- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Niecały kilometr nowych buspasów w Gdańsku
800 metrów buspasów otwarto właśnie na wiadukcie Biskupia Górka pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak" w obu kierunkach w centrum Gdańska. Dzięki temu 13 linii autobusowych - przynajmniej na tym odcinku - nie będzie stało w korkach. - To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.
Nowe buspasy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka
Buspasy powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. 800 m trasy (po około 400 m w każdą stronę) udostępnionych zostało 1 kwietnia.
- To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów linii: 108, 118, 132, 154, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4 i N5 kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb i dodaje: - Buspasy zlokalizowano pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak".
Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego
Kolejne buspasy w Gdańsku
Aktualnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku opracowuje koncepcję kolejnych buspasów na Trakcie św. Wojciecha. W tym roku planowane jest też otwarcie buspasa na ul. Smoluchowskiego na Aniołkach, od Traktu Konnego do ul. Dębinki.
- To z kolei dobra informacja dla pasażerów, którzy jadą do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Autobusy nie będą już poruszać się wąską ul. Skłodowskiej-Curie. Skróci się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala. Z wydzielonego dla autobusów pasa będą także korzystać karetki pogotowia ratunkowego - dodaje Zygmunt Gołąb.
Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej
Pod koniec listopada 2020 r. oddany do użytku został 70-metrowy buspas na ul. Piecewskiej na Morenie i w związku z tym skorygowana została trasa linii 130, 131 i 210.
Z kolei w całym 2019 r. w Gdańsku uruchomiono 1,3 km buspasów, z czego 900 m powstało na Trakcie św. Wojciecha.
- Wcześniej, bo w 2012 r., najdłuższy buspas powstał na Podwalu Przedmiejskim. Liczy 1150 m (od zjazdu z estakady Elbląska do ul. Słodowników) - kończy Zygmunt Gołąb.
Od 1 kwietnia br. buspasy w Gdańsku liczą w sumie 4,6 km długości. Najkrótszy z nich ma 68 m i mieści się na al. Żołnierzy Wyklętych, z kolei najdłuższy (1150 m) jest na Podwalu Przedmiejskim.
Buspasy w Polsce, Gdańsk w ogonie
Pierwsze wydzielone pasy dla autobusów powstały dopiero na początku XXI wieku w Krakowie. W połowie 2004 r. zostały utworzone - prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne - na Alejach Trzech Wieszczów. Dziś w stolicy Małopolski funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla pojazdów komunikacji miejskiej, tyle samo jest we Wrocławiu.
W Poznaniu całkowita długość buspasów wynosi 10 km, a w Gdyni 8,7 km.
Najwięcej, bo aż 67 km buspasów, znajduje się w Warszawie.
Miejsca
Opinie (173) 10 zablokowanych
-
2021-04-02 15:23
(1)
Te na wiadukcie Biskupia Gorka nie istnieja bo nie ma jeszcze oznakowania
- 7 8
-
2021-04-02 17:14
a te fotki dołączone do artykułu to fotomontaż ?
- 8 1
-
2021-04-02 15:25
mają rozmach......
ważne że prywatnym samochodem się super jeździ...., reszta może się pomęczyć, poczekać
- 6 17
-
2021-04-02 15:26
Kochani i Drodzy!!!Józef Bąk to naprawi. Będą tylko buspasy. A tymczasem tęczowych jajek i kochajmy się. Pa!! (2)
- 8 11
-
2021-04-02 16:03
i całe 2,50 wpadło - sukces... (1)
- 8 1
-
2021-04-02 16:47
Nie błaznuj.
- 3 3
-
2021-04-02 15:30
(2)
"Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów."
A może róbmy buspasy tam gdzie są potrzebne i na tym poprzestańmy a nie ścigajmy się na siłę z innymi miastami?
Przodowanie w rankingu buspasów czy próba dogonienia innych miast wcale nie musi iść w parze z logicznym, bezpiecznym i wygodnym funkcjonowaniu na drogach, ale widocznie włodarze o tym zapominają i za wszelką cenę chcą pokazywać jacy są "progresywni" i "eko"- 47 17
-
2021-04-02 16:39
Dokładnie - za wszelką cenę muszą się wykazać...
- 5 10
-
2021-04-02 18:09
Co rozumiesz przez "róbmy buspasy"
zabieranie pasa ruchu samochodom, na rzecz autobusów - by pas przez 99,9% czasu był pusty a obok auta tkwiły w korku na jednym pasie, czy budowanie buspasu obok istniejącej jezdni?
- 4 6
-
2021-04-02 15:32
Stan nawierzchni w Gdańsku jest tragiczny
Dziura dziurę dziurą pogania
Masakra- 23 8
-
2021-04-02 15:48
Długość buspasów bez odniesienia do jakiejkolwiek wartości jest bez sensu! (4)
Aby to można było porównywać, trzeba to sprowadzić do "wspólnego mianownika".
- 30 10
-
2021-04-02 16:57
Np długości wszystkich dróg w mieście lub powierzchni Warszawa ma niby 67 km, ale to promil wszystkich dróg w mieście. (1)
- 5 5
-
2021-04-02 17:03
I tak samo jest we Wrocławiu... a nie czekaj...
- 8 0
-
2021-04-02 17:39
oczywiście - bo buspasy mogą powstawać tam gdzie są faktycznie potrzebne
mieszkałem dawno temu zarówno w centusiowie jak i Warszawie - tam ulice były zapchane, bo w Krakowie są źle zorganizowane, a w Warszawie po prostu jest bardzo duży ruch
jeśli dla przykładu w Londynie od zawsze były niektóre ulice tylko dla autobusów, to nie oznacza, że na jednokierunkowych w Nowym Jorku muszą być wyznaczone buspasy, bo może akurat tam ich nie potrzeba- 2 4
-
2021-04-02 20:01
Szczególnie w odniesieniu do zlikwidowanych pasów
Ruchu innych pojazdów i miejsc parkingowych.
- 0 1
-
2021-04-02 15:49
Z Gdyni się nabijają... paranoja
- 9 1
-
2021-04-02 16:07
Jedyny pożytek z buspasów w Gdańsku polega na tym, że mogą po nich jeździć motocykliści. ***** *** i zbiorkom.
- 5 13
-
2021-04-02 16:12
Demolka (1)
ruchu drogowego, c.d. - a dlaczego? Dlatego że aby powstały nowe buspasy to trzeba je najpierw pobudować a nie zabierać istniejące pasy ruchu które w obecnej sytuacji są b. potrzebne dla wszystkich! W mieście coraz więcej pojazdów bo słoików przybyło i nadal tak będzie się dziać!
- 15 13
-
2021-04-02 19:05
Nie rozwiązuje się otyłości poprzez popuszczanie pasa
- 5 1
-
2021-04-02 16:16
aż się prosiło o buspas na Podwalu Przedmiejskim (od Chmielnej w kierunku Łąkowej)
ale specjaliści zwęzili jezdnię do dwóch pasów, a wystarczyło ten trzeci pas po prostu oznakować jako buspas
- 10 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.