• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najlepszy autobus roku 2017 na testach w Gdyni

Patryk Szczerba
8 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Solaris Urbino Electric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.
  • Solaris Urbino Eletric 12 wyjechał na ulice Gdyni w zeszłym tygodniu. Jeździ po mieście w ramach testów.

Solaris Urbino Electric 12 od czwartku jeździ na liniach ZKM w Gdyni. Pojazd uhonorowany tytułem "Autobus roku 2017" pojawił się na gdyńskich ulicach w ramach testów.



Pasażerowie i mieszkańcy Gdyni w ostatnich dniach mogą zauważyć nietypowy pojazd poruszający się na liniach ZKM. To Solaris Urbino 12 Electric - najnowszy model niskopodłogowego elektrycznego autobusu, który został przywieziony przez firmę do Gdyni na testy.

- Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w kasowniki oraz wyświetlacze i przez siedem dni jeździ na liniach obsługiwanych przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej. Później trafi do eksploatacji na linie obsługiwane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej - mówi Tomasz Labuda, wiceprezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Solaris Urbino 12 Electric został wyposażony w dwie litowo-tytanowo-tlenowe baterie o pojemności 240 kWh, a także dwa silniki zainstalowane na tylnej osi napędowej, o mocy 125kW.

Egzemplarz testowy autobusu, który jeździ w Gdyni, można ładować wyłącznie poprzez gniazdo "plug-in" w trybie ładowania wolnego. Pojazd nie posiada pantografów.

W regularnej eksploatacji Solarisa wystarczą cztery godziny, by pojazd mógł ruszyć w drogę.
Operacyjność autobusu wynosi nawet 24 godziny na dobę. Może przejechać bez ładowania ok. 200 km, o ile kierowca nie włącza ogrzewania elektrycznego.

Rozkład ZKM Gdynia


Autobus umożliwia podróż maksymalnie 65 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Do pojazdu można wejść poprzez trzy pary drzwi.

Po zakończeniu testów zostanie odesłany do producenta wraz z raportami. Nie wiadomo, czy kiedykolwiek pojawi się w Gdyni.

W 2016 r. Urbino Electric nowej generacji pojawił się w Hanowerze i Hamburgu. Kilka miesięcy później trafi do fińskiego Tampere. Bateryjny Nowy Urbino 12 pojawił się w 2018 roku w Rzeszowie. Łącznie po Europie jeździ ok. 70 autobusów elektrycznych marki Solaris.

Przypomnijmy, że w ostatnich tygodniach w Gdyni był testowany Solaris Trollino 24. To pierwszy dwuprzegubowy trolejbus o długości 24 metrów, który wyprodukowała firma z Bolechowa. Jeździł po ulicach Gdyni, ale bez pasażerów. W regularnej eksploatacji będzie jeździł po Salzburgu.

Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej w Gdyni

Miejsca

Opinie (137) ponad 10 zablokowanych

  • Fajnie (1)

    tylko, że kierowca chcac oszczedzic zasieg zakreci klime. Z reszta juz teraz teraz klima w gdynskim zkm to jest loteria - przy 28 byla wylaczona, przy 19-20 pare razy włączona. Gdzie tu jest logika tej firmy? Naprawde odechciewa sie jezdzic.

    • 8 3

    • Jaki sprzęt taka klima ... Kierowca ma niewiele z tym wspólnego , jak działa klima to automat temperatury i niewiele kierowca może zrobić

      • 3 0

  • W Gdyni najlepszą opcją są pojazdy z pantografem (5)

    odpada problem (długiego) ładowania

    • 19 0

    • oczywiście, poza tym mogą być tańsze i mniej problematyczne

      • 3 0

    • szczególnie, że infrastruktura jest od lat (3)

      nie trzeba ładowarek, szkoleń itd.

      • 3 0

      • (2)

        Drogie, nieefektywne , nie eko

        • 0 5

        • co jest drogie? Trajtek? :D (1)

          Ludzie, ludzie! Na srebrzysku brakuje klienta!

          • 2 0

          • Prąd jest drogi i będzie jeszcze droższy , obsługa sieci , same pojazdy droższe od standardowych autobusów , wymiana baterii co kilka lat

            • 2 1

  • Kewstia zasięgu (1)

    W zależności od linii, jeden pojazd może przejechać ok 350KM dziennie. Biorąc pod uwagę organizację pracy (przerwy w pracy, itp) zapewne realnie gdzieś połowę tego. Zatem zasięg 200KM jest jak najbardziej wystarczający.

    • 0 3

    • no nie jest bo np w Gdańsku autobus robi dziennie ok 300km.

      • 1 1

  • To w zimę będziemy marznąć, Gryzonia ludzie dopilnują.

    • 3 1

  • Solaris wykupiła hiszpańska firma, doczytajcie a potem się wypowiadajcie.

    • 4 1

  • Rzeczywisty stan infrastruktury

    Gdynianie zygzakiem jeżdżą omijając dziury i zapadnięte studzienki, gryzoń gdyński ma to w du... bo suvem jeździ z wiczlina.

    • 5 1

  • Testy w Gdyni -Electric 12 (1)

    Testowana jest właśnie wytrzymałość zawieszenia i układu napędowego w tego typu pojazdach.
    Jak zauważył producent i słusznie, to nie ma lepszych warunków do przetestowania pojazdów pod tym względem jak tylko w Gdyni .Rozważając zakup przez spółkę miejską jakiejś serii tego typu pojazdów to producent musi wziąć poprawkę,że ta seria powinna być już ze wzmocnionym zawieszeniem i układem jezdnym i będzie tylko dla odbiorcy Gdyni.
    Bardzo mądre postępowanie ewentualnego sprzedającego i nabywcy.
    Bo jaki jest inny cel tych testów jak pojazdy już od dwóch lat seryjnie są produkowane i są w ciągłej eksploatacji/Hanower, Hamburg i Rzeszów/ i nie są już żadną nowością ?

    • 4 2

    • skoro nie wiesz jaki jest cel to może nie mędrkuj?

      • 1 0

  • A ja wolę

    jeżdzić autobusami przegubowymi m-ki Neoplan N 4021TD -bo bynajmniej nie zasnę w trakcie podróży. Najlepsze jest te "falowanie" obrotów silnika na biegu luzem i te wibracje podczas postoju autobusu na każdym przystanku....Pewna pani powiedziała, że dzięki tym wibracjom zgubiła ze 20 kg zbędnych kilogramów. Tak więc tego typu autobusy mają dodatkowo jeszcze walory poprawy jakości zdrowia i komfortu życia.
    I silniki nie "biorą" jeszcze oleju...

    • 3 0

  • Byłbym za (2)

    elektryfikacją taboru komunikacji miejskiej/ekologia/- jakby adekwatnie do tych lokalnych działań wprowadzić-wprowadzać takowy transport ciężarowy (TIR, i inne ciężarówki w dziedzinie Transport-Budownictwo-logistyka oraz wejścia do portów statków o napędzie hybrydowym. A tak to jest zbędny wydatek i praktycznie nie wiele wnosi. Wystarczy popatrzeć na to co wjeżdża do Gdyni i wyjeżdża oraz co wpływa i wypływa z portu- i co emituje do atmosfery....
    Taki sprzęt dla komunikacji miejskiej to są jednak drogie "zabawki"....

    • 1 1

    • Gdyński tabor już jest w ok. 30% złożony z elektryków (1)

      Słowo którego szukasz brzmi "trolejbusy"

      • 1 0

      • Tak akumulatory , sieć z eko nie ma nic wspólnego, głupoty wam wmówili i leszcze łykają , dodam , że mniej ludzi mogą zabrać

        • 0 1

  • Solaris i najleprzy pojazd roku

    To nie pasuje do siebie... To tak jak by powiedzieć że Matiz był najleprzym... Może w swojej klasie tak ale...

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane