• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niecały kilometr nowych buspasów w Gdańsku

as
2 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach. Autobusy miejskie jeżdżą już po nowych buspasach.

800 metrów buspasów otwarto właśnie na wiadukcie Biskupia GórkaMapka pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak" w obu kierunkach w centrum Gdańska. Dzięki temu 13 linii autobusowych - przynajmniej na tym odcinku - nie będzie stało w korkach. - To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.



Czy władze miasta powinny wydzielić więcej buspasów?

Można by pomyśleć, że dwa buspasy o łącznej długości 800 m to nic wielkiego. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie buspasy na terenie Gdańska liczą dokładnie 4685 m, to możemy mówić o blisko 20-procentowym wzroście takich odcinków przeznaczonych dla komunikacji miejskiej i taksówek.

Nowe buspasy w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka



Buspasy powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka. 800 m trasy (po około 400 m w każdą stronę) udostępnionych zostało 1 kwietnia.

- To duże ułatwienie dla pasażerów korzystających z autobusów linii: 108, 118, 132, 154, 189, 200, 205, 207, 232, 256, N1, N4 i N5 kursujących z centrum Gdańska na Orunię i do Pruszcza Gdańskiego - mówi Zygmunt Gołąb i dodaje: - Buspasy zlokalizowano pomiędzy przystankami "Toruńska" i "Zaroślak".

Wraca pomysł stworzenia buspasa na ul. Słowackiego



Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka. Buspasy utworzono na wiadukcie Biskupia Górka.

Kolejne buspasy w Gdańsku



Aktualnie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku opracowuje koncepcję kolejnych buspasów na Trakcie św. Wojciecha. W tym roku planowane jest też otwarcie buspasa na ul. SmoluchowskiegoMapka na Aniołkach, od Traktu KonnegoMapka do ul. DębinkiMapka.

- To z kolei dobra informacja dla pasażerów, którzy jadą do Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego. Autobusy nie będą już poruszać się wąską ul. Skłodowskiej-Curie. Skróci się czas dojazdu do największego na Pomorzu szpitala. Z wydzielonego dla autobusów pasa będą także korzystać karetki pogotowia ratunkowego - dodaje Zygmunt Gołąb.

Krok w stronę buspasa na ul. Spacerowej



Pod koniec listopada 2020 r. oddany do użytku został 70-metrowy buspas na ul. Piecewskiej na Morenie i w związku z tym skorygowana została trasa linii 130, 131 i 210.

Z kolei w całym 2019 r. w Gdańsku uruchomiono 1,3 km buspasów, z czego 900 m powstało na Trakcie św. Wojciecha.

- Wcześniej, bo w 2012 r., najdłuższy buspas powstał na Podwalu PrzedmiejskimMapka. Liczy 1150 m (od zjazdu z estakady Elbląska do ul. Słodowników) - kończy Zygmunt Gołąb.
Od 1 kwietnia br. buspasy w Gdańsku liczą w sumie 4,6 km długości. Najkrótszy z nich ma 68 m i mieści się na al. Żołnierzy Wyklętych, z kolei najdłuższy (1150 m) jest na Podwalu Przedmiejskim.

Buspasy w Polsce, Gdańsk w ogonie



Pierwsze wydzielone pasy dla autobusów powstały dopiero na początku XXI wieku w Krakowie. W połowie 2004 r. zostały utworzone - prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalne - na Alejach Trzech Wieszczów. Dziś w stolicy Małopolski funkcjonuje 30 km wydzielonych pasów dla pojazdów komunikacji miejskiej, tyle samo jest we Wrocławiu.

W Poznaniu całkowita długość buspasów wynosi 10 km, a w Gdyni 8,7 km.

Najwięcej, bo aż 67 km buspasów, znajduje się w Warszawie.

Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów. Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów.
as

Miejsca

Opinie (173) 10 zablokowanych

  • (1)

    Te na wiadukcie Biskupia Gorka nie istnieja bo nie ma jeszcze oznakowania

    • 7 8

    • a te fotki dołączone do artykułu to fotomontaż ?

      • 8 1

  • mają rozmach......

    ważne że prywatnym samochodem się super jeździ...., reszta może się pomęczyć, poczekać

    • 6 17

  • Kochani i Drodzy!!!Józef Bąk to naprawi. Będą tylko buspasy. A tymczasem tęczowych jajek i kochajmy się. Pa!! (2)

    • 8 11

    • i całe 2,50 wpadło - sukces... (1)

      • 8 1

      • Nie błaznuj.

        • 3 3

  • (2)

    "Niestety, ale Trójmiasto nie może pochwalić się długimi odcinkami buspasów."

    A może róbmy buspasy tam gdzie są potrzebne i na tym poprzestańmy a nie ścigajmy się na siłę z innymi miastami?
    Przodowanie w rankingu buspasów czy próba dogonienia innych miast wcale nie musi iść w parze z logicznym, bezpiecznym i wygodnym funkcjonowaniu na drogach, ale widocznie włodarze o tym zapominają i za wszelką cenę chcą pokazywać jacy są "progresywni" i "eko"

    • 47 17

    • Dokładnie - za wszelką cenę muszą się wykazać...

      • 5 10

    • Co rozumiesz przez "róbmy buspasy"

      zabieranie pasa ruchu samochodom, na rzecz autobusów - by pas przez 99,9% czasu był pusty a obok auta tkwiły w korku na jednym pasie, czy budowanie buspasu obok istniejącej jezdni?

      • 4 6

  • Stan nawierzchni w Gdańsku jest tragiczny

    Dziura dziurę dziurą pogania
    Masakra

    • 23 8

  • Długość buspasów bez odniesienia do jakiejkolwiek wartości jest bez sensu! (4)

    Aby to można było porównywać, trzeba to sprowadzić do "wspólnego mianownika".

    • 30 10

    • Np długości wszystkich dróg w mieście lub powierzchni Warszawa ma niby 67 km, ale to promil wszystkich dróg w mieście. (1)

      • 5 5

      • I tak samo jest we Wrocławiu... a nie czekaj...

        • 8 0

    • oczywiście - bo buspasy mogą powstawać tam gdzie są faktycznie potrzebne

      mieszkałem dawno temu zarówno w centusiowie jak i Warszawie - tam ulice były zapchane, bo w Krakowie są źle zorganizowane, a w Warszawie po prostu jest bardzo duży ruch

      jeśli dla przykładu w Londynie od zawsze były niektóre ulice tylko dla autobusów, to nie oznacza, że na jednokierunkowych w Nowym Jorku muszą być wyznaczone buspasy, bo może akurat tam ich nie potrzeba

      • 2 4

    • Szczególnie w odniesieniu do zlikwidowanych pasów

      Ruchu innych pojazdów i miejsc parkingowych.

      • 0 1

  • Z Gdyni się nabijają... paranoja

    • 9 1

  • Jedyny pożytek z buspasów w Gdańsku polega na tym, że mogą po nich jeździć motocykliści. ***** *** i zbiorkom.

    • 5 13

  • Demolka (1)

    ruchu drogowego, c.d. - a dlaczego? Dlatego że aby powstały nowe buspasy to trzeba je najpierw pobudować a nie zabierać istniejące pasy ruchu które w obecnej sytuacji są b. potrzebne dla wszystkich! W mieście coraz więcej pojazdów bo słoików przybyło i nadal tak będzie się dziać!

    • 15 13

    • Nie rozwiązuje się otyłości poprzez popuszczanie pasa

      • 5 1

  • aż się prosiło o buspas na Podwalu Przedmiejskim (od Chmielnej w kierunku Łąkowej)

    ale specjaliści zwęzili jezdnię do dwóch pasów, a wystarczyło ten trzeci pas po prostu oznakować jako buspas

    • 10 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane