• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie pomiaru prędkości na obwodnicy

Michał Sielski
12 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy. Odcinkowy pomiar prędkości mógłby powstać w ciągu 1,5 roku, ale sfinansować go musiałby samorząd województwa, bo GITD nie ma na to pieniędzy.

Denerwują cię niemal codzienne korki na obwodnicy spowodowane wypadkami i kolizjami? Myślisz, że częstsza obecność policji poskromiłaby zapędy niektórych kierowców? Nie licz na zamiany: na obwodnicy nie będzie więcej miejsc do stacjonarnej kontroli prędkości, bo uznano, że byłoby to niebezpieczne. Na odcinkowy pomiar prędkości CANARD nie ma natomiast pieniędzy.



Przestrzegasz limitów prędkości na obwodnicy Trójmiasta?

Według statystyk policji do najczęstszych przyczyn wypadków i kolizji na obwodnicy Trójmiasta należą: przekraczanie prędkości oraz zbyt małe odległości pomiędzy poprzedzającymi pojazdami. Z reguły oba warunki idą ze sobą w parze. Zresztą nie może być inaczej - na dwupasmowej drodze z bezkolizyjnymi wlotami jedyne zagrożenie mogą sobie stworzyć sami kierowcy. Zmarginalizowano już nawet problem zwierząt, którym kiedyś zdarzało się wychodzić na jezdnię, bo praktycznie cały las przy obwodnicy ogrodzony jest solidnym płotem.

Policjanci chcieli zatoczek, ale już nie chcą

Mimo tego praktycznie codziennie informujemy w naszym Raporcie o kolejnym korku na obwodnicy, który spowodowany został wypadkiem lub kolizją. Według danych policji do takich zdarzeń dochodzi nawet 5 razy dziennie. Każde z nich to wielokilometrowy korek, często w obu kierunkach.

Policjanci z Gdyni wpadli więc na pomysł, by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybudowała na gdyńskim odcinku obwodnicy dwa dodatkowe miejsca, w których policjanci mogliby zatrzymywać kierowców zdecydowanie przekraczających prędkość. Ale nic z tego.

- Spotkaliśmy się i długo rozmawialiśmy o tym z przedstawicielami Komendy Wojewódzkiej Policji oraz komend w Gdańsku i Gdyni. Doszliśmy do wniosku, że przy tych prędkościach na obwodnicy byłoby to niebezpieczne zarówno dla policjantów, jak i innych uczestników ruchu. Radiowóz na drodze zawsze powoduje zainteresowanie, widać to choćby podczas wypadków, gdy korek robi się też na pasach w przeciwnym kierunku. Poza tym policjant wychodzący na drogę i zatrzymujący samochód jest późno dostrzegany, co byłoby dla niego bezpośrednim zagrożeniem - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora GDDKiA w Gdańsku.
Odcinkowy pomiar prędkości lada chwila

Odcinkowy Pomiar Prędkości powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków.
Dodaje także, że idealnym rozwiązaniem byłaby kontrola automatyczna, czyli odcinkowy pomiar prędkości, który z powodzeniem funkcjonuje już w wielu miejscach w Polsce, a pierwszy odcinek na Pomorzu właśnie powstaje w drodze na Hel, na wyjeździe z Redy. Zanim go jednak wprowadzono, zdążyło tam zginąć kilka osób, doszło też do niezliczonej liczby groźnych wypadków, kończących się dachowaniem i czołowymi zderzeniami.

W tym przypadku inicjatorem był jednak Samorząd Województwa Pomorskiego, który zobowiązał się do zaprojektowania i zbudowania urządzenia oraz całej infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania, a także przekazania go do eksploatacji Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego. ITD pozostanie tylko włączyć go do krajowego systemu. Ma zacząć działać w najbliższych miesiącach.

Ale nie na obwodnicy

W przypadku obwodnicy, takiej determinacji samorządu jednak nie ma. Trudno więc oczekiwać, że w najbliższych latach coś się na tam zmieni. Bo CANARD, czyli jednostka wydzielona z Inspekcji Transportu Drogowego do obsługi odcinkowych pomiarów prędkości, ma ograniczony budżet.

- GITD zakończył montaż wszystkich przewidzianych do instalacji urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości (29 urządzeń w skali całego kraju). Na obecną chwilę GITD nie dysponuje zatem ani dodatkowymi urządzeniami, ani też środkami na ich zakup. Ponadto, liczba pracowników w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie pozwala obecnie na rozbudowę systemu - przyznaje rzecznik CANARD, Łukasz Majchrzak. - Jednocześnie, w przypadku podjęcia decyzji odnośnie rozwoju systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (dyktowanej stanem bezpieczeństwa ruchu drogowego) oraz po ewentualnym uzyskaniu środków finansowych na ten cel, nie można wykluczyć instalacji dodatkowych urządzeń w kolejnych latach, w tym także na terenie woj. pomorskiego - dodaje.

Miejsca

Opinie (158) 3 zablokowane

  • I po co te prawo jazdy? Widac ze janusze maja papierek a i tak nie potrafia jezdzic.

    • 7 2

  • Myślałem ze go wyprzedzają a nie mijają.

    • 2 0

  • Super :) czyli od rana dzwon za dzwonem. Oleeeeeeeee

    • 7 1

  • Moze poprosimy o dofinansowanie o. Rydzyka? W koncu obwodnica jest kontynuacja A1 z Torunia. ;) Chodzą słuchy, że trochę naszych pieniedzy utonęło w geotermii.

    • 8 4

  • (5)

    Wystarczy trochę pomyślunku i nie będzie korków ani dzwonów. Oto mój przepis na przejezdną obwodnicę:
    1. Nie blokuj ruchu powolna jazda (ale również nie przekraczaj jej nadmiernie)
    2. Przy zjazdach włącz kierunkowskaz chwilę wcześniej i zwalniaj stopniowo aby nie zaskoczyć kierowców za tobą. Na pasie do zjazdu wytracaj swoją prędkość używając pedału hamulca
    3. Zachowuj odstęp i daj sobie czas na ewentualną reakcję.
    4. NIE SIEDZ NIKOMU NA ZDERZAKU
    5. Przy kolizji nie rób zdjęć ani filmików na trójmiasto tylko skup się by ominąć miejsce kolizji (oczywiście jeśli nie jesteś osobą udzielającą pomocy, bądź świadkiem zdarzenia) tylko omiń miejsce bez nadmiernego spowalniania ruchu
    6. Skup się na drodze, a nie zajmuj się telefonem, jedzeniem, piciem, malowaniem czy innymi rzeczami.
    7. Jeśli jesteś uczestnikiem kolizji zadbaj o wystawienie trójkąta ostrzegawczego w odpowiedniej odległości.
    8. Jeśli kolizja zajmuje pasy i trzeba jechać na zamek wpusc przed siebie chociaż jedno auto

    • 54 2

    • i jeszcze jedno (1)

      zamierzając zjechać z obwodnicy, naprawdę nie musisz do końca cisnąć lewym pasem...

      • 23 0

      • Dotyczy to też włączających się do ruchu co to nie wiedzą po co jest pas rozbiegowy i pomimo jeszcze ciągłej linii muszą być już na pasie lewym.

        • 5 1

    • (1)

      Ad 1. odpada! Bo raz lubię tak, a raz tak! No a wiadomo, ze ci co jada szybciej niż ja to wariaci, a ci co wolniej to zwali drogi!
      Ad2. odpada! zawracanie glowy!
      Ad3. zdecydowanie odpada! jak ma przeganiac tych co jada wolniej? tylko jazada na zderzaku i dlugie!
      Ad4. no tu cie toche ponioslo... chyba jestes zawalidroga!
      Ad5. no jak to tak bez sweet foci na FB?
      Ad6. wieczorem to jeszcze jeszcze ale rano przeciez trzeba sie umalowac?! Ty to chyb lubisz chlopcow?!
      Ad7. jasne, jasne... czego?!
      Ad.8 na co? na zamek? w Malborku?

      • 6 5

      • Lecz się debilu

        • 0 2

    • Zapomniałeś o najważniejszym

      Przy włączaniu się do ruchu skorzystaj z pedału przyspieszenia i włącz się płynnie! Pasy do włączania są na tyle długie, że nawet najwolniejszy samochód jest wstanie rozpędzić się do tych 100km/h. Masa "kierowców" jedzie sobie tym pasem 60km/h tak, że samochody z prawego muszą zjeżdżać na lewy, żeby ich wpuścić. Oczywiście co drugi wpuszczający nie spojrzy w lusterko, czy przypadkiem nie zajeżdża drogi komuś na lewym... To jest przyczyna korków na każdym węźle. I wypadków niestety też...

      • 0 0

  • Duuuuzy blad !!! No to dzwonow bedzie coraz wiecej (1)

    A obeodnica bedzie stsla 4 x dziennie , brawoiiiiiiiii polska gola

    • 7 7

    • I znowu koras - jeszcze ktos cos ma do powiedzenia ?

      http://www.trojmiasto.pl/raport/#report25446

      • 0 0

  • Tablice zmiennej treści

    Gdyby były, wielu kierowców omijało by korek i problem byłby mniejszy przynajmniej na obwodnicy.

    • 9 0

  • 25 kwietnia 2016 roku w Polsce wszystkie radary stały się nielegalne (1)

    Bandyci z GITD nie mają prawa robić ani wysyłać żadnych zdjęć z żadnych fotoradarów.

    https://www.youtube.com/watch?v=mUyDQ-EbfqA

    • 4 9

    • a "polakom" się to, widzę, nie podoba :)

      Wolą mieć srogi bat nad swoimi niewolniczymi karkami!

      • 1 4

  • No i właśnie na obwodnicy 3 miasta powinien być odcinkowy pomiar predkości (1)

    i ograniczenie do 110 km/h, bo trzoda nie potrafi jeździć. Jednak nie będzie na Obwodnicy, bo taki pomiar spowodował by to, że jechali by prawidłowo i kasa by nie leciała. Każdy radar czy system jest TYLKO dla kasy i na obwodnicy nie zarobił by na siebie nawet. Co innego "krótkie pomarańczowe" to jest kasa, nie ważne , że będą ginęli ludzie i będą częste stłuczki, to grunt, ze będzie można się nażreć, aż fekalia oczami popłyną....

    • 10 4

    • Wystarczy , że pokropi i juz dziady jada 40-50

      • 1 0

  • forobudka

    Największym problemem są siedzący na d*pie Janusze, dla których 120 lewym pasem podczas wyprzedzania tiró to jest za wolno i siedzą przyklejeni aż im nie zjedziesz, bo dla Janusza każde 2 pasy to już autostrada, a więc autobahna (widział takie na robocie) a więc można pruć ile wlezenie. ograniczenie na 90 i fotobudki, za pół roku problem się rozwiąże

    • 25 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane