• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na święta szybciej z Trójmiasta do Warszawy

Maciej Korolczuk
21 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
  • Budowa mostu przez Nogat, na pierwszym planie podpory, w oddali widać stanowisko do nasuwania.
  • Wykonywanie pali w okolicach Kmiecina.
  • Prace przy wzmocnieniu gruntów w okolicy Kmiecina.
  • Okolice Kiezmarka, rondo tymczasowe i zaplecze techniczne z węzłem betoniarskim.
  • Prace przy podporach mostu przez Wisłę w Kiezmarku.
  • Budowa węzła Dworek.
  • Objazd budowanego odcinka DK 7 w rejonie Starych Babek.
  • Fragment objazdu za Cedrami Małymi.

Kilka dni przed świętami budowniczowie nowej drogi krajowej nr 7 z Gdańska do Warszawy otworzyli prawie 10-kilometrowy odcinek ekspresówki z Miłomłyna do Ostródy. Dobra pogoda sprzyja też intensywnym pracom przy budowie pomorskiego odcinka między Gdańskiem a Elblągiem.



Wybierając się z Trójmiasta do Warszawy:

Trwająca od ubiegłego roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr.

Kolejny odcinek budowany przez Budimex zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.

- Teren pod S7 należy wzmocnić na całej długości, w związku z tym trwają roboty związane ze wzmocnieniem podłoża na trasie zasadniczej. Na odcinku od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego trudnością jest fakt, że przebieg przyszłej drogi S7 pokrywa się z obecną drogą krajową nr 7, stąd konieczność przekładania ruchu na drogi objazdowe w dwóch miejscach: od Koszwał do Cedr Małych i za Dworkiem do Starych Babek - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Budowa pomorskiego odcinka krajowej "7" na Żuławach ma być gotowa w 2018 r. Budowa pomorskiego odcinka krajowej "7" na Żuławach ma być gotowa w 2018 r.
Jak dodaje, w najbliższym czasie ruch z "siódemki" zostanie przełożony na drogę wzdłuż trasy zasadniczej od Cedr Małych do Kiezmarku. Jednocześnie trwają roboty przy konstrukcji tymczasowych dróg, na które planowane jest przełożenie ruchu z drogi krajowej nr 7 w okresie wiosennym i to są dwa odcinki: za Starymi Babkami do objazdu na Linawie i za objazdem na Linawie do Nowego Dworu Gdańskiego.

- Ponadto trwają roboty na podporach mostu przez Wisłę oraz na innych obiektach mostowych zlokalizowanych na przyszłej trasie i są one już coraz bardziej widoczne, także dla kierowców jadących "siódemką" - dodaje Michalski.
Mniej widowiskowe, bo prowadzone dalej od drogi krajowej nr 7, są prace budowlane na odcinku numer 2 od Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga. Roboty ziemne związane ze wzmocnieniem gruntu są wykonane w 80 proc. Z części drogowej - są już wyraźnie widoczne kształty węzłów drogowych: Żuławy Wschód (przy skrzyżowaniu z drogą krajową nr 55 koło Nowego Dworu gdańskiego) i Elbląg Zachód (przy Obwodnicy Elbląga).

- Zaawansowane są także prace przy obiektach mostowych, w tym na największym na tym odcinku moście przez Nogat. Obecnie trwa wykonywanie ustroju nośnego metodą nasuwania podłużnego (metoda znana chociażby z naszej wcześniejszej inwestycji - estakady na S7 Południowej Obwodnicy Gdańska) - przypomina rzecznik GDDKiA.
Oba odcinki mają być gotowe za dwa lata.

Kilka miesięcy szybciej niż planowano oddano za to niespełna 10-kilometrowy odcinek krajowej "7" między Miłomłynem a Ostródą. W poniedziałek pojechali nim pierwsi kierowcy. W ramach inwestycji powstało ok. 9,2 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Wybudowane zostały drogi serwisowe, obiekty inżynierskie oraz obiekty ochrony środowiska. Do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej zostały przebudowane dwa węzły drogowe - "Miłomłyn Północ", "Miłomłyn Południe". Inwestycja kosztowała ok. 292 mln zł.

  • Nowy odcinek DK 7 między Miłomłynem a Ostródą został udostępniony kierowcom w poniedziałek na kilka miesięcy przed terminem.
  • Estakada w Ostródzie.
  • Budowa wiaduktów w Ostródzie.


Wideo archiwalne

Opinie (109) 4 zablokowane

  • O ja pitole. 10 km to jest rzeczywiście sukces na skalę światową. Ludzie otworzyliśmy 10 km drogi premie już sobie naliczają. No i oczywiście Warszfka która nawet obwodnicy nie ma. Jadąc z Gdańsk do Lublin jedziemy Wisłostradą czyli prawie centrum. Ale nie ma co w końcu stolica i nie ma cwaniaka na warszafiaka. Polska to kraj patologi.

    • 5 1

  • wczoraj jechałem wieczorem Gdansk Olsztyn i z powrotem

    przez Elblag do Gdańska. masakra!!! żółta linia rozgraniczająca kierunki wytarta i tak brudna, że prawie nie widać. nie ważne czy w dzień czy w nocy. chaotycznie poustawiane znaki, rozrzedzenie słupków takie, że jadący przede mną mało nie zjechał do rowu. brud i syfilis. kiedy taką przebudową jedzie się w Niemczech, u sąsiada to w odl 1500 metrów: uważaj zmiana ruchu!, powtórzenia za 1000, 500 m, potem światła migające. czytelnie informowane tablicami jak będziesz jechał. słupki drogowe w odległości metra od siebie ciągnące się kilometrami. porządek i jeszcze raz porządek. jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe co na ten burdel służby odbioru, BHP i inne. wystarczy pojechać z 'urzędu' do Niemiec, mądry podpatrzy i będzie wiedział, mądrzejszy dopyta. od lat taka 'ukraina i białoruś' (sorry) w RP, od lat burdel i nikt niczego nie zmienia. jedzie się tragicznie i niezwykle męcząco. bawcie się urzędnicy z wykonawcami. taki nasz polski bardak jak mówią. i oczywiście wymalują farbami nie odblaskowymi, które po kilku tygodniach z ledwością będą widoczne. ale przecież wykonawca załączył specyfikacje, która z uznaniem została przyjęta...przez 'miasto'

    • 3 1

  • Ile jeszcze km tej drogi brakuje ?

    Czy za 2 lata będzie koniec tych robót ?
    Ile jeszcze kilometrów brakuje by od Gdańska do W-wy jechać bez świateł , dwoma pasami ? ; to już jest XXI wiek !
    Na tych budowach jest za mało rąk do pracy !!

    • 0 2

  • wolę rurę,

    40 minutek i na miejscu a nie być uzależnionym od warunków panujących na drodze. A to nie posypane a to nie odśnieżone, itd. ....

    • 0 2

  • Polska w ruinie..

    • 0 3

  • "szybciej"

    Tylko że na całej trasie są objazdy i roboty drogowe przez co droga jest okropna. Nie polecam jechać. Jechałem dłużej niż kiedyś.... A miało być szybciej.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Siódemka pod Gdańskiem to jeden plac budowy

    tudno ....

    ... aby było lepiej najpierw musi być gorzej normalna kolej rzeczy i tyle

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane