- 1 Nocna komunikacja do poprawki (164 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (363 opinie)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Nasze PESY są bezpieczne - zapewniają urzędnicy
Pasażerowie gdańskiego ZKM-u obawiają się, że nowe tramwaje - PESA Swing - mają fabryczną wadę hamulców i mogą nie zatrzymać się na czas przed przeszkodą. - To nieprawda - ripostują gdańscy urzędnicy.
W połowie września w Warszawie nowy tramwaj marki Pesa Swing nie zatrzymał się na przystanku i wjechał na przejście dla pieszych. Większość przechodzących udało się uciec, ale jedna osoba dostała się pod tramwaj. Zginęła na miejscu.
Zdarzenie, choć doszło do niego w stolicy, wywołały spore obawy wśród pasażerów gdańskiego ZKM, który właśnie zaczyna eksploatować PESY.
- Testy nowego tramwaju prowadzone w Gdańsku nocą mogą potwierdzać to, co się stało w Warszawie. Przy hamowaniu tramwaju z prędkości powyżej 50 km/h puszczają hamulce - informuje nasz czytelnik, pan Jacek. - Czy zatem w Gdańsku może dojść do podobnej sytuacji?
O komentarz poprosiliśmy rzecznika ZKM, ale ten uchylił się od odpowiedzi. Głos w sprawie zabrała rzecznik Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Nie ma powodów do obaw. Pojazdy przygotowano tak, aby bez trudu pokonywały duże różnice terenów, szczególnie te na trasie na Chełm. Tramwaje są sprawne technicznie. Hamulce, jak i inne podzespoły działają bez zarzutu - uspokaja Emilia Salach-Pezowicz.
W sprawie warszawskiego wypadku producent tramwajów - bydgoska firma PESA - wielokrotnie przekonywała, że przyczyną wypadku nie były wadliwie działające hamulce, a błąd ludzki. Motorniczy niewłaściwie zmieniał tryby hamowania.
Tramwaj PESA Swing został zaprezentowany gdańszczanom podczas sobotniego festynu komunikacyjnego na pętli na Chełmie. Wzięło w nim udział kilkaset osób, które mogły przejechać się nowym tramwajem wokół pętli i obejrzeć zabytkowy tabor ZKM.
Miejsca
Wydarzenia
Zobacz także
Opinie (148) 9 zablokowanych
-
2010-10-04 11:57
A czy pan prezydent posiada pozwolenie do kierowania tramwajem?
Bez tego dokumentu nie mógł choćby metra przejechać. no chyba ze zasiadł w fotelu motorniczego tylko w celu zrobienia okolicznościowej fotki.
- 10 0
-
2010-10-04 11:56
"...Przy hamowaniu z prędkości powyzej 50 km/h puszczaja hamulce..." chyba jazda z taka predkoscia nam nie grozi:)
- 5 2
-
2010-10-04 10:46
(1)
Różne tryby hamowania? Nie znam się więc się nie wymądrzam, ale jak to różne tryby? Hamowanie służy temu, żeby zatrzymać pojazd... a tam zginął człowiek...
Więc co? hamował przez przyśpieszanie? Czy hamowanie nie powinno być automatyczne? Proszę o wyjaśnienie.- 8 2
-
2010-10-04 11:32
masz tryb elektrodynamiczny - hamowanie silnikami trakcyjnymi to pierwszy etap drugi to hamowanie hamulcami tarczowymi a trzeci to hamulec szynowy. zależy jak mocno odciągniesz manetkę do tyłu tyle trybów hamowania się uruchamia. Można hamować samymi silnikami trakcyjnymi można silniki trakcyjne wspomagać hamulcami tarczowymi w skrajnych przypadkach dołączyć do tego hamulec szynowy.
- 10 1
-
2010-10-04 11:30
piękne tramwaje
i oby wszystkie takie ładniutkie, czyściutkie jeżdziły !
- 6 1
-
2010-10-04 11:25
Dziwe te siedzenia na skos są w tych tramwajach :(
- 7 3
-
2010-10-04 10:46
Nowe PESY mają wadliwe hamulce! (1)
W Warszawie jedna z nowych PES zabiła kobietę na przejściu dla pieszych
Przyczyna - zawiniły hamulce- 6 8
-
2010-10-04 11:16
Przestań gadać głupoty
- 3 4
-
2010-10-04 10:59
(2)
takie tramwaje powinny jeździć po Gdańsku już od dawna. Co to za sukces??? Kupili jeden tramwaj i już spektakl dla ludu+pseudo piknik. Powtarzam - to żaden sukces, tylko zwykła potrzeba
- 8 5
-
2010-10-04 11:01
kupili 35 nowych (1)
i 60 zmodernizowanych
mało?- 6 1
-
2010-10-04 11:04
o jakich kupili 60 zmodernizowanych?
- 1 1
-
2010-10-04 11:04
adamowicz sie reklamuje.
a precz mi z tym nieudacznikiem.
- 14 4
-
2010-10-04 11:01
Być na festynie i napisać tekst...
... to żadna sztuka. Nie być na festynie i napisać tekst, w dodatku taki, żeby budził emocje - to dopiero sztuka!
- 3 1
-
2010-10-04 10:57
Nie pamiętam żeby ZKM przyznał się kiedyś, że wypuszcza na trasę niesprawne pojazdy.
Tak więc nieważne czy te PESY mają dobrze skonstruowane hamulce czy nie.
Jeśli o czymś zapewniają ZKM do spółki z urzędami i motorniczym budyniem, to od samego początku trzeba traktować to jako mało wiarygodne. Myślę, że najbliższy czas pokaże prawdę o PESACH i o tym czy to są dobrze wydane pieniądze.- 14 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.