• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie ma szans na Mevo w tym roku

bra
12 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 12:49 (25 maja 2021)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów. Mevo zostało zawieszone w październiku 2019 roku. Od tego czasu toczą się działania mające na celu przywrócenie systemu wypożyczania miejskich rowerów.

Przetarg na operatora Mevo zaczyna się od początku. To wynik odwołania, jakie złożyła firma Nextbike Polska. W postępowaniu udział biorą trzy firmy, a ich oferty poznamy 25 maja. Obecnie trudno przewidzieć, kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać, ale z pewnością nie stanie się to w tym roku.



AKTUALIZACJA, 25 maja 2021


Nextbike Polska SA po raz kolejny odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie postępowania na nowe Mevo. Tym razem Nextbike żąda przesunięcia terminu składania ofert o pół roku, do 21 listopada.

Nowy termin składania ofert zostanie wyznaczony po wyroku KIO. Na razie nie wiadomo jednak, na kiedy KIO wyznaczy termin rozprawy.


Będziesz korzystał(a) z Mevo po ponownym uruchomieniu?

Poprzednie postępowanie zostało unieważnione po odwołaniu Nextbike Polska SA i wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. To już kolejne opóźnienia w przetargu na nowego operatora Mevo, którego mieliśmy poznać w marcu.

W grze wciąż pozostają trzy podmioty, które brały udział w dialogu konkurencyjnym:

  1. konsorcjum BikeU i Freebike,
  2. firma Marfina (Movienta) z podwykonawcą Geovelo,
  3. spółka Nextbike Polska SA.

Odwołania Nextbike do KIO



Ostatnia firma została początkowo wykluczona z rozmów. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot uznał ją za nierzetelnego wykonawcę w związku z niezrealizowaniem przez jej spółkę córkę wcześniejszej umowy na Mevo.

Pierwszy operator Mevo do dzisiaj nie zwrócił też środków abonentom. W tej sprawie złożone zostały skargi do sądu i prokuratury.

Firma Nextbike Polska odwołała się do KIO i została przywrócona do rozmów w dialogu konkurencyjnym. Potem spółka złożyła kolejne odwołanie, domagając się zmiany niektórych zapisów przetargowych. Decyzją KIO zaproszenia do składania ofert zostały unieważnione.

Z tego powodu konieczne było ogłoszenie nowego postępowania na operatora Mevo. Wykonawcy mają czas na złożenie swoich ofert do 25 maja.

Kiedy miejski system wypożyczania rowerów znów zacznie działać?

- Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Kolejne odwołania Nextbike Polska SA w restrukturyzacji powodują wielomiesięczne opóźnienia w uruchomieniu roweru, dlatego trudno deklarować jakiekolwiek terminy - przyznaje Michał Glaser, prezes zarządu OMGGS.

Nowe Mevo: założenia




  • 3099 rowerów elektrycznych.
  • 1000 rowerów tradycyjnych.
  • 717 stacji rowerowych.
  • Abonament miesięczny w wysokości 29,99 zł.
  • Punkty ładowania baterii w każdej z 16 gmin.
  • Możliwość wypożyczenia roweru z rozładowaną baterią.

- Zgodnie z wyrokiem KIO z kryteriów wyboru wycofaliśmy ocenę funkcjonalno-estetyczną rowerów, która miała się odbyć przy udziale mieszkańców oraz na etapie oceny ofert nie będziemy żądać przedstawienia dokumentacji potwierdzającej zdolność do wykonania usługi - wyjaśnia Jarosław Maciejewski z OMGGS. - Nie oznacza to jednak, że rezygnujemy z ważnych dla mieszkańców aspektów: np. zapisów dotyczących estetyki rowerów, wygody jazdy, stabilności i ergonomii. Doprecyzowano zapisy dotyczące siły wspomagania w rowerach elektrycznych.

Testy Mevo przez 14 miesięcy



Dokumenty potwierdzające zdolność do wykonania usługi (kwestie finansowe, harmonogram, sposób zarządzania) będą wymagane od wykonawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę.

Dodatkowo został wydłużony termin rozpoczęcia rozruchów testowych od dnia podpisania umowy - z 8 do 14 miesięcy, gdyż w związku z pandemią występują opóźnienia w terminach dostaw.

Umowa z nowym operatorem ma być podpisana na 6 lat. System swoim zasięgiem obejmie 16 gmin - dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo.
bra

Opinie (311) ponad 10 zablokowanych

  • Cena abonamentu *3 !!! inflacja, czy policzone koszty od nowa?

    • 3 1

  • Zanim skończą tą tragikomedie to te wszystkie rowery stojące pod chmurką będą nadawać się tylko do utylizacji.

    • 2 0

  • (4)

    Ciekawe czy ktoś odda kasę tym którzy mają na kontach Mevo .Trzymają moje 29 zł A takich jak ja jest więcej .

    • 30 3

    • Cyklogłupki i ich problemy: "Trzymają moje 29 zł". (1)

      I co? Zbiedniejesz z tego powdu? Najwyżej jedną flaszkę mniej wypijesz w tym miesiącu.

      • 6 3

      • No zbiednieje. Właśnie o 29 zł. 10 takich to 290 zł, stu - 2900, a tysiąc takich osób to 29 000 zł.

        • 2 0

    • (1)

      Od razu po upadku oddawali, wystarczylo wypelnic w necie odpowiedni formulara, przegapiles

      • 3 3

      • nieprawda, niektórym tylko

        • 3 2

  • przepadły setki tysięcy złotych zgromadzone na kontach użytkowników (1)

    w moim przypadku kilkanaście złotych, pomnożyć to razy ilość użytkowników- piękna piramida finansowa.

    • 21 1

    • Doświadczenia Ambergold pokazały temu środowisku jak robić piramidy skuteczniej i bezpieczniej.

      • 1 0

  • Vtopeo jak nic.

    • 2 0

  • Tupeciarze

    Nextbike to zenada. Od poczatku zle zarzadzanie systemem. Zalosna dystrybucja rowerow na stacjach i ich ciagly brak. Roztrwonili budzet na wynagrodzenia a teraz maja tupet pchac sie znowu do przetargu i oprotestowywac go. Kolejny raz ich zalosne dzialania uniemozliwiaja korzystanie z Mevo.
    Jesli nextbike wygra, nie bede korzystal z Mevo

    • 3 0

  • Czas jeszcze zlikwidować te cholerne hulajnogi.

    Użytkownicy nie szanują przechodniów i zasuwają slalomem po chodnikach ile fabryka dała.
    Pomijam to, że hulajnogi są pozostawiane w miejscach do tego nieprzeznaczonych, czasem w samych drzwiach klatki schodowej. Jak ktoś wychodzi to może się potknąć.

    • 4 1

  • No niemożliwe (3)

    Konsultacji za mało było, możliwości rozmycia odpowiedzialności. Nikt nie chce wziąć tego na klatę?
    Buhahaha
    Poza tym - dobrze. Wbrew pozorom, na rowerze trzeba umieć się poruszać. Jak się wszyscy dorwali do rowerów przy pierwszej odsłonie MEVO, wyraźnie spadła jakość uczestników ruchu rowerowego.

    • 50 12

    • Podobnie jak z samochodami na minuty. (1)

      Dzisiaj na łuku drogi Wały Piastowskie i Podwale Grodzkie od strony dworca jechał sobie takim pod prąd , skręcał w lewo.

      • 6 0

      • No patrz, a ja widzę że zazwyczaj jak ktoś jedzie jak d**il, to zawsze kopcącym TDIkiem...

        • 1 2

    • na jakiej podstawie twierdzisz o zmianie jakości uczestników ruchu drogowego?

      badania wykazują, że zachowania kierowców stają się coraz bardziej przewidywalne: im więcej rowerów w mieście, tym częstsze interakcje z kierowcami i możliwość wykazania się uprzejmością i wyobraźnią. Jak wejdą w życie przepisy o pierwszeństwie pieszych na dojściu do przejścia, nastąpi kolejny przyrost jakości zachowań kierowców wobec wszystkich innych użytkowników przestrzeni drogowej miast i wsi.

      • 5 5

  • Ktoś jeszcze wierzy, że ten system wróci? (10)

    • 83 11

    • czyli na tym też się nie znacie?

      a na czym sie znacie?

      • 1 0

    • Za PO nigdy (3)

      Dotacje unijne wzięte i o to chodziło

      • 22 10

      • (2)

        Ale urzędnicy z KIO nie mogą oficjalnie tego potwierdzić. A szkoda...

        • 4 1

        • Nie ma szans na Mevo? (1)

          W tym mieście i przy tej władzy nie ma szans na nic.

          • 11 4

          • No jak to. A betonowanie wszystkiego co się da?

            • 2 1

    • Ten portal (2)

      Jakiś czas temu tak hucznie opisywał powrót mevo

      • 15 3

      • ten portal klamie za pieniadze (1)

        • 22 3

        • trolle na tym portalu często zgłaszają swoje uwagi za pieniądze

          • 7 3

    • ja nie wierzę. Ja jestem pewien że wróci

      Wierzę także, że Sven będzie z tego zadowolony, ale się do tego nie będzie chciał przyznać.

      • 2 3

    • na pewno nie w czasie pandemii. i beda go mogli uzywac tylko posiadajac paszport covidowy.

      i tak nie bedzie takiego roweru

      bo utrzymanie go w rezimie sanitarnym jest niemozliwe.

      • 6 2

  • zdajecie sobie sprawę ile miasto dokłada do komunikacji?

    taniej by było co roku każdemu gdańszczaninowi (580 tysięcy) kupić rower za 500 zł. To jakiś absurd.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane