• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • Tu nie chodzi o żaden (14)

    hałas i "trzęsienia ziemi" spowodowane przez przejeżdżający tramwaj, a o....miejsca parkingowe pod domem.Większości "kierofczyków" wydaje się, że jak kupił "coś" co jest samochodem, to mu się należy niejako "z urzędu" miejsce parkingowe pod samą klatką. Takiego (.....) nic się nie należy, więc szukajcie już sobie "ważniacy" nowych miejsc.....

    • 70 86

    • (1)

      skoro tak to czemu nie poprowadzą tramwaju Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką? a może jeszcze dalej - na Wyspiańskiego się nie da?

      • 1 1

      • masz rację :-) ...to spisek!

        A tak poważnie, to może włączysz myślenie. Wiem, wiem, potrzebne jest trochę wiedzy inżynierskiej z dziedziny dróg kołowych i żelaznych....

        • 0 1

    • Dokladnie, (2)

      Ulica BG nie nalezy do wspolnoty lecz do wszystkich mieszkancow Gdanska i wszyscy mozemy z niej korzystac. Nie podoba sie, to sprzedaj mieszkanie i wyprowadz się do Bialegostoku, tam nie ma tramwajow. Nie utrudniaj zycia innym czekajacym na ta wazna inwestycje

      • 25 19

      • ważna inwestycja? a niby dla kogo? Miasto planuje PKM na Południe co spowoduje iż ten tramwaj będzie woził powietrze. Z Moreny do Wrzeszcza szybciej dojedziesz autobusem przez Jaśkową Dolinę lub z Brętowa właśnie PKM

        • 1 0

      • A ty wracaj do swojej Wólki,

        wszędzie dojdziesz piechotą! Nie mebluj życia innym, bo cię nikt nie prosi!

        • 7 7

    • Mieszkańcom chodzi o głośny i ciężki tramwaj, który rozwali okoliczne domy (1)

      i zburzy spokój mieszkańców. Nie wiadomo natomiast o co chodzi rządcom Gdańska że uparli się zniszczyć ludziom życie.

      • 5 3

      • Jeszcze żaden

        tramwaj tamtedy nie pojechał a oni już wiedzą....To znaczy,ze budynek generalnie jest w złym stanie technicznym i nadaje sie do rozbiórki

        • 1 4

    • Następny się odezwał

      Którego nie stać na auto.Niestety kolego ale auto to nic eksluzywnego a pomaga szybko się przemieszczać.Rozumiem że z zasiłku ciezko kupić auto ale może kiedys załapiesz jakaś prace?Moze ktoś będzie potrzebował fizyka bez edukacji do kopania rowów?

      • 1 2

    • Na BGW płatna strefa parkowania

      Wykupisz abonament, albo zapłacisz w parkometrze to parkujesz- nikt tu niczego sobie nie zaklepywał. A o tym, że samochody dostawcze do sklepów na tej ulicy, karetki, samochody obsługi technicznej czy kurierskie też się muszą, gdzieś zatrzymać to już o tym nie pomyślałeś. Czekam ttylko na argument- chcesz ciszy to sie wyprowadz, jaki rzucaj ci, którzy mieszkaja na Lawwendowym, i zazdroszczą tym ze śródmiescia. Wybierzmy jedną z węższych ulic w okolicy i puśćmy tu tramwaj- to jest strategiczne planowanie, gdy na nowej Adamowicza już się tworzą korki mimo szerokości pasa drogowego.

      • 7 2

    • Taaa, to dlaczego urzędnicy do pracy jedzą samochodami pomimo bliskości tramwajów, autobusów i skm?! (4)

      • 22 11

      • Co ma piernik do wiatraka? (3)

        Każdy jeździ tym co chce, ale samochody parkuje już tam gdzie wolno, a nie tam gdzie chce!

        • 20 11

        • a że urzędnikom wolno więcej...

          • 5 0

        • No ma. Bo to pokazuje ze urzędowe kierofczyki wożą sie autem a maja komunikację pod nosem. (1)

          • 12 12

          • Ale nie musisz się na kierowcach wyżywać, za to, że prawka nie zdałeś :)

            • 10 11

  • Dlaczego i jakim prawem miasto chce na sile uszczesliwic ludzi z getta???skorą niechcą to pusccie tramwaj do kąnca przez studzie (2)

    • 15 11

    • (1)

      A dlaczego mieszkańcy Do Studzienki mają mieć tramwaj pod oknami? Wystarczy, że całą dobę są tu autobusy i smród spalin!!!!

      • 2 3

      • A nie będą mieli?

        • 0 0

  • absurdalny projekt pieniądze w błoto

    ten projekt swoją absurdalnością przebija nawet pasy przy tunelach

    • 5 1

  • Bez połączenia z dolnym tarasem (1)

    ta trasa i tak nie ma sensu. Mieszkając na Przymorzu, Zaspie itd. nadal lepiej będzie wybrać samochód, nic to nie zmieni.

    • 37 7

    • Jeśli powstanie PKM to tramwaj zupełnie traci sens

      • 2 0

  • skoro mieszkańcy BGW nie chcą tramwaju pod swoimi oknami to czemu uparcie go tam pchają?

    Powinni normalnie poprowadzić tory ul Do Studzienki aż do skrzyżowania.

    • 10 3

  • Trasa powinna przechodzić koło UCK (1)

    • 16 0

    • Tak

      Tym bardziej, że tak poprowadzona ma duży potencjał rozwoju i połączenia z drugą stroną torów.

      • 1 0

  • a co z rezerwą terenową wzdłuż ul. Piekarniczej na Morenie ??? (4)

    będącej w dawnych planach na przebieg ul. Nowej Politechnicznej ? Osiedla wokół Piekarniczej się rozrastają dojazd od ul. Kartuskiej dolnym odcinkiem starej Myśliwskiej - żenada

    • 13 0

    • marzy im się tunel a tam na Myśliwskiej droga z płyt betonowych bez chodnika i pobocza dla pieszych

      • 2 0

    • pójdzie pod zabudowę (2)

      a mieszkańcy będą chodzić a nie jeździć...

      • 5 0

      • Tak, zabudują pas zieleni między pasami drogi... pomyśl ! (1)

        • 0 1

        • drogę też

          zabudują.
          Po co droga, ona za droga...

          Jeśli już to będzie osiedlówka z płyt zrobiona przez dewelopera.

          • 2 1

  • Zabytkowe budynki przy ul. Do Studzienki ulegna w najbliższych latach kompletnej dewastacji !!! (1)

    Tramwaje powoduja drgania gruntu co przełoży się na pękanie i osiadanie tych budynków. widać sa osoby madrzejsze inaczej skoro dopuszczono do takiej inwestycji !!! Na ul. Srebrniki jest szpital dla tak myślacych !!!

    • 12 1

    • Przedsmak był podczas budowy bloku przy Fishera

      Fundamenty w tej grząskiej dolinie (vide gmach ETI ;) ) wymagają palowania i jak kafar zaczął pracować, to grunt stracił stabilność i w kilku sąsiednich kamienicach pękły ściany...

      • 6 0

  • Ja mieszkańcom się nie dziwię. Ale jeżeli miasto zastosuje najlepsze z możliwych sposobów na wyciszenie to (9)

    ...trzeba te tory budować. Spałem kiedyś w hostelu tuż przy lini tramwajowej. Od 4 rano dudniło....

    • 38 42

    • Bdura kompletna nieda sie wyciszyc starego złomu i nieda sie zlikwidowac drgan które powoduje ten 100 tonowy złom! (2)

      Jeden tramwaj wazy tyle co 3 autobusy !! Tramwaj to relikt PRLu koszmanie wygladajaca trakcja awaryjnosc na maksa ,chałas jeden blokuje całą linie koszmarne torowiska mozna długo wyliczac i naturalnie koszt 10 razy wiekszy niz buspasa z autobusem bez emisji spalin który ma same zalety.Gdańs został zmuszony do zakupu nowych autobusów bez emisyjnych!

      • 4 7

      • A na lekcjach z języka polskiego to się chyba niebywało ?

        Już nie wspomnę o sensownym tekście !!!

        • 0 1

      • Akurat za PRL

        to likwidowano sieci tramwajowe i trolejbusowe, bo uważano, że przyszłością są autobusy i samochody... tą SAMĄ drogą poszło też część miast w Europie, a teraz opracowują koncepcję powrotu tramwajów lub już je przywróciły.

        • 1 2

    • mieszkam 50 m od linii trmwajowej, widze przystanek z okna (2)

      nic nie przeszkadza, duzo gorzej w nocy jakis d**il w "tuningowanym" aucie czy motocyklista, psuje sen

      • 12 6

      • (1)

        mieszkam przy torach na Chełmie - i głośniejsze jest przejeżdżanie przez garb rozklekotanych ciężarówek niż tramwaj

        • 6 5

        • iście mądre porównanie

          Gdzie Chełm a gdzie wąska Boh. Getta to jak prównanie gruszki i pietruszki

          • 4 0

    • mieszkam na Przeróbce

      Remont nieco pomógł i szklanki nie spadają z półek ale hałas i wibracje nadal są odczuwalne. Szczególnie po "przyśpieszeniu" tramwai. Zobaczymy jak długo torowiska wytrzymają harce motorniczych.

      • 4 4

    • Nie dziwię się, że się się nie dziwisz.

      ...bo ty jesteś jednym z tych mieszkańców.

      • 1 3

    • Spałem na ul. Mickiewicza i trochę trzęsło.

      Bez problemu do przeżycia. Dodam tylko, że tam żadnych wygłuszeń nie ma, ot tory praktycznie od razu w asfalcie.

      • 10 3

  • To nie koniec problemów Gdańszczan! (11)

    Następny etap tej inwestycji, to pomysł na wciśnięcie tramwaju pod okna mieszkańców na Kilińskiego! Co to za pomysł na meandrowanie torami po wąskich przesmykach starych uliczek- trasa turystyczna, czy udogodnienie komunikacyjne? Jaki cel przyświeca urzędnikom tego miasta?

    • 45 70

    • To może metro zrobić na całej tej trasie - bo co kawałek to coś komuś będzie przeszkadzało :)

      • 0 3

    • won (1)

      won do banina kozy hodować, bedziesz miał autobus nr 126 raz na 2 godziny

      • 16 9

      • O, a tu wypowiedź urzędnika z Banina, miłośnika kóz, który porusza się autobusem 126 i zna na pamięć jego rozkład jazdy.

        • 7 4

    • Wyprowadź się na wieś (2)

      Jeżeli miasto ci nie odpowiada :)

      • 19 11

      • Albo do lasu :-)))))

        • 6 3

      • Bardzo odpowiada mi miasto. Można je pięknie planować i rozbudowywać. Mamy szansę uniknąć błędów , więc skorzystajmy z tej możliwości.

        • 11 7

    • Zebys mogł wygodnie i szybko swoja d..ę wozić (1)

      • 8 6

      • Rozumiem, że oto właśnie wypowiedział się urzędnik!

        • 5 7

    • (2)

      To akurat standard w dużych europejskich miastach. Przejedź się po Wiedniu, Monachium czy Bratysławie

      • 31 8

      • Słaby argument! To, że jest tak w innych miastach to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie.

        • 6 16

      • Bzdura!

        • 5 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane