• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Politechniczna: decyzja o przebiegu za miesiąc?

Michał Brancewicz
24 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Wizualizacja pokazująca przebieg torowiska na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska znów przełożył datę wydania decyzji na temat przebiegu Nowej Politechnicznej przez ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka. Tym razem poinformował jednak, że został zgromadzony cały materiał dowodowy. Jest zatem szansa, że sprawa rozstrzygnie się 25 lutego.



Czy przeszkadzałby ci tramwaj pod oknami?

W październiku informowaliśmy, że GDOŚ po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji w sprawie przebiegu Nowej Politechnicznej, tym razem na 14 stycznia 2022 roku.

Kilka dni po tej dacie pojawiło się zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wyznaczeniu nowego terminu zakończenia postępowania na dzień 25 lutego 2022 roku. W piśmie czytamy tym razem, że udało się zgromadzić cały materiał dowodowy w tej sprawie. A to może oznaczać, że finał sprawy jest blisko.

Od decyzji wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w grudniu 2019 roku, odwołali się mieszkańcy, którzy nie chcą, by tramwaj włączał się w al. Grunwaldzką jadąc przez dość wąską ulicę Bohaterów Getta Warszawskiego.

Projektowanie do końca roku



Sprawa w GDOŚ ciągnie się zatem już od ponad dwóch lat.

Ten spór sprawia, że wybrany w zeszłym roku nowy projektant trasy, musi uwzględnić możliwość etapowania budowy Nowej Politechnicznej. Sam proces projektowania potrwa do końca 2022 roku.

Wykonawcą projektu jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK). Jego opracowanie, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Nowa Politechniczna obejmie:

  • budowę dwutorowej linii tramwajowej,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę istniejących ulic,
  • budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
  • przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
  • budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
  • budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
  • budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
  • przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.

Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:

  • ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie,
  • ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy,
  • ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego),
  • budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m,
  • ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa,
  • ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu,
  • al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.

Opinie (226) 2 zablokowane

  • Dlaczego nie jest realizowana pierwotna trasa Nowej Politechnicznej z jezdnią?

    Czemu to miasto musi realizować jakieś chore wizje tramwaju i tuneli przez Morenę? Tragedia. Przestańcie w końcu niszczyć Gdańsk i utrudniać ludziom życie!

    • 21 1

  • Ten tramwaj jest by wyciągnąć kasę z UE - bo sensu nie ma

    Urzędnicy się uparli by zniszczyć spokojną uliczkę i poprowadzą milionową inwestycję, która niczego efektywnie nie da. Można z Moreny puścić elektryczny autobus po wydzielonym pasie - byłoby taniej i faktycznie szybciej a tramwaj na tych górkach i tunelach będzie kosztował majątek a później pędził te swoje 17km/h. A przy okazji zniszczą BGW. Liczę że kiedyś odpowiedzialni za to urzędnicy trafią za kraty - chociażby za niegospodarność.

    • 17 5

  • To nie koniec problemów Gdańszczan! (11)

    Następny etap tej inwestycji, to pomysł na wciśnięcie tramwaju pod okna mieszkańców na Kilińskiego! Co to za pomysł na meandrowanie torami po wąskich przesmykach starych uliczek- trasa turystyczna, czy udogodnienie komunikacyjne? Jaki cel przyświeca urzędnikom tego miasta?

    • 45 70

    • (2)

      To akurat standard w dużych europejskich miastach. Przejedź się po Wiedniu, Monachium czy Bratysławie

      • 31 8

      • Bzdura!

        • 5 14

      • Słaby argument! To, że jest tak w innych miastach to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie.

        • 6 16

    • Wyprowadź się na wieś (2)

      Jeżeli miasto ci nie odpowiada :)

      • 19 11

      • Bardzo odpowiada mi miasto. Można je pięknie planować i rozbudowywać. Mamy szansę uniknąć błędów , więc skorzystajmy z tej możliwości.

        • 11 7

      • Albo do lasu :-)))))

        • 6 3

    • won (1)

      won do banina kozy hodować, bedziesz miał autobus nr 126 raz na 2 godziny

      • 16 9

      • O, a tu wypowiedź urzędnika z Banina, miłośnika kóz, który porusza się autobusem 126 i zna na pamięć jego rozkład jazdy.

        • 7 4

    • Zebys mogł wygodnie i szybko swoja d..ę wozić (1)

      • 8 6

      • Rozumiem, że oto właśnie wypowiedział się urzędnik!

        • 5 7

    • To może metro zrobić na całej tej trasie - bo co kawałek to coś komuś będzie przeszkadzało :)

      • 0 3

  • Niezrozumiały upór!! (1)

    Obserwując to co się dzieje przy UM jedyną rozsądną koncepcją było poprowadzenie trasy tramwajowej przez ul. Smoluchowskiego. Argument o rzekomo dłuższym czasie przejazdu niż przez ul. Boh. Getta jest zwyczajnie bezsensowny, bo kłamliwy ! Ale , jak zwykle tzw specjaliści wiedzą lepiej. A może chodzi o to, żeby w żadnym przypadku nie ułatwić życia ludziom chorym ? I tutaj się przypomina traktowanie matek z niepełnosprawnymi dziećmi w sejmie, pałowanie i gazowanie kobiet na demonstracjach, odebranie prawa samotnym rodzicom go rozliczania się z dziećmi... Niby lokalna opcja polityczna inna, ale efekty jakby takie same...

    • 16 3

    • jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę

      Tereny wokół Smoluchowskiego są "mocarnie" obsadzone...

      A że argumenty na temat BG są kłamliwe, to widać gołym okiem...
      Ale urzędnik myśli: "zaskarż mnie"

      • 3 0

  • Prościej i taniej będzie kupic 3 lub 4 autobusy (mniejszych rozmiarów - akurat na te uliczki wystarczy i tak każdy ma tam samochód bo to głownie domki) spełniające EKO normy (mogą byc elektryki).
    Inwestycja w przystanki jedynie ew poszerzenie drogi i wystarczy po co psuć tak spokojną okolicę.

    Jeżeli juz sie tak miasto chce konieczne gdzieś puścic tramwaj to niech na słowackiego robia, lub lostowicką bo jedna tam ruch jest większy i napewno bardziej to sie sprawdzi.
    Morena nie potrzebuje takiego rozwiązania bo poprostu nie ma miejsca....

    • 10 2

  • A nie łatwiej byłoby Jaśkową Doliną? (3)

    • 4 4

    • Ło, Panie!

      Tam to dopiero opozycja...
      No i ta wyciągarka dla tramwai przy strzelnicy się nie mieści...

      • 1 1

    • za duża różnica poziomów podobnie jak przy Cmentarzu Łostowickim. Jedynie albo tunel albo estakada a to są ogromne koszty

      • 0 0

    • Tez dobre pytanie. Latwiej byloby, tylko miastu zalezy zeby byl dojazd dla studentow do pg z moreny. Tramwajem przez jaskowa i tak mieliby 10 minut pieszo.

      • 0 0

  • Po co budowac na Wilenskiej przejscie podziemne skoro zaraz potem FRAG wymusi na uległych mu

    władzach miasta budowe naziemnego przejscia nad tunelem ? ( tak jak to juz robi nad kazdym tunelem) szkoda kasy , od razu wymalowac pasy i bedzie duzo taniej.

    • 9 0

  • Ten tramwaj jest tak potrzebny jak wielu wiceprezydentów w Mieście Gdańsk

    • 19 0

  • Niech zaczną robić (1)

    Każdemu coś nie pasuje i każdy zapomina że mieszka w mieście więc jak miało być na Getta Warszawskiego to niech tak będzie i nie ma co kombinować

    • 2 15

    • bolszewizm

      jest bardzo trwały...
      Dla wielu umysłów (sic!) bardzo wygodny.

      • 0 1

  • Planiści

    Wizjonerzy z UM,miliony za niezrealizowane projekty poszły do śmieci.I tak co roku.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane