• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • Świetny pomysł

    W następnych projektach prosze uwzględnić przystanki tramwajowe w budynkach a najlepiej w mieszkaniach.Niech dzieci wybiegające rano z domu do szkoły wpadają prosto pod tramwaj.A co tam,przecież mamy za dużą populacje.

    • 13 3

  • Trasa powinna przechodzić koło UCK (1)

    • 16 0

    • Tak

      Tym bardziej, że tak poprowadzona ma duży potencjał rozwoju i połączenia z drugą stroną torów.

      • 1 0

  • a co z rezerwą terenową wzdłuż ul. Piekarniczej na Morenie ??? (4)

    będącej w dawnych planach na przebieg ul. Nowej Politechnicznej ? Osiedla wokół Piekarniczej się rozrastają dojazd od ul. Kartuskiej dolnym odcinkiem starej Myśliwskiej - żenada

    • 13 0

    • pójdzie pod zabudowę (2)

      a mieszkańcy będą chodzić a nie jeździć...

      • 5 0

      • Tak, zabudują pas zieleni między pasami drogi... pomyśl ! (1)

        • 0 1

        • drogę też

          zabudują.
          Po co droga, ona za droga...

          Jeśli już to będzie osiedlówka z płyt zrobiona przez dewelopera.

          • 2 1

    • marzy im się tunel a tam na Myśliwskiej droga z płyt betonowych bez chodnika i pobocza dla pieszych

      • 2 0

  • Mam nadzieję, że ten pomysł nigdy nie będzie zrealizowany. A Pani prezydent, która tak mocno go forsuje pójdzie do wymiany (mojego głosu na pewno nie otrzyma).

    • 18 2

  • (1)

    takie to polskie... chce mieszkać w centrum blisko do przystanków ale ulica/ torowisko to najlepiej jakby była obok domu sąsiada, nie pod moim domem.

    • 2 14

    • wierz mi, nikt nie chce mieszkac w centrum.

      • 0 0

  • Zabytkowe budynki przy ul. Do Studzienki ulegna w najbliższych latach kompletnej dewastacji !!! (1)

    Tramwaje powoduja drgania gruntu co przełoży się na pękanie i osiadanie tych budynków. widać sa osoby madrzejsze inaczej skoro dopuszczono do takiej inwestycji !!! Na ul. Srebrniki jest szpital dla tak myślacych !!!

    • 12 1

    • Przedsmak był podczas budowy bloku przy Fishera

      Fundamenty w tej grząskiej dolinie (vide gmach ETI ;) ) wymagają palowania i jak kafar zaczął pracować, to grunt stracił stabilność i w kilku sąsiednich kamienicach pękły ściany...

      • 6 0

  • (1)

    Niech to w końcu powstanie, z chęcia przesiąde się na taki tramwaj że bezpośrednio z Moreny do Wrzeszcza dojadę a nie naokoło. Myślę, że ruch samochodowy by zmalał w okolicy dzięki temu.

    • 2 9

    • naiwny

      a w autobus obecnie wsiadasz?

      • 0 0

  • sprawdżcie, kto kupił kamienice przy Do Studzienki (2)

    i wszystko jasne

    • 7 0

    • takich "napięć"

      jest w tej sprawie więcej.

      To jest wręcz "ja panu pokażę!!!"...
      Tylko że za 100 a pewnie i więcej naszych baniek se pokazują!

      • 4 0

    • Kamienice

      A kto kupił?

      • 0 0

  • skoro mieszkańcy BGW nie chcą tramwaju pod swoimi oknami to czemu uparcie go tam pchają?

    Powinni normalnie poprowadzić tory ul Do Studzienki aż do skrzyżowania.

    • 10 3

  • absurdalny projekt pieniądze w błoto

    ten projekt swoją absurdalnością przebija nawet pasy przy tunelach

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane