• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nocna kontrola ciężarówek na autostradzie A1

Rafał Borowski
1 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Zobacz, jak przebiegała nocna kontrola tirów na autostradzie A1

W nocy z piątku na sobotę na autostradzie A1 w Rusocinie przeprowadzono szeroko zakrojoną kontrolę tirów. Funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz policji sprawdzili kierowców aż 170 pojazdów. W rezultacie wystawiono 12 mandatów karnych, m. in. za brak tachografu czy zakłócanie pracy tegoż urządzenia, oraz zatrzymano 2 dowody rejestracyjne.



Czy kary za brak tachografu albo zakłócanie jego pracy powinny być wyższe?

Minionej nocy, tuż przed ostatnimi bramkami autostrady A1 w stronę Gdańska, pojawili się funkcjonariusze Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego oraz Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, którzy wyrywkowo kontrolowali kierowców samochodów ciężarowych.

- Do późnych godzin nocnych prowadzimy akcję, która ma celu przede wszystkim sprawdzenie, czy kierowcy ciężarówek prawidłowo rejestrują za pomocą tachografów czas swojej jazdy. Nierzadko dochodzi do sytuacji, że kierowcy po wjeździe na autostradę stosują różnego rodzaju manipulacje, aby zafałszować dane dotyczące czasu spędzonego za kierownicą - wyjaśnia Przemysław Gradomski, młodszy specjalista Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Gdańsku.
Inspektorzy transportu drogowego doskonale znają wszystkie metody, za pomocą których kierowcy próbują zataić rzeczywisty czas spędzony za kółkiem. Co ciekawe, oprócz tzw. "jazdy na magnesie", coraz więcej nieuczciwych tirowców wykorzystuje w tym celu nowoczesne urządzenia elektroniczne.

- Po wjeździe na autostradę niektórzy kierowcy zjeżdżają na najbliższy parking, po czym odłączają tachograf poprzez zastosowanie specjalnych urządzeń elektronicznych albo zakłócają pracę znajdującego się w skrzyni biegów impulsatora tachografu poprzez umieszczenie na nim magnesu. W ten sposób starają się symulować, że zamiast kontynuować jazdę, spędzają czas na odpoczynku - tłumaczy Gradomski.
Oprócz sprawdzania rejestru tachografów kontrolerzy weryfikowali również szereg innych aspektów, m. in. uprawnienia przewozowe, zgodność ładunku z dokumentami przewozowymi, trzeźwość kierowców czy stan techniczny ich pojazdów.

Podczas kontroli tirów w Rusocinie, która trwała do późnych godzin nocnych, inspektorzy transportu drogowego i ich koledzy z drogówki nakazali zjechać na pobocze aż 170 kierowcom. U kilkunastu z nich stwierdzono różnego rodzaju wykroczenia, m. in. brak tachografu, fałszowanie danych rejestrowanych przez to urządzenie czy jazdę na karcie należącej do innego kierowcy. Łącznie, podczas kontroli wystawiono 12 mandatów karnych oraz zatrzymano dwa dowody rejestracyjne.

Warto wspomnieć, że mandat karny to nie jedyna dolegliwość, z którą muszą liczyć się kierowcy majstrujący przy tachografach zamontowanych w kabinach swoich ciężarówek.

- W przypadku stwierdzenia, że kierowca nie rejestruje prawidłowo swojej aktywności za kierownicą, grozi mu grzywna w wysokości 2 tys. zł. Dodatkowo, przedsiębiorca, dla którego pracuje kierowca, może zostać ukarany w postępowaniu administracyjnym karą w wysokości 5 tys. zł - informuje Gradomski.

Miejsca

Opinie (106) 8 zablokowanych

  • w Niemczech Policja ma Prawo zamknąć i wyłączyć z ruchu odcinek drogi lub żle oznakowane skrzyżowanie do czasu usunięcia

    • 2 1

  • żle zbudowane skrzyżowanie , żle wyprofilowane , zle i niewłasciwie oznakowane !

    reflektor ,jupiter oświetlający rekleme przy okazji oślepiający kierowców , brak barierek chroniących pieszych między chodnikiem a jezdnią , niezabezpieczone barierkami przydrożne drzewa i rowy {ile rocznie ofiar ginie na drzewach?....} gdyby nie drzewa kierowca zawsze ma szanse wylądować w "kartoflach? ! - pamiętanie wypadek autobusu PKS w Kokoszkach ?, chyba37 ofiar ... itd itp. I jakoś te wszystkie rzeczy o których wspomniałem Policji Drogowej i ITD nie interesują ! , to nie ich zakres ! - a czyj do jasnej cholery ?

    • 2 2

  • Jacy jesteśmy ?

    Za mała aktywność tych służb !

    • 3 0

  • (1)

    o 2330 mijałem bramki w Rusocinie w str GDN i rzeczywiście akcja miała rozmach. Ale... jakiś kilometr za bramkami mijałem Tira z naczepą bez obydwóch tylnich świateł i bez jednego przedniego. Jak to możliwe, że ta ciężarówka przeszła tak wąskie sito kontroli? Gdyby ITD miała ochotę się wykazać, to mam nagranie tego auta, że tak się wýrażę 'od tyłu'.

    • 17 6

    • nie będą chcieli.

      wzięli w łapę i odjechali.

      • 7 0

  • niech sprawdzają stan techniczny pojazdów

    w wielu tirach opony to masakra

    • 5 1

  • (2)

    Jakim trzeba być idiotą, żeby dać się złapać na magnes?

    • 6 5

    • d*pas. Idiota to temn, co stosuje magnes i inne metoda a nie ten, co sie dał złapac. Dureń (1)

      • 8 4

      • Plugaw się parszywcu!
        A później naucz się pisać.

        • 1 4

  • Ha ha (2)

    Na wyjeździe kontrolowali a wjazd!!! ETM jeden za drugim przeładowany.stara 1 Baca przeładowany kierunek Warszawa Mława gęsiego i Rafalki z Nidzicy nie wspomnę oKulczykach Mruku śmiech ta kontrola ile jeszcze musi być wypadków i ludzi zginąć żeby policja i itd wzięła się porządnie za naczepy rozpinane????bo to śmiech nie kontrole

    • 54 6

    • a pekazet... (1)

      Zapomniałeś jeszcze o pekazetach w euro6 z wyłącznokami na pilota....

      • 6 0

      • I wylacznikach Ad Blue

        • 3 0

  • Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak kontrolowano konwencję o przewozie międzynarodowym?

    wbijcie sobie do głowy że TIR = konwencja międzynarodowa, dokument, papier.
    Obecnie w przewozie między krajami UE w ogóle nie używany.

    Nie da się tego kontrolować na drodze.

    Cały artykuł więc bez sensu

    • 8 2

  • Stańcie na drodze za Starogardem i kontrolujcie ruski i litwinów. Ich tiry nie respektują ograniczenia szybkości, wyprzedzają się nawzajem przy szybkości 70/80, wyrzucają śmieci, w tym butelki szklane przez okna...

    • 6 0

  • Tak! Taka ma być.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane