• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nextbike chce być operatorem nowego Mevo

as
14 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska. Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym, co ciekawe - jest w nich także Nextbike Polska.

Trzy firmy złożyły wnioski do udziału w dialogu konkurencyjnym dotyczącym ponownego uruchomienia Mevo. Są to: konsorcjum BikeU i Freebike, firma Marfina oraz, co ciekawe, Nextbike Polska - która nie sprostała temu zadaniu za pierwszym razem. Rozmowy z wybranymi wykonawcami rozpoczną się za kilkanaście dni i potrwają przynajmniej do początku lipca.



Nextbike Polska powinien mieć szansę zostać operatorem Mevo 2.0?

Rozpoczynający się dialog konkurencyjny jest już częścią postępowania przetargowego. Oceny wniosków dokona komisja przetargowa złożona z przedstawicieli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, oficerów rowerowych Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

Oceniane będzie m.in. doświadczenie w zarządzaniu systemami współdzielonymi oraz średni przychód netto z ostatnich trzech lat (nie mniejszy niż 3 mln zł). Do dalszych rozmów zostaną zakwalifikowane firmy, które spełniają formalne warunki udziału w postępowaniu.

Zagraniczne firmy zainteresowane Mevo



Wnioski do udziału w postępowaniu złożyli Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy), Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą oraz Nextbike Polska.

Przypomnijmy, że ta ostatnia firma, a właściwie jej spółka córka NB Tricity, była już operatorem Mevo, ale nie wywiązała się z umowy i cały projekt roweru miejskiego upadł.

Po ocenie wniosków wybrane firmy zostaną zaproszone do rozmów, które potrwają przynajmniej do połowy lipca. W trakcie rozmów komisja przetargowa razem z wykonawcami opracuje rozwiązania najlepiej odpowiadające potrzebom oraz wymaganiom użytkowników i samorządów. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

Co najmniej 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. elektrycznych



- Eksperci z kraju i zagranicy pracujący przy opracowaniach będą współpracować z OMGGS do momentu wyłonienia nowego operatora MEVO. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dot. m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - wylicza Alicja Mongird, rzecznik Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.

NextBike Polska ogłasza upadłość (13 opinii)

Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
Nextbike startuje w przetargu do mevo 2.0? A to ciekawe, bo w Warszawie ogłasza upadłość
as

Miejsca

Opinie (302) ponad 50 zablokowanych

  • Trzeba było sprzedać po 500 za sztukę

    To chociaż coś by odzyskali. Teraz to po 200 może ktoś kupi.

    • 5 0

  • Czyli co? Szykuje się kolejny przekręt?

    W tak zwanym partnerstwie publiczno-prywatnym...

    • 12 0

  • Elektryczne rowery znowu a po jaki ch*** ? (1)

    Nie chce się nogami kręcić to zostań w domu nie zajmuj roweru

    • 8 2

    • stuknij się w głowę.

      Może, senior z twojej rodziny chciałby również skorzystać z roweru. Pamiętaj też będziesz seniorem.

      • 0 1

  • ten bankrut ?

    • 3 0

  • A co robią teraz niebieskie rowerki? (1)

    Kto był operatorem? Może nagrody?

    • 4 2

    • nic, teraz stoją gdzieś zbunkrowane, po upadku mevo to omggs jest właścicielem rowerów, nie nb

      • 1 0

  • A na maseczki i nagrody dla medykó nie ma kasyw

    • 4 0

  • Więcej elektrycznych

    Przecież tylko 25% elektrycznych nie ma sensu.
    W pagórkowatym terenie Gdańska tylko rowery elektryczne będą miały znaczącą ilość użytkowników. Test Panowie Rajcy Miejscy był czy nie był?

    • 2 7

  • Bez elektrycznych (1)

    Nie róbcie żadnych rowerów elektrycznych. Rower to rower a nie motorower. Znów będą kłopoty. Mevo padło przez akumulatory.

    • 2 4

    • Mevo padło bo było zarządzane przez dyletantów. No i umowę też podpisywali dyletanci.
      A wszyscy razem do dzisiaj udają, że pospolite i tanie stojaki na rowery to kosztowne stacje.

      • 0 0

  • Może warto dać im drugą szansę (1)

    już drugi raz kraść nie będą.

    • 0 15

    • haha

      • 6 0

  • (1)

    oficerów rowerowych!? heheh co to jest kapitan roweru, czego to ludzie nie wymyślą .....

    • 15 1

    • Chief maszyny

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane