• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na lotnisku bez kolejek, ale tylko dla wybranych

Marzena Klimowicz-Sikorska
16 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolejki przy odprawie bagażowej w Rębiechowie nie są długie. Znacznie dłużej czeka się przy bramkach kontroli bezpieczeństwa. Kolejki przy odprawie bagażowej w Rębiechowie nie są długie. Znacznie dłużej czeka się przy bramkach kontroli bezpieczeństwa.

Korzystający z nowej lotniskowej usługi - Fast Track - będą odprawiani w Rębiechowie w kilka minut i na czerwonym dywanie. Nic nie zmieni się natomiast w odprawie zwykłych pasażerów, którzy coraz głośniej protestują przeciwko kolejkom do odprawy bezpieczeństwa w terminalu T2.



Jak oceniasz poziom obsługi pasażera w Rębiechowie?

Fast Track to usługa, która jest dostępna na lotniskach m.in. w Warszawie, Wrocławiu czy Katowicach. Polega ona na tym, że jeden, góra dwa punkty kontrolne, są przeznaczone wyłącznie dla pasażerów z określonym typem biletu. Dzięki temu sprawnie odprawiają się nawet ci, którzy w terminalu lubią pojawiać się na ostatnią chwilę.

- Jest to usługa skierowana do pasażerów podróżujących najczęściej w klasie biznesowej. O tym, kto będzie mógł z niej skorzystać, zdecydują już same linie lotnicze - tłumaczy Tomasz Kloskowski, prezes portu lotniczego w Rębiechowie. - Będziemy z nimi w stałym kontakcie, dzięki temu będziemy wcześniej wiedzieć ilu takich pasażerów mamy się spodziewać i czy uruchomić jedno czy dwa takie punkty kontroli. Pozwoli to na zredukowanie kolejek do zera.

Stanowisko Fast Track będzie specjalnie oznaczone (ma się pojawić m.in. czerwony dywan). Pewne jest, że będzie to pierwsze skrajne stanowisko kontroli po prawej stronie od wejścia.

Co ciekawe, władze lotniska przyznają, że z komercyjnego punktu widzenia ta usługa nie jest opłacalna dla portu lotniczego.

- Klient biznesowy nie zatrzyma się na lotnisku dłużej; nie zrobi zakupów, nie wypije kawy. Ale w zamian, że będzie miał komfort przejścia przez szybką kontrolę, chętniej będzie korzystał z danych linii lotniczych, które są obecne na naszym lotnisku. Koszty dla nas są za to niewielkie - usługa Fast Track wiąże się jedynie z zatrudnieniem kilkunastu osób - tłumaczy Tomasz Kloskowski.

Niestety, o krótszych kolejkach do kontroli bezpieczeństwa mogą zapomnieć zwykli użytkownicy Rębiechowa, którzy nie podróżują klasą "biznes". Dla nich długie kolejki, ciągnące się przez halę wylotów, to największy problem.

- Długa kolejka do kontroli bezpieczeństwa to niestety stały element trójmiejskiego portu lotniczego. W zawijającej się kolejce stałem ok. 30 minut. Nie denerwowałem się, ponieważ miałem czas, ale wielu pasażerów nerwowo spoglądało na zegarek - relacjonuje pan Michał, który z lotniska w Rębiechowie korzysta kilka razy w roku.

Podobnych głosów od naszych czytelników dostajemy wiele. Przeważnie nie mogą się oni nadziwić, że spośród dziewięciu stanowisk kontroli bezpieczeństwa, czynnych jest mniej niż połowa. Dlaczego tak się dzieje?

- Największe obłożenie mamy w przypadku lotów między 6 a 7 rano. Faktycznie, dziś trzeba stać nawet w 20-minutowych kolejkach, by przejść kontrolę. Ale byłoby ekonomicznie nieopłacalne, by przez cały dzień wszystkie stanowiska kontroli były czynne - twierdzi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. - Nie możemy zatrudnić pracowników na jedną godzinę i potem za kilka godzin, kiedy znów jest tłok, kazać im znów przyjść do pracy. Gdybyśmy to zrobili odbiłoby się to na cenach biletów.

Zobacz jak komfortowo w nowym terminalu T2 mogą odpoczywać VIP-y.

- Lotnisko często chwali się, że odprawia coraz więcej pasażerów. Rozumiem, że wraz z liczbą pasażerów, rosną też zyski portu lotniczego. Jeżeli więc Rębiechowo nie wyda części z nich na poprawę jakości obsługi pasażerów, zachowa się jak monopolista, który nie dba o klientów - denerwuje się nasz czytelnik.

W ubiegłym roku zysk portu lotniczego w Rębiechowie wyniósł 12 mln zł.

Utworzenie stanowisk odprawy Fast Track to nie jedyna zmiana planowana na lotnisku w najbliższym czasie. Już za tydzień będzie wiadomo kto i za ile dostarczy łącznie pięć rękawów, dzięki którym pasażerowie dostaną się na terminal wprost z samolotu bez konieczności schodzenia na płytę.

Miejsca

Opinie (107) 1 zablokowana

  • pitolenie

    akurat w Madrycie kontrola bezpieczeństwa odbywa się sprawnie

    • 1 1

  • Security to

    istne panoptikum.

    • 2 1

  • A jeszcze dodam

    Na Rębiechowie i tak jest OK
    a panika typowa jak ktoś coś nie kuma

    • 4 1

  • przyjaciele królika

    Myślę ze społeczeństwo zapłaci za to, będą z tego korzystać urzędnicy wyższego stopnia ( przecież czekać nie będą ), menadżerowie firm mających kontrakty z przetargów publicznych, ogólnie przyjaciele królika ") Właściciel dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa raczej zrezygnuje z czerwonego dywanu.... zbytek. A matka z dziećmi niech stoi i ćwiczy cierpliwość ...

    • 5 1

  • Jaki Budyn takie LOTNISKO

    Jak w latach 70 w Pierwszym Etapie zbudowano Budy na lotnisku to tak w Drugim Etapie zbudowano Bude i w Trzecim Etapie tez zbudowanom Bude - zobaczcie jak na dalekim wschodzie buduja lotniska

    • 0 2

  • za granicą są podobne kolejki, np. w Luton

    Póki pozwalamy by traktowano nas jak bydło, przeszukiwano, podejrzewano, skanowano nas hurtem, póty tak to będzie wyglądać.

    • 0 1

  • " Koszty dla nas są za to niewielkie - usługa Fast Track wiąże się jedynie z zatrudnieniem kilkunastu osób" (1)

    Zatrudnienie kilkunastu osób czyli w przedziale 11-19 do obsługi tej usługi to niewiele? Widać prezes portu lotniczego nie ma co z pieniędzmi robić.

    • 1 0

    • albo taki są pieniądze - jak koszty - niewielkie

      • 0 0

  • taras widokowy (1)

    oddajcie taras widokowy

    • 3 0

    • Najbliższy taras widokowy we Wrocławiu...

      I co nam Pan zrobi?

      • 1 0

  • To skandal!!

    Jak zwykle znaleźli nowe źródło dochodu ,bo to będzie więcej kosztować.hehe

    • 0 1

  • Ludzie sa sami sobie winni i tyle!

    Po pierwsze to pasażerowie przychodzą na ostatnią chwilę gdzie w warunkach przewozu oraz na bilecie jest wyraźnie napisane, że przychodzi się na odprawę 2 godz. przed odlotem. po drugie tzw. kumulacja czyli spiętrznie się wylotów o jednej porze np rano na wlot 4 wiziry, Monachium i Kopenhaga i już mamy do odprawy około 800-900 osób. Do tego ludzie nie umieją się przygotować i wszystko w temacie Sami sobie winni a potrafią tylko narzekać. A kolejki są na każdym lotnisku( bo tak porostu jest)Pozdrawiam wszystkich czekających na odloty:)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane