• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nielegalna reklama zniknęła z Biskupiej Górki

Katarzyna Moritz
6 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przesuń aby
porównać

Kilka godzin po publikacji naszego artykułu nielegalna reklama została zdemontowana z kamienicy na Biskupiej Górce. Zleceniodawca zerwał umowę z nierzetelnym właścicielem nośnika, który złamał prawo wywieszając reklamę.



Usunięcie nielegalnej reklamy z Biskupiej Górki:

W czwartkowym artykule Firmy reklamowe kpią z uchwały o ochronie krajobrazu w Gdańsku podaliśmy przykłady pojawiających się w Gdańsku reklam, które łamią zapisy obowiązującej od kilkunastu tygodni uchwały o ochronie krajobrazu.

Jedną z takich reklam była ta umieszczona na ścianie domu przy ul. Na Stoku 7 na Biskupiej Górce. Była - bo reklama została zdemontowana w nocy. Firma, która ją zamówiła zerwała bowiem umowę z właścicielem nośnika. To on zignorował obowiązujące w Gdańsku prawo. Dodatkowo wprowadził swojego klienta w błąd.

- Korzystaliśmy z usług agencji zewnętrznej, która - jak twierdziła - miała wszystkie zgody na najem tej powierzchni. Tak zostało nam to przedstawione. Mimo że agencja Braughman nadal twierdzi, że działa zgodnie z prawem, postanowiliśmy zerwać z nią współpracę. Dla nas firma, która działa nieetycznie, nie jest partnerem do współpracy. Dlatego kazałem naszą reklamę jak najszybciej usunąć - podkreśla Mateusz Lewandowski, przedstawiciel marki iDream, której reklama dotyczyła.
Z reklamodawcą kontaktowali się także przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Potwierdzili informacje przedstawione w naszym artykule.

- Po przeprowadzonych rozmowach z reklamodawcą, ten zrezygnował z promowania się na tak kontrowersyjnym nośniku. Podziękowania dla gdańskiej firmy iDream, że zachowała się tak rozsądnie. To naturalne, że przedsiębiorcy chcą się reklamować. Cieszy odpowiedzialność i troska o gdański krajobraz - szczególnie w takim urokliwym miejscu jak Biskupia Góra - podkreśla Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Przypomnimy: w artykule poinformowaliśmy, że właścicielem nośnika reklamowego na Biskupiej Górce jest firma Braughman Group Media. Jest ona też właścicielem kolejnego nielegalnego nośnika, który wisi na budynku przy ul. Słowackiego 2 we Wrzeszczu.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, który odpowiada za egzekwowanie przepisów uchwały krajobrazowej, zapowiedział nam w środę, że w sprawie tablicy reklamowej wiszącej na budynku przy ulicy Na Stoku zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające i zebrano niezbędną dokumentację oraz relacje świadków.

Szacunkowa wysokość kary administracyjnej dla właściciela nośnika (a nie dla reklamodawcy) wynosiłaby 1060 złotych dziennie, czyli ponad 30 tys. zł miesięcznie. Zależy ona od wielkości nielegalnego baneru, którego powierzchnia wynosi ok. 120 m kw.

Stare zgody i nieważne pozwolenia metodą na klienta



Przedstawiciel firmy Braughman w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji twierdził, że reklama jest eksponowana za zgodą wspólnoty mieszkaniowej Na Stoku 7 i w oparciu o zgodę wojewódzkiego konserwatora zabytków, wydaną w 2010 roku dla wspólnoty.

Jednak wspólnota nie może udzielić zgody na łamanie prawa. Decyzja Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków sprzed ośmiu lat także przestała już obowiązywać. Dlaczego? Zgodnie z uchwałą krajobrazową, właściciele nieruchomości mają 24 miesiące na dostosowanie się do nowych regulacji, ale dotyczy to tylko istniejących już reklam i szyldów. Reklama na Biskupiej Górce pojawiła się kilka dni temu.

Dodatkowo firma Braughman nie uzyskała zgody na wywieszenie reklamy od Miejskiego Konserwatora Zabytków. Jest ona niezbędna, ponieważ budynek znajduje się na obszarze urbanistycznym wpisanym do rejestru zabytków. Nie dokonano zgłoszenia montażu reklamy do Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (131) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Brałgmann, czy to polskie nazwisko?

    • 20 11

    • Segregacja (2)

      Śmietniki już nikogo nie drapią po oczach?

      • 6 0

      • (1)

        Nie, bo nie mają pazurów:)

        • 4 0

        • A jak w środku siedzi kot?

          • 2 0

    • Japońskie...

      • 9 0

  • (3)

    Kiedy filharmonia zdejmie szpecacego leda?

    • 135 4

    • (1)

      I to jest temat dla redakcji.

      • 10 1

      • Dlaczego? Przecież tak powinno być. Polska konstrukcja szpeci ładną, niemiecką zabudowę, którą turyści, głównie z Polski i Niemiec, chcą oglądać.

        bo.. o to chodziło tak?

        • 1 1

    • kiedy uzupełnią dachówkę na Żurawiu?

      • 12 1

  • A w Gdyni rządzi lobby reklamowe

    • 1 2

  • Brawo Kasia Moritz! (1)

    • 4 4

    • W nagrodę wycieczka do Jerozolimy.

      • 1 1

  • A za oknem urzędnika (1)

    To wielki sukces miasta, chociaż reklama do pięt nie dorastała "temu" co nasmarowano na ścianie forum Radunia. Ale pewnie urzędnicy, z plastykiem miejskim na czele, udają, że nie widzą tego @.

    • 8 4

    • Ile masz lat stary pierdzielu? Idź lepiej do kościoła i zobacz jakie tam są bochomazy!!!

      • 1 2

  • Gdzie nie to nie, ale zasyfiałe miejsca jak to? Dlaczego nie. Kolejny raz dziecko utopione z kąpielą!

    • 2 0

  • Z krajobrazu kpi chyba kto inny...

    Banda deweloperów :)

    • 3 1

  • Grzelak - kiedy przestaniesz wjeżdżać rowerkiem w ludzi na chodniku? (3)

    i to w godzinach pracy. Zapuściliście z Budyniem wszystkie stare dzielnie, Biskupia to czubek góry lodowej, a teraz lans na walce z reklamami, ja wam pamiętam strefę prestiżu, gdy po podwyżce czynszów na Biskupiej padło wszystko oprócz monopolu

    • 52 17

    • Rewitalizacja a podwyżka czynszów

      Będzie tak : Nie obchodzi nas że Pan tu mieszka 40 lat ,nie stać pana to proszę przenieść się na południe .Czyli generalnie ludzie o niskim lub średnim dochodzie będą zdzierali "flaki" aby mieć na opłaty. Przecież będą mieszkali w odnowionej ładnej dzielnicy a to.. że płacili pół wieku o nikogo nie obchodzi ...płacić , grubo płacić trzeba.Poprzednie pieniądze zostały zdefraudowane przez gdański samorząd gdyż nie było żadnych odnowień i rewitalizacji za to teraz inwestycja musi się zwrócić inwestorom (czyli zysk a potem godne wpływy do kieszeni magistratu) więc KTOŚ musi za to zapłacić a kto ....lokalni mieszkańcy ...lub nowi ,którzy kupią mieszkania na wynajem. Ekskluzywnie i drogo to nie schodzi z ust włodarzy

      • 6 3

    • drogi trolu (1)

      to wcześniej te dzielnice nie były zapuszczone?

      • 7 14

      • 20 lat temu były zapuszczone o 20 lat mnie, drogi Grzelku

        Strefa prestiżu i kompletne położenie pały przez gznk, zdiz i właściwie wszystkie inne instytucje, dały efekt zooooo

        • 15 5

  • serio, z kim bym nie rozmawiał (1)

    to taka forma reklamy działa na ludzi wręcz odwrotnie, to czysta antyreklama produktu/usługi.

    • 72 2

    • Brawo!
      Kolej na Zieleniaka. A potem następne.
      A Braughman Group Media życzę jak najgorzej!

      • 11 0

  • a czy te pojemniki poza wiata stoja legalnie? ni ma reklamy i ok, ale wielki smietnik zostal
    3 granaty i sie oczysci ostatecznie ten syf

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane