- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (64 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (142 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (99 opinii)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (140 opinii)
- 5 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (30 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (57 opinii)
Najważniejsze buspasy w Gdyni
Buspasy w Gdyni funkcjonują od kilku lat. Dzięki nim autobusy i trolejbusy są w stanie omijać korki i być bardziej punktualne. Poniżej prezentujemy te, które w największym stopniu usprawniły komunikację miejską.
Buspas na Kieleckiej
Oficjalnie został oddany do użytku w styczniu 2015 roku. To był ostatni moment, by ulżyć pasażerom stojącym w korkach razem z kierowcami samochodów. Powstał, bo do inwestycji dołożyła się Unia Europejska. Władze Gdyni liczą, że wraz z planowanym buspasem na Rolniczej i dalej Chwarznieńskiej więcej osób - zwłaszcza z Chwarzna i Wiczlina - zacznie korzystać z komunikacji miejskiej.
Buspas na Małokackiej
Gdy buspasa nie było, kierowcy autobusu 192 jadącego na Witomino byli kierowani objazdem Kielecką. Pasażerowie tracili czas, a Gdynia pieniądze, które trzeba było dopłacać z powodu dodatkowych wozokilometrów. Po naciskach mieszkańców jesienią 2017 roku buspas powstał. Czas przejazdu na tym odcinku skrócił się o połowę.
Buspas na Władysława IV
Został wyznaczony jesienią 2015 roku, na jezdni w kierunku Sopotu. Ułatwia on przejazd kierowcom autobusów, ale wywołuje spore kontrowersje wśród kierujących autami. Powodem są problemy z wjechaniem na prawy pas skręcających w kierunku węzła Cegielskiej, co doprowadza do nerwowych zachowań, a nawet stłuczek.
Wymuszanie na buspasie na Władysława IV
Buspasy na Morskiej
W marcu ma oficjalnie zakończyć się opóźniona inwestycja związana m.in. z buspasami na Morskiej. Odcinki dla autobusów będą wyznaczone na całej długości od estakady do ul. Warszawskiej. Od kilku lat funkcjonuje już buspas na odcinku od ul. Zakręt do Oksywia w kierunku Chyloni. Ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą.
Buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Osobna droga dla autobusów została wyznaczona w listopadzie 2015 roku. Blisko 700-metrowy buspas jest wydzielony na odcinku od ul. Janka Wiśniewskiego do ul. Unruga, na jezdni w kierunku Obłuża. Powstał dzięki funduszom z programu Civitas Dynamo.
Czytaj więcej: buspas na Estakadzie Kwiatkowskiego
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (221) 3 zablokowane
-
2019-02-03 23:24
Te 100m bus pasa za estakadą na Morskiej to po jakiego wacka? Przecież żaden trolejbus,autobus z niego nie korzysta. Bardziej by on ułatwił zjazd z estakady na Morską i wy*ieprzyć parkujących na Morskiej od Estakady do skrętu do Rałmuta i wtedy byłby git
- 8 0
-
2019-02-03 22:50
Pasażerowie taksówek też są zadowoleni
że sybciej będą na miejscu i mniej zapłacą bo krócej stoją w korku
ha ha ha ale zaraz będzie "negatywów" od biedy zazdrosnej nie wiadomo czemu/komu- 4 3
-
2019-02-03 12:02
(3)
Więcej buspasów.
- 81 42
-
2019-02-03 22:39
Rolnicza czeka
Trochę farby i można zaoszczędzić kolejnych kilka minut
- 3 0
-
2019-02-03 17:48
Mniej buspasów.
- 6 11
-
2019-02-03 13:21
Farba już kupiona
- 10 9
-
2019-02-03 12:01
(6)
Bardzo dobrze, autobus jedzie elegancko swoim pasem, a reszta stoi w koreczku :)
- 185 63
-
2019-02-03 13:19
Raf (4)
Szczególnie że zjeżdża na estakadzie na lewy pas żeby się wepchnąć z powrotem prawy i blokuje przejazd w prawo na Unruga ... naprawdę to usprawnia ruch...
- 36 9
-
2019-02-03 13:39
(1)
Hamy z autobusów czują się bezkarni, myślą że jadą jakimś pojazdem uprzywilejowanym, wszędzie się pchają. Też mnie to denerwuje zmiana pasa na lewy potem na prawy i blokują zjazd w lewo na unruga. Macie swój buspasik to się nim poruszajcie
- 25 29
-
2019-02-03 22:13
Jeździłeś kiedyś czymś większym niż
Tico ?
- 9 6
-
2019-02-03 19:51
Cwaniakują, mimo że nie mają pierwszeństwa
Mam zamiar kupić jakiegos gruza i sprowokować stłuczke z winy busa
- 10 6
-
2019-02-03 14:54
W odwiedzinach u rodzicow w Gdyni
To jest chyba najbardziej denerwujaca mnie kwestia* przy poruszaniu sie po gdyni.
Jedzie buspasem potem przeskok na lewy potem na srodkowy a potem na prawoskret.
Jeden autobus a 3 pasy zaliczone na 500 metrowym odcinku drogi.
* bardziej cisnienienie podnosza mi tylko pseudo pasy dla rowerow- 27 15
-
2019-02-03 12:35
no i ok.
Niech przesidą się do autobusu!!!!!!
- 32 14
-
2019-02-03 21:50
(1)
Małokacka to jakiś koszmar te pasy jakieś wąskie i jeszcze rowerzyści na jezdni , to odwaga jechać tą ulicą oczywiście w godzinach szczytu
- 5 1
-
2019-02-03 21:51
Ta ulica nadaje się do remontu w trybie natychmiastowym
A później malować buspasy itp
- 2 0
-
2019-02-03 12:44
A jeszcze parę lat temu sepa i szczur mówili że nie potrzeba bus pasów (2)
Dobrze ze się uczucie szkoda że tak wolno
- 33 5
-
2019-02-03 17:50
Słońce Bulwaru różne rzeczy mówiło (1)
Najstarsi komentatorzy to może nawet pamiętają, jak obiecywało, że w Dubaju Północy nigdy strefy płatnego parkowania nie będzie. Tak było!
- 10 0
-
2019-02-03 21:40
To było przed wprowadzeniem KaPa
- 0 0
-
2019-02-03 12:16
Cieszę się z buspasow, ale... (6)
na Estakadzie powinien zostać przedłużony do samego zjazdu, Ci mądrzejsi kierowcy autobusów zmieniają pas na lewy i jadą dalej, kierowcy gapy stoją i tracą po 6-7 minut a ludzie przesiadki
I tempo tworzenia tych buspasow powinno być szybsze, póki ludzie jeszcze mają chęć jeździć zbiorkomem. Np. na Kieleckiej buspas mógłby już zostać wyznaczony od początku Kieleckiej i do zatoki autobusow pasażerowie będą jechać bez korków.
Na pewno dużo by dało, gdyby zarządzający km jeździli komunikacją, bo wnioski nasuwają się wszystkim, gdzie buspasy trzeba zrobić.- 27 21
-
2019-02-03 13:41
(1)
Chyba chciałeś powiedzieć ci bardziej hamscy zmieniają pas na lewy, a potem na prawy. Stać na swoim pasie, a nie cwaniakowanie
- 8 7
-
2019-02-03 21:06
Jeżeli cwaniakowanie powoduje przejazd bus z kilkudziesiecioma pasażerami, to wybaczam. Jeżeli cwaniakują spiszący się samotnicy w swoich gablotach, bo nie chcą się im.spoufalac z plebsem, to sorki, ale tu zrozumienia już nie mam. Każdemu się spieszy, ale korki nie powodują autobusy, tylko te rzesze samotnych kierowców. Na pewno się moja opinia nie spotka z pozytywnym przyjęciem kierowców, trudno.
- 7 1
-
2019-02-03 21:01
Nie przedłużą buspasa do zjazdu, bo wówczas auta jadące dołem, od bazy kontenerowej, by się już w ogóle nie dostaly na zjazd z Estakady. Bo, albo musiałyby pojechać buspasem, a to bez sensu byłyby robić ten buspas, a lbo od razu musiałyby go przeciąć i dostać się na jedyny pas dla zwykłych aut. Co byłoby w gidzibsch szczytu niemożliwe.
- 4 1
-
2019-02-03 16:13
. (1)
Policja na Oksywiu dostała dyspozycje aby karać takich kierowców także skończy się dobre i przejazdy wydłużą się.
- 3 5
-
2019-02-03 20:22
Nie ma tam lamania przepisów, więc skończ z tymi bajkami :D
- 1 2
-
2019-02-03 16:31
to nie mądrzejsi kierowcy tylko cwaniacy co blokują później pas dla skręcających w lewo
- 3 3
-
2019-02-03 15:26
(1)
Kiedy motocykle na buspasie w Gdyni?
- 8 4
-
2019-02-03 20:49
Niestety w Gdyni prędzej puszczą rowery po busPasach niż motocykle
gdyby Szczurek jeździł moto to co innego...
- 2 0
-
2019-02-03 19:28
Jeżeli Bus-pas (1)
na ul.Morskiej ciągnie się jeszcze 100 metrów za estakadą to dlaczego trolejbus linii 25
nr.wozu 3072 jak widać na zdjęciu (2/2 i 2/3 Bus pasy na Morskiej)) ma włączony lewy kierunkowskaz i usiłuje zająć środkowy pas ruchu jakieś 50 metrów przed skrzyżowaniem ?
Przecież ma jeszcze jakieś 150 metrów bus pasa. Dodam,że krótko przed "dziobem" tego pojazdu zaczynie się linia ciągła P2 (oznaczenie poziome- (Prawo o ruchu drogowym) której przekraczać nie wolno......Tak samo jak podwójnej ciągłej P 4 .
Tak jeżdzić chyba nie wolno jak jest aktywny i szeroko reklamowany BUS-PAS Product of Gdynia.- 5 3
-
2019-02-03 20:35
Jakiś ty k.... mądry
BusPas nie jest obowiązkowy, a tam akurat buspas to nieprzemyślany, bo blokuje się wtedy skręt na Estakadę, więc zamknij sie i ciesz się, że kierowca łaskawy...
- 2 2
-
2019-02-03 20:16
Przydałby się BUS-Pas
na ul. E. Kwiatkowskiego od ul.Adm.J. Unruga do skrzyżowania z ul.Płk. St. Dąbka...
Ten zapomniany i nieukończony przez ponad 40 lat !!! jedynie 760 metrowy odcinek ulicy woła o pomstę do nieba.
Jak jeszcze w PRL-u (do 1979 roku) wybudowano tylko lewą jezdnię od dwóch pasach ruchu- tak jeżdzimy do tej pory ( 5 kandencja). Pamiętam jak jeszcze w stanie wojennym 1981-(1982 wiosna) uruchomiono linię autobusową 194 !!!
A w jakim teraz stanie technicznym jest to coś co pozostało po PRL-u widzimy na co dzień. Przed openerem jedynie jakaś kosmetyka-frezowanie i dorażne łatanie wyrw i dziur.
Idąc pieszo sąsiadującym wzdłuż jezdni chodnikiem widać, że na odcinku łącznie ponad 300mb metrów krawężniki praktycznie już nie istnieją. Rozpadły się ze starości.Struktura nawierzchni to łaty, koleiny, tzw.tarka i pozapadane studzienki. A natężenie ruchu w obydwu kierunkach jest ogromne. Jadąc pod górę od ponad 20 lat stoimy/jedziemy/stoimy/jedziemy- pieszo pod górę o wiele szybciej...
Wstyd !!! Gdzie są radni Obłuża ? Są, a nie widzą ?- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.