- 1 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (142 opinie)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (218 opinii)
- 3 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (126 opinii)
- 4 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (70 opinii)
- 5 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (102 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (155 opinii)
Niebawem kolejny remont Estakady Kwiatkowskiego
Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego są już wyremontowane. Zła, że w najbliższych miesiącach rozpocznie się remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego . Niezależnie od zmian w ruchu, trzeba się więc przygotować na kolejne tygodnie korków.
- W pierwszej połowie bieżącego roku planowany jest remont przyczółka oraz dwóch dylatacji łącznicy wjazdowej na estakadę z ul. Janka Wiśniewskiego w kierunku obwodnicy - informuje Andrzej Ryński, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
To efekt ekspertyzy zleconej i wykonanej trzy lata temu. Wtedy właśnie wyszczególniono zakres wszystkich, niezbędnych prac. Długa lista zawierała ponad 20 pozycji. W części poświęconej podporom to m.in. kompleksowy remont uszkodzonych przyczółków, naprawa uszkodzonych słupów oraz ewentualne oczyszczenie zbrojenia. W części dotyczącej konstrukcji ustroju nośnego wymieniono m.in. naprawę wsporników, naprawę skrajnych poprzecznic w rejonie nieszczelnych urządzeń dylatacyjnych czy oczyszczenie zbrojenia. Sporo nakładów wymaga też samo wyposażenie obiektu, przede wszystkim system odwodnienia. Wymienić należy również nawierzchnię i bariery. Kiedy można spodziewać się więc kolejnych remontów? Na razie nie szacowano nawet kosztów wszystkich prac.
Podczas ostatniego remontu rowerem jechało się wielokrotnie szybciej niż samochodem.
Urzędnicy: czekamy na nowe drogi, stare będą tańsze w utrzymaniu
- Harmonogram prac remontowych Estakady Kwiatkowskiego nie został stworzony, gdyż jest powiązany z ewentualną realizacją budowy Drogi Czerwonej, mającej łączyć obwodnicę z portem oraz planami budowy OPAT - wyjaśnia wicedyrektor ZDiZ Andrzej Ryński.
Urzędnicy wciąż liczą bowiem, że uda się zrealizować OPAT, a jeśli nie - to chociaż jego pierwszą część, czyli Drogę Czerwoną do portu. To przedłużenie obwodnicy prowadzące do portu, które znacząco odciążyłoby Trasę Kwiatkowskiego z ruchu ciężarowego.
Czytaj więcej: Tak może wyglądać Droga Czerwona.
Droga Czerwona i OPAT to wciąż polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałoby się 900 mln zł na budowęDroga Czerwona i OPAT to jednak wciąż tylko polityczne obietnice i gdyby każda ich zapowiedź była coś warta, to już uzbierałby się 900 mln zł, które trzeba będzie wydać na budowę Drogi Czerwonej albo i nawet 1,2-1,6 mld zł, które kosztować ma cała Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, mająca rozładować korki w Chyloni i Cisowej, ale także - a może przede wszystkim - w Rumi i Redzie na drodze krajowej numer 6. O ich realizacji mówi się od lat. I tylko mówi, bo pieniędzy na realizację wciąż nie ma.
Obecny rząd, jak wszystkie poprzednie: analizy i koncepcje
O tym, że na nowe drogi jeszcze długo poczekamy, świadczy też informacja z ostatnich tygodni, kiedy wiceminister infrastruktury i budownictwa zapowiedział, że rozpoczęły się prace koncepcyjne nowej drogi krajowej, łączącej Gdynię z Władysławowem. Projekt miałby rozładować korki, które - szczególnie latem - tworzą się na drodze wojewódzkiej w kierunku Półwyspu Helskiego.
- Podjęliśmy prace nad zupełnie nową koncepcją, która może rozwiązać bardzo dużo problemów komunikacyjnych aglomeracji trójmiejskiej, mianowicie chcemy pokazać nową drogę krajową, która będzie wychodziła z Gdyni, będzie obejmowała część tzw. Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej i następnie będzie szła na północ, do Władysławowa - zapowiedział w Sejmie zastępca ministra infrastruktury i budownictwa, Jerzy Szmit.
Czytaj więcej: Rząd zmienia plany w sprawie ekspresówek na Pomorzu.
Opinie (250) 4 zablokowane
-
2017-03-06 10:45
hahahaha
będzie zabawa- 5 1
-
2017-03-06 09:53
To ile milionów Kosakowo, Reda , Puck itp dopłaci do tej inwestycji. Czy tylko Gdynia ma za to płacić?
- 7 2
-
2017-03-06 09:50
skm na obłuże
Szczurek twierdził że się nie da po czym przejechał pociągiem z oksywia do głównej...to jak się nie da? wystarczy dać 2 skmki o 7 i 17 i połowa korków rozładowana bez jak to mówią urzędasy tamowania Hutniczej. Nic nie trzeba robić bo wszystko jest wybudowane i nowe...to jak się nie da pytam do cholery??? Trzeba nowej władzy????!!! Będzie nowa władza to się k...a da!!!!!!
- 6 1
-
2017-03-06 09:29
Może trzeba urządzić protest np w czasie Openera
- 9 1
-
2017-03-06 08:44
Permanentnie
Remonty na estakadzie są permanentnie. Jeden się skończy za chwilę następny. Ciekawe czy "Golden Gate" tez non stop remontują?? Żeby chociaż ścieżka rowerowa była z Obłuża do najbliższej skm Grabowek. Tego też te muły z UM nie potrafią zrobić. Rower od Janka Wiśniewskiego trzeba dźwigać pod pachą i przejść 17 torów kolejowych pod estakadą narażając życie żeby dojsc do Hutniczej i skm. Paranoja!
- 10 1
-
2017-03-06 08:39
Remonty da się przetrwać, ale róbcie to z głową. I nikt nie ucierpi.
Jak już muszą robić ten remont to niechże zrobią go w godzinach nocnych, w weekendy albo przynajmniej nie w porannych i popołudniowych godzinach szczytu! I niechże zmobilizują więcej pracowników, aby zrobić to raz-dwa, a nie jak w poprzednim roku przez całe wakacje! Od czerwca do sierpnia były niemiłosierne korki, pewne odcinki zamknięte, a robotników ani widu ani słychu.
- 9 2
-
2017-03-05 18:57
przecież dopiero remontowali (1)
Co się stało? Przecież ten wjazd był zamknięty prze ponad miesiąc bo był remontowany..... Kto to planuje? To kompletnie sparaliżuje Gdynię i to centrum bo ludzie pojadą tamtędy zamiast stać na Wiśniewskiego półtorej godziny....
- 30 3
-
2017-03-06 08:26
podziękuj przeładowanym tirom
i tym że to jest nasza droga a nie chcą jej wziąć jako wojewódzkiej
- 1 1
-
2017-03-06 08:10
Przyłączyć gminę Kosakowo
Przyłączyć gminę Kosakowo do Gdyni, tam wg przed wojennych planów miała być Gdynia nie na Wiczlinie i Chwarznie. Mieszkańcy gminy Kosakowo korzystają z infrastruktury Gdyni a nie Pucka, po co kolejny sztuczny twór? Tylko dla urzędników i ich interesów...
- 7 3
-
2017-03-06 08:08
Remont estakady - brak alternatywnej drogi = korki
Nowe bloki w Kosakowie - więcej mieszkańców - brak alternatywnnej drogi = korki
Marina w Rewie na 2 tys jachtów - więcej turystów - brak alternatywnej drogi = korki.
Niedługo będziemy codziennie stali w drodze do pracy/szkoły itp. jak turyści w sezonie w drodze na Półwysep, a Gdynia ma to w d... Włodarze miasta do wymiany!- 15 3
-
2017-03-05 19:04
To facebookowe "SKM do Północnej Gdyni" działacie jeszcze? Co z tymi petycjami? (2)
Trzeba ich dalej męczyć. Aż do skutku. Mieliście jakąś skuteczność, bo się zainteresowali. Teraz trzeba dalej.
- 32 2
-
2017-03-06 07:29
Działa
- 3 1
-
2017-03-05 19:37
kupił ich szczur chyba?
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.