• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Naprawią tory przy Operze, aby uniknąć wykolejeń

Krzysztof Koprowski
17 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
30 kwietnia (w tym dniu wykonano zdjęcie) na łuku rel. Hallera-Śródmieście doszło do wykolejenia tramwaju, które w konsekwencji wymusiło wstrzymanie ruchu na tym odcinku na ponad dobę. 30 kwietnia (w tym dniu wykonano zdjęcie) na łuku rel. Hallera-Śródmieście doszło do wykolejenia tramwaju, które w konsekwencji wymusiło wstrzymanie ruchu na tym odcinku na ponad dobę.

W najbliższy weekend rozpocznie się naprawa torów tramwajowych na skrzyżowaniu przy Opery Bałtyckiej. Dzięki temu ma skończyć się plaga wykolejeń w tym newralgicznym dla Gdańska miejscu.



Czy dotkną cię utrudnienia związane z naprawą torów?

Torowisko w rejonie Opery Bałtyckiej i al. Hallera zobacz na mapie Gdańska remontowane było zaledwie niespełna dziesięć lat temu - w latach 2003-04. Z racji ogromnego ruchu tramwajowego, wymaga jednak już natychmiastowej naprawy.

"Dzwonkiem alarmowym" było wykolejenie, do którego doszło pod koniec kwietnia. Nie było to zresztą pierwsze zdarzenie tego typu, ale tym razem wraz z tramwajem wypadł (?) fragment torowiska na łuku, przez co przez ponad dobę tramwaje kursowały objazdem.

- Dokonaliśmy wówczas zabezpieczenia miejsca awarii, tak żeby wytrzymało do czasu naprawy. W najbliższy weekend planujemy przeprowadzenie odwołanych już wcześniej z powodu warunków atmosferycznych, prac naprawczych torowiska tramwajowego - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Na czym mają polegać prace? ZDiZ planuje wymienić dwa fragmenty szyn na łuku prowadzącym z al. Hallera w kierunku Śródmieście (to właśnie na nim doszło do wykolejenia) oraz fragmentu szyny w łuku relacji Hallera - Wrzeszcz. Oczywiście, odtworzona zostanie też nawierzchnia ulicy dla aut.

Na tym jednak nie kończą się prace. Zarząd Dróg i Zieleni, chcąc wyeliminować kompleksowo problem wykolejeń, będzie wymieniał również inne szyny. - Chcąc wykorzystać fakt, że na skrzyżowaniu w długi weekend czerwcowy będą prowadzone prace, wymienimy kolejno trzy fragmenty szyn na łuku prowadzącym w stronę centrum Gdańska - dodaje Kaczmarek.

Część z tych prac zostanie wykonana w ramach gwarancji. I nie chodzi tu o gwarancję sprzed prawie dziesięciu lat, a o ubiegłoroczną. Wówczas wykonano napawanie szyn, czyli procesu polegającego w skrócie na podgrzaniu szyny i uzupełnienie uszkodzeń, a następnie zeszlifowanie do odpowiedniego profilu.

Utrudnienia w ruchu rozpoczną się w piątek 17 maja od godz. 21:30 i potrwają do poniedziałku 20 maja, do godz. 4 rano. W obrębie skrzyżowania al. Zwycięstwa i al. Hallera, jezdnie obu alei zostaną zwężone do jednego pasa ruchu. Linie tramwajowe 2 oraz 3 w obu kierunkach kursować będą przez Węzeł Kliniczna - Jana z Kolna wg stałego rozkładu jazdy. Linia 5 będzie jeździć po stałej trasie, ale nie wyklucza się skrócenia jej relacji do Nowy Port - Brzeźno - Hallera - pętla Kliniczna, jeżeli wymagać będą tego prace przy torowisku. Informacje o bieżących utrudnieniach można znaleźć na stronie Zarządu Transportu Miejskiego oraz dzwoniąc pod numer telefonu Centrali Ruchu ZTM: (58) 309 13 22.

Opinie (83) 2 zablokowane

  • Panie Prezydencie

    Apeluje do Pana .Był Pan w Amsterdamie ...Rotterdamie Tam tramwaje jeżdżą jak u nas.. jakoś nie widać żeby po paru latach asfalt się wykruszał kostka koło torów wypadała przecież można sprowadzić firmy które potrafią zrobić to porządnie czy nas stać na takie partactwo.

    • 0 0

  • tramwaje to dobra alternatywa dla SKM !!! Dlaczego nikt nie zwróci uwagi na ich wykorzystanie !!!??? (4)

    Wystarczy zmodernizować pewne elementy i git. Po pierwsze zrobić zjazdy z torów tramwajowych na tory SKM np. przy Dworcu Głównym i wytypować jakieś nowe linie np. LINIA 100 - ŁOSTOWICE- GDAŃSK GŁÓWNY - SOPOT - GDYNIA GŁÓWNA. (od głownego tramwaj wjeżdża na tory SKM i jedzie trasą SKM). LINIA 200 - ze Stogów np. do Gdyni. LINIA 300 - GDAŃSK GŁÓWNY - WEJHEROWO itp. Stare składy SKM to zniszczenia na złom, a na trasę PESY i to gitara rozwiązanie o którym nikt nie myśli !!!

    • 2 10

    • do ''myślący technik'' (2)

      Nawet jak by zasilanie było wspólne , to ten numer nie przejdzie.Tramwaje na szynie kolejowej a dokładnie na rozjazdach by sie wykolejaly,z uwagi na rozmiar kół i wysokość obrzeży.

      • 5 0

      • (1)

        Są na świecie tramwaje dwusystemowe (koltramy). Polecam poszukać na YT Karlsruhe :)

        • 0 0

        • Na świecie są inne przepisy ruchu niż u nas.

          • 0 0

    • zasilanie SKM - 3000 V, a zasilanie tramwaju - 700 V.

      • 4 0

  • (4)

    torowisko na Stogi to jest dopiero hard-core;
    cud że brak wypadków;

    • 61 0

    • Bo na Stogi specjalnie wykwalifikowanych
      motorniczych puszczają :)

      • 1 0

    • jaka dzielnia taki stan torowiska (2)

      • 13 16

      • Byłeś Ty kiedyś na Stogach, witek?

        • 2 0

      • To jest akurat na Przeróbce. Okolice Mostu Siennickiego.

        • 3 1

  • ...... jaja :)!

    - te tramwaje ... to powinne mieć gumowe koła - moze wtedy by nie było takich zniszczeń ! ?? - swoją drogą to te szyny słabe jakieś... ciagle gdzieś.... coś... pęka ! - albo lipna stal albo łuki zle zaprojektowane. Jestem juz kilka ładnych lat w mieście, gdzie lini tramwajowych jest kilkadziesiąt... i jakoś nie widać aby coś pękało - czy urywało sie. Dziwne... !! ??

    • 0 1

  • Naprawa

    Jadąc o g.10 na Hallera stałem w korku parę minut. Na zakręcie kręciło się 6 pracowników. Jadąc tą samą trasą o godz. 13 stałem w korku kilkanaście minut. Na zakręcie nie było nikogo. Cóż pora obiadowa. Siesta.

    • 0 1

  • Stogi i most Siennicki (2)

    Most Siennicki wygląda jak by się wczoraj na nim wojna skończyła. Tory na Stogach wiszą w powietrzu! Jak by zrobić zdjęcia i wysłać do mediów ogólnopolskich to temat od razu na główną. Ale tego to już nasza władza nie widzi.

    • 11 2

    • Czekam na katastrofę

      Jak tramwaj wpadnie do wody i zginą dzieci i dorośli,to się nie będę dziwił,ludzie buntujcie się,błagam was!!!Chodźmy pod urząd miasta gdańska.Zapraszam chętnych!!!!Zbierajcie znajomych,sąsiadów,rodzinę,tak być nie może...Chełm,przymorze,oliwa,wrzeszcz to będzie remontowane a u nas nic?Tak być nie może

      • 1 1

    • Bo co tam Adamowicza Stogi obchodzą. On tam ani nie mieszka, ani nie zagląda.

      • 2 0

  • skandal (2)

    Mnie się wydaje że remont był nie tak dawno ale to nie ma znaczenia, nawet po 10 latach obojętnie przy jakim natężeniu ruchu trzeba zaczynać od nowa ?????!!!!!!
    Nie mogę doczekać się wyborów !!!!! Na zbity pysk tą skorumpowaną hałastrę a potem zabrać całe majątki do 3 pokolenia wstecz i przód skonfiskować !!!!! ZŁODZIEJE to za moje podatki się odbywa, NIE POZWALAM !!!!!!!!!!!!!

    • 1 3

    • to se nie pozwalaj (1)

      i tak wszyscy sie z ciebie śmieją

      • 2 1

      • Ty haha

        Nie bądź taki mądry,bo ci obetną pensję,wtedy z Ciebie się będę śmiał pajacu

        • 0 0

  • Zapraszam na przeróbkę,może tam pogadamy

    • 1 1

  • I tak nikt tam nie pracuje, a tworza sie potezne korki

    Przejazadzalam tam około. godziny 11. Dwa pasy wylaczone z ruchu, wszystko elegancko zablokowane slupkami i barierkami. Tylko zandego pracownika nie widać. A korki sa od początku al. zwycięstwa.

    • 2 1

  • Brak konserwacji przyczyną złego stanu torowisk. (3)

    Torowiska trzeba na bieżąco konserwować a nie czekać aż zaczną się rozpadać. Na Hucisku podobna sytuacja jak przy Operze ale o tym na razie cicho sza do następnego poważnego wykolejenia.
    Napawanie szyn to nie naprawa a tymczasowe łatanie i odwlekanie w czasie.

    • 53 1

    • 90% torowisk jest wyodrębnionych z jezdni a podbijarka w Gdańsku była tylko podczas układania nowych odcinków we Wrzeszczu i na Chełm...
      Konserwacja torowiska to pojecie którego ZDiZ niestety nie zna albo nie rozumie. Oni za konserwacje uważają spawanie pękniętych już szyn lub wstawianie "michałków" tam gdzie kawałek szyny odpadnie.
      Zły stan torowiska jest główną przyczyną wysokiej awaryjności wozów. Aktualnie większość odcinków na starych torowiskach powinna mieć tabliczki 30km/h i zmienione rozkłady jazdy tak aby można było przestrzegać tych ograniczeń bo aktualnie stawiają tylko tabliczki, sygnalizatory a czasy przejazdu bez zmian.

      Na odcinku Akademia Muzyczna - Stogi plaża - Akademia Muzyczna 30km/h powinno stać już od dawna.
      Gdzie jest ta "komisja bezpieczeństwa" która tak głośno krzyczy w sprawie przystanków Opera Bałtycka?

      • 1 0

    • Dokładnie.

      • 4 0

    • zieleń ma gdzieś bieżące naprawy robią dopiero jak coś się stanie

      • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane