• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce. Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce.

Na trójmiejskiej obwodnicy nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości. Trasa, przez którą każdego dnia przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów, nie znalazła się na liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.



Czy odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się na trójmiejskiej obwodnicy?

Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ciągu doby przejeżdża przez nią średnio ponad 85 tys. samochodów.

Praktycznie nie ma tygodnia, żeby czytelnicy nie informowali nas o kolizjach lub wypadkach na ekspresówce.

Rozwiązaniem problemu - choć w części - mógłby być odcinkowy pomiar prędkości.

System miałby posłużyć do rejestrowania przekraczania dozwolonej prędkości na objętym kontrolą odcinku trasy.

Jak się jednak dowiedzieliśmy, Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, tłumaczy, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad sto lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się nie znalazła.

Rzeczniczka GITD tłumaczy, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.

Niebezpieczne incydenty na obwodnicy nie należą do rzadkości. Na nagraniu z maja widać, jak auto powoduje kolizję i ucieka z miejsca zdarzenia.


Czy jest szansa, by odcinkowy pomiar prędkości pojawił się na obwodnicy w przyszłości? GITD nie mówi "nie", zastrzega jednak, że za każdym razem wytypowanie kolejnych miejsc będzie wiązać się z przeprowadzeniem analizy, na podstawie której wskazane zostaną lokalizacje objęte pomiarem.

Opinie (251) 9 zablokowanych

  • Czy wy jesteście normalni?

    Dobrze pamiętam ten obcięty filmik z końca artykułu.
    1. Autor nagrania wcześniej złamał mnóstwo przepisów, ale edytował nagranie po fali hejtu.
    2. Autor nagrania specjalnie przyspieszał będąc wyprzedzanym, co też jest wycięte.
    3. Autor nagrania spowodował kolizję specjalnie wjeżdżając w BMW.
    4. Kłamstwem jest, że "sprawca" uciekł. Nie uciekł, tylko zatrzymał się w bezpiecznym miejscu i wezwał Policję.

    wstyd mi za was. tacy z was dziennikarze.

    • 6 1

  • "Eks-presówka"

    Fajnie by było gdyby obwodnica miała pas awaryjny wtedy będzie ekspresówką. Bez tego pasa każda stłuczka generuje korki.

    • 1 0

  • Bez pomiaru prędkości?
    Nie pozostaje za tem nic innego jak progi spowalniające ruch montowane co 500 mb

    • 0 0

  • (9)

    Powinien być pomiar i doraźne działania policji w nieoznakowanych radiowozach. Najgorsi kierowcy to ci spoza Trójmiasta, którzy zobaczą drogę 2 pasmową i myślą, że można gnać ile można. I to siedzenie na zderzaku, mruganiu światłami itp.

    • 86 42

    • Pomiar powinien być, ale...

      ...za wypadki odpowiada po prostu ludzka głupota. Prędkość to jedno, a drugie siedzenie na zderzaku, skakanie po pasach jak nawiedzony, wyskakiwanie ze zjazdów 30km/h przed maskę, gadanie przez telefon i wszechobecne udowadnianie wszystkim dokoła, że ma się większego niż w rzeczywistości... Dopóki nie zmieni się ludzka mentalność dopóty będą wypadki, nawet gdyby na obwodnicy zrobili progi zwalniające...

      • 1 0

    • siedzenie na zderzaku (3)

      "I to siedzenie na zderzaku, mruganiu światłami itp."... W większości takich przypadków ktoś ma wtedy wolny prawy pas a lewym jedzie 80 czy 90km/h wiec niema się co dziwić ;]

      • 5 13

      • Najwyraźniej nigdy nie jechałeś obwodnicą 3miasta. Możesz sobie jechać np. 120 km/h wyprzedzając (1)

        ciąg ciężarówek a i tak ktoś siądzie ci na zderzaku i będzie mrugał światłami. Ja akurat mam na takich wylane. Jadę zgodnie z przepisami i kropka. Nie mogę się doczekać, kiedy ktoś mnie wyprzedzi, zajedzie drogę i będzie brał się do bójki tylko dlatego, że ja jadę zgodnie z przepisami a on nie może jechać przeze mnie 180 km/h!

        • 10 2

        • Pamiętaj, jak ktoś mruga, to Cię ostrzega.

          Należy wtedy zwolnić do przepisowej prędkości.

          • 3 3

      • Na obwodnicy można wyprzedzać prawym pasem, ale fakt nie jest to bezpieczny manewr.

        • 9 2

    • (3)

      I Ci "artyści" lewego pasa, z komórką w ręce, głową w innym wymiarze i wleczący się 50km/h - okrutnie oburzeni, bo na weselu to przecież zawsze oni prowadzili węża xD

      • 10 15

      • Heh, musiałeś dodać tą komórkę, bo inaczej niespodzianka - nie łamią prawa. (2)

        • 6 13

        • No to nie znasz przepisów, ale czemu się tym chwalisz?

          • 7 1

        • Jeśli prawy mają wolny to łamią (art 16 PoRD).

          Do prędkości też można się przyczepić o ile nie wynika ona z warunków na drodze.

          • 11 5

  • Jak zwykle filmik wyrwany z kontekstu. Autor zapomniał skasować "pełną wersję", która włącza się od razu po tym przedstawionym na trojmiasto.pl a kto wie co wydarzyło się wcześniej. Widać, że zjeżdża na pas równoległy k. Osowej, następnie wyprzedza wszystkich z dużą prędkością (jedzie zdecydowanie więcej niż przepisowe 60 - patrząc na ciężarówki domniemam, że lekko grubo przekracza 100km/h, następnie przecina linię ciągłą, włącza się do ruch wskakując na lewy pas i zwalnia, (bus z przodu odjeżdza) ... następnie pomimo wolnego prawego pasa toczy się na lewym. Gość z BMW wyprzedza prawym, po czym autor filmiku przyspiesza złośliwie nie chcąc wpuścić BMW i dochodzi do kolizji po czym autor nie mając kompletnie umiejętności panowania nad autem zapewne zszokowany, że BMW wjechało przed niego traci panowanie nad autem i się rozbija. Wina Autora filmu !

    • 5 0

  • Poszkodowany na filmie

    Pięknie na filmie widać jak Pan poszkodowany jeździ po ciągłej, nie uznaje innego pasa niż lewy... też mandacik.

    • 5 0

  • Fragment obwodnicy na wysokości CH Auchan wygląda tak jak powinna wyglądać cała obwodnica to by znacznie poprawiło (7)

    bezpieczeństwo, a tak niestety na 2 pasach gdzie jest ogromny ruch samochodów ciężarowych nie da się uniknąć zdarzeń drogowych i żadne pomiarowe odcinki prędkości tego nie zmienią, a jedynie właśnie rozbudowa o kolejne pasy.

    • 74 17

    • (3)

      Za 4 lata powstanie Obwodnica Metropolitalna, więc spora część ruchu powinna się tam przenieść.

      • 4 1

      • Nie wierzę (1)

        Dokąd aż pod Żukowo??? Jak ktoś jedzie od zjazdu do zjazdu to i tak pojedzie starą obwodnicą, a tacy to najgorsi kierowcy bez doświadczenia na trasie.

        • 0 1

        • Tacy kierowcy po prostu będą jechać 120 lewym pasem wyprzedzając TIRy.

          Najgorsi są tacy, co myślą że są mistrzami kierownicy. 74 niebezpieczne sytuacje na kilometr, bo tylko on może jechać cały czas lewym pasem!

          • 2 1

      • i zaraz po oddaniu Metrolitalnej należy poszerzyć OT do standartu przy Leroy/Auchan.

        i pasy dodatkowe, aby można było przeskoczyć jeden zjazd bez wjeżdzania na obwodnice

        • 0 3

    • Nie w ilości pasów rozwiązanie ..

      Dokładnie po drugiej stronie masz 5 pasów i co chwila wypadek bo przy zmianie pasa zajeżdżają sobie drogę, przy dużej prędkości rozbryzguje auto na całej szerokości i stoimy...

      • 5 1

    • Większym problemem są kierowcy i ich ułańska fantazja. Zawsze mnie ciekawi dlaczego ktoś kto jest z okolicy i zapewne nie raz jechał tą trasą musi do ostatniej chwili wyprzedzać lewym pasem a potem piłować hamulce bo właśnie mija swój zjazd. Czy odpuszczenie tym 1-2 samochodom wyprzedzania i wcześniejszy zjazd na prawy pas to taki problem nie do przejścia? Druga sprawa to ciągłe siedzenie na zderzaku co by tylko ktoś nie wjechał przede mnie... potem właśnie zaczyna się wciskanie i problemy po 1 na 1000 razy kogoś zahaczy.

      • 12 0

    • Większą świadomość I wyższe umiejętności kierowców pomogłyby, ale I tak łatwiej będzie rozbudować obwodnicę

      • 4 1

  • Na obwodnicy z racji natężenia ruchu powinno być max 100/h (3)

    Liczba wypadków spadłaby o co najmniej o połowę

    • 3 6

    • (2)

      Tymczasem wprowadzenie ograniczeń bez ich egzekwowania spowoduje że będzie gorzej, ponieważ różnica prędkości między jadącymi przepisowo a patusami będzie jeszcze większa.

      • 5 1

      • (1)

        Dlatego lepiej tych ograniczeń nie wprowadzać

        • 0 1

        • W mieście non stop kierowcy otrzymują mandaty rozumiem że twoim zdaniem to nic nie daje?

          • 0 0

  • Bez sensu (1)

    Na obwodnicy tylko fotoradary się sprawdzą lub patrole w nieoznakowanych radiowozach. Odcinkowy pomiar prędkości jest niewykonalny ze względu na dużą ilość wjazdów i zjazdów co będzie powodowało konflikty w ocenie prędkości i znacznie zwiększy koszty instalacji kamer co 2 kilometry.

    • 0 0

    • Myślę że na początek wystarczyłtby dwa punkty pomiaru na dwóch końcach. Pewnie, nie złapią każdego ale złapią wystarczająco dużo zawodników.

      • 0 0

  • (1)

    Przecież winny kolizji jest pajac, który fiknął koziołka uniemożliwiając manewr wyprzedzania. Za takie bezmyślnie zachowanie powinno się zabierać uprawnienia.

    • 7 0

    • Tak masz rację

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane