• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nietypowe skrzyżowanie już widoczne

Michał Brancewicz
4 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje pojadą ciszej przez al. Havla
  • Potrójne torowisko na skrzyżowaniu: górny tor służył będzie do jazdy na wprost, środkowy do skrętu w lewo w Nową Warszawską, a dolny do jazdy w kierunku pętli Łostowice-Świętorzyska. Do niego wepnie się z kolei tor Nowej Warszawskiej.
  • W tym miejscu tramwaje skręcające w Nową Warszawską będą zjeżdżały na środkowy tor.

Skrzyżowanie torowisk, jakiego nie ma nigdzie indziej w Gdańsku, a które powstaje w ramach Nowej Warszawskiej, jest już coraz bardziej widoczne.



Czym najczęsciej jeździsz do pracy?

Żeby połączyć istniejącą trasę tramwajową w ciągu al. Havla z powstającą Nową WarszawskąMapka, projektanci zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie.

Na skrzyżowaniu powstały w sumie trzy tory. Dzięki temu tramwaje jadące do centrum nie będą musiały czekać, aż inny tramwaj skręci w lewo w Nową Warszawską. Dla tych pojazdów dedykowany będzie środkowy tor wyprowadzony kilkadziesiąt metrów wcześniej z toru prowadzącego na wprost.

Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską. Po drugiej stronie skrzyżowania widać już korytarz dla trzeciego toru, którym pojadą tramwaje skręcające w prawo w Nową Warszawską.
Zmiany będą również po drugiej stronie skrzyżowania. Przystanek od strony Chełmu zyska dodatkowy peron, skąd wsiadać będą pasażerowie skręcający w Nową Warszawską. Ten fragment do złudzenia przypomina rozwiązanie, jakie zastosowano przy Operze Bałtyckiej.

Skala przebudowy była tak duża, że na czas wakacji zdecydowano o całkowitym wstrzymaniu ruchu tramwajów.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud.

Pierwsi pasażerowie pojadą nową trasą tramwajową na początku 2023 roku.
Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem. Jak widać, prace torowe na skrzyżowaniu realizowane są zgodnie ze skomplikowanym projektem.

Opinie (124) 1 zablokowana

  • Zamiast dróg po inni się inwestować (4)

    Tylko w komunikację publiczną i parkingi kubaturowe na obrzeżach miast. Więcej linii tramwajowych, reaktywacja zamkniętych połączeń PKP, ścieżki rowerowe. Czas pozbyć się aut z miast. Gdańsk dla ludzi nie dla samochodów.

    • 47 66

    • A niby dlaczego? (2)

      Gdańsk powinien inwestować w drogi przede wszystkim bo po nich jeżdżą wszyscy: i komunikacja miejska i samochody prywatne. Niby dlaczego dyskryminować kierowców samochodów prywatnych? Gdańsk szczyci się miastem wolności równości, wypisuje różne ciekawe hasła na autobusach. Skoro szanujemy i nie dyskryminujemy to bądźmy konsekwentni

      • 10 1

      • Auto to symbol wolności i niezależności (1)

        Uważaj na tych, co chcą go zakazać i kontrolować jak, gdzie i kiedy możesz się przemieszczać.

        • 3 2

        • symbol wolności stoi w korku na drodze za publiczne pieniądze

          konfiarska święta własność prywatna kończy się na infrastrukturze publicznej i lamencie jak to państwo nie chce zapewnić dróg. Jezu komunis!!!

          • 0 2

    • W jakim języku jest ten komentarz , bo chyba nie po polsku.

      • 0 0

  • Miało być nietypowe skrzyżowanie na węźle Kowale (1)

    tzw. diamentowe. I nic. Pozostał bardzo niebezpieczny wyjazd z obwodnicy w kierunku Miasta Gdańska

    • 2 3

    • Odróżniasz zarządców dróg?

      W Kowalach to Zarząd Dróg Wojewódzkich. W Gdańsku - Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

      • 1 0

  • to się dopiero tramwaje będa wywracać

    • 2 1

  • Mialo byc

    Komunikacja miała być darmowa aby zlikwidować korki i smog A bilety coraz droższe i kanarow więcej.

    • 3 0

  • Świetny projekt

    Powinno być takich dodatkowych torów o wiele więcej w Gdańsku. Choćby na mocno obciążonym odcinku Alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej - conjamniej od Zieleniaka do Klubu Żak. Ile to razy zdarzało się że jeden tramwaj ulegał awarii i blokował dziesiątki innych. Trzeci awaryjny tor rozwiązałby sprawę.

    • 1 0

  • Będzie to skrzyżowanie Nieustających Remontów.

    • 1 0

  • Idąc tym tropem to w koncepcja miasta jako takiego jest bez sensu. Po co w ogóle "lokować" miasta :P

    - samochody - źle , zakażmy
    - rowery - źle , zakażmy i obostrzajmy
    - hulajki -źle, zróbmy limity prędkości
    - w centrum zamiast "spożwyczaka" walnijmy bank gdzie i tak nikt nie dojedzie
    - ceny z kosmosu więc firmy wolą lokować się poza miastem
    i tak dalej
    Jak by była wioska wszędzie to było by OK

    • 1 0

  • normalnie ameryka ...

    • 1 0

  • Nie ma ronda (1)

    Bez ronda niema inowacji.

    • 1 0

    • Bo to ruska myśl techniczna

      • 1 0

  • A ja się pytam (1)

    kiedy powstanie szybka linia tramwajowa wzdłuż Armii Krajowej w pasie zieleni pomiędzy jezdniami w kierunku osiedla Karczemki? Kiedy powstanie linia tramwajowa z pętli Świętokrzyska do Przejazdowa. Miałbym czym jeździć do pracy!!!

    • 2 1

    • Linia do Karczemek raczej nigdy nie powstanie, bo pas zieleni na skrzyżowaniu Armii Krajowej z Havla i Łostowicką przeznaczony jest na wiadukt nad skrzyżowaniem, a w dalszym ciągu AK na dodatkowy pas ruch.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane