• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nielegalna reklama zniknęła z Biskupiej Górki

Katarzyna Moritz
6 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przesuń aby
porównać

Kilka godzin po publikacji naszego artykułu nielegalna reklama została zdemontowana z kamienicy na Biskupiej Górce. Zleceniodawca zerwał umowę z nierzetelnym właścicielem nośnika, który złamał prawo wywieszając reklamę.



Usunięcie nielegalnej reklamy z Biskupiej Górki:

W czwartkowym artykule Firmy reklamowe kpią z uchwały o ochronie krajobrazu w Gdańsku podaliśmy przykłady pojawiających się w Gdańsku reklam, które łamią zapisy obowiązującej od kilkunastu tygodni uchwały o ochronie krajobrazu.

Jedną z takich reklam była ta umieszczona na ścianie domu przy ul. Na Stoku 7 na Biskupiej Górce. Była - bo reklama została zdemontowana w nocy. Firma, która ją zamówiła zerwała bowiem umowę z właścicielem nośnika. To on zignorował obowiązujące w Gdańsku prawo. Dodatkowo wprowadził swojego klienta w błąd.

- Korzystaliśmy z usług agencji zewnętrznej, która - jak twierdziła - miała wszystkie zgody na najem tej powierzchni. Tak zostało nam to przedstawione. Mimo że agencja Braughman nadal twierdzi, że działa zgodnie z prawem, postanowiliśmy zerwać z nią współpracę. Dla nas firma, która działa nieetycznie, nie jest partnerem do współpracy. Dlatego kazałem naszą reklamę jak najszybciej usunąć - podkreśla Mateusz Lewandowski, przedstawiciel marki iDream, której reklama dotyczyła.
Z reklamodawcą kontaktowali się także przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Potwierdzili informacje przedstawione w naszym artykule.

- Po przeprowadzonych rozmowach z reklamodawcą, ten zrezygnował z promowania się na tak kontrowersyjnym nośniku. Podziękowania dla gdańskiej firmy iDream, że zachowała się tak rozsądnie. To naturalne, że przedsiębiorcy chcą się reklamować. Cieszy odpowiedzialność i troska o gdański krajobraz - szczególnie w takim urokliwym miejscu jak Biskupia Góra - podkreśla Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przypomnimy: w artykule poinformowaliśmy, że właścicielem nośnika reklamowego na Biskupiej Górce jest firma Braughman Group Media. Jest ona też właścicielem kolejnego nielegalnego nośnika, który wisi na budynku przy ul. Słowackiego 2 we Wrzeszczu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada za egzekwowanie przepisów uchwały krajobrazowej, zapowiedział nam w środę, że w sprawie tablicy reklamowej wiszącej na budynku przy ulicy Na Stoku zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające i zebrano niezbędną dokumentację oraz relacje świadków.

Szacunkowa wysokość kary administracyjnej dla właściciela nośnika (a nie dla reklamodawcy) wynosiłaby 1060 złotych dziennie, czyli ponad 30 tys. zł miesięcznie. Zależy ona od wielkości nielegalnego baneru, którego powierzchnia wynosi ok. 120 m kw.

Stare zgody i nieważne pozwolenia metodą na klienta



Przedstawiciel firmy Braughman w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji twierdził, że reklama jest eksponowana za zgodą wspólnoty mieszkaniowej Na Stoku 7 i w oparciu o zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków, wydaną w 2010 roku dla wspólnoty.

Jednak wspólnota nie może udzielić zgody na łamanie prawa. Decyzja Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków sprzed ośmiu lat także przestała już obowiązywać. Dlaczego? Zgodnie z uchwałą krajobrazową, właściciele nieruchomości mają 24 miesiące na dostosowanie się do nowych regulacji, ale dotyczy to tylko istniejących już reklam i szyldów. Reklama na Biskupiej Górce pojawiła się kilka dni temu.

Dodatkowo firma Braughman nie uzyskała zgody na wywieszenie reklamy od Miejskiego Konserwatora Zabytków. Jest ona niezbędna, ponieważ budynek znajduje się na obszarze urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków. Nie dokonano zgłoszenia montażu reklamy do Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (131) ponad 20 zablokowanych

  • trojmiasto.pl (3)

    Teraz niech trojmiasto.pl pójdzie za przykładem iDream i zerwie umowę najmu z zieleniakiem.

    • 11 1

    • to prawda sami pouczają a legitymizują łamanie prawa

      • 2 0

    • Ten zieleniak wygląda tragicznie. Reklama przynajmniej częściowo zasłania to brzydactwo.

      • 0 3

    • Zieleniak wymaga remontu albo wyburzenia.

      • 0 3

  • Gdyby tak można usunąć większość reklam w tak szybkim czasie. (5)

    Szczególnie te neonowe które odwracają uwagę od prowadzenia samochodu. To by było elegancko

    • 105 5

    • Ech, gdyby tak...

      ... zlikwidować samochody to nic by nie zasłaniało mej urody

      • 1 0

    • (1)

      patrz na drogę a nie na reklamy ćmoku

      • 1 3

      • Jechał jako pasażer ćmoku.

        • 2 1

    • zrobcie cos

      z tym palan@em co wiesza reklamy na Bastionie sw.Elzbiety.....to jrst jakis koszmar

      • 10 1

    • miały być kary administracyjne i szybkie działanie

      a nie "negocjacje" i lans Grzelaka w zaprzyjaźnionych mediach

      • 12 2

  • Nie chce mi się wnikać w szczegóły...

    ...ale: czy gdyby zamiast wieszać baner na ścianie po prostu pomalować tę ścianę taką samą treścią jaka jest na banerze to będzie efekt reklamy i brak łamania przepisów?

    • 2 1

  • Policyjny monitorg

    Policja z komendy wojewodzkiej zamontowala tam monitorg
    Kilka dni i jest spokój na dzielni
    A nagrania pewnie zebrali takie że zaraz niektórzy zmienia miejsca zamieszkania

    • 1 1

  • Brawo! (3)

    Fajnie, że mieszkańcy zadziałali, urzędnicy wzięli sę za robotę, media pocisnęły a reklamodawca zrozumiał, że nielegalna reklama może mu bardziej zaszkodzić, niż pomóc. teraz trzeba się tylko pozbyć tych chuliganów z Warszawy. Niech szpecą swoje miasto, a nie nasze

    • 153 11

    • Człowieku, to co sami ludzie walczą z reklamami, którzy godzą się na budowę w historycznej przestrzeni handlowych molachów. (1)

      Trzeba było sprzeciwić się budowie Forum Gdańsk. Szmata z reklamą powisi i zniknie, Forum zostanie na zawsze.

      • 1 2

      • Forum jest ok

        Lepsze niz dziura która była do tej pory

        • 2 4

    • czy masz na mysli firme zwiazana z GW i Agora ?

      a fujjjj, nie podobaja sie tobie zydowskie biznesy... typowy polski antysemita

      • 6 12

  • Teraz mamy ...

    ... piękną elewację w gdańskim szaro syfno burym stylu !!!

    • 5 1

  • prezydent bałaganiarz

    Lepsze są reklamy, bo adamowicz w ogóle nie dba o wygląd miasta!!!!!!!!!

    • 4 2

  • a teraz *** na dole widać (1)

    • 3 0

    • UJ już tam był

      Przed reklamą.

      • 2 0

  • Pamiętaj miły!

    Braughman to problemy!

    • 2 1

  • (1)

    Na niektórych obskurnych budynkach banery reklamowe są wręcz porządane! Poza tym dzięki reklamom nie jedna kamienica została odnowiona. Kij ma dwa końce Pani redaktor.

    • 10 7

    • Na Długiej i Długim Targu większość kamienic odnowiono za pieniądze z reklam. Jeżeli przychód z reklamy jest przeznaczony na remont elewacji to powinny wisieć.

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane