowanie jest po to aby de***e mogli jechać 100 i więcej.
Podobna sytuacja węzeł Karczemki
Zakręt katapulta, och jaki on straszny. Tam 50 a przyznam że jechałem ok 100 i nic nie działo (Tak dla próby bo ciekawski byłem tego zakrętu).
Wniosek
Wystarczy jechać z prędkością dopuszczalną a nie obwiniać nawierzchnię
Zakładam że na slikach przy tych maksymalnych dopuszczalnych prędkościach można trzymać się drogi.
Drodzy piraci wolniej i będzie dobrze.
Miłego pączka- 10 1
-
2022-02-24 07:55
Fotoradar jeszcze nikomu życia nie uratował, a wręcz wprost przeciwnie, nagłe hamowanie przyczyniło się do wielu wypadków. (1)
- 5 11
-
2022-02-24 08:02
A skąd to nagłe hamowanie?
Czyżbyś nie potrafił kontrolować prędkości?
- 9 4
-
2022-02-24 08:43
Pieniadze podatnika
wyrzucone w bloto. Tylko pomiar predkosci poprawi bezpieczenstwo a i niektorzy zarobią
- 3 3
-
2022-02-24 07:06
Słowackiego znika
Jeszcze ze dwa śrutowania i nawierzchni nie będzie
- 26 7
-
2022-02-24 07:13
Coroczne uszorstnianie... (8)
to skutek geniuszu człowieka, który przy budowie drugiej nitki Słowackiego na tym odcinku postanowił, że kierowców można zmusić do wolniejszej jazdy nachylając zakręty tak, że wyrzucają jadących siłą odśrodkową. Teraz wystarczy trochę deszczu i dzieje się to nawet przy zachowaniu wszystkich ograniczeń prędkości. Temu "geniuszowi" ktoś podziękował? Bo to jest przyczyna corocznego śrutowania powierzchni. Podobnie jest na górnym zakręcie Świętokrzyskiej. Tam też wystarczy trochę deszczu i codziennie są wypadki.
- 17 39
-
2022-02-24 07:28
Uhuhu! (1)
jak pilnują, kiedy się to przypomni! Pięć minusów po trzech minutach. A to prawda jest.
- 7 9
-
2022-02-24 09:09
sPiSki wszędzie, wszędzie sPiSki
Gdyby było jak mówisz, to tam codziennie by kilkanaście/dziesiąt aut lądowało w rowie, a tak nie jest. W rowie lądują ci, co mają za ciężką nogę i wcale mnie ich nie żal.
- 6 0
-
2022-02-24 07:29
Jakby jeździć potrafili (1)
to nie było by takich sytuacji. Jeżdżę Słowaka codziennie, jadę normalnie 70 i jakoś nigdy nie miałam sytuacji, w której by mi w jakikolwiek sposób zarzuciło auto. Dobre opony + umiejętności i problemu by nie było.
- 29 6
-
2022-02-24 11:59
w pełni sie zgadzam. Są tacy co przy 40 km/h na prawym pasie odwalają tam manianę.
- 1 1
-
2022-02-24 07:31
6 lat jeździłem tam codziennie, zakręty są źle zaprojektowane, ale jak ktoś jedzie normlanie to nie ma opcji, żeby coś się wydarzyło. Po prostu mamy tylu beznadziejnych kierowców którzy na paru zakrętach robią wypadki raz na 3 dni
- 19 0
-
2022-02-24 07:59
Opinia wyróżniona
wystarczy odłożyć telefon i zwolnic do 70 i nic ci się nie stanie.
- 47 1
-
2022-02-24 08:06
xxx
Zapewne geniusz dostał premię, za innowacyjność;) A potem zajął się palmą......
- 7 3
-
2022-02-24 08:20
Wystarczy zwolnić
- 4 0
-
2022-02-24 07:14
uruchomcie pomiar prędkości
który był tak wielce testowany przez jakiegoś rajdowca ileś lat temu. Tam nie potrzebne śrutowanie, tylko przestrzeganie przepisów. Jadąc w dół wystarczy wrzucić 4 i się zwyczajnie stoczyć przepisowo. Zamiast ktoś zgarniać kasę z mandatów, to miasto wydaje na śrutowanie.
A koszt naprawy barier zapewne nie jest nawet pokrywany w żadnym stopniu z OC sprawców.- 33 6
-
2022-02-24 07:15
Co ma pandemia (1)
Do srutowania? Istniało ryzyko że asfalt złapie corone?
- 12 6
-
2022-02-24 07:31
suchar
- 5 1
-
2022-02-24 07:16
Od dzisiaj.. (1)
..nigdzie nie jest bezpiecznie..Wybuchła 3 wojna światowa..
- 6 9
-
2022-02-24 07:24
Nie na temat
Wojna, nie wojna. Do pracy trzeba jakoś dojechać
- 10 0
-
2022-02-24 07:19
Pieniądze dosłownie leżą tam na ulicy, co za problem postawić tam fotoradary? Nawet jeśli będą chuchać, dmuchać, śrutować nawierzchnie jezdni na koszt miasta, to i tak za moment jakiś se...l który nie potrafi dostosować prędkości auta do znaków rozbije się lub spowoduje stłuczkę. Na polaaaaccctwo nie działają żadne kampanie społeczne i pouczenia, działa na tylko bat w postaci kar, nic innego.
- 16 9
-
2022-02-24 07:31
nie srutowac!!,bedzie cegla na pedal gazu i wszystkie konie w rure!!!
- 5 5
-
2022-02-24 07:33
Dajcie wiecej
Progów zwalniających!
- 5 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.