• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

(Nie)ludzkie warunki dojazdu do pracy

Łukasz
19 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Tramwaje nie stoją w korkach - pod warunkiem, że wszystkie są sprawne. Tramwaje nie stoją w korkach - pod warunkiem, że wszystkie są sprawne.

Władze miasta oraz zarządcy ZTM powinny w końcu przejrzeć na oczy i wziąć się za robotę. Nowe linie tramwajowe i ścieżki rowerowe są potrzebne dzisiaj, a nie za 10 czy 25 lat. Należy też przede wszystkim zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów w godzinach szczytu.



Czym dojeżdżasz do pracy/szkoły?

Przeprowadzone w wielu miastach świata badania pokazały, że 10 proc. powiększonej przepustowości dróg daje po czterech latach 9 proc. wzrostu ruchu, co jasno obrazuje, że poszerzanie dróg powoduje wzmożony ruch samochodowy, aż do ponownego powstania korków.

Zwykle w każdym samochodzie rano siedzi jedna osoba, do tego ryk silników generuje olbrzymi hałas i zanieczyszczenie środowiska spalinami. W wielu miastach świata odchodzi się więc od zwiększania przepustowości ulic, wyrzuca się ruch samochodowy z centrów i dąży do zwiększania ilości mieszkańców, korzystających z innych środków transportu, jak kolej, tramwaje i transport rowerowy - przynajmniej przez większą część roku.

Z drugiej strony, mamy mało wydajny i niezachęcający do korzystania z niego transport publiczny. O wątpliwej przyjemności jeżdżenia tramwajami nie trzeba nic pisać. Tylko po co te ankiety zadowolenia? Wystarczy przejechać się rano po godz. 7 na przykład linią 11, aby zobaczyć pełne udręki twarze ściśniętych do granic możliwości pasażerów. Twarze ludzi, chcących zdążyć do pracy, którzy na drugim przystanku nie mogą już wejść do tramwaju.

Rodzi się przy tym pytanie - jak zachęcić kolejnych pasażerów do jazdy w takich warunkach, gdy pętla będzie na Nowej Łódzkiej?

Władze miasta oraz zarządcy ZTM powinni w końcu przejrzeć na oczy i wziąć się za robotę. Nowe linie tramwajowe i ścieżki rowerowe są potrzebne dzisiaj, a nie za 10 czy 25 lat. Należy też przede wszystkim zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Wszyscy mamy godność i chcemy podróżować w godnych warunkach. Należy realizować duże inwestycje w linie tramwajowe jak najszybciej i stworzyć cywilizowane i "ludzkie" warunki dojazdu do pracy komunikacją publiczną.
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (161) 2 zablokowane

  • A CO NA TO KAROL KRAWCZYK .

    • 1 0

  • wchodzę na trójmiasto pl i znowu jakieś problemy w gdańsku , wstyd.

    • 1 0

  • Jeszcze raz powtarzam

    • 0 0

  • Jeszcze raz powtarzam

    plany budowy dróg jeszcze raz powtarzam plany budowy dróg i nie będzie alkoholu, papierosów, narkotyków, nie będzie niczego

    • 0 0

  • tramwaje bez ogrzewania -21 wiek

    niestety jestem zmuszony do podróżowania komunikacją tramwajowąpomijam fakt brudu w tramwajach ale ostatnie mrozy ukazały jeszcze jeden ciekawy fakt , po prostu w tramwajach nie funkcjonuje ogrzewanie , ale myślę że po słusznej podwyżce cen biletów natychmiast ta sytuacja ulegnie zmianiepozdrawiam szefostwo utrzymania technicznego w/w "pojazdów komunikacyjnych"

    • 1 0

  • Czy ktoś doradzi jak dojeżdżać do pracy z Gdyni Karwiny do Kowale k/obwodnicy

    oczywiście bez własnego środka transportu. Dziękuję z góry.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane