• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najciekawsze trasy trójmiejskiej komunikacji miejskiej

Michał Sielski, Krzysztof Koprowski
29 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Piętrowe autobusy z przewodnikiem opowiadającym o znanych miejscach przez głośnik są dobre w Paryżu czy Londynie. W Trójmieście nie ma takiej oferty, ale Gdynię i Gdańsk można nieźle poznać także przez szyby pojazdów komunikacji miejskiej.



Gdańsk w industrialnym klimacie

Ciąg ulic Marynarki Polskiej i Jana z Kolna to jedna z ciekawszych tras, którą można przemierzyć tramwajami linii: 7, 8, 10 (tylko w dni powszednie) i tymczasową 97. Wsiadając przy dworcu głównym zobacz na mapie Gdańska zobaczymy kolejno z okien pojazdu Pomnik Poległych Stoczniowców zobacz na mapie Gdańska z kontrowersyjnym rdzawym budynkiem Europejskiego Centrum Solidarności. Dalej mijamy puste parcele po zburzonych niepotrzebnie kamienicach, by minąć niemal na wyciągniecie dłoni potężne przedwojenne kamienice w rejonie ul. Robotniczej zobacz na mapie Gdańska. Raptem kilka sekund później jedziemy obok powstającej ul. Nowej Wałowej z estakadą, która docelowo będzie przebiegać nad ulicą i torami kolejowymi. Przez kolejne minuty podróży spoglądamy na tereny (po)stoczniowe oraz dominujące nad miastem dźwigi stoczniowe. Szczególnie dobrze widać je z kładki na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia zobacz na mapie Gdańska.

W rejonie Węzła Kliniczna zobacz na mapie Gdańska z tramwaju dostrzec można nieużywaną na co dzień pętlę tramwajową. Podróżując dalej linią 97 dojedziemy w pobliże stadionu PGE Arena (ten jednak jest słabo widoczny z tramwaju) oraz nietypowego, tymczasowego zakończenia torów w formie rozjazdów przy przystanku Mostostal zobacz na mapie Gdańska. Tu tramwaje zawracają bez użycia pętli - warto po opuszczeniu tramwaju poczekać chwilę i zobaczyć jak radzą sobie z tym motorniczowie.

Z widokiem na stadion i po uliczkach Nowego Portu

Choć z tramwaju słabo widać stadion piłkarski, to jednak nie oznacza, że z komunikacji miejskiej nie możemy podziwiać jego charakterystycznej bryły. Tu świetnym rozwiązaniem jest linia autobusowa T5. Niestety póki co jest ona tymczasowa, a do tego kursuje bardzo rzadko - tylko w dni powszednie do godz. ok. 18 z częstotliwością co ok. 30 minut. Podróżując nią przejedziemy nie tylko węzłem przy stadionie zobacz na mapie Gdańska (tzw. Harfą), ale również po uliczkach Nowego Portu, który dzięki remontom torowisk zyskał nieco na estetyce. Klimatu dodają stare kamienice, ale także układ jednotorowych torowisk tramwajowych oraz ciekawa architektura tutejszej zajezdni. Spod zajezdni zobacz na mapie Gdańska możemy też poświęcić kilka minut na spacer w stronę kanału portowego, skąd widać m.in. Twierdzę Wisłoujście zobacz na mapie Gdańska.

Po moście i przez las

Jedną z ciekawszych tras tramwajowych jest ta, prowadząca na Stogi. I nie chodzi tu o dodatkowe wrażenia w postaci całkowicie zdezelowanych szyn, które dodają uroku podróży, ale widok z Mostu Siennickiego zobacz na mapie Gdańska na tereny portowe i nieodległy Most im. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Po kilku kilometrach, gdy miniemy pętlę tramwajową Stogi Pasanil zobacz na mapie Gdańska, czeka nas podróż przez najdłuższy bezprzystankowy odcinek tramwajowy w Gdańsku. Do tego, trasa wiedzie przez tereny leśne, a przy samej pętli Pasanil także wzdłuż tutejszego jeziora (słabo widoczne z tramwaju). Oczywiście zwieńczeniem podróży może być spacer po plaży. Do pętli Stogi Plaża zobacz na mapie Gdańska kursują wybrane kursy linii 3 oraz 8.

Panorama miasta

Gdańsk z racji uwarunkowań przestrzennych posiada też kilka ciekawych miejsc na Górnym Tarasie, skąd z okien autobusu lub tramwaju cieszyć możemy się panoramą miasta. I tak jadąc tramwajem w kierunku nowej pętli przy ul. Świętokrzyskiej, na wysokości przystanku Pohulanka zobacz na mapie Gdańska, podziwiać możemy dolinę ul. Kartuskiej i schowanego pod ziemią Potoku Siedlickiego.

Wysiadając na przystanku Odrzańska zobacz na mapie Gdańska i kierując się na sąsiedni przejazd nad Trasą W-Z zobacz na mapie Gdańska, będziemy mogli obejrzeć panoramę Śródmieścia. Jadąc kilka przystanków dalej, za przystankiem Przemyska zobacz na mapie Gdańska przez okno kabiny motorniczego wyłoni nam się oś widokowa na nowy węzeł integracyjny na końcu al. Havla. Warto pamiętać też będąc w okolicach al. Havla o niedawno otwartej wieży widokowej na Kozaczej Górze.

Z pętli Łostowice Świętokrzyska wybrać się możemy autobusem w okolice ul. Kampinoskiej zobacz na mapie Gdańska. Kursują tu linie: 113, 175 oraz 275. Z ulicy tej widać zabudowania dzielnic południowych oraz węzła integracyjnego.

Siedlce oraz tzw. dzielnice południowe podziwiać można też z Suchanina i ul. Powstańców Warszawskich zobacz na mapie Gdańska. Dotrzemy tam autobusami linii 131, 199 i 315. Warto wysiąść na przystankach Suchanino lub Nad Jarem-Zakosy i udać się na dziedzińce nowych budynków lokalnej spółdzielni, skąd widać jeszcze lepiej panoramę miasta.

Linie turystyczne

W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, planowane jest uruchomienie dedykowanych linii turystycznych. Uruchomione zostaną one na początku lipca i będą realizowane zabytkowym taborem tramwajowym. ZKM Gdańsk nie zdradza jeszcze szczegółów w zakresie trasy ani taboru, który będzie na niej kursował. Zobacz, jakie tramwaje kursowały w ubiegłym roku.

Gdynia

Poniżej przedstawiamy kilka możliwości wycieczek, które pozwalają spojrzeć na Gdynię z całkiem innej perspektywy. Wystarczy zaopatrzyć się w bilet metropolitalny lub dosłownie kilkanaście złotych, by niebanalnie spędzić dzień i podziwiać ciekawe widoki. A w wakacje wcale nie musimy obawiać się tłoku, bo po godzinach szczytu w niemal każdym autobusie czy trolejbusie znajdziemy miejsca siedzące.

Wycieczka nad morzem

Z okien gdyńskiego autobusu linii 109 można zobaczyć niemal pół Gdyni, bo łączy on Redłowo z Babimi Dołami. Jeździ co 20-30 minut, więc nie będzie problemu z zaplanowaniem wycieczki. Zacząć można już na przystanku Redłowo SKM zobacz na mapie Gdyni. Miejsc będzie sporo, więc na początek najlepiej usiąść po lewej stronie i zobaczyć Gdyńskie Forum Sportu. Wprawdzie stadion piłkarski zobacz na mapie Gdyni, na którym swoje mecze rozgrywają Arka i Bałtyk nie będzie zbyt widoczny, ale już Narodowy Stadion Rugby zobacz na mapie Gdyni oraz halę sportowo-widowiskową Gdynia zobacz na mapie Gdyni, będzie można obejrzeć w całej okazałości. Potem już tylko centrum handlowe Wzgórze zobacz na mapie Gdyni, ale dopóki remont się nie zakończy i nowe logo wraz z elewacją nie ozdobi fasady, to szary klocek raczej nie będzie elementem westchnień koneserów krajobrazu.

Przed nami jeszcze ul. Władysława IV, gdzie będzie można podziwiać okazały budynek zobacz na mapie Gdyni utrzymany w duchu stylistyki późnego Art-Deco. To dzisiejsza siedziba Straży Pożarnej. Po chwili będziemy stali obok Hali Targowej zobacz na mapie Gdyni, czyli kompleksu budynków o charakterystycznej bryle. Warto zwrócić uwagę na unikalną konstrukcję głównej hali łukowej, która uważana jest za jeden z najciekawszych budynków architektury polskiej okresu międzywojennego. Konstrukcja nośna hali głównej, składa się z dziewięciu stalowych wiązarów o wysokości 18 m i rozpiętości 35 m.

Zanim kierowca wpuści kolejnych pasażerów na przystanku (a przy hali wsiada ich najwięcej) warto już teraz przenieść się na prawą stronę. Czeka nas bowiem kulminacyjny moment tej wycieczki. Po kilku minutach jazdy ul. Morską, wjeżdżamy na Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, z której rozpościera się industrialno-nostalgiczny widok na port oraz morze. Przy odrobinie szczęścia (albo dokładnym zaplanowaniu wycieczki) można obejrzeć prom Steny Line czy inne duże jednostki. Ale nawet bez nich widok jest warty wstania rano i zaplanowania tej nietypowej wycieczki.

Wycieczka technologiczno-widokowa

Nazwa "Płyta Redłowska" nie wszystkim kojarzy się dobrze. Sugeruje osiedle bloków z wielkiej płyty i trochę prawdy w tym jest. Ale za to widoki z tego wzniesienia są całkiem niezłe. Dostać się tam można z centrum Gdyni, z przystanku przy ul. Wójta Radtkego zobacz na mapie Gdyni nieopodal dworca.

Warto usiąść po prawej stronie, bo zanim wdrapiemy się na Płytę Redłowską, obejrzymy największy w Polsce Pomorski Park Naukowo-Technologiczny zobacz na mapie Gdyni. Nowoczesna architektura, nawiązująca do modernistycznych tradycji Gdyni może robić wrażenie. Po chwili wjeżdżamy już jednak na Kępę Redłowską zobacz na mapie Gdyni, skąd rozpościera się nostalgiczny widok na część Gdyni z Małym Kackiem na czele.

Oferty specjalne

W Gdyni są też linie typowo turystyczne, albo takie, które nie są dedykowane klasycznym dojazdom do pracy czy szkoły. Jest nią na pewno "S", łącząca Pustki Cisowskie, Chylonię i centrum Gdyni z Sopotem.

Godna uwagi jest również linia specjalna 500, która rusza spod dworca PKP Gdynia Główna. Podjeżdża pod przystań tramwaju wodnego, więc warto siedzieć po prawej stronie, by popatrzeć na cumujące jednostki pasażerskie, ORP Błyskawicę zobacz na mapie Gdyni, a potem Infobox zobacz na mapie Gdyni, bo dalsza trasa wiedzie przez ul. Świętojańską. To właśnie przy niej stoi sporo zabytkowych kamienic, które modernistycznym urokiem nadrabiają nie do końca sędziwy wiek. Warto zerknąć na kamienicę Franciszka Wagnera zobacz na mapie Gdyni, wyróżniającą się charakterystycznymi obłymi narożnikami, czy kamienicę Orłowskich zobacz na mapie Gdyni, która niegdyś była luksusowym domem mieszkalnym i siedzibą domu towarowego Bon Marche. Dziś działa tam EMPiK.

Potem znowu morze i przystanek nieopodal orłowskiego molo zobacz na mapie Gdyni. Tu nawet zatwardziali miłośnicy komunikacji miejskiej się złamią i nie pożałują. Autobus można, a wręcz trzeba opuścić i zamkniętym niedawno dla samochodów dolnym odcinkiem ul. Orłowskiej przespacerować się na molo. Ta linia jeździ jednak tylko w niedziele i święta, podobnie jak zabytkowy trolejbus na linii 326, odjeżdżający spod siedziby gdyńskiego ZKM na Grabówku i jeżdżący przez centrum także do Orłowa.


Ceny biletów komunikacji publicznej w Gdyni i Gdańsku:

Linie zwykłe: 3 zł i 1,5 zł (ulgowy),
Linie specjalne: 4 zł i 2 zł (ulgowy),
Dobowy: 12 zł i 6 zł (ulgowy).

Miejsca

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Nazwa "Płyta Redłowska" nie wszystkim kojarzy się dobrze. Sugeruje osiedle bloków z wielkiej płyty

    drogie snoby redaktory, to chyba wam tak się kojarzy. Bo sami pewnie w willach mieszkacie w zamkniętych gettach?

    • 13 0

  • Coś dużo tych sugestii czytelników po których trzeba poprawiać treść tego "artykułu".

    • 18 0

  • Trasy linii tramwajowych w Gdańsku są ......rzone. Oto moja propozycja układu linii tramwajowych w Gdańsku: (15)

    1 ŚWIĘTOKRZYSKA Havla Witosa Brama Wyżynna Jana z Kolna Hallera BRZEŹNO PLAŻA
    2 OLIWA Pomorska Zaspa Opera 3 maja Witosa Havla ŚWIĘTOKRZYSKA
    3 BRZEŹNO Mazurska Hallera Opera Dworzec Główny Przeróbka STOGI PASANIL
    (Wybrane kursy na trasie zmienionej: BRZEŹNO PLAŻA ... STOGI PLAŻA!)
    4 NOWY PORT GÓRECKIEGO Letnica Kliniczna Zaspa Pomorska OLIWA
    5 NOWY PORT OLIWSKA Brzeźno Mazurska Hallera Wrzeszcz OLIWA
    6 JELITKOWO Pomorska - Oliwa Wrzeszcz Opera Brama Wyżynna Witosa Havla ŚWIĘTOKRZYSKA
    7 ŚWIĘTOKRZYSKA Havla Witosa Brama Wyżynna Jana z Kolna Letnica Brzeźno Mazurska AL. HALLERA
    (Powrót przez: Uczniowska Gdańska!)
    8 STOGI PLAŻA Przeróbka Brama Wyżynna Jana z Kolna Kliniczna Hallera Mickiewicza Zaspa JELITKOWO
    9 OLIWA Wrzeszcz Opera 3 maja Centrum Okopowa Przeróbka STOGI PASANIL
    10 NOWY PORT GÓRECKIEGO Letnica Jana z Kolna Dworzec Główny Kartuska SIEDLCE
    11 CHEŁM Sikorskiego Centrum Okopowa - PRZERÓBKA
    12 SIEDLCE Kartuska Dworzec Główny Opera Wrzeszcz Oliwa Pomorska ZASPA
    13 PRZERÓBKA Brama Wyżynna Opera Mickiewicza Rzeczypospolitej ZASPA
    14 NOWY PORT GÓRECKIEGO Letnica Jana z Kolna Brama Wyżynna Centrum URZĄD MIEJSKI
    (Powrót przez: Hucisko!)
    15 NOWY PORT OLIWSKA Brzeźno Mazurska Hallera Jana z Kolna Dworzec Główny Hucisko Centrum BRAMA WYŻYNNA i dalej w kierunku Nowego Portu
    16 JELITKOWO Zaspa Hallera Wrzeszcz STRZYŻA
    17 BRZEŹNO PLAŻA Hallera Mickiewicza Rzeczypospolitej ZASPA
    18 SIEDLCE Kartuska Brama Wyżynna Przeróbka STOGI PASANIL
    Ewentualne poprawki proszę pisać w odpowiedziach.

    • 15 20

    • (4)

      Sporo linii i to długich, strasznie spadła by częstotliwość. Widać w wielu miejscach bardzo podobne linie np. (8 i 13), (7, 14 i 15). Część linii w zasadzie zbędna np. 18. Na niektórych pętlach kończy za duża liczba linii. Liczba linii kończących jednocześnie na pętli nie powinna być większa niż liczba torów na tej pętli.

      Moim zdaniem potrzebne są zmiany kosmetyczne.
      2 - zamiast do Oliwy przedłużyć do Zajezdnia Wrzeszcz
      5 - zamiast do Strzyży przedłużyć do Oliwy.
      9 - zamiast do Przeróbki przedłużyć do Stogów i zamiast do Strzyży przedłużyć do Oliwy.
      11 - zamiast do Zaspy skrócić do Strzyży. Na odcinku Brama Oliwska - Pohulanka (AK) przejazd przez PKS, Urząd Miasta. Linia szczytowa.
      12 - zamiast do Oliwy przedłużyć do Zaspy.

      Pozostałe linie bez zmian z wyjątkiem rezygnacji z wariantów w przypadku linii 2, 6. Potrzebne wozokilometry można zabrać z linii 11 (która stanie się szczytowa) oraz ze zmniejszenia taktu niektórych linii np. z 4 na godzinę do 3 na godzinę.

      • 1 8

      • (2)

        Przecież napisałem, że 5 miałaby pojechać do Oliwy, 9 do Stogów(pętla "Pasanil") i do Oliwy przez 3 maja, a 12 ponownie wydłużyć do Zaspy. Czytaj, koleszko, co ja napisałem.

        • 3 1

        • (1)

          Mi chodzi o zmiany w stosunku do obecnego układu

          • 1 0

          • Aha.

            • 0 0

      • 18 jest zbędna? Właśnie, że nie!

        • 1 0

    • (1)

      Jestem za, tylko obawiam się, że pętla na Stogi Plaża i Stogi Pasanil nie byłby wstanie obsłużyć takiej ilości tramwai.
      IMO 9 wydłużyć do pętli Stogi Pasanil/Stogi Plaża. Kończenie jej trasy na Przeróbce, co jest obecnie, to najgłupsza rzecz jaka mogła być wymyślona.

      • 5 0

      • Jak takiej dużej?

        Przecież napisałem, że na pętle "Stogi Plaża" pojadą tylko wybrane kursy linii 3, wszystkie kursy linii 8 i tyle. Też czytaj ze zrozumieniem :) A poza tym teraz tez tak jest. Do Stogów Plaży aktualnie jadą tramwaje 3(wybrane kursy!), 8 i 68 i jakoś ta pętla wytrzymuje, więc nie rozumiem, dlaczego by nie wytrzymała takiej ilości linii tramwajowych/samych tramwajów.

        • 3 0

    • brakuje (1)

      19 monopolowy siedlce - mostostal
      20 zajezdnia wrzeszcz - monopolowy nowy port
      21 brzeźno - monopolowy oliwa

      • 10 2

      • Nawet nie istnieją takie pętle jak "Monopolowy ...".

        • 2 7

    • popieram linie 11 .... latem na stogi havla, caly rok havla przerobka (3)

      • 0 1

      • (2)

        Nie ma takiej pętli jak "Stogi Havla", "Havla". Latem 11 by nie była wydłużana do Świętokrzyskiej ani na Plażę na Stogach, bo wtedy pętla Chełm na al. Witosa będzie "pustkowiem" i tylko wtedy autobusy będą na niej zawracały. A przez tą 11-tkę nie będzie trzeba się przesiadać na Bramie Wyżynnej jadąc na Stogi, tylko na Przeróbce, Okopowej lub na innym przystanku do Przeróbki.

        • 0 0

        • (1)

          Wydluzyc linie 9 do stogi przerobka, nawet kosztem jednego dodatku na lini 8 i 3, albo nawet zamiast dodatkow w godzinie szczytu puszczac 9 na stogi. No i zmienic rozklad 9tki bo wlasciwie od centrum dubluje 8ke przy czym czesto wypada bezpośrednio za nią.

          • 0 0

          • 9 aktualnie kursuje na Przeróbkę, a na Stogi Pasanil mogłaby być wydłużona, tak samo mogłaby być wydłużona ze Strzyży do Oliwy. A trasa 9-tki zamiast jechać przez Podwale Grodzkie pojedzie w obydwu kierunkach(tak samo jak linia 2) przez 3 maja. Zmieniony byłby wtedy status tejże linii z szczytowej na zwykłą całoroczną.

            • 0 0

    • (1)

      Brakuje tramwaju z Brzeźna na Przymorze oraz takiego którym będzie można dostać się z Nowego Portu przez Marynarki Polskiej do Wrzeszcza.
      Więc proponuję wprowadzenie tramwajów na takich trasach:
      Brzeźno - Hallera - Mickiewicza - Plac Komorowskiego - Zaspa - Przymorze - Jelitkowo
      Nowy Port Marynarki Polskiej - Opera Bałtycka - Strzyża

      A 4 jeżdżąca tylko na Zaspę, jak to było przed remontem to nietrafiony pomysł. Dlatego tak mało ludzi nią jeździło, bo im się nie chciało przesiadać, a mało kto wysiada na Zaspie pętli.

      A tak poza tym poprawienie tych durnych rozkładów, które teraz obowiązują, bo to wygląda tak: czekasz sobie na jakiś konkretny numer, a w tym czasie zdążą przejechać 3 tramwaje w tym samym kierunku. Przykład: czekasz sobie na coś na Stogi, a w tym czasie przejeżdżają ci pod rząd: 2, 6, 11...

      • 2 1

      • Tramwajem z Brzeźna na Przymorze mogłaby być wydłużona linia nr 17(Brzeźno Plaża - Zaspa). Jeździłaby wtedy na takiej trasie: BRZEŹNO PLAŻA - Hallera - Rzeczypospolitej - Zaspa - Pomorska - Oliwa - ZAJEZDNIA WRZESZCZ. Nie ma takiej pętli jak "Nowy Port Marynarki Polskiej". Są takie pętle tramwajowe w Nowym Porcie: N. P. Oliwska oraz N. P. Góreckiego. Wybierz, którąś z tych pętli i napisz na jakiej miałby zawracać tramwaj z Zajezdni Wrzeszcz(bo na pętle "Strzyża" tramwaje jadące z Oliwy nie mogą zawracać, bo jest to technicznie nie możliwe, więc w takim razie tramwaj ten jechałby do Zajezdni Wrzeszcz). Od razu przydzieliłbym numer linii dla trasy, jaką Ty proponujesz:
        19 NOWY PORT(wybrana przez Ciebie pętla) - Letnica - Kliniczna - Wrzeszcz - STRZYŻA. Tramwaj ten nie przejeżdżałby wtedy przez Operę Bałtycką(bo tramwaje jadące przez Operę jadą w kierunku Śródmieścia) tylko przez Politechnikę.

        • 0 0

  • Panorama Gdyni z sylwetką najwyższego budynku - Sea Towers.

    ale panorama by cos zobaczyc trzeba ryzykować życiem jak ci ludzie co stoją na poręczy i sie znaku trzymają

    • 7 1

  • Dlaczego w Trojmiescie nie jezdza pietrowe autobusy wycieczkowe po miescie ? (2)

    Nawet w Niemczech w miastach poniżej 500 tys. mieszkańców się to opłaca i jest kilku operatorów a w PL nie ? Może dlatego ze do polskich miast może wjechać każdy autobus bez opłat i zezwoleń i robić wycieczki po mieście bez autoryzowanego przewodnika posiadającego odpowiednia wiedze i licencje .

    • 16 2

    • bo w Gdyni sa trolejbusy (1)

      I by sie lemingi z Gdyni prądem pokopały

      • 0 8

      • masz racje ale tylko co do Gdyni w Gdańsku trolejbusów niema a lemingi boja sie jeszce bardziej

        W Gdyni chyba jest lemingów najmniej skoro tam przegrali wybory jak w Elblągu teraz.

        • 4 0

  • A teraz powiem - Trójmiasto jest piękne (2)

    Bez animozji.
    Czy Gdańsk, czy Sopot czy Gdynia.
    Zobaczcie - my jesteśmy najczęściej pokazywani w głównych programach TV.

    • 26 2

    • (1)

      To dzięki mnie. Gdyby nie to, że dopłacam Gdańskowi z własnej kieszeni a Sopot zbudowałem niemal własnymi rękoma, a Gdynię to co dzień przelatuję mopem i magiczną szmatką, dlatego nas tak pełno w telewizji. Ale gdyby nie ja... to byłaby bida! BIDA!!

      • 3 1

      • I wielka chwała Tobie za to

        Gdyby nie Ty - byłaby bida i nida.

        • 0 0

  • Motława

    Prom MOTŁAWA z widokiem na spichlerze ?

    • 4 0

  • Co do Redłowa to ilość wielkiej płyty w tej dzielnicy nie jest tak przytłaczająca (2)

    jak na Obłużu czy Chylonii. Nie jest też to ta sama płyta co we wcześniej wymienionych dzielnicach. Z racji położenia jest to również bardziej atrakcyjna dzielnica. Uważam, że prezentowany tu opis Płyty Redłowskiej jest bardzo, bardzo subiektywny

    • 6 3

    • blokowisko...

      tyle ze blisko morza...

      • 1 1

    • Płyta to płyta, nie wywyższaj się.

      • 0 1

  • Stogi (3)

    Dla mnie dość specyficzną trasą jest podróż tramwajem na Stogi Plażę. Ma się wrażenie że jedzie się tramwajem w środku lasu :)

    • 18 1

    • (1)

      Bo się jedzie w środku lasu ;D

      • 20 0

      • Pewnie dlatego ma się takie wrażenie :)

        • 7 1

    • No i jazda jak w LunaParku. I to za jedyne 3zł.

      • 4 1

  • Dla mnie numer JEDEN, to tramwaj "OSIEM" ze Stogów, zwłaszcza latem wieczorem, kiedy jedzie się z turystami. (1)

    Wyjątkowy klimat. Jeździłem wiele razy z plaży i zawsze miło wspominam.
    Numer DWA, to autobus 210, który jest takim para-turystycznym autobusem. Przecina Morenę-dlatego często jeżdżę nim i w stronę Oruni, i w stronę Osowej.
    Numer TRZY, to 127. Bardzo dziwna linia, którą też fajnie się jeździ latem w weekendy. Cały przekrój społeczeństwa. Osobliwe klimaty.

    • 13 0

    • 127

      Linia stworzona specjalnie po to aby pobić rekord w upychaniu sardynek do Solarisa. Nie ma zakamarka gdzie 127 nie wjedzie i nie zabierze kolejnych pasażerów, przez co jedzie się nim, jedzie i jedzie...

      Ulubiona linia kierowców, bo przy rozkładzie jazdy co 15 min i tak pokrętnie wydłużanej trasie, zawsze przynajmniej jeden kurs wypadnie i można sobie trochę dłużej odpocząć na pętli.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane