- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (149 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (101 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (55 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (152 opinie)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (139 opinii)
Najważniejsze inwestycje transportowe minionego roku
Początek roku to okazja do podsumowań. Postanowiliśmy przypomnieć o kluczowych inwestycjach transportowych dla mieszkańców, które zakończyły się w 2018 r.
1. Skrzyżowanie ulic przy dworcu w Gdyni
Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieniła się jego geometria. Skręty są bardziej czytelne, pojawiły się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna.
2. Przebudowa przystanku SKM Gdynia Chylonia
Na peronie działa już w pełni informacja pasażerska, monitoring oraz windy. Zakres prac objął przede wszystkim budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, która ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawiły się także wiaty podobne do tych na stacji Żabianka.
3. Przebudowa m.in. ul. Haffnera w Sopocie
Inwestycja pochłonęła 11 mln zł. Pracę zrealizowała firma MTM. Na szczęście obyło się tutaj bez większych opóźnień.
4. Most na Wyspę Sobieszewską
Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym, który powstał tuż przy przeprawie. W razie przerwy w dostawie prądu energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni awaryjny agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu.
Koszt inwestycji wyniósł 59 mln złotych. Ponad 30 mln zł wyłożył Gdańsk, a ponad 27 mln zł Ministerstwo Infrastruktury. Inwestycja w dniu oddania miała kilkumiesięczne opóźnienie.
5. Otwarcie ekspresowej siódemki na Żuławach
Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - zbudowała czeska firma Metrostav, która dostała za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek - zbudowany przez Budimex - zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim i kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewał na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.
Inwestorem był gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rządowe przedsięwzięcie zrealizowano w terminie.
Miejsca
Opinie (144) 2 zablokowane
-
2019-01-03 12:21
Zadna z tych inwestycji niebyła inwestycją w transport!!Była tylko inwestycją w ziwkeszeniu zanieczysczenia srodowiska i
Nie było inwestycji w trasport czyli w komunikacje miejską bo odmalowanie dwroca to żadna inswetycja!
- 3 7
-
2019-01-03 12:04
Największą inwestycją roku 2018 było wiernopoddańcze głosowanie mieszkańców Trójmiasta na trzech króli (budyń, korupcja i pijar). Skutki tej "inwestycji" będą odczuwalne przez dziesięciolecia.
- 9 7
-
2019-01-03 07:19
A zmiana nazwy ulicy na Przymorzu? (3)
To powinno byc na pierwszym miejscu. Nie ma przeciez nic wazniejszego.
- 72 27
-
2019-01-03 09:43
a co z Nową Małomiejską? Co z S6 do Koszalina? (1)
- 4 3
-
2019-01-03 12:03
pisopaci ukradli kase z s6 zeby zbudowac ekspresowke bialorusinom i litwinom a sniadkowe, horalowe, kurskie i inne nawet nie kiwnely w tej sprawie palcem, po prostu obce ciala
- 9 2
-
2019-01-03 11:22
Paranoja i Schizofrenia
- 8 2
-
2019-01-03 07:20
Panie naskret (3)
Już na początku jesieni Pan pisał że "w sobotę już rusza remont skrzyżowania potokowej i rakoczego" (ze swiatlami).
Już nieraz Pan podał jakiś dzoenh termin otwarcia 7 która była jeszcze mocno w remoncie. Kiedy się Pan lepiej przygotuje do swojej pracy?- 38 14
-
2019-01-03 09:19
(2)
dzoenh?
- 5 1
-
2019-01-03 11:48
To po krasnoludzku "wydumany", ino plugawiej.
- 2 0
-
2019-01-03 11:26
डजाइन्ह
To język Hindi :)
- 2 0
-
2019-01-03 09:57
(3)
Szeroki strumień pieniędzy wyłącznie na samochody, a kierowcy i tak będą marudzili, a potem stali w jeszcze większych korkach.
- 8 10
-
2019-01-03 10:13
wśród omawianych inwestycji jest jednak kilka dotyczących ruchu pieszych i pasażerów SKM (2)
warto zauważyć, że przy stacji Gdynia Główna stworzono sensowną kładkę dla pieszych i rowerzystów, szkoda że nie było konsekwencji w działaniu: stworzenia wygodnego ciągu pieszo- rowerowego wzdłuż linii SKM aż do stacji Gdynia Wzgórze.
- 1 1
-
2019-01-03 11:40
Ciągu nie ma, bo wychodzi prawo własności do gruntów. Niestety, takie jest prawo.
- 2 0
-
2019-01-03 10:28
Kładka z nikąd do nikąd. To jakby zbudować autostradę bez wjazdu i wyjazdu, a potem mówić o udogodnieniach dla kierowców.
- 4 1
-
2019-01-03 08:20
(1)
Nie wiem po co remont tego skrzyżowania...
I śmieszne że to wszystko.- 6 7
-
2019-01-03 11:38
Jak nie wiesz po co, to nie ma po co ci tego tłumaczyć. Ręce opadają...
- 1 0
-
2019-01-03 08:31
Gdynia prezentuje poziom rozwoju infrastruktury wschodniej Ukrainy (3)
tragedia. Niemal w każdej dziedzinie to miasto się cofa.
- 28 6
-
2019-01-03 11:37
Mając mieszkańców tego pokroju na pewno. Nic, tylko krytyka. Nie robią - źle, robią - źle bo korki. I tak w kółko. Przypomnij sobie jak było 20 lat temu a dziś. A potem zabieraj głos.
- 1 1
-
2019-01-03 10:11
a co konkretnie proponujesz?
z mojej strony widzę sens przekształcania ulicy Abrahama w strefę przyjazną dla ludzi. Podobny skutek będzie miała przebudowa Starowiejskiej zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców zgodnie z zasadą: miasto dla ludzi, miasto krótkich odległości.
- 0 6
-
2019-01-03 08:50
Zaorać a resztki przyłączyć do Gdańska
Gdynia to stan umysłu
- 6 4
-
2019-01-03 11:33
Lerch
Pyszałkowaty Szczurek już zardzewiał, po co jego wybieraliście. On już uważa, że jest od wielkich rzeczy a szamb w Gdyni nie potrafi zlikwidować.
Dawno już trzeba było wybrać normalnego do potrzebnych spraw.- 13 1
-
2019-01-03 11:24
Gdańsk brudne miasto z dziurawymi drogami i chodnikami
- 3 6
-
2019-01-03 08:00
inwestycje na 2019 (8)
estakada nad rondem de la salle
dosyć korków- 10 17
-
2019-01-03 08:51
Nic to nie da (3)
Przeniesie tylko korki kilkaset metrów dalej, kosztem setek milionów złotych. Tylko przesiadka na transport zbiorowy uratuje to miasto, czas żeby kierowcy włączyli myślenie, a urzędnicy - planowanie strategiczne
- 8 3
-
2019-01-03 09:17
autobusy też stoją w korkach (2)
- 2 3
-
2019-01-03 10:05
dlatego przyszłością komunikacji w Trójmieście jest system rower+ kolej (1)
Tylko zelektryfikokwanie PKM, poprawa częstotliwości połączeń i punktualności SKM wraz z poprawą dostępu (komfortu i bezpieczeństwa) pieszych i rowerzystów do stacji PKM i SKM może przynieść poprawę warunków poruszania się po Trójmieście wszystkim: również tym, którzy twierdzą, że samochód jest niezastąpiony (a jest!).
MEVO uruchomi zupełnie inne sposoby myślenia na temat rozwiązań problemów komunikacyjnych naszej aglomeracji.- 4 1
-
2019-01-03 11:24
Amen
- 1 0
-
2019-01-03 09:58
200 mln na estakade, która niczego nie zmieni. Korek będzie na dole i na estakadzie. Lepiej uruchomić kilka nowych linii autobusowych i zrobić buspas na Słowackiego.
- 4 0
-
2019-01-03 08:28
i potrzebna estakada z al. Żołnierzy Wyklętych w stronę Oliwy
nie do pomyślenia te korki na lewoskręcie przy Galerii Bałtyckiej
- 3 4
-
2019-01-03 08:21
Z Moreny na Niedzwiednik?
- 5 0
-
2019-01-03 08:16
W końcu trzeba o tym zacząć myśleć
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.