- 1 Zwężony dojazd do centrum przez tydzień (53 opinie)
- 2 Pralki i lodówki zalegają pod śmietnikami (143 opinie)
- 3 Zakazany plastik. Czego już nie kupisz? (95 opinii)
- 4 Łukasz S., były pracownik TVP, zatrzymany (210 opinii)
- 5 Zobacz projekt nowej trasy rowerowej (39 opinii)
- 6 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (736 opinii)
Niepewny los przeprawy między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście
Na początku majówki z przeprawy skorzystało ok. 100 osób.
Przeprawa pieszo-rowerowa między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście stanęła pod dużym znakiem zapytania. Wszystko przez brak porozumienia między spółką PolSail, która miała ją organizować, a gdańskim portem, który zawiaduje terenem przy nabrzeżu Zbożowym.
Lukę tę miała wypełnić przeprawa pieszo-rowerowa, organizowana przez firmę PolSail. W tym roku pierwsi pasażerowie mieli z niej skorzystać między 1 a 3 maja, a sama przeprawa miała później regularnie funkcjonować do końca września, we wszystkie weekendy.
Jak tłumaczy Robert Smagoń ze spółki Polsail, w tym czasie udało się co prawda przewieźć około 100 osób, ale atrakcja działała tylko jeden dzień.
- Niestety, z powodu obostrzeń koronawirusowych musieliśmy zawiesić działalność - wyjaśnia Smagoń.
Jak się jednak okazuje, mimo poprawy sytuacji epidemiologicznej funkcjonowanie przewozów stanęło pod dużym znakiem zapytania, a powodem są koszty, które - jak twierdzi Robert Smagoń - nagle miałyby wzrosnąć ponad dwunastokrotnie.
Bilety za ponad 100 zł od osoby?
- Wymarzona przez nas i przez was przeprawa pieszo-rowerowa Nowy Port - Wisłoujście niestety nie zostanie uruchomiona. Zarząd Portu Morskiego Gdańsk zaproponował (...) 12,5-krotnie wyższą stawkę za jednorazowe dobicie jednostki do nabrzeża Zbożowego, niż w minionych latach płaciliśmy Gdańskiemu Ośrodkowi Sportu. Oznacza to, że żebyśmy mogli opłacić samą tylko dzierżawę obu nabrzeży, bilet w obie strony musiałby kosztować ponad 100 zł od osoby. Ogromnie nam z tego powodu przykro, zwłaszcza że organizowane przez nas w latach ubiegłych przeprawy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i były dobrze przez was przyjęte - można przeczytać na facebookowym profilu spółki PolSail.
Robert Smagoń podkreśla, że oferta była dla spółki szokiem, tym bardziej że rozmowy z dysponentem nabrzeża Zbożowego prowadzone miały być od lutego tego roku.
- Przekładając to na kwoty, podczas gdy dzierżawcą terenu był GOS, miesięczne koszty działania wynosiły ok. 2 tys. zł. Teraz zaproponowano nam stawkę rzędu kilkunastu tysięcy złotych, jest to po prostu nie do przyjęcia i nie pozwoli nam wyjść nawet na zero - zaznacza Smagoń.
Port chętny do dialogu
Jak tymczasem tłumaczy Anna Drozd, rzeczniczka prasowa Portu Gdańsk, Gdański Ośrodek Sportu dzierżawił teren przy nabrzeżu Zbożowym do kwietnia 2021 roku. Po wygaśnięciu dzierżawy wrócił on w ręce portu.
- W związku z tym firma PolSail zwróciła się do nas z prośbą o wycenę dzierżawy terenu z wiatą przystankową o powierzchni łącznie 378 m kw., z bezpośrednim dostępem do wody - mówi Anna Drozd.
Dodaje, że taką wycenę PolSail otrzymała od działu handlowego 22 czerwca.
- Do tej pory przedstawiciele firmy nie zwrócili się do nas z jakąkolwiek odpowiedzią na naszą ofertę - tłumaczy rzeczniczka portu.
Przedstawiciele portu nie udzielają jednak informacji na temat konkretnych kwot zaproponowanych PolSail, argumentując to tajemnicą handlową.
Anna Drozd podkreśla jednak, że portowi zależy na komercjalizacji terenu nabrzeża i na dialogu z zainteresowanymi firmami.
- Jesteśmy także otwarci na dyskusję na ten temat, również z firmą PolSail. Jeżeli jednak nie uda się dojść do konsensusu, to oczywiście będziemy szukali innych chętnych - podsumowuje rzeczniczka Portu Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-24 22:27
Pytanie krótkie lecz istotne. (2)
Czy gdański port jest właścicielem tych terenów czy tylko nimi zawiaduje? Jeżeli bowiem nie jest właścicielem, to w tej sprawie może lepiej zwrócić się do właściciela? (W domyśle Miasto Gdańsk) Ta przeprawa bowiem w tym miejscu jest potrzebna tak pieszym jak i rowerzystom i to w sezonie letnim nie tylko w weekendy ale każdego dnia.
- 22 1
-
2021-06-25 07:20
Pytanie (1)
Po co pieszym i rowerkom, jak jest tunel i w minutkę jest się autkiem po drugiej stronie???
- 0 10
-
2021-06-25 08:39
autkiem to ty do odido po piwko wymiatasz
pezyjedź kiedyś i zobacz jak miasto funkcjonuje.
- 2 0
-
2021-06-24 11:58
Potrzebne jest regularne czeste placzenie z Gdanska Wrzeszcza SKM do Westerplatte i Stogow, oczywiscie przez tunel (10)
Zamiast tak kombinowac z tym promem, uda sie nie uda sie, lepiej wprowadzic regularne polaczenie autobusowe dla wszystkich chetnych
- 14 42
-
2021-06-24 12:04
(5)
Patrząc na ceny warszawkie to bardziej opłaca się uruchomić prom, który jest dodatkową atrakcją turystyczną (i to za darmo) niż uruchomić autobus 658 na krótkim odcinku, a co dopiero na dłuższym.
- 4 4
-
2021-06-24 12:22
zajrzalem tam wmajówkę.. (3)
i kosili 8 zeta jak pamiętam- 5tka za osobę plus dopłata za rower 3 zeta. w obie strony 16 wiec niech się gonią.
- 8 11
-
2021-06-24 13:02
(2)
Pewnie chciałbyś za darmo bo ci się należy?
- 8 7
-
2021-06-24 13:49
za darmo to chciałbym 500+ bo mi się też należy.
jak była tam regularna przeprawa to ceny inaczej się kształtowały. 8 pln to kpina.
- 10 3
-
2021-06-24 14:09
Owszem, chcialbym "za darmo", czyli zeby placilo miasto z naszych pieniedzy.
Mieszkancy nie maja jak sie dostac na druga strone rzeki, ale inwalidzi udajacy zawodowych pilkarzy noznych i ich przekreciarski klubik dostaja 10 milionow jalmuzny rocznie. Z naszych, a co. Tyle samo idzie na remont tych kilkuset kilometrow drog, ktore tego wymagaja.
- 15 2
-
2021-06-25 06:19
ty może patrz od razu na ceny z Nowego Yorku dlaczego ograniczać się tylko do Warszawy...??? co za bzdurna wypowiedź. Mieszkam w Gdańsku ale będę patrzył na ceny warszawskie. Mistrz biznesplanu, ciekaw jestem jak żeś to obliczył co się bardziej opłaca.
- 1 0
-
2021-06-24 12:08
Kup busa i wio , odkryj ile doplacisz
- 3 2
-
2021-06-24 12:38
(1)
158 i 258 sie nazywa
- 2 5
-
2021-06-24 15:26
158 i 258 nie odgrywają praktycznie żadnej roli w komunikacji miejskiej z racji częstotliwości porównywalnej z częstotliwością PKSu do np Starogardu.
- 3 1
-
2021-06-24 14:23
Akurat są tory i wystarczy puścić tam PKM
- 3 3
-
2021-06-24 11:35
Przykra wiadomość
Duża szkoda. Tym bardziej, że twierdza i przystań to właściwie najciekawsze miejsca w tym fyrtlu. Zdecydowanie należy ułatwiać do nich dostęp. Mam ostrożną nadzieję, że sprawa nie ma tła "politycznego" i nie chodzi po prostu o rzucanie organizatorom kłód pod nogi. Jeśli tak nie jest, to zapewnie uda się dojść do porozumienia. Pozdrawiam i czekam na dalsze info o losach przeprawy.
- 87 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.