• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy

Szymon Zięba
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce. Korek na obwodnicy przez stłuczkę do której doszło przed Owczarnią w kierunku Gdyni. Po każdym podobnym incydencie wracają pytania o to, jak poprawić bezpieczeństwo na ekspresówce.

Na trójmiejskiej obwodnicy nie będzie odcinkowego pomiaru prędkości. Trasa, przez którą każdego dnia przejeżdżają dziesiątki tysięcy samochodów, nie znalazła się na liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.



Czy odcinkowy pomiar prędkości powinien pojawić się na trójmiejskiej obwodnicy?

Obwodnica Trójmiasta jest jedną z najbardziej obciążonych tras w całym kraju. W ciągu doby przejeżdża przez nią średnio ponad 85 tys. samochodów.

Praktycznie nie ma tygodnia, żeby czytelnicy nie informowali nas o kolizjach lub wypadkach na ekspresówce.

Rozwiązaniem problemu - choć w części - mógłby być odcinkowy pomiar prędkości.

System miałby posłużyć do rejestrowania przekraczania dozwolonej prędkości na objętym kontrolą odcinku trasy.

Jak się jednak dowiedzieliśmy, Główny Inspektorat Transportu Drogowego nie planuje instalacji urządzenia do odcinkowego pomiaru średniej prędkości pojazdów na Obwodnicy Trójmiasta. Dlaczego?

Monika Niżniak, rzeczniczka GITD, tłumaczy, że w ramach projektu rozbudowy systemu fotoradarowego, przeprowadzona została analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego, która uwzględniła szereg różnych czynników, w tym m.in.:
  • wypadkowość,
  • skalę zagrożenia,
  • źródła zagrożenia,
  • charakter infrastruktury,
  • najbliższe otoczenie.

Eksperci wskazali ponad sto lokalizacji, na których odcinkowy pomiar prędkości powinien się pojawić. Trójmiejska obwodnica na "priorytetowej liście" się nie znalazła.

Rzeczniczka GITD tłumaczy, że inspekcja kieruje się twardymi danymi, dotyczącymi chociażby wypadkowości na trasie i - w odpowiedniej hierarchii - wybiera miejsca, na których pojawi się kontrola.

Niebezpieczne incydenty na obwodnicy nie należą do rzadkości. Na nagraniu z maja widać, jak auto powoduje kolizję i ucieka z miejsca zdarzenia.


Czy jest szansa, by odcinkowy pomiar prędkości pojawił się na obwodnicy w przyszłości? GITD nie mówi "nie", zastrzega jednak, że za każdym razem wytypowanie kolejnych miejsc będzie wiązać się z przeprowadzeniem analizy, na podstawie której wskazane zostaną lokalizacje objęte pomiarem.

Opinie (251) 9 zablokowanych

  • i ten film, gdzie kierowca na własne życzenie spowodował kolizje

    • 6 0

  • Nagranie (1)

    Trójmiasto.pl czemu powielacie nie prawdziwe informacje?? Kierowca wcale nie uciekł z miejsca zdarzenia. Zatrzymał się kawałek dalej i sam wezwał policję. Już nie wspomnę o tym, iż sam nagrywający zamienił filmik na krótszy, ponieważ na dłuższym widać, jak sam złamał ponad 20 przepisów drogowych i zachował się jak skończony.. Już nie dokończę z racji na cenzurę.

    • 6 0

    • Dobre!

      Zaraz skazują ten komentarz. Trójmiasto.pl działa jak za czasów PRL

      • 3 1

  • Stop Stop

    Wielki Naród Wspaniałych Kierowców NIGY nie pozwoli na jakieś przepisy niemieckie!

    • 2 0

  • Obwodnica była projektowana jako droga omijajaca Trójmiasto.

    Ruch miejski miał się odbywać drogami: Zielona, Czerwona i Różową ktorych zadaniem było odciażenie centrów miast. Drogi te nigdy nie powstaly więc mamy praktycznie jedną drogę przez centra jak w osiemnastowiecznej meksykańskiej wiosce. A ludzie którzy z różnych względów muszą korzystać z samochodu wybierają obwodnicę nadkładajac nawet 30 km i tworząc korki przy wjeździe i zjeździe.

    • 2 2

  • Głównym czynnikiem wypadków jest bezmyślność kierowców.

    • 5 0

  • Odcinkowy pomiar nic by nie dał (1)

    To nie prędkość jest problemem, a przepustowość. Większość wypadków na obwodnicy wynika z siedzenia sobie na zderzaku i zbyt późnej reakcji przy hamowaniu.

    Na nagraniu (pomijając błędy nagrywającego) kierowca BMW najwyraźniej zapomniał czym jest martwe pole. Też nie wygląda na to, aby ograniczenie prędkości w czymś tu pomogło.

    • 4 1

    • generalnie racja choć znacznie przekraczający prędkość też dokładają swoje

      A co do kolizji z nagrania to wygląda to tak jakby kierowca z lewego z premedytacją spowodował całe zdarzenie.
      Obejrzyj cale nagranie, od wyprzedzania ze znaczną prędkością przez węzeł, przez zwalnianie na lewym pasie, po przyśpieszanie w trakcie wyprzedzania.
      Fakt faktem, prędkość nie była tutaj przyczyną.

      • 2 0

  • fotoradar przenośny też jest rozwiązaniem ale nikt nie chce w to sie "bawić "

    Pojazd nieoznakowany ITD z radarem niech codziennie jeżdzi po obwodnicy i nagrywa przekroczenia prędkości , Policja posiada fotoradary przenośne niech stoją na poboczu i robią zdjęcia .... co wy macie za problem , montaż 2-3 stacjonarnych fotoradarów na najbardziej niebezpiecznych odcinkach , można tylko trzeba chcieć.
    Pamiętajcie liczy sie prewencja nie musicie dostać kasy z każdego mandatu ale odstraszycie piratów.
    Problem nie polega na umieszczeniu np przez Policje fotoradaru, problem jest w tym że nie ma kto "obrabiać zdjęć" doprowadzić do ukarania kierowcy , najlepiej strzał z radaru zatrzymanie ukaranie kierowcy i po sprawie.

    • 1 1

  • Fragment obwodnicy na wysokości CH Auchan wygląda tak jak powinna wyglądać cała obwodnica to by znacznie poprawiło (7)

    bezpieczeństwo, a tak niestety na 2 pasach gdzie jest ogromny ruch samochodów ciężarowych nie da się uniknąć zdarzeń drogowych i żadne pomiarowe odcinki prędkości tego nie zmienią, a jedynie właśnie rozbudowa o kolejne pasy.

    • 74 17

    • Większą świadomość I wyższe umiejętności kierowców pomogłyby, ale I tak łatwiej będzie rozbudować obwodnicę

      • 4 1

    • Większym problemem są kierowcy i ich ułańska fantazja. Zawsze mnie ciekawi dlaczego ktoś kto jest z okolicy i zapewne nie raz jechał tą trasą musi do ostatniej chwili wyprzedzać lewym pasem a potem piłować hamulce bo właśnie mija swój zjazd. Czy odpuszczenie tym 1-2 samochodom wyprzedzania i wcześniejszy zjazd na prawy pas to taki problem nie do przejścia? Druga sprawa to ciągłe siedzenie na zderzaku co by tylko ktoś nie wjechał przede mnie... potem właśnie zaczyna się wciskanie i problemy po 1 na 1000 razy kogoś zahaczy.

      • 12 0

    • (3)

      Za 4 lata powstanie Obwodnica Metropolitalna, więc spora część ruchu powinna się tam przenieść.

      • 4 1

      • i zaraz po oddaniu Metrolitalnej należy poszerzyć OT do standartu przy Leroy/Auchan.

        i pasy dodatkowe, aby można było przeskoczyć jeden zjazd bez wjeżdzania na obwodnice

        • 0 3

      • Nie wierzę (1)

        Dokąd aż pod Żukowo??? Jak ktoś jedzie od zjazdu do zjazdu to i tak pojedzie starą obwodnicą, a tacy to najgorsi kierowcy bez doświadczenia na trasie.

        • 0 1

        • Tacy kierowcy po prostu będą jechać 120 lewym pasem wyprzedzając TIRy.

          Najgorsi są tacy, co myślą że są mistrzami kierownicy. 74 niebezpieczne sytuacje na kilometr, bo tylko on może jechać cały czas lewym pasem!

          • 2 1

    • Nie w ilości pasów rozwiązanie ..

      Dokładnie po drugiej stronie masz 5 pasów i co chwila wypadek bo przy zmianie pasa zajeżdżają sobie drogę, przy dużej prędkości rozbryzguje auto na całej szerokości i stoimy...

      • 5 1

  • Wypadki powodują kierowcy (1)

    Proponuje zacząć od prawidłowego szkolenia kierowców.
    Owszem nie wszyscy , ale znacząca większość uważa siebie za Mistrza kierownica - nagminna jazda prawym pasem, zajeżdżanie drogi podczas zmiany pasa ( bo przecież kierunkowskaz włączyłem to mogę :) , rozmowa prze telefon, pisanie SMS....
    Młodzi kierowcy to już w ogóle dramat - ostatnio właśnie taka 18 - latka potrąciła mnie na pasach ,( miałem zielone światło ) bo musiała wysłać sms do mamy.
    Dziwne że poza granicami Polski wszyscy wiedzą jak jeździć - tam z reguły Polacy nie mają wypadków - dlaczego ? Może po prostu wyższe kary, zaczynające się od 500 zł .
    Pozdrawiam
    I bezpiecznej dorgi życzę

    • 1 0

    • Jak ktoś wyjechał to raczej bardziej ogarnięta osoba.

      • 0 0

  • nadmierna prędkość nie jest najważniejszą przyczyna wypadków... (1)

    Najgorszym problemem są Janusze uparcie sunące lewym pasem z prędkością oscylującą koło maksymalnej dozwolonej oraz jazda na zderzaku...

    • 0 1

    • Ale co to znaczy uparcie sunące? A poza tym jeśli jedziesz z maksymalną dozwoloną prędkością to chyba nie ma kto Cię wyprzedzić? Generalnie to wszystko bajki zwykle opowiadane przez kogoś to leci grubo powyżej dopuszczalnej prędkości i jadący przepisowo wydają mu się zawalidrogami w dodatku nie zjeżdżającymi między wyprzedzane samochody na żądanie. Opowiadaczy takich bajek należy na obwodnicy bezwzględnie tępić i odcinkowy pomiar prędkości bardzo ale to bardzo by w tym pomógł.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane