• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • Powinni zaorać do Studzienki i tam zrobić tramwaj. (11)

    Podobnie - trzeba i tak przeorganizować skrzyżowanie Grunwaldzka/Miszewskiego
    to co jest to jest jakieś dziwactwo.
    Każdy to widzi. Puszczenie w ciasnocie dodatkowej linii tramwajowej jest co najmniej niepoważne.
    Te rudery na ul. Do Studzienki i tak nadają się do zburzenia. Dziwne, że Nadzór Budowlany siedzi z założonymi ręka1mi w sprawie tych zabudowań.

    • 64 47

    • (1)

      a czy przypadkiem nie zmieniali pierwotnej koncepcji z uwagi na brak możliwości zrobienia rozjazdów w każdą stronę? Do tego Grunwaldzka jest na lekkim zboczu

      • 0 1

      • Gdyby zobaczyli co się buduję w Toruniu...Podobne skrzyżowanie i ma powstać gwiazda czyli tramwaje jadą w każdą stronę w samym centrum! U nas się nie da.

        • 0 0

    • Chłopie, zaoraj to te swoje komentarze (1)

      • 8 7

      • brawo za poziom artykułowanych "myśli"

        • 1 0

    • Chłop zewsi nie zmarnuje okazji by sie głupota pochwalic (1)

      • 0 4

      • trollujesz jak pislamski dziad

        • 1 1

    • (2)

      1.Proponuję jazdy doszkalające dla ciebie,o ewidentnie masz problem z jazdą samochodem,to jest normalne skrzyżowanie.
      2.Te rudery to są zabytki i jedyne co należy zrobić to je odrestaurować ,rozumiem ,że przyjechałeś z Mazur na studia i tak już zostałeś,a u was takich rzeczy się nie widuje.
      3.Tramwaj daje najwieksze szanse na szybkie pokonanie trasy w Gdańsku mimo częstych awarii

      • 17 14

      • Proponuję żebyś zamieszkał w Gdańsku i nie pisał z Pcimia.

        Przy okazji zajedź swoim dizlem na przedmiotową ulicę i uważaj, żeby cegły ze ścian i dachówki z dachów na głowy nie poleciały. Uważaj też, żeby woda z urwanych rynien cię nie zalała. I nie wpadnij w dziury głębokości 0.5 m swoim pachnącym dizlem.
        A na jakiej podstawie miasto ma remontować prywatne nieruchomości? Może twoi dziadkowie tam mieszkali ale my mieszkańcy nie zamierzamy remontować ruder należących do twoich pradziadków.
        Ad. 3 Masz rację i dlatego musi on przebiec ulicą ruder, czyt. ulicą Do Studzienki.

        Ad 1. Skrzyżowanie to przestanie być takie jakie jest gdy wpadnie tam linia tramwajowa od strony Moreny. Jeszcze raz - pojedź tam s2woim dizlem i się zastanów zanim nabredzisz coś w internecie.

        • 1 3

      • te rudery nie mają z zabytkami nic wspólnego

        one były przewidziane do rozbiórki już w 2000 roku ale nie zrobili tego z nieznanych powodów. I chodzi tu o stronę prawą jadąc w stronę Wrzeszcza.

        • 3 1

    • Pewnie że tak

      i takie były plany od początku, ale z biegiem czasu niektórym w baniakach się coś miesza i wymyślają jakieś coraz głupsze wizje. Zresztą po to tam jest rezerwa przewidziana od lat i nic nie budowano od strony PG

      • 3 0

    • Potrzebna jest rewitalizacji ul. do Studzienki. Teraz wygląda jak trzeci świat.

      • 17 4

  • (9)

    Ten tramwaj docelowo powinien lecieć aż do Alei Legionów, więc kręcenie nim przed Grunwaldzką nie ma sensu. Trzeba się pogodzić z kosztem wyburzenia trzech bardzo ładnych kamienic i tyle. A jeśli jest z tym aż tyle problemu to póki co można go zakończyć przed ul. J. Fiszera bez robienia wygibasów. Na kasie w końcu nie śpimy...

    • 61 20

    • Jeśli ma kiedykolwiek jechać do Legionów to właśnie musi być przez BGW a nie Studzienki (2)

      Dzięki temu wjedzie na wspólny przystanek z tramwajami na Grunwaldzkiej i będzie możliwa łatwa przesiadka. Robienie przystanków na Do Studzienki lub Miszewskiego i zmuszanie ludzi do chodzenia przez światła znacznie pogarsza warunki dojazdu i wydłuża znacznie czas jazdy.

      • 5 5

      • A kto ci będzie kazał tam chodzić? Po drugie gdy wysiadasz z tramwaju i oczekujesz na kolejny to taka sytuacja nie wydłuża czasu jazdy?

        • 0 0

      • autobus jeździ tymi wąskimi uliczkami i tak z dworca do Wrzeszcza PKP jedzie godzinę.

        • 2 0

    • Po pierwsze mieszkancy niechca tego szkodliwego tramwaju pod oknami i nie maja nic przeciwko autobusowi! (2)

      • 5 2

      • Kilku dziadów będzie blokować (1)

        inwestycje dla całego miasta?

        • 3 7

        • bolszewizm

          wiecznie żywy...

          • 2 0

    • No to śpimy na kasie czy nie? (1)

      Wyburzanie czyichś budynków do tanich nie należy.

      • 11 2

      • Miejskie budy

        • 2 3

    • i dalej do sztokholmu

      no nie obudz sie

      • 2 3

  • A dlaczego nie przez Slowaka?

    • 3 0

  • Brak tego tramwaju przez teren PG to pomyłka (18)

    Super okazja żeby ułatwić studentom dojazd w sam środek kampusu zmarnowana przez leśnych dziadów z PG, co potrafią tylko zabetonować plac przed GG i potem się tym chwalić, a zaraz będą dozieleniać:D takie właśnie są władze tej pseudoprestiżowej uczelni.
    Powinni wejść zridem w teren PG i się nie pytać ich nawet o zdanie.

    • 219 60

    • PG ma tam laboratoria wrazliwe na drgania (2)

      PG nie wyrazilo zgody, bo ma tam laboratoria wrazliwe na drgania.

      • 32 14

      • to niech opracują technologię antydrganiową (1)

        w końcu to nauki stosowane są co nie?

        Raz, że te laboratoria powstały gdy znane były plany odnośnie Siedleckiej, dwa i co z tego, że ma? Przecież z tej uczelni nie wychodzi prawie nic co daje się zastosować w realnym świecie (poza brukowaniem placów i nazywaniem tego innowacją)

        • 3 15

        • Tyle że to miasto zdecydowało oddać ulicę PG a plany dotyczą rezerwy która prowadzi przez do Studzienki.

          • 0 0

    • (3)

      przez PG albo koło GUMedu

      • 7 8

      • zdecydowanie przez Smoluchowskiego (2)

        znacznie większe potrzeby by załatwiono a i możliwości rozwoju na drugą stronę torów kolejowych są większe.

        • 13 2

        • moluchowskiego, latwe polaczenie na 3 stony. mecza sie gamonie i urzadzaja slalomy a dodatkowe polaczenie ze szpitalem

          - wysmienicie.

          • 2 0

        • za to również koncentracja "interesów"

          większa...
          ;)

          • 2 1

    • słucham??

      że to niby studenci mają utrudniony dojazd na pg?? akurat jako osoba korzystająca codziennie z komunikacji i znająca większość połączeń uważam, że wystarczy wcześniej wstać, a tramwaj nie rozwiąże problemów ;)) a definitywnie wręcz pogorszy poruszanie się samochodów po chociażby sobieskiego

      • 1 1

    • studentom zdecydowanie przyda się

      wietrzenie mózgownicy i krótka przebieżka...

      • 4 0

    • wcale nie pomyłka

      szkoda że nie bierze Pan/Pani pod uwagę że na terenie PG znajduje się aparatura wrażliwa na drgania powstające w wyniku poruszania się pojazdów.... zbyt duże pieniądze są wydawane na specjalistyczną aparaturę i dostosowywanie pomieszczeń żeby tuż obok znajdowało się torowisko tramwajowe
      a studentom 5 min spaceru od przystanku tramwajowego na uczelnie dobrze zrobi :)

      • 9 0

    • jak to niektórych boli że nie mają nawet matury

      • 9 0

    • Z czego wy się cieszycie (1)

      Wszędzie tam gdzie macie przystanek płacicie większe podatki...

      • 2 12

      • ,podatki sa rowne w calym miescie

        • 5 1

    • A zapłacisz za uszkodzenie maszyn?

      Panie tam są labolatoria wydziałów które dość słabo reagują na drgania oraz na zmianę pola elektro-magnetycznego wywołane przejazdem trawmajów.

      • 15 5

    • Dzbanie zamiast tego powinien byc autobus bezemisji spalin i wszyscy byli by zadoweoleni

      • 2 12

    • Bzdura

      Jedyne co można powiedzieć na temat tej wypowiedzi.

      • 8 10

    • Zdecydowanie powinni pojsc przez teren PG.

      No, ale ten tramwaj moze nie jest budowany dla potoku pasazerow, tylko dla....no nie wiem, dotacji ?

      • 37 13

    • To ja tez wejde ci do domu i niepytajac o zdanie dam ci w pysk-buahaaa

      • 15 37

  • (1)

    Niech to w końcu powstanie, z chęcia przesiąde się na taki tramwaj że bezpośrednio z Moreny do Wrzeszcza dojadę a nie naokoło. Myślę, że ruch samochodowy by zmalał w okolicy dzięki temu.

    • 2 9

    • naiwny

      a w autobus obecnie wsiadasz?

      • 0 0

  • Taki przebieg

    Jak ten projektowany nie ma sensu. Opodal , ok.80m jest duże skrzyżowanie. Czyli wjazd w Grunwaldzką z Getta będzie kolejną krzyżówką. Tylko ul. Do Studzienki lub Jaśkowa D powinien jeździć tramwaj

    • 5 3

  • (6)

    Z Moreny vel Piecek Migowa tramwajisko zrobili bo nowobogaccy muszą dojechać do swoich domków. Masakra

    • 13 46

    • (2)

      A ty czym jeździsz ? Bo chyba nie samochodem jak burżuj czy piechotą jak biedak

      • 1 1

      • Nowobogaccy jezdza samochodami a nie zkemem dzbanie (1)

        • 2 1

        • Kto to jest nowobogacki?

          • 1 0

    • Piecki migowo vel Morena!! Jeśli już!!

      • 1 1

    • Ludzie weźcie się do roboty. Samochód to na prawdę nie jest żaden luksus...

      • 0 0

    • To nie zachód Panie, że zamożni potrafią korzystać z transportu miejskiego:) Nowobogaccy wszędzie muszą wozić się autem, no i parkować na trawnikach:)

      • 13 3

  • Ironicznie przy poniedziałku (4)

    Mieszkałam na Siedlcach z tramwajem i kościołem pod blokiem. Symfonia dźwięków bijących dzwonów i zamykających i otwierających się z impetem drzwi w starych Konstalach, to było coś. Polecam każdemu.

    • 64 5

    • Zgłoś dzwony na policję.

      Jak się zaprasza na czary mary to nie trzeba robić hałasu na cała okolice. Kto ma przyjść ten wie kiedy

      • 3 0

    • też polecam, pamiętam jako dziecko

      jak gapiłem się na tramwaje kołujące na pętli i nasłuchiwałem tego trzaskania. A jestem z czasów gdy jeszcze N-ki jezdzily i słychać było charakterystyczne wycie przesuwanych drzwi. Piekne wspomnienia

      • 2 0

    • Aleja Wojska Polskiego - Mój dziadek miał

      wielkie akwarium na komodzie . Jak jechał tramwaj, a stropy są drewniane to ryby miały sztuczną falę.

      • 6 0

    • To dużo Pani straciła....

      ...ja ciągle tam mieszkam i miałem przyjemność przeżyć Bergmany z dwiema doczepami w liniowym ruchu oraz trzy wagonowe N-ki....to był dopiero koncert :-)

      • 18 2

  • W tym przebiegu trasy nie powinna w ogóle powstać (4)

    Tunel wzdłuż Wileńskiej to jakaś urzędnicza schizofrenia przy istniejącej rezerwie terenowej przy Parku Technologicznym. Dołożenie tramwaju do skrzyżowania przy McDonald to paraliż moreny, wszyscy i wszędzie będą stać na tych światłach bo już teraz ruch tam jest mocno spiętrzony.

    • 77 23

    • Otóż to (1)

      Tramwaj powinien jechać rezerwą przy PNT a nie tunelem i wileńską.

      • 13 1

      • A dlaczego tamtędy nie może jechać?

        • 0 0

    • Tramwaj na pewno nie będzie stał

      Po prostu do niego wsiądź, skorzystaj. Nie gryzie.

      • 4 10

    • przeciez wlasnie o te rezerwy chodzi..

      Nie pod komunikacje jednak.

      • 12 1

  • Urzędnicy jak zwykle mają wymówki (2)

    Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska nagle poinformuje że że względu na covid-19, pracę zdalną itd urzędnicy zakończą w terminie późniejszym. Ważne że co miesiąc wypłata jest na koncie i tak żeby było do emerytury.

    • 44 5

    • W RDOS-iu Gdansk pracuje na najniższa krajowa, to co się dziwisz na tempo? (1)

      Do tego praca zdalna polega na tym ze mam używać laptopa prywatnego i do nikogo nie można się dodzwonić bo telefonów służbowych nie ma i komunikatora urzędowego tez. Tak jest jak dyrektor to stary kawaler z kotem mieszkający u mamusi :)

      • 4 0

      • Do niedawna pracowałam tam. Masakra

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane