- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (57 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (223 opinie)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (94 opinie)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (260 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (90 opinii)
- 6 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (87 opinii)
Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy
Na trójmiejskiej obwodnicy nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości. Trasa, przez którą każdego dnia przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów, nie znalazła się na liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Praktycznie nie ma tygodnia, żeby czytelnicy nie informowali nas o kolizjach lub wypadkach na ekspresówce.
Rozwiązaniem problemu - choć w części - mógłby być odcinkowy pomiar prędkości.
System miałby posłużyć do rejestrowania przekraczania dozwolonej prędkości na objętym kontrolą odcinku trasy.
Jak się jednak dowiedzieliśmy, Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?
Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, tłumaczy, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
- wypadkowość,
- skalę zagrożenia,
- źródła zagrożenia,
- charakter infrastruktury,
- najbliższe otoczenie.
Eksperci wskazali ponad sto lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się nie znalazła.
Rzeczniczka GITD tłumaczy, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.
Niebezpieczne incydenty na obwodnicy nie należą do rzadkości. Na nagraniu z maja widać, jak auto powoduje kolizję i ucieka z miejsca zdarzenia.
Czy jest szansa, by odcinkowy pomiar prędkości pojawił się na obwodnicy w przyszłości? GITD nie mówi "nie", zastrzega jednak, że za każdym razem wytypowanie kolejnych miejsc będzie wiązać się z przeprowadzeniem analizy, na podstawie której wskazane zostaną lokalizacje objęte pomiarem.
Opinie (251) 9 zablokowanych
-
2021-07-01 07:21
Po co pomiar (1)
W miejscu, w którym i tak większość czasu się stoi?
- 3 5
-
2021-07-01 07:28
Po to żeby większość czasu nie stać.
Mam nadzieję, że pomogłem.
- 4 0
-
2021-07-01 07:15
Przecież było wiadomo już dawno
Pisaliście to nawet przy okazji artykułu o pomiarze w tunelu.
Tam nie potrzebne pomiary, tam potrzeby radiowóz drogówki, dawno nie widziałem bzeby kogoś na obwodnicy zatrzymali- 7 0
-
2021-07-01 07:04
Wystarczy pomiar odległości przed pojazdem poprzedzającyn
+ używanie świateł drogowych do popędzania
- 15 4
-
2021-07-01 07:04
szkoda
- 14 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.